onsdag 31 oktober 2012

Dag 7

har sprungit så sjukt bra på nätet de senaste dagarna. är i skrivande stund upp runt $800.

var nyss ut å käka med jeppe å två till skandinaver. gick över till casinot för att eventuellt spela men vände när jag såg pokerrummet. planen är att ta det lugnt fram till imorgon och då jävlar. det blir över 300 timmar i november, har funderat på att få in 350 tillåmed. om jeppe inte får nytt visum den 7e så drar vi mest troligt till fillippinerna och spelar där. timmarna ska in i vilketfall. får jag in 350 timmar så är jag uppe i 2282 timmar för året och behöver nog inte sitta med laptopen vid julbordet.

smakprov på hur de senaste dagarna sett ut:

***** Cassava Hand History for Game 377785545 *****
$3/$6 Blinds Pot Limit Omaha - *** 31 10 2012 18:58:58
Table Portland (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: wanizatik ( $785.10 )
Seat 2: sugarsara ( $600 )
Seat 4: jungyoungju ( $1,515.13 )
Seat 6: TONARA888 ( $1,727.45 )
Seat 7: JagUr888 ( $395.85 )
Seat 9: mr_suspekt ( $622.62 )
wanizatik posts small blind [$3]
sugarsara posts big blind [$6]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 8d, 6d, Jc, 2d ]
jungyoungju folds
TONARA888 folds
JagUr888 folds
mr_suspekt raises [$15.75]
wanizatik folds
sugarsara calls [$9.75]
** Dealing flop ** [ 4d, 7d, 5d ]
sugarsara checks
mr_suspekt bets [$25.87]
sugarsara raises [$84.08]
mr_suspekt calls [$58.21]
** Dealing turn ** [ 9d ]
sugarsara bets [$151.99]
mr_suspekt calls [$151.99]
** Dealing river ** [ 9s ]
sugarsara bets [$348.18]
mr_suspekt calls [$348.18]
** Summary **
sugarsara shows [ Qd, 7c, 7h, Ad ]
mr_suspekt shows [ 8d, 6d, Jc, 2d ]
mr_suspekt collected [ $1,199 ]


floppar färgstege mot nötfärg+topset, ez game

tisdag 30 oktober 2012

LOLjeppaments

han kom precis tillbaka till lägenheten lite smått berusad och med sällskap. det ser roligare ut än vad det låter.

Dag 6 del2

upp $3,7k på nätet. kul att springa bra när man spelar 45/35/25, särskillt när man då springer extra bra i 3betade potter :)

backa 1,1k där imorse dock så jag skiter inte på mej av lycka

Dag 6

upp 6285 efter 3 timmar.

måndag 29 oktober 2012

Dag 5

upp (!) 1345 efter 3 timmar. började med att vinna 4k, smsa jeppe att jag fundera på att book the win å kila hem å spela online ist. 5min senare är jag breakeven, ytterligare 30min senare är jag -2k å sitter å svär för mej själv att det här är SISTA gången jag spelar poker på ett casino. lyckas vinna en pott å tänker att nu jävlar drar jag snabbt som ögat.

är upp $920 online från imorse men ska spela mer snart.

hur gick repet? vilka låtar spela ni?

söndag 28 oktober 2012

Dag 4

ner 1790 efter 1 timme. inge bra bord alls. förlorade alla potter och hade ingen bra känsla så jag tog beslutet att gå hem å grinda online å vänta på bättre tider med mina 2 inköp.

jeppe grindar på mitt svskonto idag efter en, för honom, dålig gårdag. jag hämtade frukost så jag hoppas han tänker hämta lunch åt oss. ... nu fråga han precis med ett leende på läpparna vad för slags mat jag tänker hämta. jeppe är förjävla rolig :)

trivs bra med tillvaron här. om det inte går vägen med mina sista inköp så tror jag att jag fixar fram nya på nåt sätt. tänkte att det vore ballt att dra till thailand å spela online men det vettefan.

lördag 27 oktober 2012

Dag 3

ner 2220 efter 11 timmar. hade lite oflyt men spelade helt ok. trött.

pre Dag3

sitter å funderar på att sätta 3000 timmar som mål inför 2013. rätt badass!

det var typ 40 pers i väntelistan på casinot så nu är jag tillbaka i lägenheten och hoppas att jag gav dom rätt nummer att ringa när det är min tur.

thailand känns mer avlägset nu. tror jag köper pengar att spela för av nån här om jag inte vinner idag. jag har strax under 600 timmar kvar att spela det här året och det känns som att jag måste få drygt 300 livetimmar om det ska funka. spela online i thailand me nå knackigt internet känns inte så stabilt.

kom precis på en sak. $/tim är oväsentligt jämfört med $/månad. iaf i min situation. 

fredag 26 oktober 2012

Dag 2

ner 6030 efter 11 timmar.

Tiltig dag. Det sätter sej en svensk vid bordet men jag orkar inte säga att jag är svensk för jag ser ingenting gott komma ur det. Sen kommer även hans kompis till vårat bord å dom börjar prata. Då påpekar jag att jag också är från sverige å att dom inte ska säga nåt dumt om mej på svenska i tron om att jag är holländare lr nåt. "Ah ok, vart kommer du från då?" "Dalarna" "Stjärnsund?" "...Ja" rätt sick. Tydligen Christians kompis som även haft ett sommarställe i stjärnsund.

Fan jag vaknar nu på morgonen å är tiltad över en hand jag spelade mot hans kompis: Jag raisar 98o å han synar i position, en från blindsen synar också. Floppen kommer 776r och jag betar 300 in i 450, han synar och den andra lägger. Turn är 3x och jag betar 800 varpå han raisar till 1600 typ. Han har 900 bakom. Jag synar för att träffa min stege men på rivern kommer 9x. Jag checkar å han ställer sina sista marker. Blir på tilt nu när jag skriver det här. Han ser nervös ut å knackar handen i bordet som att han säger "nh", det är inget han har planerat det bara märks att han är lite i chock. Jag lägger mej vilket jag nu bittert ångrar. Är typ 80% säker på att han hade AJ, KQ eller nåt annat fult. Han säger till slut att han hade 66 men det tror jag inte på. Fint av honom att inte kasta upp bluffen i ansiktet på mej dock.

Fick lite komplex över mitt texas-spel igår och försökte mej på en retarderad hjältesyn som följd av det, tror det var så iaf. Tiltade efter den och gjorde en hjältebluff som gick hem, hade den inte gått hem så hade jag varit på väg till Thailand nu tror jag.


torsdag 25 oktober 2012

Dag 1

ner 2485 efter 8 timmar.

började bra med upp 4k och jag spelade mer lösaggressivt än på länge. allting funkade och jag tog bara bra beslut. sen blir jag bluffad å visad bluffen så klart. nån hand efteråt så completar jag 64hh i sb å vi är 5 som ser floppen Qh6s5h. jag donkar ut 110 in i 150 och en fisk raisar till 300. han verkar slaskig och jag hade sett honom bluffcheckraisa flopp, barrela turn och openmucka rivern när enda vettiga draget satt. vi spelar 15/30 btw. han har 4k och jag raisar till 1k. han slår om igen å jag gråt-får-in allt. känndes dåligt att få in över 100bb i en limpad pot med mellanpar+lågt färgdrag men jag kännde mej direkt mindre fiskig när jag får se hans Q9o. torskar den plus en inköpspott när han cr med KsTx på K-hög turn å 3 spader. jag hade j9ss.

efter att han dragit så är bordet segt som fan. många puckon men absolut ingen action. får göra några större läggningar och lämnar till slut då det känns pissigt att spela ett live-bord när det nästan garanterat är bättre action online.

har runt 13k i kontanter och kan plocka ut 15k per vecka från bankomater så planen nu är att spela tills jag bustar å då instadra till thailand å spela online en vecka tills jag har 5 fräscha inköp å kan återvända. rätt ball känsla att sitta å tänka att om jag råkar ut för en set-up eller blir utdragen i nästa pott så byter jag land å livsstil till nästa dag.

tjo fräs!

tisdag 23 oktober 2012

resan gick bra

förutom att jag är snuvig så är allt lysande! Solen skiner å de lär vara runt 25 grader med solsken :) sug på den ni!

kommer inte spela nå förrän imorrn