måndag 31 oktober 2011

preDag29

inga konkreta mål idag. dock tänka på att: höja min focus i potter där jag foldat, spela mkt tightare från UTG samt UTG+1, tänka ut vilka situationer motspelarnas tendenser straffar sej själva mest å försöka leda dom dit.

försöker vrida fram dygnet lite så jag kan få in timmar på eftermiddan då jag tror borden är bäst. vakna vid midnatt idag vilket inte är optimalt här.

söndag 30 oktober 2011

Dag28

upp 718 på 5åenhalv timme. drog då bordet blivit riktigt dåligt. största potten jag vann så synade jag en reg två gator å herocalla rivern.

såg en cool pott som en duktig spelare var med i. åtta limpar å floppen kommer T87ss. en reg betar 40 in i 40 från utg å får syn av en okänd spelare från utg+1. då raisar den duktiga spelaren till 110 med T9dd. det slutar med att utg synar å utg+1 ställer med typ 140 till. utg lägger efter att DDS har synat. jag tror flopraisen är riktigt bra där då jag antar att hans plan är att barrela blanka turnar å få utg att lägga nånstans då dom båda var djupa. hans hand spelar ok vs shortstacken och om han blir raisad av utg så drar han oftast dött å kan lätt folda. jäkla snyggt tycker jag.

själv spelade jag bra tror jag. inga konstigheter. ångrar en riverfold jag gjorde mot en som sköt tre skott samt att jag inte borde ha öppnat ATo från utg 10handat (fick dock syn av A4s men ändå en för lös öppning).

lördag 29 oktober 2011

Dag27

upp 340 på nästan 7 timmar. fint att farsan plöste in lite turpengar å mej som jag spelade med idag. var kasst bord hela kvällen och jag följde planen att spela tight och ABC. Vann aldrig nån stor pott och fick som mest två gators värde i enkelraisade potter. drog då bordet blev ännu sämre och det började gamblas lite från håll å kanter. behöver inte försätta mej i några tuffa situationer mot regs för tillfället.

kännde mej på bra humör hela dagen å pratade mer med folk runt bordet än jag gjort sammanlagt de 26 tidigare dagarna. hamna bredvid en trevlig holländare som jag är 65% säker på är psykopat. känner igen lite saker från mitt två år långa samboende med psyco-mike från macau. har inga planer på att undvika holländaren  men inte heller nå planer på att bli sambos, dela rulle lr nåt.

den enda intressanta handen blev inge intressant som tur var. spelade som sagt ABC hela tiden men en pott mot en regtjej så cbetar jag mindre än vanligt med J9 på A44r för att induca henne att spy lite oop. Hon har floppat fyrtal och synar min lilla bet, sen checkar vi bara ner. Tror dock att jag bara hade floatat en checkraise å gett upp på turn då hon inte har nå djup aggression.

var skönt som fan att prata lite med en reg som jag varit i luven på innan. han verkar trevlig och berättade att elefantkvinnan från igår hade dragit direkt efter 2k-potten mot mej. sen beklagade han mitt oflyt mot henne å sa att han hade tiltat som fan i min sits vilket känndes bra att höra.

såg ett jumbospel idag av en reg som jag sett vinna runt 6k under de tre sessioner vi spelat tillsammans. en fisk raisar till 40 från UTG+1 å reggen synar med 72s från SB... fisken är typ 200 djup från början. reggen hade runt 1800 på bordet och ingen annan hade över 100bb så jag kan inte tro att han var på tilt heller.

preDag27

kommer ihåg när jag bröt armen när jag var 11år. kommer ihåg att det gjorde så jävla ont att jag tänkte att jag skulle betala alla pengar jag hade samt alla pengar jag skulle tjäna i 20 år om jag bara slapp ha ont. tur att ingen höll fram ett kontrakt till mej att skriva under då. samma sak nu tror jag. det gör fan ont att förlora på casinot och det är lockande att bara säga fuck it å boka en biljett hem. därför tänker jag ta ut tillräckligt med pengar från bank-kontot så jag inte kan impulsboka en hemresa om jag förlorar även idag.

pokermässigt är planen att spela tight idag. inte blöda i en massa potter för att jag tänker att det är min tur att träffa nåt bra. spela tight och så ABC som möjligt.

försöka att acceptera sånt som jag inte kan förändra och göra mitt bästa för att spela bra poker.

fredag 28 oktober 2011

Dag26

ner 1000 på 7 timmar. ingen medvind idag heller. har just sålt mina sista aktier (har sparat tillräckligt för en flygbiljett hem typ) och börjar närma mej alles in på riktigt.


inte mkt att säga om dagens spel. jag är nöjd med min insats.

(edit)

bah, fuck it. tänkte låta bli att dra bad beats men vad spelar det för roll egentligen? sa inget när jag två dagar på raken fick lämna casinot efter att ha torskat spektakulära +1k-potter med nästnöt vs nöt (86 all in på 863ss 6x vs 88 samt AJss på 975sss vs 86ss, båda gångerna mot fiskar vilket gjorde chocken större) men nu när det gått dåligt en längre tid så känns det som jag vill berätta om lite oturshänder så ingen tror att jag bara pissar bort inköpen dag efter dag.

seriöst, jag har sprungit fruktansvärt dåligt här. kommer ihåg en hand från typ Dag4 där jag drar in en 3outare efter all in på floppen. den potten blev på typ 720. Sen vann jag en liten pott all in med par+gs vs överpar nån gång under de första dagarna. minns en hand jag vann med nötFD+2overs när jag checkraisa all in på floppen men den potten var nog mindre än 800, tror jag. självklart har jag glömt av några fler turhänder men dom kan ärligt talat inte vara många. har gjort en massa jobbiga folds. Har aldrig stackat 100bb med ett set, är nog knappt plus med AA, KK QQ osv.

idag var dock ett mästerverk i dålig varians. spelar kanske 8 händer de första 4 timmarna då jag är helt kortdöd (en del tiltiga saker som händer men inget spektakulärt). flyttas till ett nytt bord där det sitter en 170kgs kvinna i 30års åldern. Hon är glosögd å har en ljusrosa tröja på sej. första handen jag ser henne spela så limpsynar hon 10bb med A3o å vinner en ganska stor pott med triss i ess. nån hand senare har hon å en till limpat och jag raisar till 45 med KJss från BB. Hon är den enda som synar. Floppen är Q32r (inga spader). Jag betar 55 å hon synar. Turn är 4x å vi checkar båda två. Rivern är 7x å jag tänker att jag borde kunna få henne att lägga en 2a eller en 3a till ett bra pris så jag betar 105 varpå hon instasynar. Jag visar min KJss å hon slänger upp 75ss... Vet inte om hon tänkte att hon hade ett stegdrag på floppen eller vad? Hon blir så där aggressiv som fiskar kan bli när dom gjort fel men det blivit rätt och dom vill att andra ska tro att dom spelat bra. Jag får världens utskällning, på grekiska, samtidigt som hon gestikulerar vilt omkring sej, hon verkar förklara nåt för mej. Vad har jag gjort? Folk runt bordet skrattar. Det här var typ femte handen sen jag satte mej och jag har inte sagt ett ord. Enda potten jag spelat innan så raisa jag preflop å cbet/folda för checkraise på floppen. Jag växlar in 200 till så jag åter har 500 på bordet.

Hon spelar 100% av händerna å är ganska aktiv postflop. Typ limpsyna en stor raise med K3o OOP å sen minCR på KQJss, CC stor bet på Tx å en stor halvpottsbet på 7x vs NIT.

Inte många händer senare så raisar jag till 25 med KK efter att en har limpat. en synar och hon slänger in en 100marker. Jag förstår att hon velat raisa då hon har en massa mindre marker att syna med, men regler är regler å det räknas som syn. vi blir 4 som ser floppen T73ss å jag cbetar 70 in i 100. det blir bara hon å jag kvar i potten å hon minraisar typ till 145. Jag raisar till 230 och hon synar. Turn är 5x å jag ställer mina 200 sista å hon synar med 99 å träffar en 9a på rivern. Blä, tänker jag å växlar in mina 300 sista.

Hon raisar till 25 å jag synar med A3cc från knappen. Har vunnit en pott mot henne nyligen så jag har typ 450 på bordet btw. Floppen är A96ss och jag synar hennes cbet på typ halvpott. Vi blir ensamma till turn som är Ks och hon betar 50 vilket är en liten bet i förhållande till potten. Jag synar och rivern är 5x. Hon checkar å ser lite aggressiv ut igen. Tar upp en massa marker vilket jag antar är ett svaghetstecken. Jag betar 70 varpå hon instaställer för typ 260 till.... jag tänker i typ 3 minuter å kommer till slut fram till att om jag foldar å hon visar en bluff så kan jag få för mej att instaboka en flygbiljett hem efter att ha gett mina 260 sista euros i dricks till dealern, lr dyl. så jag säger "i think this is a bad call but if i fold and you show me a bluff i have to kill myself" å synar. vinner mot KxQs. Känns så sjukt att en sådan total monsterfisk ska tura in de mest avancerade lines mot just mej.

Får in det i ett bra läge preflop med AKss vs en halvstack som jag sett 3beta AQo tidigare. Han verkar på tilt nu också. Brädan blir 44622. jag skakar på huvudet å ser lite ledsen ut mot honom för att visa att jag inte har nåt bra. Han skakar på huvudet, ser ledsen ut tillbaka å lägger upp AA efter att ha väntat på att få se min hand först.

Träffar TP å får två gators värde så jag är uppe på 1000 (breakeven).

Elefantkvinnan limpar från mittenpos å jag raisar till 55 med AKo från BTN. det är en straddlad pot med ett par limpare. Hon slänger in en 100marker å en 5marker för att syna men det blir så klart en minraise som hon försöker att få upphävd, utan framgång. Hon har i princip anytwocards här men potten är stor nog att vinnas på en gång med A-high så jag raisar till 655. Hon blir grinig å ställer med AJo. Vinner, å börjar skrika YES YES YES!!!! å vifta med armarna som en stor, fet, rosa helikopter.

Det här var kanske hälften av allt som var tiltande vid borden idag, resten är mindre spektakulära saker som jag inte orkar gå in på. lägger man till ett färgdrag som missa från floppen så antar jag att jag sprang runt 2,8k under ev idag. Skulle tippa på att jag de senaste 2 månaderna sprungit närmare 20.000euro under ev. seriöst. har aldrig varit med om sån sjuk varians som dom senaste veckorna. Lyckas trolla fram ett bra pokerhumör inför nästan varje session men utan framgång. Sitter å ser på hur folk gör dummare å dummare spel för varje dag som går, känns det som. Ser regs utöva brainfarts å logicfails varje dag och dom spelar så slaskigt å konstigt att jag verkligen inte begriper hur mina resultat ser ut som dom gör. Ser en ny spelare å studerar honom ett tag för att konstatera att han är en uberfisk, det märkliga är dock att samma fisk oftast bara blir rikare å rikare å när jag till slut stött på stoploss så sitter han där med 3k typ å skrattar när jag går från bordet.

torsdag 27 oktober 2011

Dag25

ner 212 efter 2 timmar. det var ett superbra bord till en början men sen när det blev sämre å jag kännde tilten komma så drog jag.

det började så bra. fick lika många spelbara händer de första 20 minuterna som under hela kvällen igår. sen kommer första bakslaget. jag checkar KJo i BB efter att tre limpat. jag vet att jag kan raisa där men att checka ur position är helt ok också. floppen är KJ7hh och jag checkraisar en från 10 till 40, han synar. han är ny på bordet och verkar ganska straight forward hittills. turn är 3x och jag betar 100, han synar. Rivern är 4h och jag vet inte riktigt vad som är bäst. antagligen checkfolda. jag tänker att om jag betfoldar runt 100 så har jag inte gett honom tillräckligt med implied odds att syna med färgdrag på turn och jag antar att han kan syna av med typ KQ eller nå lägre tvåpar. jag betar 110 å han synar med färgen. jaja.

senare så har jag KJ igen och raisar till 30 i position på 2 som limpat. En som är ännu nyare på bordet synar. floppen är J63ss å han checksynar 40. Turn är 9x å han check-insta-synar 100. rivern är Ks å han checkar ganska snabbt. här tänker jag att det vore bäst att checka bakom då han antingen har en färg, ett missat stegdrag eller ett svagt par som nu kan lägga sej. Jag vet inte riktigt varför men jag betar 45. Antar att det är ett herospel och att jag gärna vill göra sånna när det gått dåligt. Han checkraisar all in för typ 140 till och jag foldar.

vinner en stor pott men den illustrerade bara ännu mer hur dålig 45-beten var så jag blev knappt glad. Jag raisar till 35 från SB med QQ efter två limps. Floppen är T74r å jag cbetar 70. då synar samma fisk som ställde över 45 i handen innan. med J8ss. han har 170 bakom... turn är Ks så det ligger två spader ute. jag betar 150 och han ställer genialiskt sina 20 sista över beten. varför ställa dom 20 sista med J-high kan man fråga sej, men han var inte "man", han var fisk. Poängen är att om han förutom oesd i potten innan även synar stora bets med gutshots och jag betar 45 in i typ 300 på rivern när han missat och färgen kommit så är det så jäääävla uselt att jag vill spy.

sista större handen jag spelade raisar jag till 30 från BTN med JTo efter 2 limpat. BB som synade med färgen i första potten synar i BB, de andra lägger. Floppen är Q73r å jag betar 40, han synar. jag tänker ge upp om inte turn är en kung, ess eller en 9:a. turn är spader kung så det ligger 2 spader ute. han checkar å jag betar 80 varpå han synar snabbt. rivern är 2x och han checkar ganska snabbt. jag checkar å han visar QTss. AQss, QJss samt QTss är nog dom mest troliga händer han kan ha där men ska jag orka skjuta 3 skott för att bluffa 3kombos? känndes inte som min dag idag heller så jag drog.

gonatt.

preDag25

fick problem med ipoden så var tvungen att fixa den vilket tog 2 timmar. har inte ätit frukost å känner mej inte i superform. tänker gå till casinot o käka men om det inte är bra bord så går jag nog hem igen. vill se till att jag kan spela imorgon vilket jag misstänker är fredag, därför vill jag inte sitta med regs å ha större varians än vanligt idag.

har laddat ner lite filmer å har några $ att plösa in på onlinepokern om jag känner för det så jag kan hålla mej sysselsatt iaf.

fan, nu blev jag verkligen sugen på att stanna inne hela dan. har ju faktiskt spelat nästan 200 timmar redan den här månaden så jag kanske skulle unna mej en ledig dag. Har typ 7,5 inköp kvar nu å endast 2,5 kvar att hämta online så det kan vara värt att ta det lite lugnt och se till att jag maximerar skadan jag gör på den grekiska pokerekonimin med varje inköp.

onsdag 26 oktober 2011

Dag24

ner 600 efter 9 timmar. kom på att T9 i handen där jag hjältesyna med AK igår är en stor del av hans värderange och det torde vara något fler kombos av T9 än KQ vilket gör det hela sämre. jaja.

händer från idag.

straddlad pot. en limpar och en tight, solid spelare från BTN raisar till 50. Vi är båda nästan 100bb djupa så jag synar med Q2cc från smallblind. dom andra lägger. floppen är KJ3r å jag checksynar halvpott. vinner vid showdown med Q-high efter att vi checkat ner på 9x, 4x.

jag raisar med AQ från mittenpos och vi blir 4 som ser floppen K55r. vi checkar allisammans och turn är 4x. en tight spelare som limpsynat betar ut 80 in i 120, han betar ut i 3 pers men jag synar ändå trots 2 kvar bakom. Rivern är ett ess och jag checkar bakom när han checkat. jag vinner en härlig pott med tvåpar.

Jag limpar K7o efter att en annan limpat innan. Knappen som är en tight spelare raisar till 30 och vi synar båda två. Floppen är 982r och det checkas runt. Turn är Kx och utg betar ut 30 in i 90. BTN raisar till 120 och jag synar efter att UTG lagt sej. Rivern är 4x och jag donkar ut 60 för att se vart jag står antar jag. BTN grimasherar o synar till slut. Jag visar min kung och han muckar sin hand.

Jag sitter på CO å synar en raise från tidig position med KJo. Floppen är KK3ss och vi checkar båda två. Turn är en off suit 8:a och jag synar en liten bet på typ 35%pott. Rivern är 2x och jag checkar bakom efter han checkat. Ganska tricky spelat av mej tror jag. Han såg lite förvånad ut när jag visa min triss vid showdown.

hurihelvetekanjagförloramotsånnajävlapuckon? detta var händer från 4 olika spelare jag spelade mot i 8 timmar... såg ingen ta ett rimligt beslut på hela kvällen. Det kan vara spyigt av mej att beta turn med 76s på K554 och när jag raisar till 120 på 982K så har jag AJ å tänker att jag kan ta hem potten på en gång, kanske få en bättre hand att lägga och kanske få syn av ett stegdrag vilket också kan vara ett dåligt spel men detta var mer eller mindre de enda utsvävningarna jag gjorde på hela kvällen. Att syna av hans riverdonk på 60 har nog ett EV på -60 men jag hade inte ätit på 8 timmar och var lite frustrerad och efter att ha tänkt "det var ett bra kort" så kunde jag inte folda. Blev så tiltad att jag satt å skaka så jag drog å åt en macka trots risken att bordet skulle brytas då vi var short handed.

under de två första timmarna floppade eller turnade jag 3 nötstegar i 4 eller 5vägspotter å vann sammanlagt 60 efter attt jag träffat. seriöst, 4 fiskar hittar folds på J98r, KJ9r samt J874r?????

bajs

korv

preDag24

lite nervös inför kommande session. självförtroendet är inte på topp direkt. kom iofs på en positiv sak från gårdagens casinosession. mellan de två stora potterna jag spelade så gjorde jag en bra fold faktiskt. vilket jag tror gör de stora potterna bättre. ibörjan av sessionen så öppnar jag AKo från tidig pos å blir 3betad av nån som jag tror är reg. jag 4betar å han lägger. när jag sen mitt i sessionen öppnar AQo från tidig pos (7handat) å han 3betar samma size så foldar jag. det låter kanske inge speciellt men jag vet att jag ofta skulle få in det igen där om jag inte spelade focuserat. den här gången var det t.o.m. en squeese men han känndes stark så jag la mej. han som hade synat bakom får in det preflop å han som 3betat har AA.

Handen när jag synade med AK-high så kolla jag lite i pokerstove och såg att det nästan fanns lika många kombos av KQ som det fanns av vad jag ansåg var hans värderange, JT, J8s, JJ, TT. Har spelat en del med den spelaren för att tro att han skulle spela så där med KQ över 90% av gångerna vilket gör det till en bra syn, när man sedan kan lägga till de andra händerna jag räknade upp så är det en syn jag inte kan skämmas över. jag vet att han är en bra handreader och måste sätta mej på AK/AQ när jag synar turn där vilket är viktigt. Poängen är dock att jag verkligen inte tror att han har det i sej att ställa rivern där med KJ. Jag kan ju så klart inte veta säkert men vi har ingen direkt dynamik mellan oss och jag tror helt enkelt att han checkar bakom eller betar mindre med ett par för värde.

I handen med J8s på A32Kcc så var det inte som att jag autoshippade över hans turnbet. när jag synar floppen så tror jag att han oftast ger upp på turn men jag hade inga starka reads på hans spel annat än att han var slaskig å hade svårt att ge sej postflop. När jag sen känner att han är svag så tänker jag så klart att han har den fold-dugliga biten av sin polariserade range. Får superbra pris på att ställa där så det är nog ett bra spel i långa loppet.

Hoppas jag kan hitta formen till dagens session å få in +10 timmar. Medvind skulle vara trevligt också. Jag hoppas på det men förväntar mej inget.

tisdag 25 oktober 2011

post Dag23

när allt nu känns svart å jävlit så kan det vara bra att komma ihåg att jag nån gång i framtiden kommer att vara superlycklig om blott för några minuter. det kan vara i morgon det kan vara om en månad men bara att tänka så hjälper en att stå ut.

känns så jävla sugit att inte kunna spela vidare för stoplossen men man har inte förlorat förrän man gett upp och visst kan jag ha förlorat idag men om jag hade stannat å förlorat mer så hade jag kanske gett upp pokern i grekland helt å det har jag inte gjort nu. om jag bara kan hålla psyket uppe å hålla mej till stoploss så måste det gå vägen till slut, även om jag blir tvungen att sälja ägodelar å låna av nära å kära.

(edit)

glömde posta inlägget å satte in 67% av rullen på ett nl200hubord ist. sprang upp till 1150 å tänkte "hehe kanske får smaka på den där lyckan jag skrev om i bloggen". då jag kännde att jag mest bara sprungit bra så föreslog jag att vi skulle spela plo ist. 30min senare är jag gul igen. tjo flöjt! :D hihihi

ville egentligen inte spela nl200 men jag blev så tiltad av alla jävla bumhunters på lägre bord som vägra spela. vad är det för fel på pokerspelare 2011? "no heart". själv tackade jag nej till 2st shortstacks som satt sej på mitt bord. igår när jag spela nl50hu så vann jag ett inköp av en som bara fyllde på med $14. jag skriver i chatten "dont wanna play short, we can flip two times if you want?" han fyller på till 50 och jag raisar till $1.50 från sb. då ställer han rakt av. "damn, did you wanna flip?" skriver jag å tänker att jag kanske har chatten avstängd lr nåt å att han förväntar sej att vi ska flippa nu. jag synar och han har T6o å vinner men jag tror det var ett tiltställ för sen skriver han "that was a flip alright :)". jag frågar om han vill göra det igen och han säger ja. jag ställer J6o å han skriver "damn, so hard. i have 23o" innan han foldar. klassit! aja, gonatt loggboken.

Dag23

ner 1000 på 2 timmar. dåligt bord och två marginella all ins. sista handen var tiltande. jag raisar till 40 med J8dd efter två limp i straddlad pot. en limpare synar. floppen är A52r å han checkraisar min 50bet till 140, jag synar. turn är Kc så det ligger två klöver ute. han betar 220 å jag har typ 330 kvar. jag ställer då hans kroppspråk säger mej att han bluffar, det gör han också, Q8cc... "you have AK, you have ace king?" jag säger att jag har J-high men han insisterar på att jag ska visa. jag visar. på väg därifrån hör jag den gamla klassikern "well... i knew he didnt have an ace, so" :( jag tror att floppspelet var bra mot honom och jag tror turn är lite mer än marginellt bra också.

den första all inen jag förlora var kanske mer marginell. Jag 3betar AKo från sb och en bra spelare synar från mittenpos. floppen är 8d3d2d och vi checkar båda två. turn är Tx och han betar 140 efter att jag checkat. jag tittar på min hand å ser inga ruter. om jag synar här så är min hand helt faced up förutom att jag borde ha en ruter i hans ögon. om jag synar så har vi 350 bakom och jag tror att jag kan hitta ett väldigt bra läge för en hältesyn på många rivrar. rivern är Jx och han ställer efter att jag checkat. instinktivt så tänker jag folda då det är rätt omöjligt att han inte har mej slagen här. men jag synar till slut med motiveringen: han raisar väldigt löst preflop och han har svårt för att släppa händer preflop också. jag hade haft händer i början av sessionen och därför spelat aggressivt innan floppen så jag tror att han defendar lite extra light nu. han är på livstilt efter 1 månads nederlag på casinot och jag har sett honom jaga stora potter i tidigare sessioner. han borde läsa min hand som AK/AQ. jag tror inte att han skulle värdebeta 1par sådär då han inte har anledning att tro att jag kan syna med A-high. Jag tror inte att han checkar bakom en färg på floppen. hans värderange i mina ögon är JJ,TT,JT,J8. hans bluffrange borde inte innehålla marginellt bättre händer än min AK. den kan innehålla sämre oträffade ess, gärna svidade. KQ, K9, 96s, 76s, 75s, 65s, 64s. Han visar TT

Känns jobbigt att uppnå stoploss med no pair no draw i båda potterna. Känns onödigt, men jag tror att jag är väldigt result oriented samtidigt. Jag har gjort en massa folds med överpar, tvåpar å trissar i lägen mot nits eller passiva spelare i tidigare sessioner, folds som jag hade grämt mej mer över att inte göra än båda lägena idag. Jag tror han med TT har en väldigt hög bluff-frekvens i den situationen och hade han visat KQ ist så hade jag kännt mej som ett geni. hade den andra tomtens Q8s varit i hjärter ist för klöver så hade jag varit upp 1k å kännt mej som phil ivey ist för phil hellmuth. har 8 inköp kvar i cash och jag tror fortfarande på mej själv som vinnare här, bara att bryta ihop å komma igen.


 
fick 300 i rakeback men internet verkar inte funka så bra. blev dissconnectad med AA nlhu...  vad att göra nu då? inge pokerspel nånstans, ingen god bok kvar att läsa, ingen jag känner i trakterna... kanske kan börja skriva på en roman lr nåt.

måndag 24 oktober 2011

Dag22

upp 97 efter 5 timmar. var på tilt och bordet gick från att vara det bästa nånsin till ganska dåligt så jag provar lyckan på nätet ist. kanska kanske ett besök senare i natt men jag tvivlar påt.

det visade sej förresten att jag kan lämna in smutstvätten här på hotellet så det var ju perfa. har luktat lite surt de senaste dagarna.

(edit)

sprang upp 324dollars till 450, sen ner till $9 via plo100euro hu, nu sitter jag på ett nl4 hubord å väntar ivrigt på att nån ska komma å försöka ge mej en omgång :D har redan spelat mot en hitnrunnare som köpte in för $2. typ första handen limpsynar han från SB när jag höjer till .12. floppen är A88r å han raisar min cbet, jag synar. turn är 4x å jag checkraisar hans potbet varpå han synar. rivern är 4 å han vinner med J4 vs QJ. dum å dummare kan man tänka men jag ler bara lite smått å tänker på mina 6bb jag får tillbaka i rakeback från den potten.

har typ $6 kvar så, nästa man till rakning!! come on! :)

söndag 23 oktober 2011

Dag21

upp 1044 efter 10 timmar. misslyckades med att vara helt focuserad i 3 timmar. spelade ändå ganska bra tror jag. gjorde sjukt många jobbiga å stora folds som jag knappt vet var bra.

blev bluffade av en söt regtjej som slängde upp bluffen framför mej. jag tyckte bara det var sexit å kännde mej på gott humör. när hon drog så kom baksmällan å jag börja tänka på Sook. under typ 2 timmar hade jag kunnat börja instagrina på 2 sekunder om jag inte varit karl nog att bita ihop. det gick hur som helst över och nu känns det bara bra att få ha en plusdag, även fast jag hade kunnat vara mer diciplinerad med focusen. tror det var lite overkill med 3 timmar som mål för mitt A game. om jag kan köra 2 timmar varje dag i en vecka så får jag fundera över att förlänga målet sen.

pre Dag21

Dagens mål är att spela 10 timmar å under de 3 första så ska jag focusera konstant på alla händer. stoploss är 1000.

spelade mot några regs igår som limpade mkt mkt mer än vad jag gör. funderar på att limpa mer om jag hamnar på ett fiskigt å passivt bord. tror inte det är optimalt att spela så tight som jag gjort när det sitter flera dunderfiskar vid bordet. om jag t.ex. har 75o i mittenpos å två limpat innan mej och det inte sitter nån lösaggro spelare bakom så måste det vara bättre att syna än folda/raisa. 85o är nog en fold i det läget och QTo en raise. låter rimligt tror jag. känns bara som att jag vill hamna i fler lägen mot fiskar än vad jag gör för tillfället.

jag vill inte börja ändra mitt spel nå drastiskt bara för att jag inte haft nån framgång på en vecka men det är nog bra att konstant fundera på små förbättringar man kan göra.

lördag 22 oktober 2011

Dag20

upp 110 efter 12 timmar. spelade riktigt focuserad i minst 2 timmar. är nöjd med en massa folds jag gjorde och jag tycker att jag spelade riktigt bra rakt igenom. gjorde en marginell bluff på slutet som jag nog borde ha låtit bli men jag får inte vara för result oriented å självkritisk heller.

visst kändes det lite bittert att titta på hur fiskar bygde monsterstackar runt omkring mej men sen kom jag på att jag får vara tacksam över variansen sen jag kom hit ändå. det började med en upswing på 4000 å sen en downswing på 4000, hade jag inte haft 4k upp först så vet jag inte om jag hade klarat av att stanna. nu har jag fortfarande en levande liten rulle och mitt spel känns bättre å bättre. dessutom så hoppas jag att jag håller på att bygga upp en bra stamina för långa sessioner.

fredag 21 oktober 2011

Dag19

ner 368 efter nästan 13 timmar. spelade mitt A-game i två å en halv timme. måste intala mej själv att vara nöjd med idag. spelade bra å gjorde rätt för det mesta tror jag.

den enda handen jag grämer mej över kom efter 9,5 timmar: fem limpar å jag comletar K7o från SB. floppen är K97xxd å jag leder ut 30 i 35. alla lägger fram till en gubbe som jag inte har sån stor koll på. har sett honom vara lite LAG preflop samt att jag har sett honom göra en ganska stor riversyn med TPTK. han synar. turn är 2d å jag betar 90 in i 95. han synar. rivern är 5x å jag betar 160 in i 275. han raisar till 400... borde folda där utan vidare reads då min line ser stark ut å det är ovanligt att unknowns har en bluffraise i sej där. innan jag betar så har jag bäst hand typ +90% av gångerna och jag antar att han kan syna med de flesta kungar samt lägre 2par men typ 25% av dragen sitter och när han slår om så är det nog inte en vinnande syn, tror jag. tänkte att det var bra pottodds samt att om han skulle bluffa så är 400 en ganska trolig sizing han kan ha plockat upp runnerFD från turn vilket skulle kunna trigga en "fanåssådesperationsbluff" ytterligare... bah jag synar å en nit säger "show him the straight" som om det var uppenbart att han alltid har 86 där. han visar 86 å jag känner mej dum. den där niten har vunnit ett par stora potter mot mej å från att tycka att han verkar trevlig så börjar jag känna mej irriterad på honom.

några händer senare så förlorar jag en pott med KK som var så skön med tanke på nitens kommentar: jag raisar å gubben med 86 synar i SB å niten synar efter att ha limpat från UTG. floppen är JJ3r å dom checksynar 55 in i 90 typ. turn är en 7:a och dom checkar båda till mej. jag betar 100 och gubben plockar upp fyra 100markers. jag ångrar att jag överhuvutaget betade men niten som har trappat oss alla med KK instaställer sina 450 över gubbens checkraise. sån jävla tillfredställelse att se niten gå bort sej så totalt. det var för övrigt alla andras konstanta misstag som hjälpte mej igenom de 13 timmarna, det var motivation nog att sitta kvar.

fridens.

pre Dag19

dagens mål är:

spela A+ i 2 timmar minst
spela i 10 timmar om jag klarar mej från stoploss

torsdag 20 oktober 2011

Dag18

inte mkt annat att göra än att spela nätpoker. upp 260 på 5 timmar. nästan en dubbling av rullen kan man tänka. eller så kan man se det som nästan breakeven då jag spelat nl100-plo400hu. känns mer som breakeven faktiskt.

äta å sen spela mer. kanske casino ikväll om det är tillräckligt många strejk-breaking dealers på plats.

gl det grekiska folket å mej själv!

(edit)

OMFG kanske den bästa southparkepisoden någonsin ute nu!!!!!1

(edit2)

ner till 300 online igen. var upp på 900 efter typ 9 timmars spelande men blev uttråkad å satsa 3 50bb inköp på plo400 hu. kan inte springa bra varje gång, men nån gång hade varit trevligt iallifall :) diciplin att sluta när jag sluta, kan vara skönt att ha nåt kvar om jag mot all förmodan skulle springa på stoploss på casinot nån gång innan jul.

(edit3)

onsdag 19 oktober 2011

Dag17

det är strejk i hela grekland idag så dom hade inte tillräckligt med dealers för att ha pokerrummet öppet. det är en 2dagars strejk vilket jag antar jag får utnyttja som helg lr nåt. ska gå dit lite senare då dom eventuellt kan dra igång pokern vid 22:00 dock.

antar att detta är ett gyllene tillfälle att ägna mej åt en av mina hobbys istället, nätpoker. gulade ett par hundra dollars jag hade på everleaf i början av greklandsresan. hade knappt pengar till hyra på bank-kontot så jag satte bara in $100 för att spela microstejks. bara spela säkra kort osv osv. nu har jag $300 efter att plöst tillbaka hyrpengarna igen. strategin att bara spela säkra kort gäller därför inte och hoppas på att göra en Blom90 innan strejken är över!

(edit:)

ner 50 efter 5,5h. ska äta å sen spela vidare tror jag

(edit2:)

upp 70 efter 2h. blir en lång dag imorrn om jag ska bli rik på online poker innan strejken är över

pre Dag17

succé igår med 2 timmar full focus. tänker inte förvänta mej att kunna uppnå det idag igen så jag sätter ett mål på 1 timme.

lärde mej av ett misstag jag gjorde igår. jag sa ganska tidigt till om att jag ville byta bord då nästan alla på bordet jag satt på verkade semisolida. när min önskan skulle falla in 2 timmar senare så hade jag dock skitbra koll på alla och borde ha suttit kvar. de två fiskarna som satt med 20bb var på bordet när jag bad om transfer hade byggt upp till runt 100bb var och några solida spelare hade drabbats av tilt. tänkte allt det här men bad ändå inte om att få sitta kvar. klantigt. strategin om att försöka focusera fullt i början av sessionen blir så mkt bättre om jag sitter kvar där resten av tiden också. även om jag spelar mitt B game så har jag ändå samlat på mej mkt info som jag kan använda mej av.


känner mej inge spelsugen men det går inte att göra några enkla pengar och allt har sitt pris får man tänka. försöker tänka mej in i hur jag sitter på planet hem i december och summerar min insats här. mitt första delmål är att få in så många diciplinerade timmar som möjligt och åka hem till sverige till jul. enåenhalv månad kvar. känns som en evighet just nu.

tisdag 18 oktober 2011

Dag16

upp 216 efter 5 timmar. spelade mitt A+ game i 2 timmar. kändes som 30min. det var skitkul att spela å jag var upp 500 som mest kom från att sno blinds, limps å småpotter. när jag insåg hur länge jag hade focuserat 100% så gick jag tillbaka till mitt B game. spelade tight å oinspirerat å vann inte en pott på resten av timmarna. satt å tiltade mer å mer över hur mkt sämre jag var i detta läge å till slut så drog jag då jag kom på mej själv med att leta lägen att få in mkt pengar som bluff.

hoppas jag kan tillåta mej själv att känna mej nöjd över att ha överstigit målet angående A+ med 1h å 40m å inte gräma mej över att ha lämnat bordet för tidigt. det känns jobbigt att inse hur dåligt mitt B game är men också roligt att känna självförtroende för mina ljusa stunder. ska verkligen försöka utveckla min stamina på nåt sätt så jag kan spela på topp under flera timmar.

nu blire onlinepoker.

p.s. sålde aktier för att "kunna" spela satelit till EPTn här :) lol att sälja aktier för att kunna spela en satelit till en turnering. dom flesta säljer aktier för att köpa ett hus typ haha. om nån vill ha nån % så säg till bara.

pre Dag16

nämde igår att jag spelade mitt A+game och det var verkligen så. blev chockad. hade ont i magen av hunger men ville inte gå från bordet för det känndes som jag var i sån kontroll som jag inte varit i på väldigt väldigt länge. i tre timmar så tror jag inte att jag tänkte en tanke som inte hade med folks rangar å tendenser att göra. det var som om jag hade börjat använda nån del av hjärnan som legat i koma. det gick segt i början men allt eftersom så började det lossna.

tänker inte ha som mål att ta bra beslut idag. har fått nån insikt om att det inte går att tänka så. man måste börja från början å ha alla fakta på plats innan man kan ta ett "bra beslut". så mitt mål inför kommande session är att försöka tvinga fram mitt A+game vilket innefattar full koncentration även i potter jag inte är med i. om man har pusselbitarna på plats så kommer de bra besluten automatiskt. Tänker ha 20minuter som mål till att börja med då det åtminstone är 20min fler än tidigare.

igår så hände det automatiskt och jag kan inte förvänta mej att det ska vara likadant idag så planen är att varje gång nån agerar så sätter jag dom på en range. det kommer att vara en felaktig analys nästan varje gång å ibland kommer jag bara dra nåt ur arslet men man måste börja nånstans. det var en hand igår som fick nåt att falla på plats:

en ung semikompetent spelare raisar till 30 från CO efter 2 limp. en reg(fisk?)gubbe synar från SB å en av limparna synar. floppen är Q73ssd å alla checkar. turn är 2d å gubben ställer 160 in i 100 typ. hmmm, känner hur det gör ont i huvudet att klura ut hans range här. har en tell på hans ögon att han inte är nöjd alls. vad kan han ha? tror inte att han skulle ställa där med 88-JJ och han skulle se mindre orolig ut med QJs/KQ/AQ. kommer fram till att han måste ha +ATss/dd. han kan inte ha nåt annat när han synar 30 ur position å sen tar den postfloplinen. Alla lägger å han visar en 7:a (ej 77 för han valde mellan korten på ett ärligt sätt innan han visa). Först så tänkte jag "jag är fan helt oduglig..." men sen slog det mej att jag gjorde allt rätt. måste börja nånstans och sen när ny info dyker upp så får man lägga till det i uträkningen. den nya faktan var att han verkligen är en fisk som synar stora höjningar ur position med vad som i detta fallet som bäst kunde varit 78s, 40bb djup. sen så förstärks min read på hans ledsna ögon och jag vet också nu att han kan pusha svaga händer för att ta ner potter, åtminstone när folk visat svaghet.

har några inköp kvar i kontanter, nåt inköp kvar i aktier, ett inköp i svenska pengar som jag hitta i en ficka + några inköp i att sälja min bil som jag inte tvekar på att utnyttja om jag bara kan hålla humöret någårlunda uppe. gl till mej själv!

p.s. kör eye of the tiger på repeat på ipoden när jag spelar :D lol

måndag 17 oktober 2011

Dag15

upp 52 efter 5 timmar.

inge roligt att skriva om coolers... är sugen men nej.

spelade A+ innan lunch och B+ efteråt. inga intressanta händer direkt.

söndag 16 oktober 2011

Dag14

ner 900 efter 11 timmar. inga konstigheter idag heller.

det var iofs en hand som var intressant. jag raisar till 30 med AQ å får syn av 1 limpare. en gubbe i 65års åldern som jag tror är semikompetent. floppen är a77ssh å tänker checka bakom för att induca. han donkar 40, jag synar. turn är Th å han donkar 70, jag synar. rivern är 8x å han betar 250. jag foldar till slut å han slänger upp 98ss. blev inge tiltad utan kännde att jag spelade handen ok då vi inte hade nån direkt history.

inge intressant att skriva om coolers så jag skiter i det.

tror jag spelade bra idag. lika som jag gjorde igår. mest bara stabba lite hit å dit å folda väldigt mkt för aggression från passiva spelare. det känns som att jag borde vinna till slut då jag tycker att jag spelar bättre än de flesta iaf. spelar tightare, läser händer och spelare bättre. att jag sen har "commitat" 4 inköp från 4 floppar med bra drag sen jag kom hit känns inte katastrofalt, särskillt med tanke på att jag tänkt tanken att jag kan ha foldEQ varje gång. aja, fuck it. imorrn så äre en ny dag.

fredag 14 oktober 2011

Dag13

ner 1000 på 2åenhalv timme. inga konstigheter.

rolig anekdot: det hade regnat när jag gick hem från casinot å en bil körde förbi  så vatten skvätte upp på mina jeans.

Dag12 (forts.)

ner 1000 på 3 timmar. sitter direkt i position på en rik arab som aldrig verkar ha spelat poker tidigare. Så han lägga sej 2 gånger (inklusive postlfop) under dom 2 timmarna jag såg på. sitter å tänker att jag ska trippla min stoploss om det så behövs, så länge han sitter där. han drar å jag är back 500.

bordet är inge vidare bra efter att han gått så jag tänker att jag ska hålla 1k som stoploss iaf. spelar tight till att börja med. känner hur tilten börjar släppa å jag vinner tillbaka lite. sitter typ 760 djup när en gubbe utg raisar till 25. jag gör en lite spyig syn med A6ss men hela bordet är djupt å det är ingen som 3betar mer än nödvändigt. floppen är Q85ss å utg betar 75 in i typ 125, 5ways. Jag raisar till 225 å en passiv spelare kallsynar från typ CO. vad ska han ha? gubben lägger å turn är Tc. Hade jag spelat bra så hade jag checkat här. ffffffffuuuuuuuuuuuu tänker jag bara. han kan ju ha nåt lägre färgdrag kanske.... jag betar 440 typ å han synar. rivern är Qx å jag har 60 kvar så jag checkar. han betar å jag betalar av.

det jobbiga är att jag inte kommer att vara mkt mindre på tilt när jag vaknar imorgon. så stoplossen är inte så jävla viktig egentligen. den drar mest bara ut på elendet kan man säga.

gulade mina $200 dollar jag hade på en pokersite tidigare idag också. börjar med att springa upp dom till typ 500 hu mot en otrevlig jävla amerikanare som chattar konstant om hur jävla usel jag är å hur duktig han är. han sitter till slut ut å frågar om vi ska spela nl100 hu ist. där spelar han lite mindre dåligt å lyckas gula mej. i början så tyckte jag han var lite underhållande i chatten men på slutet så stängde jag av chatten då det var nån åskådare som kom in å kommenterade hur dålig jag var osv osv. mest troligt en amerikan även han.

R.I.P Bin Laden.

Va fan ska jag göra nu då? Funderar på att gå tillbaka till casinot å hoppas på att jag kan spela lite bättre. Hade jag inte varit på tilt så hade jag inte raisat A6ss på floppen. inte för att det är ett dåligt spel men det finns supermkt värde i att syna där multiways å det drar ner variansen som fan vilket jag borde vilja med min patetiska "rulle".

bah, fuck it, jag skulle må så jävla dåligt om jag gick över stoplossen så jag stannar kvar på hotellet. men fuck va trist. vill ha action förihelvete...

torsdag 13 oktober 2011

gerge12

drthvsrtgcstgcsrtukghserrjkgncerjkgcklerngcklernjgljcksnerkjlgcnselrjgncls erjngljsrrngcljcjgljcsrelgjselrjgrclerjgclksejglkjelk jlsj lskr jtlk jsrttlkj srlktj lksrtjl kjrstltkjlkrsrj lksrjt klsjrtlk srjtl jsrtlktjclkrtjclsrtkj lrtkjslccjsrtlkcjrstlkgj lsrktjlvsjreögkaölkawöjksrötjhöejtklöakj4ökkjaek

löölrkejlkejlgckjcerlkgj srlthkj lekkjelakrjglkejrglk sjrtlkg jlkgj lkrj lksr tjlk jrstlk jsrltkhj lskrjgöaerjklöajerlcjkelkjslkrtthjaelkejtgclkerjgklsrjtklaejrgklaerjgkl jtlkggj lekgj lk srtjlk jstkl jaelkgjlkejrglk jtkl jlgk alerjg aklreg
 aerlg lekrgkj erlkkgrj


 erlkg aelkrgj laekrjgl kaerjgkl jaerlkg jaerlkgj laekrjgklaerjlkajlkjcarlkgjcalerkgjaeklgjclaerkgjlk

Dag11

ner 700 efter 8timmar. ännu en skitdag. har inget ont att säga om nån annan än mej själv idag. var ett jäkla trevligt bord. det minst värda bordet sen jag kom hit iofs men jag hoppades att jag skulle kunna spela bra å ha en edge. spelar riktigt bra i 5 timmar. kan inte komma på nåt jag hade velat göra annorlunda. sen så cbetar jag 35 in i 60 med AT på 887ss , en fisk lägger å en lite spyig reg synar. Turn är 7x å jag betar 50 varpå han slår om till 140. Jag synar å tänker att jag kan donk ut på typ Xs 6or, 9or, 10or å knektar å annars checka för att eventuellt checksyna. Rivern är Js å jag beslutar mej för att checka iaf, trots att det är det kortet jag bara måste bluffa på. Han betar 300 å jag tror det kan vara nån omahaskada jag fått för jag lade inte in några låga PPs i hans flopsyn-range. Jag tänker helt enkelt att, nu slår jag ingenting å lägger mej till slut. 15 sekunder efter jag foldat så blir jag på sån jävla tilt när jag kommer på att jag skulle ha ställt min 430 jag hade kvar. Är tiltad resten av sessionen över det.

Grindar upp till +500 å får in det med FD+GS på en flop å torskar en 1,1k pot mot ett set. Blir utdragen i småpotter utan att ge bort nåt efter att dom träffat. Går å äter.

Kommer tillbaka å gör en stilig bluff (hade nog skrivit att den var hjärndöd om den inte hade gått hem) å är tillbaka på breakeven. Nästa pott så höjer jag till 40 med K9hh efter att en limpat i en straddlad pot. Får 3 syn å floppen är Q87hh. BB samt limparen checkar. Hmm, den lite spyiga regen sitter på knappen å om jag checkar så kan han nog stabba (å kanske få syn av nån annan) så jag får checkraisecommita mej. Jag checkar å han betar 80 in i 140. BB som är en fiskreg synar 80 å den bra spelaren som limpat checkraisar till 240. Vi är typ 650 djupa å jag raisar till 570 i hopp om att han kanske kan göra nån slags hjältefold om han tänker som jag att deras rangar är ganska svaga så han har checkraisat light eller nåt. Han har ett set å jag går direkt hem när han kåkar upp.

Bah, sablars jävlar anamma va pissigt det känns. Visst är det bara 3inköp jag är ner dom senaste två dagarna men jag skottar i princip, så jag blir lite skitnödi å deppi när det inte går åt rätt håll.

tisdag 11 oktober 2011

Dag10

ner 780 efter 9 timmar. så jävla besviken på mej själv över en hand jag spela på slutet. var besviken på mej själv innan jag syna för det var så jävla dåligt på alla plan men hade en otäck känsla av att jag inte skulle lägga mej. var trött å lite på tilt över att inte ha fått vinna en hand på nån timme. Spela tight, raisa med typ 99 å checkfolda multiwayfloppar. Syna av en passiv spelares 150donk in i typ 550 på rivern med en hand som aldrig kan vara bättre än hans. ALDRIG. Vad ska jag då me pottodds till?

Uppenbart tiltad efter det så limpar jag med A7o från BTN efter typ 4 andra limpare. BB som är lite laggy raisar till 26 å vi synar allihop. Floppen är 754r å jag betar 70 in i 150 typ. En shortstackad synstationskvinna i rullstol synar i SB å en reg på tilt synar från mittenpos. Turn är Tx å jag betar 200, kvinnan synar med typ 60 å han på tilt synar också. Rivern är 6 å han ställer mina sista 200 typ. Att syna där hade varit snäppet sämre än 150 i potten innan. Så jag foldar. Lite tröst iaf att se deras händer å känna att jag spelade ok (K6 å 56 från reggen). Stoploss känns bra där.

Under de 8,5 timmarna innan så tror jag att jag spelade bra. satt på superbra bord så jag spelade fler händer än normalt i limppotter. Träffade dock inget så grindades ner 500 på några timmar. Sen sätter sej nån lös-aggro pungkula ner vid bordet å försöker bluffa mej i några potter så jag hamnar på plus igen.

p.s. har sagt det förut å jag säger det igen. om det är nåt folkslag jag är rasistisk mot så äre amerikanare. Fy fan vilket jävla luder till kukhuve jag spela med idag. skönt att inte skriva på expressens jävla censursida längre. "hey im a fuckin professional poker player ive been playing this game for my whole life" "wow what a horrible play you made there" "you see, thats the difference between me and the rest of these suckers" osv osv osv osv. En ful jävla patetisk gammal gubbe som jag skulle sätta pengar på lever det mest patetiska liv av alla jag träffat. Skulle sätta pengar på att OM han inte är psykopat så gråter han sej till sömns varje natt. skämms han inte över att sitte å prata konstant om hur duktig han är å hur dåliga alla andra är? tror han att nån tycker han är cool eller tror att han är duktig på poker. Jag kunde inte låta bli att bluffa honom i en pott, men det var inte för att jag var tiltad av honom utan att han spelade så fruktansvärt uppenbart å pissdåligt. jag tycker att dom borde sänka kraven å priserna på att skaffa skjutvapen ännu mer i usa så det till slut blir tyst nån jävla gång.

har ont i halsen också.

måndag 10 oktober 2011

Dag9

upp 156 efter 8 timmar. hann precis tänka "nu springer jag ju faktiskt över all-in-EV en dag" efter att ha fått in det med fd+gs på turn å träffat i en 330pott. nån hand senare får jag in det med  55 på floppen T65r vs 68 å förlorar en 2000pott.

Tiltar inte mkt utan spelar solid efteråt. Spelar KJ på J88ss 2x Jx optimalt med bet, bet, inducebet vs reg. å sen gör jag en fräsi bluff mot en spelare jag misstänkte var ganska duktig. 2st har limpat å han raisar till 25 från mittenposition. Jag har K7s å tänker att han har en svag hand då han brukar raisa till typ 30 även utan limpare så jag 3betar till 105. En limpare synar å han steksynar också. Floppen kommer AJ6r å dom checkar till mej varpå jag betar 70. Limparen lägger å han checkraisar till 180. Jag synar å han checkfoldar för 140 på 2x.

börjar bli sjuk tror jag. halsen är slemmi å jävli men det kan vara för all rök kanske.

måste komma ihåg att stänga av sick and wrong-podcasten när jag går å äter imorrn. höll nästan på att spy idag.

söndag 9 oktober 2011

Dag8

upp 520 efter 8åenhalv timme. inte så mkt uppåner idag. har suttit å lyssnat på Sick and Wrongs podcast och pinsamt nog börjat fnissa i dåliga lägen. Jag potbetar en fisk på turn med AJ på J86ss Ax å efter att ha hört låten "Suck a caribous ass" börjat fnittra lite. Solid tell på att jag har stålet kan man tänka men han går dock all in med ett flussdrag som sitter medan jag anstränger mej för att fortsätta se glad ut för att folket ska förstå att jag lyssnar på nåt roligt å inte bara fnittrade åt att jag hade en så fin hand.

inget roligt att rapportera, gick direkt till casinot efter att jag vaknat typ.

lördag 8 oktober 2011

Dag7

upp 537 efter 9 timmar. ville gå tidigt men tvinga mej a stanna kvar. inga superintressanta händer. tänkte gå innan jag skulle få BB men beslöt att kämpa ett varv till. Höjer till 25 från CO med Q9s å BTN, SB å BB synar... Floppen kommer 665r å jag cbetar 50 in i 100. BTN lägger sej. SB lägger sej. Fan ska det gå vägen tänker jag men då synar BB med 66 för fyrtalet. Turn är Q förståss å jag ställer hans 120 sista. "Bra jobbat att spela ETT varv till, pucko" tänker jag till mej själv (jobbar på att inte vara result oriented, men är kanske inte där 100% än). Handen efter höjer UTG till 40(!) å en duktig spelare synar från mittenposition. Vi är alla över 1300 djupa å jag synar med QQ. Är på ett nytt bord sen 2 varv tillbaka så har inga vidare reads. Floppen är 346ss å UTG cbetar 80. Den duktiga spelarn lägger å jag synar. Turn är 5x å vi checkar båda. Rivern är Jx å han betar 220. Lite konstig situation. Kommer iaf fram till att jag ska se han å han visar AK vilket var den troligaste handen antar jag. Bra jobbat att jag satt kvar ett varv till känner jag nu, bra diciplin, wp ;)

fredag 7 oktober 2011

nytt propbet kanske?

till Dr.:

ett nytt 20 eller 30 dagars bet om vem som kan spela flest timmar. vet inte om vi ska räkna timme vs timme lr vad som blir mest rättvist. Det är kanske lättare för mej att spela en timme men med tanke på att jag har en 2bi stoploss samt att luften å sällskapet är mkt mkt sämre för mej så borde det nog vara ganska jämt.

skulle vilja börja så snart som möjligt om du är på. vi kan även köra färre dagar, typ 10 kanske. om du inte vill spela så kanske du vill beta på att jag inte lyckas få in X-antal timmar lr nå?

Dag6

upp 1480 efter 6 timmar men är på aptilt. spelade mot en spelare som jag spelade mot förra gången jag var här å jag kommer väl ihåg att han 3bet-bluffa mej preflop med typ J8o. jag bestämmer mej för att 4beta honom om han gör samma sak i nåt misstänkt läge. nån timme efter att han satt sej ner så limpar han från utg+1 å jag höjer till 25 från knappen med AQo. SB synar å då 3betar han till 125. SB har typ 130 bakom. hmmm, jag hade ju bestämt mej, å det här är ett misstänkt läge men till slut foldar jag. SB steker å foldar till slut. Fettot blir så himla glad. Ut med armarna å rycker nonchalant på axlarna innan han slänger upp T8s. Man ser verkligen på honom att han tror att han är lika bra på poker som han är fet. "mummelmummel.." jag plockar ur hörlurarna "it is my favorite hand" säger han "very nice" säger jag.  nu när tilten har lagt sej lite så är jag tacksam över att jag inte kom på att säga "take my 25euro and buy yourself a nice bra buddy" för jag hade definitivt sagt det om jag hade haft chansen men nu så brann det bara i huvudet.

så sjukt. det är som en sjukdom. det blir bara svart. tur att jag slutat dricka iaf får man tänka. nu är worst case scenario att jag säger nåt elakt när jag blir på tilt.

annars gick det bra, spelade bra men lite mindre focuserad än tidigare dagar av nån anledning. två roliga händer var: en fisk limpar från mittenposition efter att två andra limpat. jag höjer till 35 med Q8s från CO å han är den enda som synar. floppen är 336r å han checksynar 45. turn är en 8:a å han checksynar 80. rivern är J å han checksynar 50 å muckar när jag visar. nån hand efteråt så synar han typ 30 in i 40 på Q64ss 3x med 53o. han rivrar nästnöten på 2x-rivern å checkar bakom... livepokern är iaf inte död, det verkar som vissa inte ens bryr sej om att försöka vinna pengar.

vet inte om det är så positivt som jag tänkte att det var först men jag har blivit rökberoende igen. utan att ha lagt en spänn på cigg. tänker inte köpa nåra heller för det är ju perfa om jag till slut blir tvungen att vara i det där rökiga pokerrummet konstant för att inte få abstinens. många timmar å händer = mer pengar, hoppas jag.

rullen upp till 7700euro vilket är mkt bättre än 2800 som den var nere på i förrgår.

torsdag 6 oktober 2011

Dag5 del2

upp 141 efter 4 timmar. backa runt 600 på en gång men spelade diciplinerat å vann tillbaka. största potten var jäkla skön. Jag har KQcc i SB å alla foldar fram till knappen som limpar. Jag höjer till 30 å han synar efter att BB foldat. floppen kommer KKK å oh lord! pot bet syn pot bet syn pot bet syn.

är trött som ögat å ska nog sova snart. 

Dag5 i ett soligt Grekland.

Är upp 2050 efter typ 6 timmar. Har spelat bra men inte bättre än nån annan dag känns det som så jag tänker försöka att inte vara särskillt glad över variansen. Jo tjena. Hehe.

Drog tidigt för att jag satt djup med en djup reg direkt till vänster om mej å det känns rätt att råtthåla lite i tuffa tider. Inga direkt konstiga händer. Jag satt i position på en spyfisk å fick in det light några gånger dock. Den största av dom var när jag öppna till 20 med 98cc från utg, 7handat. En synar i position samt fisken i BB. Floppen kommer 963r å fisken donkar 100. Hans range är alla par eller bättre, alla stegdrag inklusive gutshots å kanske nån fräsi bluff med random overs. Vi har runt 600 bakom å jag synar. Turn är 2x å han betar typ 290. Det är bara jag kvar i potten så jag ställer. Han synar med T7o å rivern är blank.

Planen är att gå tillbaka till casinot om ett litet tag. Satte in plusset på kontot å kör på 1k i stoploss igen. GL mej själv!

onsdag 5 oktober 2011

Dag4

skulle egentligen bara kunna mejla cliffnotes till dom som jag vet läser det här men jag tycker det är kul att typ skriva som en dagbok så ni får ursäkta fult språk samt konstiga detaljer.

upp 38 euro efter tieåenhalv timme. torskade ett halvt inköp i den andra potten vid bordet: jag öppnar till 25 från mittenpos med J9s. tre synar å floppen är J54r. två checkar fram till mej å jag cbetar typ 70. En synar i position å de andra lägger sej. turn är 3x å vi checkar båda två. rivern är J å jag betar.... hmm nåt stämmer inte med pottstorleken, potten var nog 140 på floppen å jag beta 80... hursomhelst så betar jag 100 in i 300 på rivern. han tänker ett tag å raisar till 250. Det finns inga vettiga händer han kan ha som jag slår så jag foldar men sitter i timmar efteråt å tänker att han säkert syna floppen med typ AQ, 65s eller nå skit...

lyckas otura ner mej till 250 (-750 för dagen) å känner hur svetten börjar tränga fram bakpå ryggen. ligger på mellan pinsamma 380 å patetiska 250 i typ 9 timmar men sen lyckas jag dra ut i en trevägs all-in å är uppe på 700 (-300). Jag ser det som ett framsteg att jag inte blev glad över att göra en fuling sådär men jag kan inte ångra hur jag fick in pengarna så jag behöver iaf inte skämmas. lyckas sen att bara vinna små potter hit å dit så att jag faktiskt får sluta dagen på plus.

direkt när jag satte mej ner vid bordet så frågar en grek till vänster om mej om det är ok att han röker å att jag ska säga till om jag blir störd av röken typ. Jag säger att det är ok å tackar så mycket för omtanken. Han verkar trevlig å vi pratar lite i några minuter. sen märker jag att han inte tänker sluta prata vilket börjar tilta mej. men han verkar supertrevlig så jag kan inte be honom vara tyst heller. jag försöker att inte ställa några frågor tillbaka utan bara svara å sen låssas focusera på pokern. han pratar på. till slut så börjar jag sätta i ipodlurarna direkt när han är klar med nåt utlägg. när han sen säger nåt så tar jag ut ena luren å ursäktar mej å frågar vad han sa för nåt, han tar om frågan å jag svarar kort men artigt, å sen tillbaka med hörluren igen. så där håller vi på typ 50 gånger med att han får upprepa sin fråga om allt från varför jag inte tycker om turneringar till hur han tycker att nån annan vid bordet spelat en hand. till slut känns det hela som en dålig sketch typ. "mummelmummelmummel" jag tar ut hörluren "excuse me?" "he bets like it is limit holdem" (nån har betat smått på turn) "yeah" säger jag å ler åt honom, sen snabbt tillbaka med hörluren. 10 sekunder senare "mummelmummel" hörlur ut. "sorry what did you say?" "what can the other guy fold for that little money?" "hehe, yeah", hörlur snabbt in. 5 sekunder senare: "mummelmum.." hörlur ut. "excuse me?" "maybe two blank cards" "yeah". osv osv. känner mej jävla asocial men jag var ju faktiskt ner i hålet så vad skulle jag göra?

tisdag 4 oktober 2011

Dag3 i unt krääääk

ner 1000euro efter 8 timmars spelande. tiltade efter 20 minuter efter att ha misslyckats med en bluff. Lyckades dock vara diciplinerad trots att jag inte vann nå potter. de 5 sista timmarna hade jag runt 300 (-700 för dagen) på bordet då jag hade satt 1k som stoploss. lyckades tura upp mej till 600 på bordet å sen otura ner till 300 ett par gånger. spelade så vidrigt jävla tight att jag skämdes. spelade dock bra tycker jag å 3betade både light å för bluff i bra lägen.

när jag till slut hade lyckats hämta tillbaka lite så jag iaf hade 700 på bordet så torskar jag en alles-in mot min ärkenemesis sen förra gången jag var här. Han limpar utg 8handat å jag höjer 5bb med AKcc utg+1, fem synar... Floppen är T52cc å han donkar 70 in i 150. Jag funderar så klart på att slå om men känner på mej att han har lite som strategi att induca mej att spy som han vet att jag är duktig på. Jag tänker att det även finns värde i att låta fler vara kvar i potten samt att om jag träffar kommer han inte ge mej cred om han har settat så jag synar hur som helst bara. En till synar. Turn är Jx (omfg fd+gs i nlhe) å han donkar 200 in i 360. Im like fuck it you cant stooooop me å pushar då det vore så ballt om han foldar typ QT eller dyl. Han flinar sitt ******* leende mot mej å synar med JTo. Inget ont om ***** i allmänhet men jag är lite bitter efter så många timmars slit för 1k euro mindre än ingenting.

p.s. internetpokern igår natt gick inge vidare då jag fick bra motstånd på microstakes plohu samt att mitt internet dog var 15 hand.

gonatt dagboket

måndag 3 oktober 2011

Dag2 i kräääklandt!

dag-2A spenderade jag med att gå runt å leta efter en tshirt, tandborste+tandkräm, anteckningsblock samt en penna. Kalsonger har jag get upp hoppet om att hitta här. Efter två timmars rask promenad i 40gradig hetta hittade jag tillslut tandborste+tandkräm å gick direkt hem efter att ha insett mitt nederlag.

dag-2B började bra på casinot där jag turade upp mej till +900 efter en timme. Femåenhalv timme senare går jag hem som vinnare av 1euro efter att inte ha vunnit en pot. Såg dock världens kanske bästa syn genom tiderna: såg inte vad som hände fram till rivern men det är iaf en fisk som betar 20 in i 35 på 225r 5 2 å en annan fisk som bara synar med med 30euro bakom. Fisk nr2 har T5o å förlorar vs Fisk nr1s Q2o. Är nog bara Fisk nr2 å phil ivey som lyckas spara 30euro där med nästnöten. Har fortfarande inte spelat en pot över 180bb på casinot. Den största potten i dag förlorade jag med QJo vs 97o efter att ha raisat 8bb i position efter några limps. Floppen kommer Q98hh å jag betar typ 80 in i 130, han checksynar. Turn är 2c å jag betar 165, han checksynar. Rivern är historia men går iaf check check.

dag-2C blir internetpoker på tilt.

söndag 2 oktober 2011

dag1 i det kräklant

börja med att tura upp till +600, sen otura ner till -700 sen tura upp till +500 å till sist otura ner till +165. har ingen tandborste samt inge ombyte då flygbolaget aerosvit såg till att min resväska blev kvar i Kiev ("they do that all the time" sa han som jag klagade till på flygplatsen i Aten).

vem behöver tandborste å ombyte när man har tio inköp i kontanters samt 85 askar snus?

i vilket jävla u-land ligger kiev btw? (antar att aerosvit är därifrån samt att jag blev ful-trängd av nån ryss-liknande gangster i kön på flygplatsen så jag är lite bitter)