upp 1757 efter 1åenhalv timme. sen bröts bordet å det bordet som fanns kvar såg inte jättevärt ut så jag tänkte att en å en halv timme fick räcka idag :) hade AA, QQ två set och en färg å när jag inte hade nåt så vann jag ofta potterna iaf.
backade $75 på nätet igår men sprang under ev så det känns bra iaf. blir antagligen mer onlinepoker nu innan jag drar till flygtruten.
onsdag 7 mars 2012
impulsboka en biljett hem
sticker på eftermiddan. snabba puckar hockeyklubba!
16 timmars restid med ethiopian airlines ftw!
16 timmars restid med ethiopian airlines ftw!
tisdag 6 mars 2012
Dag 53
ner 1287 efter 7 timmar. jävla skitdag, fy fan. bordet bröts å nu funderar jag på att spela lite online, eventuellt. började dagen bra med att slå mej ner å känna mej i superform. trivdes att sitta där å bara ta det lugnt. sen så gör jag vad man utan reads kanske inte kan kalla ett 1,3k-misstag men det var nog fan det iaf:
tasos bror mario straddlar å två fisk-kvinnor limpar. jag raisar till 50 med AA å mario å en av damerna synar. floppen är 632r å mario checkar till kvinnan som ställer för 100. jag tänker i 5 sekunder å synar. mario checkraisar till 300 å om jag synar där så har vi 550 bakom. hans range som slår mej å som han 100% skulle spela så här är 22, 33, 66 å 54s. dom händer som jag slår är 99, TT, JJ å kanske QQ, 88 å kanske kanske 77. tror inte han raisar med 65s å 67s iaf. har inte spelat så jättemkt med mario å vet inte hur ofta han skulle checkraisa de värdehänder som jag slår. förra gången jag hade AA mot honom så hade han floppat ett set å jag tror det låg å lurade i bakhuvudet. grejen är den att han nu sitter helt tyst så ser ganska timid ut. när han hade floppat settet förut så var han mer pratsam å såg mkt mer självsäker ut. det tänkte jag inte på idag tyvärr. min hjärna frös till å jag kunde inte analysera situationen så bra som jag borde ha gjort. till slut så får jag "time" emot mej å foldar å får se kvinnans AK vs marios 99. med readen på hur han betedde sej förra gången så borde jag vunnit 1,2k ist för att förlora 150. efter det så gjorde jag mitt bästa för att hålla mej lugn men det är klart att jag inte var i toppform direkt. (edit: mario slowspelar inte, varav jag gav honom 100% freq för att checkraisa med +sets. sen så tror jag inte på att syna 200 för att lägga för en turnbet mot honom)
det bordet bröts å jag flyttar till ett annat där jag bluffar bort 500 i en trippelbarrel mot en ganska fiskig reg. ångrar inte det spelet så jättemkt dock. sen så är det dags för den näst mest frustrerande handen för dagen:
jag synar en okänd ung spelare med J7s i position. han verkar lite fiskig av sej men har inga direkta reads än. vi blir typ 5 som ser floppen 752hh. han som sitter först donkar 30 in i 125. alla synar å det är min tur att agera. min första tanke är att det är en solklar raise för värde, typ 130. sen så känns det som att folk kommer syna å stackdjupen blir så dryga på turn. jag får en ny ide om att jag kan utnyttja att jag har position på alla å se vad som händer på turn i en inte allt för stor pott. turn är Kx å alla checkar fram till preflop-raisarn som betar 130. får känslan av att han inte vill ha en syn. det är en totalt blank turn för alla utom honom då han självklart har många kungar i sin pf-raise-range. inte för att jag tror att han tänker just så men det känns som att hans starka bet efter att alla checkat nog kan vara nån slags bluff. jag synar vilket nog är ett misstag mot en okänd spelare. alla foldar å rivern är Qx å han funderar ett tag å betar 130 igen. jag vill folda men efter mariohanden å efter att ha gjort en till dålig fold i en mindre pott tidigare i sessionen så kastar jag in 130 till slut. han visar KQ å jag försöker anstränga mej till det yttersta för att hålla hjärnan i schack. hade jag fått spela om den handen med de reads jag plocka upp på honom senare så hade jag spelat exakt så som jag gjorde men nu hade jag inte dom readsen så den hjältesynen var verkligen ett misstag. det bästa hade varit att raisa floppen direkt, trots att jag gillar mina argument för att bara syna. sen när en okänd spelare betar 130euros in i 4 andra spelare så tror jag inte att jag kommer gå med vinst genom att syna med par i sjuor där.
det känns så jävla frustrerande att jag borde ha varit upp den här sessionen om jag inte gjort en massa misstag. dock så får jag tänka att jag inte räknar med att spela poker utan misstag heller. på senaste tiden så känns det som att jag börjar komma i form igen. å när det inte går dåligt så känns det jäkla kul att spela poker!
nu är frågan om jag borde spela online eller inte. hmmm. sa ju att jag skulle hålla mej borta från nätpoker men vad skulle det göra att sätta in ett några hundra dollar å köra lite plo? på senaste tiden så har det inte varit poker igång dygnet runt å nätpoker borde ju vara ett bra alternativ när jag inte kan spela live. ja fan. jag får se till att jag spelar diciplinerat bara. 2 bord max å inte högre än plo100.
tasos bror mario straddlar å två fisk-kvinnor limpar. jag raisar till 50 med AA å mario å en av damerna synar. floppen är 632r å mario checkar till kvinnan som ställer för 100. jag tänker i 5 sekunder å synar. mario checkraisar till 300 å om jag synar där så har vi 550 bakom. hans range som slår mej å som han 100% skulle spela så här är 22, 33, 66 å 54s. dom händer som jag slår är 99, TT, JJ å kanske QQ, 88 å kanske kanske 77. tror inte han raisar med 65s å 67s iaf. har inte spelat så jättemkt med mario å vet inte hur ofta han skulle checkraisa de värdehänder som jag slår. förra gången jag hade AA mot honom så hade han floppat ett set å jag tror det låg å lurade i bakhuvudet. grejen är den att han nu sitter helt tyst så ser ganska timid ut. när han hade floppat settet förut så var han mer pratsam å såg mkt mer självsäker ut. det tänkte jag inte på idag tyvärr. min hjärna frös till å jag kunde inte analysera situationen så bra som jag borde ha gjort. till slut så får jag "time" emot mej å foldar å får se kvinnans AK vs marios 99. med readen på hur han betedde sej förra gången så borde jag vunnit 1,2k ist för att förlora 150. efter det så gjorde jag mitt bästa för att hålla mej lugn men det är klart att jag inte var i toppform direkt. (edit: mario slowspelar inte, varav jag gav honom 100% freq för att checkraisa med +sets. sen så tror jag inte på att syna 200 för att lägga för en turnbet mot honom)
det bordet bröts å jag flyttar till ett annat där jag bluffar bort 500 i en trippelbarrel mot en ganska fiskig reg. ångrar inte det spelet så jättemkt dock. sen så är det dags för den näst mest frustrerande handen för dagen:
jag synar en okänd ung spelare med J7s i position. han verkar lite fiskig av sej men har inga direkta reads än. vi blir typ 5 som ser floppen 752hh. han som sitter först donkar 30 in i 125. alla synar å det är min tur att agera. min första tanke är att det är en solklar raise för värde, typ 130. sen så känns det som att folk kommer syna å stackdjupen blir så dryga på turn. jag får en ny ide om att jag kan utnyttja att jag har position på alla å se vad som händer på turn i en inte allt för stor pott. turn är Kx å alla checkar fram till preflop-raisarn som betar 130. får känslan av att han inte vill ha en syn. det är en totalt blank turn för alla utom honom då han självklart har många kungar i sin pf-raise-range. inte för att jag tror att han tänker just så men det känns som att hans starka bet efter att alla checkat nog kan vara nån slags bluff. jag synar vilket nog är ett misstag mot en okänd spelare. alla foldar å rivern är Qx å han funderar ett tag å betar 130 igen. jag vill folda men efter mariohanden å efter att ha gjort en till dålig fold i en mindre pott tidigare i sessionen så kastar jag in 130 till slut. han visar KQ å jag försöker anstränga mej till det yttersta för att hålla hjärnan i schack. hade jag fått spela om den handen med de reads jag plocka upp på honom senare så hade jag spelat exakt så som jag gjorde men nu hade jag inte dom readsen så den hjältesynen var verkligen ett misstag. det bästa hade varit att raisa floppen direkt, trots att jag gillar mina argument för att bara syna. sen när en okänd spelare betar 130euros in i 4 andra spelare så tror jag inte att jag kommer gå med vinst genom att syna med par i sjuor där.
det känns så jävla frustrerande att jag borde ha varit upp den här sessionen om jag inte gjort en massa misstag. dock så får jag tänka att jag inte räknar med att spela poker utan misstag heller. på senaste tiden så känns det som att jag börjar komma i form igen. å när det inte går dåligt så känns det jäkla kul att spela poker!
nu är frågan om jag borde spela online eller inte. hmmm. sa ju att jag skulle hålla mej borta från nätpoker men vad skulle det göra att sätta in ett några hundra dollar å köra lite plo? på senaste tiden så har det inte varit poker igång dygnet runt å nätpoker borde ju vara ett bra alternativ när jag inte kan spela live. ja fan. jag får se till att jag spelar diciplinerat bara. 2 bord max å inte högre än plo100.
Dag 52
upp 5 efter 12 timmar. ner 1300 efter 2 timmar, upp 700 efter 9 timmar. trött
(edit)
var bara tvungen att berätta om en rolig grej som hände. bara doktorn vet vem det handlar om. jag satt 3handed med två fiskar på morronkvisten när tasos kommer å slår sej ner alldeles till vänster om mej (han ska alltid ha position på mej). han är på strålande humör å skojar nästan varje hand. jag synar hans straddle med t9hh å han raisar till 40, jag synar. floppen är Q86r å jag checkraisar hans 50 cbet till 160. han synar hetsigt. turn är Qd så det ligger 2 ruter ute. jag betar 280 å han synar. rivern är Jd å jag betar 360 då jag tror han kan syna med alla 2par som han inte trodde mej med på turn. han synar å blir så jävla sur :) det ser ut som om han har ätit en citron i en tugga, hela ansiktet stramar ihop. sen går det från att vara kamratligt skojande till att förklara att jag kommer gula å stå å tigga utanför casinot. jag frågar om han tänker ge mej ett par euros till souvlaki om det händer å han säger "nej" å han menar det verkligen verkligen :D vi spelar vidare å jag visar en bluff i en liten multivägspott, sen går jag på toa å när jag kommer tillbaka så är han borta. han måste ha skyndat sej iväg medan jag var å pissa. kan tänka mej hur han inte vill medge sitt nederlag medan jag var där.
(edit)
var bara tvungen att berätta om en rolig grej som hände. bara doktorn vet vem det handlar om. jag satt 3handed med två fiskar på morronkvisten när tasos kommer å slår sej ner alldeles till vänster om mej (han ska alltid ha position på mej). han är på strålande humör å skojar nästan varje hand. jag synar hans straddle med t9hh å han raisar till 40, jag synar. floppen är Q86r å jag checkraisar hans 50 cbet till 160. han synar hetsigt. turn är Qd så det ligger 2 ruter ute. jag betar 280 å han synar. rivern är Jd å jag betar 360 då jag tror han kan syna med alla 2par som han inte trodde mej med på turn. han synar å blir så jävla sur :) det ser ut som om han har ätit en citron i en tugga, hela ansiktet stramar ihop. sen går det från att vara kamratligt skojande till att förklara att jag kommer gula å stå å tigga utanför casinot. jag frågar om han tänker ge mej ett par euros till souvlaki om det händer å han säger "nej" å han menar det verkligen verkligen :D vi spelar vidare å jag visar en bluff i en liten multivägspott, sen går jag på toa å när jag kommer tillbaka så är han borta. han måste ha skyndat sej iväg medan jag var å pissa. kan tänka mej hur han inte vill medge sitt nederlag medan jag var där.
söndag 4 mars 2012
Dag 51
upp 1529 efter 8 timmar. satte mej ner vid ett 2/5 men såg sen att det var ett 5/10 mixed-bord igång så utan att tänka mej för så gick jag dit. kanske var ett misstag men jag har ju sprungit rätt bra på senaste så jag tänkte att jag skulle ha råd med ett 2,5inköps-skott. hade jag förlorat så hade jag kunnat grinda tillbaka på 2/5 igen men jag hade nog mått ganska dåligt ett par dagar. vill hursomhelst få in så många timmar på 5/10 som möjligt det här året å jag tror min edge även är större där än vid de lägre texasborden.
gör en ganska stor (?) fold rätt tidigt in i sessionen. jag öppnar KsQcJs9s från knappen, en dunderfisk synar från SB å han som jag skrev om förut som gjorde en korkad bluff mot mej som gick hem (jag slog vad om att han inte hade den handen han sa att han hade å personalen gick med på att kolla videon från övervakningskameran) 3betar från BB. jag börjar handen med 1300 typ. jag synar å fisken synar. floppen är Qh7h4c å fisken ställer sina 300 in i typ 550. BB slänger in 3st 500chips å det är min tur att agera. tror det är en bra, iaf marginellt bra fold där. bb blir tiltad när jag stekfoldar å poängterar att han är en idiot som ställer mej med AhKhQxXx, då det är mkt bättre att bara syna för honom.
sen så ställer jag med ett monsterdrag i en limpad pot å ett färgdrag+överkort efter att ha 3betat å prickar båda. efter det så slår det mej att jag sitter med typ 20% av rullen på bordet å han som hade AKQXhh sitter två stolar till vänster om mej med en monsterstack. hit n runnade till 2/5 där jag torska 200 innan spelet dog å jag gick hem.
ska eventuellt åka till aten i morrn å prova casinot där. har hört att dom har 5/5 omaha där vilket vore optimalt för mej tror jag. tycker synd om alexis som är inne i en sjukt kall period. vet inte exakt hur mkt han är ner de senaste två veckorna men det är mkt och varje gång jag ser honom spela en pott så förlorar han på ett eller annat vis.
slutade röka igår btw. blev en dags våldsamt rökeri å sen när jag börjar sessionen dan efter med att tända en cigg så utbrister alexis "malaka, why you smoke malaka?" hade inget bra svar på den frågan så jag sket it å pilla ner en extra snus under underläppen. mitt tandkött har kukat ur lite grann förresten, det har släppt ovanför min högra hörntand så om jag ler så ser jag ut som en vampyr. lol. blir till att beställa tid hos tandläkarn när jag kommer hem, tillsvidare så snusar jag inte på höger ovansida. hur som helst så var inte detta ett problem innan dagens plussession då jag inte direkt har haft mkt anledning att le. *fniss*
lol. vet inte om andra tycker paragrafen ovan är rolig att läsa men jag skrattar iaf. är inte särdeles orolig över tandköttet btw. det ser rätt naturligt ut å har inte gjort det minsta ont eller kännts konstigt alls. kan faktiskt tänka mej att det finns svartrockarfolk som skönhetsopererat sej för att se ut så här.
gör en ganska stor (?) fold rätt tidigt in i sessionen. jag öppnar KsQcJs9s från knappen, en dunderfisk synar från SB å han som jag skrev om förut som gjorde en korkad bluff mot mej som gick hem (jag slog vad om att han inte hade den handen han sa att han hade å personalen gick med på att kolla videon från övervakningskameran) 3betar från BB. jag börjar handen med 1300 typ. jag synar å fisken synar. floppen är Qh7h4c å fisken ställer sina 300 in i typ 550. BB slänger in 3st 500chips å det är min tur att agera. tror det är en bra, iaf marginellt bra fold där. bb blir tiltad när jag stekfoldar å poängterar att han är en idiot som ställer mej med AhKhQxXx, då det är mkt bättre att bara syna för honom.
sen så ställer jag med ett monsterdrag i en limpad pot å ett färgdrag+överkort efter att ha 3betat å prickar båda. efter det så slår det mej att jag sitter med typ 20% av rullen på bordet å han som hade AKQXhh sitter två stolar till vänster om mej med en monsterstack. hit n runnade till 2/5 där jag torska 200 innan spelet dog å jag gick hem.
ska eventuellt åka till aten i morrn å prova casinot där. har hört att dom har 5/5 omaha där vilket vore optimalt för mej tror jag. tycker synd om alexis som är inne i en sjukt kall period. vet inte exakt hur mkt han är ner de senaste två veckorna men det är mkt och varje gång jag ser honom spela en pott så förlorar han på ett eller annat vis.
slutade röka igår btw. blev en dags våldsamt rökeri å sen när jag börjar sessionen dan efter med att tända en cigg så utbrister alexis "malaka, why you smoke malaka?" hade inget bra svar på den frågan så jag sket it å pilla ner en extra snus under underläppen. mitt tandkött har kukat ur lite grann förresten, det har släppt ovanför min högra hörntand så om jag ler så ser jag ut som en vampyr. lol. blir till att beställa tid hos tandläkarn när jag kommer hem, tillsvidare så snusar jag inte på höger ovansida. hur som helst så var inte detta ett problem innan dagens plussession då jag inte direkt har haft mkt anledning att le. *fniss*
lol. vet inte om andra tycker paragrafen ovan är rolig att läsa men jag skrattar iaf. är inte särdeles orolig över tandköttet btw. det ser rätt naturligt ut å har inte gjort det minsta ont eller kännts konstigt alls. kan faktiskt tänka mej att det finns svartrockarfolk som skönhetsopererat sej för att se ut så här.
lördag 3 mars 2012
Dag 50
upp 956 efter 9 timmar. är lite på tilt efter att ha förlorat en massa pengar för att en som jag trodde var ganska solid visade sej ha geggamoja ist för hjärnceller.
jag öppnar AJo från mittenposition å en shortstack synar i position. han 3betar från 20 till 80 å får en kallsyn av bb. vi tre är alla runt 1300 djupa så jag synar i position. floppen är A86r å han å bb checkar till mej. jag betar 50, vilket nog är ett misstag men jag ville gå för 3 gator med microbets som jag planerade att han skulle gråtsyna av. shortstacken bakom mej ställer för 120 å sb tänker i typ 5 sekunder å check/3betar till 300.... jag vet inte vad jag ska tänka men jag foldar till slut. när rivern är lagd så tittar han på shortstacken å frågar lite osäkert om han har esset...... ja, det har shortstacken å vinner potten med AJ.
ett varv senare så limpar jag med A9o å vi är 6st som ser floppen A98r. han är återigen small blind å checkar. det checkas till mej å jag betar 20 in i 30. en dunderfisk synar från knappen å nu checkraisar han till 60.... ok, jag vet inte vad jag ska tro men kommer till slut fram till att jag nog gör rätt i att bara syna. fisken lägger å vi är heads up till turn som är 7x. han betar 130 å jag synar igen. rivern är ytterligare en 7a å han betar 240. jag vet inte vad fan jag ska tro men foldar till slut igen. jag kan komma på en del osannolika händer som har mej slagen, men inte en enda som jag slår med tanke på hans riversizing, kanske A8. efter jag muckat handen så visar han A7 å förklarar att han var tvungen att raisa floppen (oop) för att se vart han stod. å det fick han se minsann: DU DRAR EFTER SPRINGANDE 7OR, Å OM DET VÄL SLÅR IN SÅ FÅR DU ÄNDÅ INTE EN SPÄNN PÅ RIVERN DIN JÄVLA KUKSUGARE!
hade A7-handen hänt före check/3beten på A86r så hade jag kanske kunnat syna hans 300 på floppen. han är en tysk i 35års åldern å jag har under de tre tidigare sessionerna vi spelat tillsammans fått intrycket av att han var ganska kompetent.
hur som helst så spelade jag rätt bra idag så jag får vara nöjd. vann en 1,8k-pott mot min ärkenemesis (en fet miljonär med hängande ögon å en 500k-klocka på armen). jag raisar till 30 med AA från knappen å han å en till som limpat synar. floppen är Q42r å jag cbetar 55 in i 100 efter att dom checkat. den första foldar å han checkraisar till 200. jag synar å synar hans ställ på 7x. rivern är 4x å jag får aldrig se vad han hade. vi hatar verkligen varandra. ofta när jag spelar mot honom så börjar jag tänka på vad eric cartman i ett avsnitt säger till stan å kyle "god knows i hate you guys, i hate you guys so very, very much", så känner jag för det här fettot. rousso skratta så han nästan grät när jag berätta om vad jag gjorde en gång när jag å tjockisen hade hamnat på samma bord i en turnering: blaffblaff raisar från utg å jag har typ AJ eller nåt å tittar på honom för att få nån read, då ler han sitt vanliga falska leende mot mej varpå jag får en ärlig kväljning som får mej att vrida bort ansiktet från bordet som att jag är påväg att kräkas å inte vill att det ska komma på bordet. svårt att beskriva exakt hur det såg ut, men jag tror inte han tog det som en komplimang iaf.
fridens
jag öppnar AJo från mittenposition å en shortstack synar i position. han 3betar från 20 till 80 å får en kallsyn av bb. vi tre är alla runt 1300 djupa så jag synar i position. floppen är A86r å han å bb checkar till mej. jag betar 50, vilket nog är ett misstag men jag ville gå för 3 gator med microbets som jag planerade att han skulle gråtsyna av. shortstacken bakom mej ställer för 120 å sb tänker i typ 5 sekunder å check/3betar till 300.... jag vet inte vad jag ska tänka men jag foldar till slut. när rivern är lagd så tittar han på shortstacken å frågar lite osäkert om han har esset...... ja, det har shortstacken å vinner potten med AJ.
ett varv senare så limpar jag med A9o å vi är 6st som ser floppen A98r. han är återigen small blind å checkar. det checkas till mej å jag betar 20 in i 30. en dunderfisk synar från knappen å nu checkraisar han till 60.... ok, jag vet inte vad jag ska tro men kommer till slut fram till att jag nog gör rätt i att bara syna. fisken lägger å vi är heads up till turn som är 7x. han betar 130 å jag synar igen. rivern är ytterligare en 7a å han betar 240. jag vet inte vad fan jag ska tro men foldar till slut igen. jag kan komma på en del osannolika händer som har mej slagen, men inte en enda som jag slår med tanke på hans riversizing, kanske A8. efter jag muckat handen så visar han A7 å förklarar att han var tvungen att raisa floppen (oop) för att se vart han stod. å det fick han se minsann: DU DRAR EFTER SPRINGANDE 7OR, Å OM DET VÄL SLÅR IN SÅ FÅR DU ÄNDÅ INTE EN SPÄNN PÅ RIVERN DIN JÄVLA KUKSUGARE!
hade A7-handen hänt före check/3beten på A86r så hade jag kanske kunnat syna hans 300 på floppen. han är en tysk i 35års åldern å jag har under de tre tidigare sessionerna vi spelat tillsammans fått intrycket av att han var ganska kompetent.
hur som helst så spelade jag rätt bra idag så jag får vara nöjd. vann en 1,8k-pott mot min ärkenemesis (en fet miljonär med hängande ögon å en 500k-klocka på armen). jag raisar till 30 med AA från knappen å han å en till som limpat synar. floppen är Q42r å jag cbetar 55 in i 100 efter att dom checkat. den första foldar å han checkraisar till 200. jag synar å synar hans ställ på 7x. rivern är 4x å jag får aldrig se vad han hade. vi hatar verkligen varandra. ofta när jag spelar mot honom så börjar jag tänka på vad eric cartman i ett avsnitt säger till stan å kyle "god knows i hate you guys, i hate you guys so very, very much", så känner jag för det här fettot. rousso skratta så han nästan grät när jag berätta om vad jag gjorde en gång när jag å tjockisen hade hamnat på samma bord i en turnering: blaffblaff raisar från utg å jag har typ AJ eller nåt å tittar på honom för att få nån read, då ler han sitt vanliga falska leende mot mej varpå jag får en ärlig kväljning som får mej att vrida bort ansiktet från bordet som att jag är påväg att kräkas å inte vill att det ska komma på bordet. svårt att beskriva exakt hur det såg ut, men jag tror inte han tog det som en komplimang iaf.
fridens
fredag 2 mars 2012
Dag 49
upp 1046 efter 9 timmar. gjorde två stycken riktigt bra folds å en som var marginellt dålig tror jag. känns jäkla bra att inte ha betalat av i lägen där jag ofta bara synat utan att fundera så mkt.
idag vakna jag på fel sida eller vad det heter. har en återkommande dröm att jag har mördat Sook. inte att jag mördar henne utan att hon redan är död när drömmen börjar. grina lite på morgonkvisten å fick bitvis kämpa för att inte börja grina även på casinot. sjukt hur vissa dagar bara kan vara mer jävliga än andra utan att nåt egentligen hänt (hoppas jag). köpte ett paket cigg det första jag gjorde när jag kom in på casinot å jag ångrar inte det heller, tänkte det var bättre att ta en cigg ist för att göra nåt destruktivt tiltspel vid bordet. särskillt med tanke på att jag utan att röka själv ändå får i mej rök av andra runt bordet. snackade nyss med en grek som sa att det innebär att nåt positivt kommer hända för den man ser död i en dröm, så nu känns det lite bättre. seriöst, vet inte vad fan som hände idag egentligen men jag fick plötsligt en massa flashbacks från de bra stunderna i vårat förhållande å det gjorde så jävla ont att jag flera gånger fick panik. hoppas jag får drömma om nåt roligare "inatt" iaf.
gymdag imorrn med alexis. börjar redan se lite resultat efter bara 4 pass. sjukt hur olika folk säger att man ska gymma btw. en som jag träna med i england å vars farsa var bodybuilder sa tex att man aldrig ska ta av vikter från set till set. alexis säger tvärt om, att om man ska maximera varje set så kan man inte lyfta lika tungt varje gång. om man kör med 10kg 10 gånger, sen 10kg 10 gånger å sen 10kg 10 gånger så betyder det att de två första setten var bortkastade då man inte tog ut sej till max. nu kör vi 15kg 12kg 8kg typ. tycker det verkar mkt smartare å logiskare så här. var nästan konstant kräksugen hela förra gymsessionen vilket måste vara bra.
idag vakna jag på fel sida eller vad det heter. har en återkommande dröm att jag har mördat Sook. inte att jag mördar henne utan att hon redan är död när drömmen börjar. grina lite på morgonkvisten å fick bitvis kämpa för att inte börja grina även på casinot. sjukt hur vissa dagar bara kan vara mer jävliga än andra utan att nåt egentligen hänt (hoppas jag). köpte ett paket cigg det första jag gjorde när jag kom in på casinot å jag ångrar inte det heller, tänkte det var bättre att ta en cigg ist för att göra nåt destruktivt tiltspel vid bordet. särskillt med tanke på att jag utan att röka själv ändå får i mej rök av andra runt bordet. snackade nyss med en grek som sa att det innebär att nåt positivt kommer hända för den man ser död i en dröm, så nu känns det lite bättre. seriöst, vet inte vad fan som hände idag egentligen men jag fick plötsligt en massa flashbacks från de bra stunderna i vårat förhållande å det gjorde så jävla ont att jag flera gånger fick panik. hoppas jag får drömma om nåt roligare "inatt" iaf.
gymdag imorrn med alexis. börjar redan se lite resultat efter bara 4 pass. sjukt hur olika folk säger att man ska gymma btw. en som jag träna med i england å vars farsa var bodybuilder sa tex att man aldrig ska ta av vikter från set till set. alexis säger tvärt om, att om man ska maximera varje set så kan man inte lyfta lika tungt varje gång. om man kör med 10kg 10 gånger, sen 10kg 10 gånger å sen 10kg 10 gånger så betyder det att de två första setten var bortkastade då man inte tog ut sej till max. nu kör vi 15kg 12kg 8kg typ. tycker det verkar mkt smartare å logiskare så här. var nästan konstant kräksugen hela förra gymsessionen vilket måste vara bra.
torsdag 1 mars 2012
Dag 48
upp 850 efter 7 timmar. dubblade upp med AA tredje handen jag spela å sen så blev det inge fler stora potter.
har fått lära mej lite nyttiga grekiska trafiklagar av alexis å rousso. "if you do something illegal, but you just do it for one second, then its ok" säger alexis när han gasar på som fan, motsols i rondellen för att slippa åka runt ett helt var till rätt utfart.
när jag var på kreta så saktar plötsligt rousso in när en jeep närmar sej i en korsning, trots att vi har uppenbart företräde med huvudled lr va de nu heter. oftast när man sitter i en bil med en grek som kör så hetsar dom alltid upp lite ist för att sakta ner när nån marginell situation uppstår. rousso ser för första gången lite nervös ut bakom ratten å han saktar in en aning. "what was that about?" frågar jag. "well, it was a jeep. they usually have priority on kreta". "lol, why?" frågar jag. efter några sekunders tystnad medger han det uppenbara "well, they are pretty big". rätt festligt att en sån grej kan sprida sej å bli allmänt accepterat.
har fått lära mej lite nyttiga grekiska trafiklagar av alexis å rousso. "if you do something illegal, but you just do it for one second, then its ok" säger alexis när han gasar på som fan, motsols i rondellen för att slippa åka runt ett helt var till rätt utfart.
när jag var på kreta så saktar plötsligt rousso in när en jeep närmar sej i en korsning, trots att vi har uppenbart företräde med huvudled lr va de nu heter. oftast när man sitter i en bil med en grek som kör så hetsar dom alltid upp lite ist för att sakta ner när nån marginell situation uppstår. rousso ser för första gången lite nervös ut bakom ratten å han saktar in en aning. "what was that about?" frågar jag. "well, it was a jeep. they usually have priority on kreta". "lol, why?" frågar jag. efter några sekunders tystnad medger han det uppenbara "well, they are pretty big". rätt festligt att en sån grej kan sprida sej å bli allmänt accepterat.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)