bara vardebeta bara vardebeta bara vardebeta bara vardebeta bara beta for varde floppa nat bra och ta betalt bara vardebeta halla nere variansen lugn o fin spiskamin.
sassabrassamandelmassa osv osv
tisdag 2 augusti 2011
livstilt (2010 15 nov 06:00)
spelade bara en session heads up men det räckte. ner fem inköp på entraction å han jag spelade mot tiltade nästan livet ur mej. han var mest troligt svensk med tanke på hur otrevlig han var i chatten. han var inte heller särskilt dålig. ganska lurig men han hade verkligen marginalerna på sin sida.
näst sista inköpet va mest tiltande då han trodde han bluffade mej på rivern men när han stolt visade upp handen så visade det sej att han hade mej iaf. jag blir så jävla förbannad. han sitter där å tror att han är så duktig.
jag vet att jag borde ha lärt mej att inte ta det personligt vid det här laget men det är verkligen lättare sagt än gjort.
tiltade hursomehelst inte bort en enda euro vilket känns bra och de sista vakna timmarna spenderade jag istället med att propbeta online-alfapet med en kompis. upp en enkel hundring där iaf.
gonatt
näst sista inköpet va mest tiltande då han trodde han bluffade mej på rivern men när han stolt visade upp handen så visade det sej att han hade mej iaf. jag blir så jävla förbannad. han sitter där å tror att han är så duktig.
jag vet att jag borde ha lärt mej att inte ta det personligt vid det här laget men det är verkligen lättare sagt än gjort.
tiltade hursomehelst inte bort en enda euro vilket känns bra och de sista vakna timmarna spenderade jag istället med att propbeta online-alfapet med en kompis. upp en enkel hundring där iaf.
gonatt
ner 6 inköp på plo1k (2010 14 nov 04:17)
-6k mot nåt fyllo heads up. celebrate good times, come on...
svs: 15.360
svs: 15.360
ner 2åetthalvt inköp på plo400 igår (2010 13 nov 15:57)
nu har jag även reggat till SM på svs så nu ligger rullen på 13.626. får hoppas på vinnst, minst finalbord iaf.
omahaSM (2010 11 nov 21:24)
gick inge vidare. lyckades tightaggressa mej upp till 22k från 7,5k sen åker jag ut på två händer efter varann:
***** Hand 1421512093 *****
200.00/400.00 Omaha (PL) - rahka 12. b. 2010 05:16:46
SM Omaha (Vanlig/Turnering)
Plats 1: Terror7 (35907.00)
Plats 2: Jpimmet (9939.00)
Plats 3: wroom (5484.00)
Plats 4: coolis (12459.00)
Plats 5: VIGOORISH (12721.00)
Plats 6: lasse56 (6011.00)
Plats 7: Snuffles (10451.00)
Plats 8: 1Silver (12910.00)
Plats 9: mr_suspekt (22504.00)
Plats 10: Gurrre (13890.00)
1Silver lägg LM 200.00
mr_suspekt lägg SM 400.00
** Giv **
Terror7 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Jpimmet [N/A, N/A, N/A, N/A]
wroom [N/A, N/A, N/A, N/A]
coolis [N/A, N/A, N/A, N/A]
VIGOORISH [N/A, N/A, N/A, N/A]
lasse56 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Snuffles [N/A, N/A, N/A, N/A]
1Silver [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Ek, 9k, Dh, Es]
Gurrre [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Gurrre Lägg
Terror7 Lägg
Jpimmet Lägg
wroom Lägg
coolis Lägg
VIGOORISH Lägg
lasse56 Syna 400.00
Snuffles Höj till 2050.00
1Silver Lägg
mr_suspekt Höj till 7000.00
lasse56 Lägg
Snuffles All-in 10451.00
mr_suspekt Syna 10451.00
*** Flop(Board): *** : [4k, Kr, 8k]
*** Turn(Board): *** : [4k, Kr, 8k, 7r]
*** River(Board): *** : [4k, Kr, 8k, 7r, Knr]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 21752.00
Terror7 Lägger mig Vinst: 0.00
Jpimmet Lägger mig Vinst: 0.00
wroom Lägger mig Vinst: 0.00
coolis Lägger mig Vinst: 0.00
VIGOORISH Lägger mig Vinst: 0.00
lasse56 Lägger mig Vinst: 0.00
Snuffles [Ks, 6r, Ds, 3r] Färg med högsta kort kung 8,7,6,4,3 Vinst: 21752.00
1Silver Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Ek, 9k, Dh, Es] Par i ess Vinst: 0.00
Gurrre Lägger mig Vinst: 0.00
***** Hand 1421513135 *****
200.00/400.00 Omaha (PL) - rahka 12. b. 2010 05:17:46
SM Omaha (Vanlig/Turnering)
Plats 1: Terror7 (35882.00)
Plats 2: Jpimmet (9914.00)
Plats 3: wroom (5459.00)
Plats 4: coolis (12434.00)
Plats 5: VIGOORISH (12696.00)
Plats 6: lasse56 (5586.00)
Plats 7: Snuffles (21727.00)
Plats 8: 1Silver (12685.00)
Plats 9: mr_suspekt (12028.00)
Plats 10: Gurrre (13865.00)
mr_suspekt lägg LM 200.00
Gurrre lägg SM 400.00
** Giv **
Terror7 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Jpimmet [N/A, N/A, N/A, N/A]
wroom [N/A, N/A, N/A, N/A]
coolis [N/A, N/A, N/A, N/A]
VIGOORISH [N/A, N/A, N/A, N/A]
lasse56 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Snuffles [N/A, N/A, N/A, N/A]
1Silver [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Knk, Ek, Kr, 6r]
Gurrre [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Terror7 Lägg
Jpimmet Lägg
wroom Lägg
coolis Lägg
VIGOORISH Lägg
lasse56 Syna 400.00
Snuffles Syna 400.00
1Silver Syna 400.00
mr_suspekt Höj till 2650.00
Gurrre Lägg
lasse56 Syna 2650.00
Snuffles Syna 2650.00
1Silver Lägg
*** Flop(Board): *** : [Knr, 5s, 4s]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Satsa 9000.00
lasse56 Lägg
Snuffles Höj till 18000.00
mr_suspekt All-in 9378.00
*** Turn(Board): *** : [Knr, 5s, 4s, 4h]
*** River(Board): *** : [Knr, 5s, 4s, 4h, 6s]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 27756.00
Terror7 Lägger mig Vinst: 0.00
Jpimmet Lägger mig Vinst: 0.00
wroom Lägger mig Vinst: 0.00
coolis Lägger mig Vinst: 0.00
VIGOORISH Lägger mig Vinst: 0.00
lasse56 Lägger mig Vinst: 0.00
Snuffles [2k, 10h, 10s, Kns] Färg med högsta kort knekt Vinst: 27756.00
1Silver Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Knk, Ek, Kr, 6r] Två par, knektar och sexor Vinst: 0.00
Gurrre Lägger mig Vinst: 0.00
aja jag var visst inte bäst i sverige på omaha ändå :(
svs 16.604
THEEE YA!
***** Hand 1421512093 *****
200.00/400.00 Omaha (PL) - rahka 12. b. 2010 05:16:46
SM Omaha (Vanlig/Turnering)
Plats 1: Terror7 (35907.00)
Plats 2: Jpimmet (9939.00)
Plats 3: wroom (5484.00)
Plats 4: coolis (12459.00)
Plats 5: VIGOORISH (12721.00)
Plats 6: lasse56 (6011.00)
Plats 7: Snuffles (10451.00)
Plats 8: 1Silver (12910.00)
Plats 9: mr_suspekt (22504.00)
Plats 10: Gurrre (13890.00)
1Silver lägg LM 200.00
mr_suspekt lägg SM 400.00
** Giv **
Terror7 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Jpimmet [N/A, N/A, N/A, N/A]
wroom [N/A, N/A, N/A, N/A]
coolis [N/A, N/A, N/A, N/A]
VIGOORISH [N/A, N/A, N/A, N/A]
lasse56 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Snuffles [N/A, N/A, N/A, N/A]
1Silver [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Ek, 9k, Dh, Es]
Gurrre [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Gurrre Lägg
Terror7 Lägg
Jpimmet Lägg
wroom Lägg
coolis Lägg
VIGOORISH Lägg
lasse56 Syna 400.00
Snuffles Höj till 2050.00
1Silver Lägg
mr_suspekt Höj till 7000.00
lasse56 Lägg
Snuffles All-in 10451.00
mr_suspekt Syna 10451.00
*** Flop(Board): *** : [4k, Kr, 8k]
*** Turn(Board): *** : [4k, Kr, 8k, 7r]
*** River(Board): *** : [4k, Kr, 8k, 7r, Knr]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 21752.00
Terror7 Lägger mig Vinst: 0.00
Jpimmet Lägger mig Vinst: 0.00
wroom Lägger mig Vinst: 0.00
coolis Lägger mig Vinst: 0.00
VIGOORISH Lägger mig Vinst: 0.00
lasse56 Lägger mig Vinst: 0.00
Snuffles [Ks, 6r, Ds, 3r] Färg med högsta kort kung 8,7,6,4,3 Vinst: 21752.00
1Silver Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Ek, 9k, Dh, Es] Par i ess Vinst: 0.00
Gurrre Lägger mig Vinst: 0.00
***** Hand 1421513135 *****
200.00/400.00 Omaha (PL) - rahka 12. b. 2010 05:17:46
SM Omaha (Vanlig/Turnering)
Plats 1: Terror7 (35882.00)
Plats 2: Jpimmet (9914.00)
Plats 3: wroom (5459.00)
Plats 4: coolis (12434.00)
Plats 5: VIGOORISH (12696.00)
Plats 6: lasse56 (5586.00)
Plats 7: Snuffles (21727.00)
Plats 8: 1Silver (12685.00)
Plats 9: mr_suspekt (12028.00)
Plats 10: Gurrre (13865.00)
mr_suspekt lägg LM 200.00
Gurrre lägg SM 400.00
** Giv **
Terror7 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Jpimmet [N/A, N/A, N/A, N/A]
wroom [N/A, N/A, N/A, N/A]
coolis [N/A, N/A, N/A, N/A]
VIGOORISH [N/A, N/A, N/A, N/A]
lasse56 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Snuffles [N/A, N/A, N/A, N/A]
1Silver [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Knk, Ek, Kr, 6r]
Gurrre [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Terror7 Lägg
Jpimmet Lägg
wroom Lägg
coolis Lägg
VIGOORISH Lägg
lasse56 Syna 400.00
Snuffles Syna 400.00
1Silver Syna 400.00
mr_suspekt Höj till 2650.00
Gurrre Lägg
lasse56 Syna 2650.00
Snuffles Syna 2650.00
1Silver Lägg
*** Flop(Board): *** : [Knr, 5s, 4s]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Satsa 9000.00
lasse56 Lägg
Snuffles Höj till 18000.00
mr_suspekt All-in 9378.00
*** Turn(Board): *** : [Knr, 5s, 4s, 4h]
*** River(Board): *** : [Knr, 5s, 4s, 4h, 6s]
*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 27756.00
Terror7 Lägger mig Vinst: 0.00
Jpimmet Lägger mig Vinst: 0.00
wroom Lägger mig Vinst: 0.00
coolis Lägger mig Vinst: 0.00
VIGOORISH Lägger mig Vinst: 0.00
lasse56 Lägger mig Vinst: 0.00
Snuffles [2k, 10h, 10s, Kns] Färg med högsta kort knekt Vinst: 27756.00
1Silver Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Knk, Ek, Kr, 6r] Två par, knektar och sexor Vinst: 0.00
Gurrre Lägger mig Vinst: 0.00
aja jag var visst inte bäst i sverige på omaha ändå :(
svs 16.604
THEEE YA!
upp (2010 11 nov 01:44)
på plo400kr idag! 11 inköp över två sessioner. hade en jäkla sweet dag i sverige med kompisar, tvspel, propbets samt poker.
svs: 17.104 friska kroners
inga roliga händer att publicera.
svs: 17.104 friska kroners
inga roliga händer att publicera.
JAG - "bah, i just had a really shitty poker session" (2010 8 nov 19:13)
HON - "as usual then..?"
sen börja vi skratta. så uppfriskande på nåt sätt. har sagt åt henne att ge fan i att titta sorgset eller prata bäbisspråk med mej när jag har förlorat på poker. så nu brukar hon bara flina brett åt mej tills jag börjar skratta, den där kommentaren om att jag bara har haft dåliga sessioner de senaste månaderna var dock +A!
nu ska jag ta bussen till flygplatsen å flyga hem till sverige. känns bra ändå. håller tummarna för att hon dyker upp nån gång innan jul men jag förväntar mej det inte. får försöka fokucera på pokern under tiden.
sen börja vi skratta. så uppfriskande på nåt sätt. har sagt åt henne att ge fan i att titta sorgset eller prata bäbisspråk med mej när jag har förlorat på poker. så nu brukar hon bara flina brett åt mej tills jag börjar skratta, den där kommentaren om att jag bara har haft dåliga sessioner de senaste månaderna var dock +A!
nu ska jag ta bussen till flygplatsen å flyga hem till sverige. känns bra ändå. håller tummarna för att hon dyker upp nån gång innan jul men jag förväntar mej det inte. får försöka fokucera på pokern under tiden.
vann 663kronors på svs idag! (2010 7 nov 18:47)
vann 663kronors på svs idag!
dagens enda hjältespel:
***** Hand 1418682580 *****
5.00/10.00 Omaha (PL) - rahka 8. b. 2010 02:43:53
Dahlman 1 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: XXX (776.09)
Plats 2: mr_suspekt (1181.41)
mr_suspekt lägg LM 5.00
XXX lägg SM 10.00
** Giv **
XXX [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [4s, Kr, 9r, Es]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 25.00
XXX Höj till 75.00
mr_suspekt Syna 75.00
*** Flop(Board): *** : [4h, 3h, 3s]
*** Bet Runda 2 ***
XXX Satsa 112.50
mr_suspekt Syna 112.50
*** Turn(Board): *** : [4h, 3h, 3s, 3r]
*** Bet Runda 3 ***
XXX Satsa 375.00
mr_suspekt Höj till 750.00
XXX Lägg
*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 1120.00
XXX Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt Vinner potten Vinst: 1120.00
hade det inte legat två hjärter ute gillar jag att syna mer men risken att han har färgdrag, sätter det, å tiltställer tror jag gör det till en väldigt enkel raise.
najs dag för övrigt. åt 1åenhalv pint glass idag samt en massa koreanbbq med tjejen. om dom inte redan har BaskinRobins glasskedja i sverige så borde dom börja med det.
i övermorgon åker jag hem till sverige vilket innebär blandade känslor. kul med snö å rusk men jobbigt att lämna flickvännen här. kompisarna å familjen gör det nog värt besväret ändå hoppas jag.
för övrigt så blev jag på tilt i pianolokalen idag när jag insåg att jag inte blivit nå mkt bättre på att spela für elise trots en stadig ettårsgrind på stycket. gav mej fan på att lära mej hela låten trots att jag inte spelar piano alls å lärde mej efter ett par månaders nötande spela halva låten skapligt bra. nu 1 år senare så inser jag att jag nog är lite efterbliven, musikaliskt sett iaf.
rolig anekdot angående pianospelandet är att jag är räääääätt poppis bland småtjejerna där :) dom skriker typ så fort dom får se mej! kul att få känna sej som en finnig å lönnfet version av the beatles några gånger i veckan iaf.
godnatt dagboken.
svs: 12.641 osäkrade kanoners
dagens enda hjältespel:
***** Hand 1418682580 *****
5.00/10.00 Omaha (PL) - rahka 8. b. 2010 02:43:53
Dahlman 1 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: XXX (776.09)
Plats 2: mr_suspekt (1181.41)
mr_suspekt lägg LM 5.00
XXX lägg SM 10.00
** Giv **
XXX [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [4s, Kr, 9r, Es]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 25.00
XXX Höj till 75.00
mr_suspekt Syna 75.00
*** Flop(Board): *** : [4h, 3h, 3s]
*** Bet Runda 2 ***
XXX Satsa 112.50
mr_suspekt Syna 112.50
*** Turn(Board): *** : [4h, 3h, 3s, 3r]
*** Bet Runda 3 ***
XXX Satsa 375.00
mr_suspekt Höj till 750.00
XXX Lägg
*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 1120.00
XXX Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt Vinner potten Vinst: 1120.00
hade det inte legat två hjärter ute gillar jag att syna mer men risken att han har färgdrag, sätter det, å tiltställer tror jag gör det till en väldigt enkel raise.
najs dag för övrigt. åt 1åenhalv pint glass idag samt en massa koreanbbq med tjejen. om dom inte redan har BaskinRobins glasskedja i sverige så borde dom börja med det.
i övermorgon åker jag hem till sverige vilket innebär blandade känslor. kul med snö å rusk men jobbigt att lämna flickvännen här. kompisarna å familjen gör det nog värt besväret ändå hoppas jag.
för övrigt så blev jag på tilt i pianolokalen idag när jag insåg att jag inte blivit nå mkt bättre på att spela für elise trots en stadig ettårsgrind på stycket. gav mej fan på att lära mej hela låten trots att jag inte spelar piano alls å lärde mej efter ett par månaders nötande spela halva låten skapligt bra. nu 1 år senare så inser jag att jag nog är lite efterbliven, musikaliskt sett iaf.
rolig anekdot angående pianospelandet är att jag är räääääätt poppis bland småtjejerna där :) dom skriker typ så fort dom får se mej! kul att få känna sej som en finnig å lönnfet version av the beatles några gånger i veckan iaf.
godnatt dagboken.
svs: 12.641 osäkrade kanoners
gjorde ett till försök (2010 5 nov 22:51)
började med att vinna två flips å sen ett 30%-vs-70%-läge. det känndes overkligt! jag började få tankar i huvet som typ "det är ok SvS allt är förlåtet, nu blickar vi framåt", sen torskade jag 6 inköp å tilten är ett faktum.
svs: 11.978
den här handen grämde mej hela sessionen typ:
***** Hand 1417336749 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 6. b. 2010 04:54:08
Cleopatra 16 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: nuke'em (159.41)
Plats 2: bananen2 (618.50)
Plats 3: Tove13 (1488.33)
Plats 4: mr_suspekt (620.35)
Plats 5: Grateful (479.99)
mr_suspekt lägg LM 2.00
Grateful lägg SM 4.00
** Giv **
nuke'em [N/A, N/A, N/A, N/A]
bananen2 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Tove13 [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [2h, 10h, Eh, Er]
Grateful [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
nuke'em Syna 4.00
bananen2 Syna 4.00
Tove13 Syna 4.00
mr_suspekt Höj till 12.00
Grateful Syna 12.00
nuke'em Höj till 56.00
bananen2 Lägg
Tove13 Syna 56.00
mr_suspekt Höj till 240.00
Grateful Lägg
nuke'em All-in 159.41
Tove13 Syna 240.00
*** Flop(Board): *** : [5s, 3s, 7s]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt All-in 380.35
Tove13 Syna 380.35
*** Turn(Board): *** : [5s, 3s, 7s, Dr]
*** River(Board): *** : [5s, 3s, 7s, Dr, 10s]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1401.11
nuke'em Lägger mig Vinst: 0.00
bananen2 Lägger mig Vinst: 0.00
Tove13 [6h, 9k, 4s, 3k] Stege med högsta kort sjua 7,6,5,4,3 Vinst: 1401.11
mr_suspekt [2h, 10h, Eh, Er] Par i ess 7,5,3,2,A Vinst: 0.00
Grateful Lägger mig Vinst: 0.00
borde betat nånting smått å gett upp då det är väldigt otroligt att Tove13 kan hitta på nå lurt på den floppen med en spelare redan all in. Pissdåligt spel av mej men det var ändå bara runt 300 jag skulle sparat om jag gjort rätt så.... screw you svenskaspel, det är fortfarande ditt fel det här, alltihop.
är ner runt 120.000kr på svs de senaste två månaderna, sug min vröv din äckliga rigghynda!
god natt (i wish, kan inte sova inatt då jag ska ut med flickvän å svärföräldrar å vandra i berg i morgon)
svs: 11.978
den här handen grämde mej hela sessionen typ:
***** Hand 1417336749 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 6. b. 2010 04:54:08
Cleopatra 16 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: nuke'em (159.41)
Plats 2: bananen2 (618.50)
Plats 3: Tove13 (1488.33)
Plats 4: mr_suspekt (620.35)
Plats 5: Grateful (479.99)
mr_suspekt lägg LM 2.00
Grateful lägg SM 4.00
** Giv **
nuke'em [N/A, N/A, N/A, N/A]
bananen2 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Tove13 [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [2h, 10h, Eh, Er]
Grateful [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
nuke'em Syna 4.00
bananen2 Syna 4.00
Tove13 Syna 4.00
mr_suspekt Höj till 12.00
Grateful Syna 12.00
nuke'em Höj till 56.00
bananen2 Lägg
Tove13 Syna 56.00
mr_suspekt Höj till 240.00
Grateful Lägg
nuke'em All-in 159.41
Tove13 Syna 240.00
*** Flop(Board): *** : [5s, 3s, 7s]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt All-in 380.35
Tove13 Syna 380.35
*** Turn(Board): *** : [5s, 3s, 7s, Dr]
*** River(Board): *** : [5s, 3s, 7s, Dr, 10s]
*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 1401.11
nuke'em Lägger mig Vinst: 0.00
bananen2 Lägger mig Vinst: 0.00
Tove13 [6h, 9k, 4s, 3k] Stege med högsta kort sjua 7,6,5,4,3 Vinst: 1401.11
mr_suspekt [2h, 10h, Eh, Er] Par i ess 7,5,3,2,A Vinst: 0.00
Grateful Lägger mig Vinst: 0.00
borde betat nånting smått å gett upp då det är väldigt otroligt att Tove13 kan hitta på nå lurt på den floppen med en spelare redan all in. Pissdåligt spel av mej men det var ändå bara runt 300 jag skulle sparat om jag gjort rätt så.... screw you svenskaspel, det är fortfarande ditt fel det här, alltihop.
är ner runt 120.000kr på svs de senaste två månaderna, sug min vröv din äckliga rigghynda!
god natt (i wish, kan inte sova inatt då jag ska ut med flickvän å svärföräldrar å vandra i berg i morgon)
ner på 13,3k på svs igen (2010 5 nov 18:41)
jag blir så jävla förbannad. måste ha sprungit runt 25inköp under EV.
tror jag spelade riktigt bra. A-game i början å kanske C+ i slutet.
den här handen är jag inte stolt över men den är nog inte så dålig heller. den har lite underhållningsvärde iaf tycker jag.
***** Hand 1417077697 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 23:30:54
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: Bj3v3rn (290.83)
Plats 2: Moccen (850.22)
Plats 3: mr_suspekt (1156.99)
Plats 4: stefan (738.43)
mr_suspekt lägg LM 2.00
stefan lägg SM 4.00
** Giv **
Bj3v3rn [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s]
stefan [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Bj3v3rn Lägg
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
stefan Passa
*** Flop(Board): *** : [Knh, 4r, 3k]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
stefan Passa
*** Turn(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k]
*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 6.00
mr_suspekt Höj till 26.00
stefan Syna 26.00
*** River(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k, 6s]
*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 45.00
mr_suspekt Syna 45.00
*** Showdown *** : Rake: 3.74 Totalpott: 146.26
Bj3v3rn Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s] Par i åttor 6,4,3,2,A Vinst: 146.26
stefan [10s, 7r, 3h, 9r] Par i treor 8,7,6,4,3 Vinst: 0.00
Jag checkraisar honom på turn då jag blockar 8an som eventuellt hade kunnat ge honom 2par. Visst kan han ha träffat 8an ändå men det är mindre troligt nu iaf. Jag vet inte om det är bättre att checksyna. Nackdelen med en checksyn är att jag ger honom chansen att dra med en hand med mkt equity vs min hand men som han lägger för en checkraise. Han kan ju ha checkat bakom floppen med nån random hand typ AQT6 å nu bestämt sej för att stabba på potten då jag checkat två gånger. Nackdelen med en checkraise är först å främst att jag bygger potten större med en marginell hand ur position. Han kan slå om igen med nåt kanondrag å tvinga mej att göra en inkorrekt fold. Han kan syna å låta mej begå ett misstag på diverse rivrar.
Tror det är close mellan att leda ut, checkfolda, checkraisa samt checksyna. När jag nu checkraisar å rivern är en offsuit 6a så tror jag att det är bra att checksyna iaf. Jag tror att hans range är väldigt polariserad och de händer han nu betar som slår mej är 75** samt 52**. Dessa händer kan han definitivt ha men det är också mkt som har missat så det är nog en bra hjältesyn. Visst kan han ibland ge upp å bara checka bakom missade drag också men jag tror han betar där tillräckligt ofta.
Tänker fortsätta trilskas med att bara posta hjältesynar där jag har rätt:
***** Hand 1417050771 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 22:43:14
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: ludde63 (100.00)
Plats 2: Moccen (414.08)
Plats 3: mr_suspekt (645.38)
Plats 5: eskimo8282 (306.71)
mr_suspekt lägg LM 2.00
eskimo8282 lägg SM 4.00
ludde63 lägg AM 6.00
** Giv **
ludde63 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r]
eskimo8282 [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
ludde63 Passa
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
eskimo8282 Höj till 18.00
ludde63 Syna 18.00
mr_suspekt Syna 18.00
*** Flop(Board): *** : [9r, Dk, Ks]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Passa
ludde63 Passa
*** Turn(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr]
*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 28.00
ludde63 Syna 28.00
mr_suspekt Syna 28.00
*** River(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr, 2k]
*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 140.00
ludde63 Lägg
mr_suspekt Syna 140.00
*** Showdown *** : Rake: 10.49 Totalpott: 409.51
ludde63 Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r] Triss i damer Vinst: 409.51
eskimo8282 [3s, 4s, 6h, Ek] Högsta kort ess Vinst: 0.00
Nu i efterhand så tror jag att det kan vara en sämre syn än vad jag trodde först. Tanken var att han aldrig skulle pottbeta rivern med nåt annat än AT** men det är en ganska skev å dålig antagelse (?). Mitt resonemang med att han vill få en naken tia att folda utesluter ju inte att han kan ha en naken tia själv som inte vill ha en split.
Jag bara tänkte att han var tillräckligt bra för att förstå hur starkt det ser ut att potta in i två spelare som båda synat på en fyrkorts-steg-turn för att göra det med A*** eller AA**. Ganska långsökt så här i efterhand. Hur som helst så var det inte mina tåssiga hjältesyner som grävde ner mej i hålet idag. Jag kan komma ihåg två hjältesyner som jag förlorade men 20 coinflips å 250 70%-vs-30% som jag förlorade så svs kan fortfarande suga min rööööööv!
tror jag spelade riktigt bra. A-game i början å kanske C+ i slutet.
den här handen är jag inte stolt över men den är nog inte så dålig heller. den har lite underhållningsvärde iaf tycker jag.
***** Hand 1417077697 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 23:30:54
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: Bj3v3rn (290.83)
Plats 2: Moccen (850.22)
Plats 3: mr_suspekt (1156.99)
Plats 4: stefan (738.43)
mr_suspekt lägg LM 2.00
stefan lägg SM 4.00
** Giv **
Bj3v3rn [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s]
stefan [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
Bj3v3rn Lägg
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
stefan Passa
*** Flop(Board): *** : [Knh, 4r, 3k]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
stefan Passa
*** Turn(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k]
*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 6.00
mr_suspekt Höj till 26.00
stefan Syna 26.00
*** River(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k, 6s]
*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 45.00
mr_suspekt Syna 45.00
*** Showdown *** : Rake: 3.74 Totalpott: 146.26
Bj3v3rn Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s] Par i åttor 6,4,3,2,A Vinst: 146.26
stefan [10s, 7r, 3h, 9r] Par i treor 8,7,6,4,3 Vinst: 0.00
Jag checkraisar honom på turn då jag blockar 8an som eventuellt hade kunnat ge honom 2par. Visst kan han ha träffat 8an ändå men det är mindre troligt nu iaf. Jag vet inte om det är bättre att checksyna. Nackdelen med en checksyn är att jag ger honom chansen att dra med en hand med mkt equity vs min hand men som han lägger för en checkraise. Han kan ju ha checkat bakom floppen med nån random hand typ AQT6 å nu bestämt sej för att stabba på potten då jag checkat två gånger. Nackdelen med en checkraise är först å främst att jag bygger potten större med en marginell hand ur position. Han kan slå om igen med nåt kanondrag å tvinga mej att göra en inkorrekt fold. Han kan syna å låta mej begå ett misstag på diverse rivrar.
Tror det är close mellan att leda ut, checkfolda, checkraisa samt checksyna. När jag nu checkraisar å rivern är en offsuit 6a så tror jag att det är bra att checksyna iaf. Jag tror att hans range är väldigt polariserad och de händer han nu betar som slår mej är 75** samt 52**. Dessa händer kan han definitivt ha men det är också mkt som har missat så det är nog en bra hjältesyn. Visst kan han ibland ge upp å bara checka bakom missade drag också men jag tror han betar där tillräckligt ofta.
Tänker fortsätta trilskas med att bara posta hjältesynar där jag har rätt:
***** Hand 1417050771 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 22:43:14
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: ludde63 (100.00)
Plats 2: Moccen (414.08)
Plats 3: mr_suspekt (645.38)
Plats 5: eskimo8282 (306.71)
mr_suspekt lägg LM 2.00
eskimo8282 lägg SM 4.00
ludde63 lägg AM 6.00
** Giv **
ludde63 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r]
eskimo8282 [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
ludde63 Passa
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
eskimo8282 Höj till 18.00
ludde63 Syna 18.00
mr_suspekt Syna 18.00
*** Flop(Board): *** : [9r, Dk, Ks]
*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Passa
ludde63 Passa
*** Turn(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr]
*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 28.00
ludde63 Syna 28.00
mr_suspekt Syna 28.00
*** River(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr, 2k]
*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 140.00
ludde63 Lägg
mr_suspekt Syna 140.00
*** Showdown *** : Rake: 10.49 Totalpott: 409.51
ludde63 Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r] Triss i damer Vinst: 409.51
eskimo8282 [3s, 4s, 6h, Ek] Högsta kort ess Vinst: 0.00
Nu i efterhand så tror jag att det kan vara en sämre syn än vad jag trodde först. Tanken var att han aldrig skulle pottbeta rivern med nåt annat än AT** men det är en ganska skev å dålig antagelse (?). Mitt resonemang med att han vill få en naken tia att folda utesluter ju inte att han kan ha en naken tia själv som inte vill ha en split.
Jag bara tänkte att han var tillräckligt bra för att förstå hur starkt det ser ut att potta in i två spelare som båda synat på en fyrkorts-steg-turn för att göra det med A*** eller AA**. Ganska långsökt så här i efterhand. Hur som helst så var det inte mina tåssiga hjältesyner som grävde ner mej i hålet idag. Jag kan komma ihåg två hjältesyner som jag förlorade men 20 coinflips å 250 70%-vs-30% som jag förlorade så svs kan fortfarande suga min rööööööv!
seriöst? (2010 5 nov 16:25)
det här är det värsta jag varit med om. skulle vilja se min EV-graf. är nog ner 15 inköp nu. sug min röv svenskaspel!
fortsättning följer :(
lol
fortsättning följer :(
lol
sitter å spelar plo400 på svs (2010 5 nov 15:54)
är ner mer än 10 inköp. har aldrig sprungit så här dåligt under en session förut. tänker spela tills jag anting är upp eller har gulat kontot.
NU HAR DU CHANSEN RIGGET!! DO YOUR BEST!!!! MOAAHAHAHA :D
NU HAR DU CHANSEN RIGGET!! DO YOUR BEST!!!! MOAAHAHAHA :D
Några kronor upp, 10 inköp ner och... (2010 4 nov 18:44)
plus tre trilloners sklansky-bigblinds!
SvS-rullen var upp på 20k innan jag bestämde mej för att 5tabla plo200/plo100 5max. Ner till 18.416kr vilket jag ändå inte kan klaga över. Svårt att gå ifrån 163kr till 18k på en vecka utan att springa lite bra nånstans på vägen får man tänka.
Jäkla tiltig session iaf. Vägrade först ge upp trots att inköpen försvann snabbare än... nånting jäkla snabbt. Spelade snortight trots att det brann i huvet på mej men vad hjälpte väl det. Rigget smakade beskt men ändå slickade jag i mej med glupsk aptit.
Kollade igenom handhistoriken lite å kunde inte hitta EN intressant hand jag spelade idag. Eller jo.... kom på en!
***** Hand 1416480726 *****
0.50/1.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 01:33:03
Anna Djup 1 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: mr_suspekt (188.73)
Plats 2: SPQR (233.15)
Plats 3: _LamA_ (80.16)
Plats 5: PHIL HELLMUTH (95.08)
_LamA_ lägg LM 0.50
PHIL HELLMUTH lägg SM 1.00
** Giv **
mr_suspekt [2h, 5s, 2s, 5h]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 3.50
SPQR Lägg
_LamA_ Syna 3.50
PHIL HELLMUTH Syna 3.50
*** Flop(Board): *** : [10h, 10k, 5r]
*** Bet Runda 2 ***
_LamA_ Passa
PHIL HELLMUTH Satsa 5.25
mr_suspekt Höj till 26.25
_LamA_ Lägg
PHIL HELLMUTH Syna 26.25
*** Turn(Board): *** : [10h, 10k, 5r, 6s]
*** Bet Runda 3 ***
PHIL HELLMUTH Satsa 63.00
mr_suspekt Höj till 126.00
PHIL HELLMUTH All-in 65.33
*** River(Board): *** : [10h, 10k, 5r, 6s, 8s]
*** Showdown *** : Rake: 4.84 Totalpott: 188.82
mr_suspekt [2h, 5s, 2s, 5h] Kåk Vinst: 0.00
SPQR Lägger mig Vinst: 0.00
_LamA_ Lägger mig Vinst: 0.00
PHIL HELLMUTH [Kk, 6r, 6h, Er] Kåk Vinst: 188.82
(PHIL HELLMUTH heter egentligen nånting annat, ville inte hänga ut nån oskyldig fisk bara.)
Så... intressant spel PHIL gör här. Donka ut halvpott me AK66 på TT5r. Få omslag, syna omslaget. Träffa 6an på turn, tänka 1 sekund, sen ställa. Hade handen utspelat sej på ett annat bord med 20 eller 50ggr så höga mörkar så hade jag lyft på hatten å sagt wp. Men nu...
Det är verkligen inget dumt spel egentligen. Donka ut på TT5r mot två motståndare är mest troligt vinnande. Han har AK66, så det gör det lite mindre troligt att nån ska ha AA** eller KK** å kanske syna en gata eller två. Har nån dessutom en tia så är 66 bra att ha då han har 2 outs som oftast kommer vara bra om dom sitter.
När preflop-raisaren väl höjer så reppar han T5**, 55** kanske AT**. Det är dock inte jättetroligt att det finns så värst många T5**, 55**-kombos i en tight UTG-raisares range så det kan definitivt vara ett vinnande spela att bluffsyna hans raise där med intentionen att beta rivern om det går check check på turn. Det ser ju jättestarkt ut att bet/syna där så preflop-raisaren kommer nog ge upp med alla bluffar på turn.
När väl turn är en 6a så är rätt spel med tanke på motiveringarna ovan - att ställa. Har motståndaren ingen tia så kommer han inte få nå mer pengar då vi konstaterat att det kommer gå check check. Det är verkligen bättre att potta för att få betalt av T*** samt kanske 55** å samtidigt förhindra att motståndaren klonkar en 2outare på rivern med ett högre pocketpar än 66**.
Slutsatsen är att "PHIL" spelade handen bra! Jag borde verkligen kunna folda min sucker-kåk där för att vara ärlig. Anledningen till att jag inte gjorde det var att "PHIL" var en riktig fisk som var helt jäkla random i sitt spel. Det finns ett ordspråk "även en trasig klocka går rätt två gånger per dag" och det tror jag man kan applicera på den här situationen. Jag tror fiskapans tankeprocess gick i stil med: hmm floppen kommer TT5 jag betar lite svagt å ser vad som händer - hmmmm han höjer mej! - han kanske bluffar - jag synar - EN SEXA PÅ TUUURN!!!!! - JAAAAAAAAAAAA!!!! - HAN HAR SÄKERT EN TIA - JAG GÅR ALL IN!!!!
gonatt
SvS-rullen var upp på 20k innan jag bestämde mej för att 5tabla plo200/plo100 5max. Ner till 18.416kr vilket jag ändå inte kan klaga över. Svårt att gå ifrån 163kr till 18k på en vecka utan att springa lite bra nånstans på vägen får man tänka.
Jäkla tiltig session iaf. Vägrade först ge upp trots att inköpen försvann snabbare än... nånting jäkla snabbt. Spelade snortight trots att det brann i huvet på mej men vad hjälpte väl det. Rigget smakade beskt men ändå slickade jag i mej med glupsk aptit.
Kollade igenom handhistoriken lite å kunde inte hitta EN intressant hand jag spelade idag. Eller jo.... kom på en!
***** Hand 1416480726 *****
0.50/1.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 01:33:03
Anna Djup 1 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: mr_suspekt (188.73)
Plats 2: SPQR (233.15)
Plats 3: _LamA_ (80.16)
Plats 5: PHIL HELLMUTH (95.08)
_LamA_ lägg LM 0.50
PHIL HELLMUTH lägg SM 1.00
** Giv **
mr_suspekt [2h, 5s, 2s, 5h]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 3.50
SPQR Lägg
_LamA_ Syna 3.50
PHIL HELLMUTH Syna 3.50
*** Flop(Board): *** : [10h, 10k, 5r]
*** Bet Runda 2 ***
_LamA_ Passa
PHIL HELLMUTH Satsa 5.25
mr_suspekt Höj till 26.25
_LamA_ Lägg
PHIL HELLMUTH Syna 26.25
*** Turn(Board): *** : [10h, 10k, 5r, 6s]
*** Bet Runda 3 ***
PHIL HELLMUTH Satsa 63.00
mr_suspekt Höj till 126.00
PHIL HELLMUTH All-in 65.33
*** River(Board): *** : [10h, 10k, 5r, 6s, 8s]
*** Showdown *** : Rake: 4.84 Totalpott: 188.82
mr_suspekt [2h, 5s, 2s, 5h] Kåk Vinst: 0.00
SPQR Lägger mig Vinst: 0.00
_LamA_ Lägger mig Vinst: 0.00
PHIL HELLMUTH [Kk, 6r, 6h, Er] Kåk Vinst: 188.82
(PHIL HELLMUTH heter egentligen nånting annat, ville inte hänga ut nån oskyldig fisk bara.)
Så... intressant spel PHIL gör här. Donka ut halvpott me AK66 på TT5r. Få omslag, syna omslaget. Träffa 6an på turn, tänka 1 sekund, sen ställa. Hade handen utspelat sej på ett annat bord med 20 eller 50ggr så höga mörkar så hade jag lyft på hatten å sagt wp. Men nu...
Det är verkligen inget dumt spel egentligen. Donka ut på TT5r mot två motståndare är mest troligt vinnande. Han har AK66, så det gör det lite mindre troligt att nån ska ha AA** eller KK** å kanske syna en gata eller två. Har nån dessutom en tia så är 66 bra att ha då han har 2 outs som oftast kommer vara bra om dom sitter.
När preflop-raisaren väl höjer så reppar han T5**, 55** kanske AT**. Det är dock inte jättetroligt att det finns så värst många T5**, 55**-kombos i en tight UTG-raisares range så det kan definitivt vara ett vinnande spela att bluffsyna hans raise där med intentionen att beta rivern om det går check check på turn. Det ser ju jättestarkt ut att bet/syna där så preflop-raisaren kommer nog ge upp med alla bluffar på turn.
När väl turn är en 6a så är rätt spel med tanke på motiveringarna ovan - att ställa. Har motståndaren ingen tia så kommer han inte få nå mer pengar då vi konstaterat att det kommer gå check check. Det är verkligen bättre att potta för att få betalt av T*** samt kanske 55** å samtidigt förhindra att motståndaren klonkar en 2outare på rivern med ett högre pocketpar än 66**.
Slutsatsen är att "PHIL" spelade handen bra! Jag borde verkligen kunna folda min sucker-kåk där för att vara ärlig. Anledningen till att jag inte gjorde det var att "PHIL" var en riktig fisk som var helt jäkla random i sitt spel. Det finns ett ordspråk "även en trasig klocka går rätt två gånger per dag" och det tror jag man kan applicera på den här situationen. Jag tror fiskapans tankeprocess gick i stil med: hmm floppen kommer TT5 jag betar lite svagt å ser vad som händer - hmmmm han höjer mej! - han kanske bluffar - jag synar - EN SEXA PÅ TUUURN!!!!! - JAAAAAAAAAAAA!!!! - HAN HAR SÄKERT EN TIA - JAG GÅR ALL IN!!!!
gonatt
Sissådär ja :) (2010 nov 19:31)
På en veckas spelande har SvS-rullen gått från 163kr upp till 13.000, tillbaka ner till 5.000 å nu äntligen har jag hittat microstejksrigget å turat mej upp till 17.085 friska riksdaler.
Direkt när konceptet "är potten över 40bb så har jag aldrig bäst hand" var ogiltigförklarat så kunde jag börja klicka på fler knappar än foldknappen!
Fantastisk känsla! Ta den här handen t.ex:
mr_suspekt [Knr, Kns, 3h, Dh]
AbriLoo [N/A, N/A, N/A, N/A]
-H@lle- [N/A, N/A, N/A, N/A]
el coto [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
el coto Syna 4.00
mr_suspekt Syna 4.00
AbriLoo Höj till 16.00
-H@lle- Lägg
el coto Syna 16.00
mr_suspekt Syna 16.00
*** Flop(Board): *** : [2h, 9r, 7k]
*** Bet Runda 2 ***
AbriLoo Passa
el coto Passa
mr_suspekt Satsa 39.00
AbriLoo Syna 39.00
el coto Lägg
*** Turn(Board): *** : [2h, 9r, 7k, Dr]
*** Bet Runda 3 ***
AbriLoo Passa
mr_suspekt Passa
*** River(Board): *** : [2h, 9r, 7k, Dr, 10r]
*** Bet Runda 4 ***
AbriLoo Satsa 130.00
mr_suspekt Syna 130.00
*** Showdown *** : Rake: 9.74 Totalpott: 380.26
mr_suspekt [Knr, Kns, 3h, Dh] Par i damer Vinst: 380.26
AbriLoo [3s, Knk, 4k, 10s] Par i tior Vinst: 0.00
-H@lle- Lägger mig Vinst: 0.00
el coto Lägger mig Vinst: 0.00
Tankeprocessen på rivern var typ: Visst kan han ha toppar men jag har ju toppar så det är inte så troligt. Han kan ha en färg men det tror jag inte.
fridens.
p.s. Amerikas svar på Arne Hägerfors: http://www.collegehumor.com/video:1942495
Direkt när konceptet "är potten över 40bb så har jag aldrig bäst hand" var ogiltigförklarat så kunde jag börja klicka på fler knappar än foldknappen!
Fantastisk känsla! Ta den här handen t.ex:
mr_suspekt [Knr, Kns, 3h, Dh]
AbriLoo [N/A, N/A, N/A, N/A]
-H@lle- [N/A, N/A, N/A, N/A]
el coto [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
el coto Syna 4.00
mr_suspekt Syna 4.00
AbriLoo Höj till 16.00
-H@lle- Lägg
el coto Syna 16.00
mr_suspekt Syna 16.00
*** Flop(Board): *** : [2h, 9r, 7k]
*** Bet Runda 2 ***
AbriLoo Passa
el coto Passa
mr_suspekt Satsa 39.00
AbriLoo Syna 39.00
el coto Lägg
*** Turn(Board): *** : [2h, 9r, 7k, Dr]
*** Bet Runda 3 ***
AbriLoo Passa
mr_suspekt Passa
*** River(Board): *** : [2h, 9r, 7k, Dr, 10r]
*** Bet Runda 4 ***
AbriLoo Satsa 130.00
mr_suspekt Syna 130.00
*** Showdown *** : Rake: 9.74 Totalpott: 380.26
mr_suspekt [Knr, Kns, 3h, Dh] Par i damer Vinst: 380.26
AbriLoo [3s, Knk, 4k, 10s] Par i tior Vinst: 0.00
-H@lle- Lägger mig Vinst: 0.00
el coto Lägger mig Vinst: 0.00
Tankeprocessen på rivern var typ: Visst kan han ha toppar men jag har ju toppar så det är inte så troligt. Han kan ha en färg men det tror jag inte.
fridens.
p.s. Amerikas svar på Arne Hägerfors: http://www.collegehumor.com/video:1942495
Jag hatar inte poker så mycket... (2010 30 okt 08:30)
men fy fan vad pokern hatar mej! Helt besinningslöst! Hopplöst...
Fyra månaders downswing :(
Tänkte ta en paus från poker men hittade 300kr på SvS som jag spelade lite plo100 med. Spelade ner dom till 163kr rätt fort. Nästa hand gör jag "The All In Move" på rivern som bluff å motståndaren foldar. Upp över 200kr å en timme senare upp till 2000kr lite drygt. Då tänker jag att istället för att ta en paus så kan jag spela microstejks nån vecka för att få tillbaka lite självförtroende. En vecka senare är jag upp på 13k å plötsligt känns livet lite roligare å meningsfullare. Inte för pengarna - utan för att få känna på hur det känns att vinna igen.
Det var igår. Idag har jag nog sprungit sämre än nån annan dag under den här svackan. Måste ha sprungit mer än 20 inköp under EV på plo400 å avslutar med en förlust mot en reg på plo1k HU. Ner 50% av min nya lilla microrulle :( Seriöst, det känns smärtsamt. Jag blir matt och ledsen.
Den här handen hade jag aldrig lagt förut. Motståndaren skulle inte överspela några händer som är sämre än den jag har med tanke på min turn-check samt att jag blockar sämre kåkar. De händer han skulle kunna bluffa med är typ... inte mkt. Ska han bluffa med TT**, 99** så gör han väl det på flop. Den enda handen jag skulle kunna tänka mej att han möjligtvis kan bluffa med är QJ** eller J2** men jag tror inte det händer särskillt ofta alls. Min read vid det här tillfället i matchen var att han var supersolid å endast ville beta/raisa för värde.
Jag är endast slagen av QQ** å Q8** och hade det varit för 3 månader sen hade jag snappat av här men med min nya strategi är det en enkel fold. Strategien bygger på konceptet att "är en pott över 40bb så har jag aldrig bäst hand"...
Plats 1: mr_suspekt (1041.05)
Plats 2: XXX (2000.78)
mr_suspekt lägg LM 5.00
XXX lägg SM 10.00
** Giv **
mr_suspekt [Knh, 2s, 8k, 7h]
XXX [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 30.00
XXX Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [8h, Knk, 2r]
*** Bet Runda 2 ***
XXX Passa
mr_suspekt Satsa 45.00
XXX Syna 45.00
*** Turn(Board): *** : [8h, Knk, 2r, Dr]
*** Bet Runda 3 ***
XXX Passa
mr_suspekt Passa
*** River(Board): *** : [8h, Knk, 2r, Dr, 8s]
*** Bet Runda 4 ***
XXX Passa
mr_suspekt Satsa 112.50
XXX Höj till 487.50
mr_suspekt Lägg
*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 370.00
mr_suspekt Lägger mig Vinst: 0.00
XXX Vinner potten Vinst: 370.00
Fyra månaders downswing :(
Tänkte ta en paus från poker men hittade 300kr på SvS som jag spelade lite plo100 med. Spelade ner dom till 163kr rätt fort. Nästa hand gör jag "The All In Move" på rivern som bluff å motståndaren foldar. Upp över 200kr å en timme senare upp till 2000kr lite drygt. Då tänker jag att istället för att ta en paus så kan jag spela microstejks nån vecka för att få tillbaka lite självförtroende. En vecka senare är jag upp på 13k å plötsligt känns livet lite roligare å meningsfullare. Inte för pengarna - utan för att få känna på hur det känns att vinna igen.
Det var igår. Idag har jag nog sprungit sämre än nån annan dag under den här svackan. Måste ha sprungit mer än 20 inköp under EV på plo400 å avslutar med en förlust mot en reg på plo1k HU. Ner 50% av min nya lilla microrulle :( Seriöst, det känns smärtsamt. Jag blir matt och ledsen.
Den här handen hade jag aldrig lagt förut. Motståndaren skulle inte överspela några händer som är sämre än den jag har med tanke på min turn-check samt att jag blockar sämre kåkar. De händer han skulle kunna bluffa med är typ... inte mkt. Ska han bluffa med TT**, 99** så gör han väl det på flop. Den enda handen jag skulle kunna tänka mej att han möjligtvis kan bluffa med är QJ** eller J2** men jag tror inte det händer särskillt ofta alls. Min read vid det här tillfället i matchen var att han var supersolid å endast ville beta/raisa för värde.
Jag är endast slagen av QQ** å Q8** och hade det varit för 3 månader sen hade jag snappat av här men med min nya strategi är det en enkel fold. Strategien bygger på konceptet att "är en pott över 40bb så har jag aldrig bäst hand"...
Plats 1: mr_suspekt (1041.05)
Plats 2: XXX (2000.78)
mr_suspekt lägg LM 5.00
XXX lägg SM 10.00
** Giv **
mr_suspekt [Knh, 2s, 8k, 7h]
XXX [N/A, N/A, N/A, N/A]
*** Bet Runda 1 ***
mr_suspekt Höj till 30.00
XXX Syna 30.00
*** Flop(Board): *** : [8h, Knk, 2r]
*** Bet Runda 2 ***
XXX Passa
mr_suspekt Satsa 45.00
XXX Syna 45.00
*** Turn(Board): *** : [8h, Knk, 2r, Dr]
*** Bet Runda 3 ***
XXX Passa
mr_suspekt Passa
*** River(Board): *** : [8h, Knk, 2r, Dr, 8s]
*** Bet Runda 4 ***
XXX Passa
mr_suspekt Satsa 112.50
XXX Höj till 487.50
mr_suspekt Lägg
*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 370.00
mr_suspekt Lägger mig Vinst: 0.00
XXX Vinner potten Vinst: 370.00
Två Drömmar (2010 29 sep 22:30)
Hade inte planerat att skriva nåt mer, men behövde få ur mej det här. Vilken tur att jag inte avslutade den här bloggen med värdighet för länge sedan!
Vaknade nyss och insåg vilken fantastisk dröm jag precis regisserat åt mej själv. Hoppas att det inte finns några legitimerade drömtydare där ute säger jag bara.
Det börjar med att jag är hemma hos en kompis. Plötsligt ringer hans telefon och när han lyssnat klart i luren tittar han allvarligt på mej å säger "min polare har kört på nåt djur, vi måste åka dit".
Jag har en känsla i bilen dit att min kompis är vuxen och förståndig som beger sej ut i skogen för att fixa till det här. Ändå så sitter jag å driver med honom och menar på att han är en blödig tönt som går igenom allt det här för nåt jäkla djurs skull.
Plötsligt säger kompisen att vi är framme och han parkerar bilen i ett dike. Jag följer med honom ut och han pekar på nåt som ligger en bit in i skogen. Jag får lite panik för jag ser att det är nåt som inte står rätt till. Nu är även kompisens polare där och vi börjar tillsammans röra oss närmare vad det nu är som ligger där.
"Ser du vad det är?" frågar kompisen mej.
"Nej, jag vet inte"
"Kolla öronen"
Nu ser jag två små rådjursöron sitta fast på nåt som jag antar är ett litet rådjursbarnshuvud. Det lilla rådjuret, som inte är större än en stor katt typ, rör lite onaturligt på sej och jag får panik å vänder mej om. Kompisen och polaren fortsätter gå närmare och säger åt mej att jag måste hjälpa till.
Nu slås jag av nån känsla av att jag måste ställa det här till rätta och jag fylls av nåt slags mod. Jag vänder mej om igen och börjar med raska kliv ta mej fram till det lilla stackars påkörda djuret. Väl framme ser jag att det ser helt sjukt ut. Rådjurets ben är smala som cigaretter och dom är helt ihopknycklade. Ett ben har dessutom fallit av.
Kompisen å polaren står bakom mej när jag böjer mej ner och försiktigt lyfter upp det lilla livet. Vi går långsamt bort mot en sten där jag lägger ner honom/henne/det.
(Tror att det är nåt med nå fåglar som kommer flygandes nu men jag minns inte riktigt)
Nu ser jag att det inte bara är rådjurets ben som är otäckt smala utan även dess ryggrad. Alltså, det finns inget annat på djuret än huvud, ryggrad samt treochetthalvt ben. Ryggraden är inte ens rund. Det ser mer ut som en slags skena av nåt slag och i mitten ser jag en smal strimma av vad jag förstår är urin.
Jag är i chock men börjar ändå mata djuret med bröd som vi tydligen hade med oss dit. Djuret äter glupskt och jag kan känna dess tänder mot mina fingrar.
Sen blir det som ett slags montage som visar hur en längre tid passerar.
I början av montaget ser man hur ryggraden blir grövre å grövre och till slut så börjar man kunna se hur en lite mer normal rådjurskropp börjar växa till sej.
Jag fortsätter mata djuret och efter ett tag när kompisen å polaren tröttnat är jag ensam kvar där i skogen.
I mitten av montaget har det skadade rådjuret blivit så pass starkt att det förvandlats till nån blandning av en slags tjock korv och en tub (typ kalles kaviar) med små armar å ben. Den lilla korvtuben ler mot mej och visar sin uppskattning med att dansa för mej.
I slutet av montaget har korvtuben förvandlats än en gång. Nu har han (tuben var definitivt en kille/man) förvandlats till en liten anorektisk flicka med brun kjol och jeansjacka.
Vi börjar prata och hon verkar väldigt smart och förståndig. Vi går ut ur skogen och nu är vi plötsligt i hedemora. Vi går runt till olika restauranger och efter en massa ätande börjar hon se mer normal å sund ut.
Vi tar en promenad förbi folketspark och ishallen. Jag hör att det är nåt evenemang där inne så jag föreslår att vi ska kolla in vad som försigår. Hon har hela tiden verkat lugn och trygg men plötsligt så börjar hon se nervös ut så jag frågar om det är nåt på tok. Hon säger att hon vill gå därifrån och pekar på två män som sitter vid ett vitt plastbord utanför entren. Jag förstår inte vad som är fel så jag börjar gå närmare dom båda för att fråga vilka dom är.
"Det var han som kidnappade mej!" skriker plötsligt flickan. Vid det här laget så känns det som om jag har utvecklat nån slags far/dotter-relation med henne så jag blir vrålförbannad å flyger på en av männen och börjar misshandla honom. "Nej inte han!" skriker hon. Jag reser mej upp och ser att den oskyldiga mannen är 50% min koreanska flickväns yngre bror och 50% hennes ex-pojkvän som är proffsboxare. Jag ber så mycket om ursäkt och han muttrar litter buttert att "det är ok".
Vid det här laget så har jag insett att det är den andre mannen som är gärningsmannen. Han ser inte riktigt klok ut! Han är i 50årsåldern med långt mörkt hår, stor krokig näsa och med en massa sjömanstatueringar över hela armarna.
Det har vid det här laget samlats ett tiotal personer runt om oss. "Ge dej inte på honom, han är boxare och mördare" viskar nån i mitt öra.
Jag tar ett steg närmare honom och han ler lömskt mot mej. Han reser sej upp och jag inser vid det här laget att han är nästan dubbelt så lång som mej (dvs. runt 380cm).
Han höjer sin väldiga näve som ser svart ut och drömmer till mej i tinningen. Jag faller ihop då det känns som jag blivit träffad av en slägga. Snabbt upp på fötter igen och jag försöker slå tillbaka men jag når för det första inte upp till hans ansikte å för det andra så rör jag mej plötsligt som i slowmotion. Jag inser att det är kört och precis innan han är på väg att få in en ny fullträff så vaknar jag upp med ett ryck.
Detta "hände" alltså alltså nyss. Igår natt så hade jag dock en mkt härligare drömm. Jag brukar aldrig drömma positiva drömmar men igår så var det nog så nära en positiv drömm man kan komma.
Kan inte berätta lika detaljerat om vad som hände för jag minns helt enkelt inte allt men jag var hursomhelst i finland. I en trädkoja som var hur cool som helst med 5-6 finska pokerspelare. Vi turades om att spela heads up omaha mot varandra (jag frågade om vi inte skulle spela alla samtidigt men då fick jag höra att 6manna omaha är "ett jeeevla kärringspel"). Vi drack sprit också. Jag började med att svepa en halv sjuttis whiskey och jag kommer ihåg att jag tänkte att jag visst kunde hantera sprit hur bra som helst. Vi hade iaf skitkul och när telefonen ringde på morgonen å väckte mej blev jag för första gången på länge besviken över att inte fått drömma vidare.
fridens
Vaknade nyss och insåg vilken fantastisk dröm jag precis regisserat åt mej själv. Hoppas att det inte finns några legitimerade drömtydare där ute säger jag bara.
Det börjar med att jag är hemma hos en kompis. Plötsligt ringer hans telefon och när han lyssnat klart i luren tittar han allvarligt på mej å säger "min polare har kört på nåt djur, vi måste åka dit".
Jag har en känsla i bilen dit att min kompis är vuxen och förståndig som beger sej ut i skogen för att fixa till det här. Ändå så sitter jag å driver med honom och menar på att han är en blödig tönt som går igenom allt det här för nåt jäkla djurs skull.
Plötsligt säger kompisen att vi är framme och han parkerar bilen i ett dike. Jag följer med honom ut och han pekar på nåt som ligger en bit in i skogen. Jag får lite panik för jag ser att det är nåt som inte står rätt till. Nu är även kompisens polare där och vi börjar tillsammans röra oss närmare vad det nu är som ligger där.
"Ser du vad det är?" frågar kompisen mej.
"Nej, jag vet inte"
"Kolla öronen"
Nu ser jag två små rådjursöron sitta fast på nåt som jag antar är ett litet rådjursbarnshuvud. Det lilla rådjuret, som inte är större än en stor katt typ, rör lite onaturligt på sej och jag får panik å vänder mej om. Kompisen och polaren fortsätter gå närmare och säger åt mej att jag måste hjälpa till.
Nu slås jag av nån känsla av att jag måste ställa det här till rätta och jag fylls av nåt slags mod. Jag vänder mej om igen och börjar med raska kliv ta mej fram till det lilla stackars påkörda djuret. Väl framme ser jag att det ser helt sjukt ut. Rådjurets ben är smala som cigaretter och dom är helt ihopknycklade. Ett ben har dessutom fallit av.
Kompisen å polaren står bakom mej när jag böjer mej ner och försiktigt lyfter upp det lilla livet. Vi går långsamt bort mot en sten där jag lägger ner honom/henne/det.
(Tror att det är nåt med nå fåglar som kommer flygandes nu men jag minns inte riktigt)
Nu ser jag att det inte bara är rådjurets ben som är otäckt smala utan även dess ryggrad. Alltså, det finns inget annat på djuret än huvud, ryggrad samt treochetthalvt ben. Ryggraden är inte ens rund. Det ser mer ut som en slags skena av nåt slag och i mitten ser jag en smal strimma av vad jag förstår är urin.
Jag är i chock men börjar ändå mata djuret med bröd som vi tydligen hade med oss dit. Djuret äter glupskt och jag kan känna dess tänder mot mina fingrar.
Sen blir det som ett slags montage som visar hur en längre tid passerar.
I början av montaget ser man hur ryggraden blir grövre å grövre och till slut så börjar man kunna se hur en lite mer normal rådjurskropp börjar växa till sej.
Jag fortsätter mata djuret och efter ett tag när kompisen å polaren tröttnat är jag ensam kvar där i skogen.
I mitten av montaget har det skadade rådjuret blivit så pass starkt att det förvandlats till nån blandning av en slags tjock korv och en tub (typ kalles kaviar) med små armar å ben. Den lilla korvtuben ler mot mej och visar sin uppskattning med att dansa för mej.
I slutet av montaget har korvtuben förvandlats än en gång. Nu har han (tuben var definitivt en kille/man) förvandlats till en liten anorektisk flicka med brun kjol och jeansjacka.
Vi börjar prata och hon verkar väldigt smart och förståndig. Vi går ut ur skogen och nu är vi plötsligt i hedemora. Vi går runt till olika restauranger och efter en massa ätande börjar hon se mer normal å sund ut.
Vi tar en promenad förbi folketspark och ishallen. Jag hör att det är nåt evenemang där inne så jag föreslår att vi ska kolla in vad som försigår. Hon har hela tiden verkat lugn och trygg men plötsligt så börjar hon se nervös ut så jag frågar om det är nåt på tok. Hon säger att hon vill gå därifrån och pekar på två män som sitter vid ett vitt plastbord utanför entren. Jag förstår inte vad som är fel så jag börjar gå närmare dom båda för att fråga vilka dom är.
"Det var han som kidnappade mej!" skriker plötsligt flickan. Vid det här laget så känns det som om jag har utvecklat nån slags far/dotter-relation med henne så jag blir vrålförbannad å flyger på en av männen och börjar misshandla honom. "Nej inte han!" skriker hon. Jag reser mej upp och ser att den oskyldiga mannen är 50% min koreanska flickväns yngre bror och 50% hennes ex-pojkvän som är proffsboxare. Jag ber så mycket om ursäkt och han muttrar litter buttert att "det är ok".
Vid det här laget så har jag insett att det är den andre mannen som är gärningsmannen. Han ser inte riktigt klok ut! Han är i 50årsåldern med långt mörkt hår, stor krokig näsa och med en massa sjömanstatueringar över hela armarna.
Det har vid det här laget samlats ett tiotal personer runt om oss. "Ge dej inte på honom, han är boxare och mördare" viskar nån i mitt öra.
Jag tar ett steg närmare honom och han ler lömskt mot mej. Han reser sej upp och jag inser vid det här laget att han är nästan dubbelt så lång som mej (dvs. runt 380cm).
Han höjer sin väldiga näve som ser svart ut och drömmer till mej i tinningen. Jag faller ihop då det känns som jag blivit träffad av en slägga. Snabbt upp på fötter igen och jag försöker slå tillbaka men jag når för det första inte upp till hans ansikte å för det andra så rör jag mej plötsligt som i slowmotion. Jag inser att det är kört och precis innan han är på väg att få in en ny fullträff så vaknar jag upp med ett ryck.
Detta "hände" alltså alltså nyss. Igår natt så hade jag dock en mkt härligare drömm. Jag brukar aldrig drömma positiva drömmar men igår så var det nog så nära en positiv drömm man kan komma.
Kan inte berätta lika detaljerat om vad som hände för jag minns helt enkelt inte allt men jag var hursomhelst i finland. I en trädkoja som var hur cool som helst med 5-6 finska pokerspelare. Vi turades om att spela heads up omaha mot varandra (jag frågade om vi inte skulle spela alla samtidigt men då fick jag höra att 6manna omaha är "ett jeeevla kärringspel"). Vi drack sprit också. Jag började med att svepa en halv sjuttis whiskey och jag kommer ihåg att jag tänkte att jag visst kunde hantera sprit hur bra som helst. Vi hade iaf skitkul och när telefonen ringde på morgonen å väckte mej blev jag för första gången på länge besviken över att inte fått drömma vidare.
fridens
축 생일 snygging! (2010 3 apr 14:09)
희망 당신은 당신의 가족과 가진 훌륭한 일을 보냈다. 나는 당신이 여기에 올 때까지 일을 세는 것을 계속한다. 당신을 영원히 사랑하십시오. (L)
mr_suspekt 1432 - monstret 1 (2010 26 mar 23:22)
monstret fick sin öl. och lite whiskey också för den delen.
han blev så klart glad och satte genast igång med att vara otrevlig, hatisk och slagsmålsugen. monstret utnämde sej själv till DJ för kvällen och spelade hatmusik och skrek å hytte med nävarna trots att han var på bortaplan. monstret tröttnade till slut på situationen och bad om att få telefonnumret till några vänner till mr_suspekt som monstret ville slåss med.
som tur var är monstret sin egen värsta fiende och hans giriga hetsdrickande förde honom efter ett par timmar till toalettgolvet där han slumrarde till. en timme senare var monstret tillbaka i sin cell och jag fick handskas med illamående och bakfylla.
man kan ju faktiskt inte vara bäst jämt och efter 1432 dagar som helnykter så kan jag inte klandra mej själv för mkt över ett litet återfall.
ingen skada skedd, den här gången. upp med nya barrikader och en nytt hänglås på celldörren så slipper jag kanske ha med den där idioten att göra för resten av livet.
han blev så klart glad och satte genast igång med att vara otrevlig, hatisk och slagsmålsugen. monstret utnämde sej själv till DJ för kvällen och spelade hatmusik och skrek å hytte med nävarna trots att han var på bortaplan. monstret tröttnade till slut på situationen och bad om att få telefonnumret till några vänner till mr_suspekt som monstret ville slåss med.
som tur var är monstret sin egen värsta fiende och hans giriga hetsdrickande förde honom efter ett par timmar till toalettgolvet där han slumrarde till. en timme senare var monstret tillbaka i sin cell och jag fick handskas med illamående och bakfylla.
man kan ju faktiskt inte vara bäst jämt och efter 1432 dagar som helnykter så kan jag inte klandra mej själv för mkt över ett litet återfall.
ingen skada skedd, den här gången. upp med nya barrikader och en nytt hänglås på celldörren så slipper jag kanske ha med den där idioten att göra för resten av livet.
härligt! (2010 18 mar 02:56)
vann nyss 20 friska riksdaler i ett propbet mot en polare. jag satte 50.000kr mot hans 20kr på att han inte kunde få 5 stjärnor på en låt till guitar hero5 till xbox. han fick 4,4 typ. easy money. jag visste väl att han inte skulle klara det.
jag var aldrig ens nervös. för dom som såg min handsvett och hörde mej med darrig röst utbrista "snälla, klara det inte" i slutet av låten måste helt enkelt sett i syne och hört i höre.
var i stockholm några dagar och begav mej till cosmopol med en kompis där vi grindade 20/20kr några timmar. en sak säger jag: aldrig att jag sätter mej ner vid ett pokerbord där igen utan en ipod på högsta volym. seriöst, jag önskade verkligen att jag inte förstod det svenska språket medan jag spelade bland en massa dryga snorungar och annat pack som höll låda konstant. jag visste inte att stockholmare nu har lärt sej prata medan dom andas. vanligtvis så brukar de flesta ta en paus för att dra in luft i lungorna men jag kan inte minnas att det nånsin blev tyst på några av dom.
nu har jag för övrigt ett datum för när min lilla koreanska flyttar till sverige! fantastico magnetifico! chungsookilooo dookiloo, du är bäst!
asiater har ofta problem med att skilja på r-ljud och l-ljud. det kan vi svenskar ha mkt roligt åt. bland annat så brukar jag skriva "that is my preasure" ist för "my pleasure" till henne över msn om jag ska säga typ "varsågod". det jävliga är bara att vi svenskar ibland har problem med att skilja på ch-ljud och sh-ljud (du som läser det här och tror att du är så himla duktig ska veta att det heter "chicken" och inte "shicken") även y-ljud (jul, yoga osv) och j-ljud (jeans, jacks mm) så hon är lika mkt offer som förövare minsann.
tänk på det nästa gång ni tror ni enkelt kan komma undan med att beställa "vål-lullar" på nåt kineshak.
grattis på födelsedagen vill jag förresten säga till min gode vän getemil som fyllde typ lite mindre än 30år idag. han jobbar som svarvare i stockholm och överspelar överpar i omaha. en jäkla fin kompis är han dessutom och är en av de drygt 10 personer som orkar ha med mej att göra på regelbunden basis. kram på dej gubben :)
gonatt
jag var aldrig ens nervös. för dom som såg min handsvett och hörde mej med darrig röst utbrista "snälla, klara det inte" i slutet av låten måste helt enkelt sett i syne och hört i höre.
var i stockholm några dagar och begav mej till cosmopol med en kompis där vi grindade 20/20kr några timmar. en sak säger jag: aldrig att jag sätter mej ner vid ett pokerbord där igen utan en ipod på högsta volym. seriöst, jag önskade verkligen att jag inte förstod det svenska språket medan jag spelade bland en massa dryga snorungar och annat pack som höll låda konstant. jag visste inte att stockholmare nu har lärt sej prata medan dom andas. vanligtvis så brukar de flesta ta en paus för att dra in luft i lungorna men jag kan inte minnas att det nånsin blev tyst på några av dom.
nu har jag för övrigt ett datum för när min lilla koreanska flyttar till sverige! fantastico magnetifico! chungsookilooo dookiloo, du är bäst!
asiater har ofta problem med att skilja på r-ljud och l-ljud. det kan vi svenskar ha mkt roligt åt. bland annat så brukar jag skriva "that is my preasure" ist för "my pleasure" till henne över msn om jag ska säga typ "varsågod". det jävliga är bara att vi svenskar ibland har problem med att skilja på ch-ljud och sh-ljud (du som läser det här och tror att du är så himla duktig ska veta att det heter "chicken" och inte "shicken") även y-ljud (jul, yoga osv) och j-ljud (jeans, jacks mm) så hon är lika mkt offer som förövare minsann.
tänk på det nästa gång ni tror ni enkelt kan komma undan med att beställa "vål-lullar" på nåt kineshak.
grattis på födelsedagen vill jag förresten säga till min gode vän getemil som fyllde typ lite mindre än 30år idag. han jobbar som svarvare i stockholm och överspelar överpar i omaha. en jäkla fin kompis är han dessutom och är en av de drygt 10 personer som orkar ha med mej att göra på regelbunden basis. kram på dej gubben :)
gonatt
poetiskt (2010 3 mar 12:36)
långa mörka korridorer
längst in
bor monstret
i hans trånga cell
tomflaskor och knogslagsmål
plötsligt ljuder sirener
röda varningslampor färgar korridorerna
monstret har rymt!
målmedvetet
diciplinerat som en elitgymnast
spöar han sej fram genom hjärncellerna
vägspärrarna
desperat förstärkta
fumligt eltejpade och fastspikade
stoppar honom till slut
monstret vill ha en öl
"hade det varit hela världen då?"
väser han när han kastas tillbaka in i cellen
längst in
bor monstret
i hans trånga cell
tomflaskor och knogslagsmål
plötsligt ljuder sirener
röda varningslampor färgar korridorerna
monstret har rymt!
målmedvetet
diciplinerat som en elitgymnast
spöar han sej fram genom hjärncellerna
vägspärrarna
desperat förstärkta
fumligt eltejpade och fastspikade
stoppar honom till slut
monstret vill ha en öl
"hade det varit hela världen då?"
väser han när han kastas tillbaka in i cellen
Skrivet av mr_suspekt den 3 mar 12:36 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer Den var fin | Anmäl |
| Hoppas att montret alldirg kommer ut, om det är så du vill. Själv har jag ett likadant, ute men under styr. Hur går det med thaiboxningen? MVH/HasseY | |
| Skriven av Hasse Y den 3 mar 16:03 | Radera | |
hehe tackar | Anmäl |
| kom nyss hem från kotknackarn så thaiboxningen får ligga på is ett par veckor tyvärr. hoppas du orkar hålla ordning på ditt monster. mvh/erik | |
| Skriven av mr_suspekt den 3 mar 16:57 | Radera | |
inatt ska jag be till gud (2010 16 feb 03:22)
att det blir innebandy i byn imorrn så jag har en anledning att skippa thaiboxningen en dag. det ska sägas att det kan ha varit årets bästa beslut att börja kampsportas och jag känner mej lycklig flera timmar efter träningen. jag kom på efteråt att jag ist för att som vanligt ha pekat finger åt hastighetskameran när det gått för fort under hemresan nu gjort V4victory-tecknet med ett brett leende på läpparna.
min kroppsyta är för övrigt täckt till 15% av blått. "smärta är bara vekhet som lämnar kroppen" får man tänka.
jag hoppas att jag pallar göra nåt åt min lepersjukospetälskoastmakondition samt lyckas härda min flickebarnskropp så jag pallar me att köra tre pass i veckan så gud inte behöver fixa i ordning innebandyträning varje tisdag.
min kroppsyta är för övrigt täckt till 15% av blått. "smärta är bara vekhet som lämnar kroppen" får man tänka.
jag hoppas att jag pallar göra nåt åt min lepersjukospetälskoastmakondition samt lyckas härda min flickebarnskropp så jag pallar me att köra tre pass i veckan så gud inte behöver fixa i ordning innebandyträning varje tisdag.
Skrivet av mr_suspekt den 16 feb 03:22 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 3 kommentarer . | Anmäl |
| hör av dig om ni behöver värva en målspruta till innebandyn :) | |
| Skriven av deviltix den 17 feb 08:03 | Radera | |
ja fan ja | Anmäl |
| varje tisdag klockan 7 i folketshus. du är varmt välkommen! hoppas du vill ha revansch mot stjärnsundsrigget nån gång snart också :) har aldrig sett nån vara så kall under så lång tid här förut. | |
| Skriven av mr_suspekt den 3 mar 12:47 | Radera | |
revansch | Anmäl |
| Revanschsugen som fan faktiskt =) Nej men det är alltid kul me poker, jag är med när helst.. Kan fixa nåt hemma hos mig nån kväll också | |
| Skriven av deviltix den 4 mar 15:25 | Radera | |
jag impulsbörjade på thaiboxning idag (2010 12 feb 03:24)
tränarn sa att han var imponerad av min kondition. "Den var den sämsta jag sett nån komma in med här" sa han...
jag sparrade 3ggr 2 minuter mot honom och på slutet var jag så matt att jag knappt orkade hålla upp garden. han skrattade gott och slog på mej. jag sänkte handskarna och tänkte "slå du, din jävla idiot, snälla knocka mej så jag får vila ett tag". mjölksyran i kroppen hade gjort mej imun (eller hemul som jag trodde det hette när jag var lite yngre) mot mer smärta.
skitkul var det iaf så jag signade upp för en termin. skiter det sej med pokern så kan jag kanske åka ner till thailand o jobba som slagpåse. jag skulle bli thaiboxarnas eilert pilarm!
natti natti
jag sparrade 3ggr 2 minuter mot honom och på slutet var jag så matt att jag knappt orkade hålla upp garden. han skrattade gott och slog på mej. jag sänkte handskarna och tänkte "slå du, din jävla idiot, snälla knocka mej så jag får vila ett tag". mjölksyran i kroppen hade gjort mej imun (eller hemul som jag trodde det hette när jag var lite yngre) mot mer smärta.
skitkul var det iaf så jag signade upp för en termin. skiter det sej med pokern så kan jag kanske åka ner till thailand o jobba som slagpåse. jag skulle bli thaiboxarnas eilert pilarm!
natti natti
Skrivet av mr_suspekt den 12 feb 03:24 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 4 kommentarer lol | Anmäl |
| "bli thaiboxarnas eilert pilarm!" spontanskrattade rakt ut | |
| Skriven av VONDUR den 12 feb 12:12 | Radera | |
Herregud, börjar han dricka nu? | Anmäl |
| var min första tanke efter ha läst rubriken. Roligt skriven. Hoppas att du står ut o blir bra på det. Själv är jag för gammal för sånt. MVH/HasseY | |
| Skriven av Hasse Y den 15 feb 10:51 | Radera | |
hihi | Anmäl |
| kanske kan få ha "in the ghetto" med eilert när jag kliver upp i ringen ist för nå jävla ramstein som alla andra kör med. | |
| Skriven av mr_suspekt den 16 feb 03:18 | Radera | |
oroa sej inte hasse, fyra år som spiknykter i april:) | Anmäl |
| på passet står det att jag är född 1983 men jag är en sann 90åring i kroppen så kom inte å säg att man kan va för gammal för åka å få stryk av kampsportare;) | |
| Skriven av mr_suspekt den 16 feb 03:21 | Radera | |
om nån fortfarande är in här ibland så vill jag (2010 10 feb 02:41)
seriöst be om ursäkt för uteblivna uppdateringar. problemet är att jag inte har mkt att skriva om. som idag t.ex:
vaknade runt mitt på dan typ.
försökte installera ett pokerprogram till datorn. det gick inte.
höjdpunkten på dagen var iaf innebandyträningen som vi har här i byn varje tisdag.
det visade sej dock att innebandyn var inställd idag.
åkte hem å kollade på inglorious basterds vilket verkade vara en ok film. kunde tyvärr bara se 10 minuter in i den innan dvd-spelaren crasha.
tröstäta.
kolla jewtjub (vad som helst för att hålla sej borta från pokern då jag varit på smygtilt konstant de två senaste dagarna)
kom iofs på en lite intressant grej som hände igår. jag satt på msn å webcammade med tjejen. jag nämner nåt om inglorious basterdsfilmen och hon frågar vad den handlar om. jag svarar att det är nåt om nazism å grejer. hon frågar om jag gillar nazism... jag svarar att "javisst, lite nazism har väl ingen dött av..." hon säger "ok" och ser inte det minsta förvånad ut. det visar sej att hon knappt har en aning om vad som hände i tyskland på 40-talet. först tänkte jag att det var konstigt men sen slog det mej att jag aldrig ens hört talas om koreakriget förrän jag träffade henne och vad jag förstår så var det fler miljoner som gick åt då med.
har ni sett den här snubben förresten? om dom haffar någon pga fantombilden i videon så tycker jag att det vore ett straff i sej. förnedrande.
http://www.youtube.com/watch?v=4aAXdwXYpWs
gonatt.
p.s. för att göra själ för namnet "pokerblogg" så ska jag tillägga att jag funderar på att börja cold4beta med medium samt låga rundowns som standard i omaha när det är nån som 3betar light som 3betat innan mej. om man nån gång eventuellt har lite fold equity preflop i omaha så är det nog då + att om man springer in i de flesta AAxx så är det typ en coinflip ändå + att det är bra då regs kan börja 5betställa med typ KK72r när man sen har nån bra AAxx-hand i dom situationerna.
d.s
vaknade runt mitt på dan typ.
försökte installera ett pokerprogram till datorn. det gick inte.
höjdpunkten på dagen var iaf innebandyträningen som vi har här i byn varje tisdag.
det visade sej dock att innebandyn var inställd idag.
åkte hem å kollade på inglorious basterds vilket verkade vara en ok film. kunde tyvärr bara se 10 minuter in i den innan dvd-spelaren crasha.
tröstäta.
kolla jewtjub (vad som helst för att hålla sej borta från pokern då jag varit på smygtilt konstant de två senaste dagarna)
kom iofs på en lite intressant grej som hände igår. jag satt på msn å webcammade med tjejen. jag nämner nåt om inglorious basterdsfilmen och hon frågar vad den handlar om. jag svarar att det är nåt om nazism å grejer. hon frågar om jag gillar nazism... jag svarar att "javisst, lite nazism har väl ingen dött av..." hon säger "ok" och ser inte det minsta förvånad ut. det visar sej att hon knappt har en aning om vad som hände i tyskland på 40-talet. först tänkte jag att det var konstigt men sen slog det mej att jag aldrig ens hört talas om koreakriget förrän jag träffade henne och vad jag förstår så var det fler miljoner som gick åt då med.
har ni sett den här snubben förresten? om dom haffar någon pga fantombilden i videon så tycker jag att det vore ett straff i sej. förnedrande.
http://www.youtube.com/watch?v=4aAXdwXYpWs
gonatt.
p.s. för att göra själ för namnet "pokerblogg" så ska jag tillägga att jag funderar på att börja cold4beta med medium samt låga rundowns som standard i omaha när det är nån som 3betar light som 3betat innan mej. om man nån gång eventuellt har lite fold equity preflop i omaha så är det nog då + att om man springer in i de flesta AAxx så är det typ en coinflip ändå + att det är bra då regs kan börja 5betställa med typ KK72r när man sen har nån bra AAxx-hand i dom situationerna.
d.s
jetsaprevel (2010 22 jan 01:38)
snackade med en kompis för nån dags sen om nåt som kom upp när jag hade en väldigt intressant konversation med en exflickvän för några år sen.
jag har ingen aning om hur vi kom in på ämnet men jag frågade iaf henne om hon skulle låta en person i afrika dö om hon (mitt ex, inte afrikanen) skulle få en miljon kronor. hon tyckte som vanligt att jag var en idiot och svarade så klart nej på den frågan.
"5 miljoner kronor?" "nej" 10 miljoner?" "NEJ!"
Jag frågade om hon skulle ta chansen att låta en cancersjuk 102årig gubbe i sydamerika dö om hon fick 20 miljarder kronor. "Nej" blev svaret och jag var på nåt konstigt sätt inte förvånad...
Jag förklarade att med 20 miljarder kronor kan du rädda fruktansvärt många människor ifrån svält å sjukdom och att man nästan indirekt tar livet av dom människorna genom att ge upp alternativet till 20 miljarder kronor. "Tänk dej att 50 tusen döende människor skulle sitta på ett fält och se på en storbildsteve hur du låter den 102åriga mannen leva ett par dar till och därmed offrar alla de andra". Då svarade hon nåt i stil med "men vem är jag att bestämma över liv och död på det sättet?"
Jag blev/blir så matt.
Sanningen är väl ändå att livet just är en lång rad av beslut som man bara måste ta. Om nån skulle fråga mej det där med 102åringen så har jag i mina ögon 3 alternativ: Ja, Nej eller Det kan inte jag avgöra.
Jag skulle inte bli glad att hamna i det läget och den makten man skulle ha skulle hur man än vrider å vänder på det bara göra en olycklig mest troligt.
En sak som är säker är att jag inte skulle behålla några av dom pengarna själv då jag är säker på att pengar inte gör en lycklig, särskillt om man tjänat dom på att ha ihjäl en annan människa. Men faktum kvarstår att man omöjligt kan ta sej ur en sån situation utan att bli skyldig till minst en persons undergång. Säger man "Det kan inte jag avgöra" så har man gett upp chansen att rädda tusentals, vare sej man vill eller inte, det är fakta.
jag tycker det är rimligt att ha ihjäl gamlingen för tillräckligt mycket stålars att rädda ett barn från svält. skulle man få tillräckligt för att rädda 2 unga personer så vore det väl ändå själviskt att inte ta det beslutet. skulle man få 20 miljarder men tacka nej så...
när jag tänker på det så tror jag fan att jag skulle förkorta nåns liv med 1 timme för 20miljarder även om jag inte fick skänka en spänn till välgörenhet. sånt är fult att säga men det vore skenheligt av nån annan att påpeka det imo.
visst känndes det nog skönt för mitt ex att säga det som hon trodde var mest politiskt korrekt när hon mest troligt aldrig skulle presenteras med den dealen. jag undrar bara hur hon hade reagerat om nån kommit fram till henne med lastbil fylld av tusenlappar och sagt "vi har en gubbe i argentina som ligger för döden och..."
undrar hur många jag känner som skulle göra den dealen för 5.000kr? undrar om nån man känner tillomed skulle betala för det? det varken vill eller kommer jag nog få reda på.
nu får det räcka för i natt. som ni märker så mindes jag till slut lösenordet till bloggen (det var "leverpastej" fast baklänges) så nu kan jag fortsätta skriva om...
btw, jobbade en timme för haiti idag som jag läst i tidningarna att man ska göra och nu är hursomhelst haiti skyldig mej 4169kr då jag gjorde ett par dåliga riversyner heads up. skämt å sido så är det jäkla bra att vi ställer upp för varann när sånt där händer.
tjipp tjipp mofo!
jag har ingen aning om hur vi kom in på ämnet men jag frågade iaf henne om hon skulle låta en person i afrika dö om hon (mitt ex, inte afrikanen) skulle få en miljon kronor. hon tyckte som vanligt att jag var en idiot och svarade så klart nej på den frågan.
"5 miljoner kronor?" "nej" 10 miljoner?" "NEJ!"
Jag frågade om hon skulle ta chansen att låta en cancersjuk 102årig gubbe i sydamerika dö om hon fick 20 miljarder kronor. "Nej" blev svaret och jag var på nåt konstigt sätt inte förvånad...
Jag förklarade att med 20 miljarder kronor kan du rädda fruktansvärt många människor ifrån svält å sjukdom och att man nästan indirekt tar livet av dom människorna genom att ge upp alternativet till 20 miljarder kronor. "Tänk dej att 50 tusen döende människor skulle sitta på ett fält och se på en storbildsteve hur du låter den 102åriga mannen leva ett par dar till och därmed offrar alla de andra". Då svarade hon nåt i stil med "men vem är jag att bestämma över liv och död på det sättet?"
Jag blev/blir så matt.
Sanningen är väl ändå att livet just är en lång rad av beslut som man bara måste ta. Om nån skulle fråga mej det där med 102åringen så har jag i mina ögon 3 alternativ: Ja, Nej eller Det kan inte jag avgöra.
Jag skulle inte bli glad att hamna i det läget och den makten man skulle ha skulle hur man än vrider å vänder på det bara göra en olycklig mest troligt.
En sak som är säker är att jag inte skulle behålla några av dom pengarna själv då jag är säker på att pengar inte gör en lycklig, särskillt om man tjänat dom på att ha ihjäl en annan människa. Men faktum kvarstår att man omöjligt kan ta sej ur en sån situation utan att bli skyldig till minst en persons undergång. Säger man "Det kan inte jag avgöra" så har man gett upp chansen att rädda tusentals, vare sej man vill eller inte, det är fakta.
jag tycker det är rimligt att ha ihjäl gamlingen för tillräckligt mycket stålars att rädda ett barn från svält. skulle man få tillräckligt för att rädda 2 unga personer så vore det väl ändå själviskt att inte ta det beslutet. skulle man få 20 miljarder men tacka nej så...
när jag tänker på det så tror jag fan att jag skulle förkorta nåns liv med 1 timme för 20miljarder även om jag inte fick skänka en spänn till välgörenhet. sånt är fult att säga men det vore skenheligt av nån annan att påpeka det imo.
visst känndes det nog skönt för mitt ex att säga det som hon trodde var mest politiskt korrekt när hon mest troligt aldrig skulle presenteras med den dealen. jag undrar bara hur hon hade reagerat om nån kommit fram till henne med lastbil fylld av tusenlappar och sagt "vi har en gubbe i argentina som ligger för döden och..."
undrar hur många jag känner som skulle göra den dealen för 5.000kr? undrar om nån man känner tillomed skulle betala för det? det varken vill eller kommer jag nog få reda på.
nu får det räcka för i natt. som ni märker så mindes jag till slut lösenordet till bloggen (det var "leverpastej" fast baklänges) så nu kan jag fortsätta skriva om...
btw, jobbade en timme för haiti idag som jag läst i tidningarna att man ska göra och nu är hursomhelst haiti skyldig mej 4169kr då jag gjorde ett par dåliga riversyner heads up. skämt å sido så är det jäkla bra att vi ställer upp för varann när sånt där händer.
tjipp tjipp mofo!
Skrivet av mr_suspekt den 22 jan 01:38 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer fel fråga | Anmäl |
| du skulle frågat om hon hade haft sex med en 100 årig gubbe för 20 millar. jag hade gjort det med t ex Maud Olofsson för 25 000 cash :) | |
| Skriven av highroller den 7 feb 23:38 | Radera | |
hahahahaha | Anmäl |
| klockrent! :) | |
| Skriven av mr_suspekt den 10 feb 02:41 | Radera | |
jag har tappat bort lösenordet till bloggen! (2010 10 jan 22:43)
det är därför som jag aldrig uppdaterar längre. det är alltså inte för att jag är lat eller upptagen med att vräka i mej svensk mat och choklad samt klia mej i skallen när vågens mätare tickar upp snabbare än min bankrulle gör, det är inte heller så att jag sitter på msn och webcammar med flickvännen flera timmar i streck som gör att jag inte har tid lr lust att skriva här, nej det är som sagt för att jag glömt bort lösenordet. vicke rigg!
kan man kanske googla sånt?
grattis i efterskott på nyårsafton allisammans!
kan man kanske googla sånt?
grattis i efterskott på nyårsafton allisammans!
Krya på dej brorsan! (2009 15 dec 12:56)
Pratade nyss med min bror som ligger ensam i ett sjukhusrum i bangkok med brutet ben och lite andra skavanker.
Först när jag fick höra att han hade brutit benet i en mopedolycka så tänkte jag att det var förjävligt att hans semester skulle bli förstörd och att det blir allmänt kämpigt för honom med gips o smärta osv osv. Nu kan jag dock inte tänka annat än att jag är så fruktansvärt lycklig över att han lever överhuvetaget.
Han fick väja av vägen när en mötande bil kom på fel sida i en kurva. Om man utgår från just detta så kan man inte annat än vara tacksam att läget är som det är just nu. Benet var väldigt illa frakturerat och han måste nu ligga och vänta fem dagar på att ett sår ska läka innan det kan bli operation. Hoppas allt ordnar sej till det bästa så snart som möjligt!
Först när jag fick höra att han hade brutit benet i en mopedolycka så tänkte jag att det var förjävligt att hans semester skulle bli förstörd och att det blir allmänt kämpigt för honom med gips o smärta osv osv. Nu kan jag dock inte tänka annat än att jag är så fruktansvärt lycklig över att han lever överhuvetaget.
Han fick väja av vägen när en mötande bil kom på fel sida i en kurva. Om man utgår från just detta så kan man inte annat än vara tacksam att läget är som det är just nu. Benet var väldigt illa frakturerat och han måste nu ligga och vänta fem dagar på att ett sår ska läka innan det kan bli operation. Hoppas allt ordnar sej till det bästa så snart som möjligt!
eta reker? (2009 13 dec 15:41)
nej, äta monsterkrabbor!

kom nyss hem ifrån middag med flickvän o svärföräldrar. i ärlighetens namn så var inte mat det första jag tänkte när jag såg dessa helvetesbestar men dom smakade förvånansvärt bra må jag säga.

kom nyss hem ifrån middag med flickvän o svärföräldrar. i ärlighetens namn så var inte mat det första jag tänkte när jag såg dessa helvetesbestar men dom smakade förvånansvärt bra må jag säga.
Skrivet av mr_suspekt den 13 dec 15:41 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 4 kommentarer musatch!!? | Anmäl |
| hmmm ..... jag vet inte riktigt | |
| Skriven av highroller den 14 dec 08:41 | Radera | |
:{D | Anmäl |
| dej vill jag ändå inte ligga med! hihi | |
| Skriven av mr_suspekt den 14 dec 09:20 | Radera | |
vadå? | Anmäl |
| jag är faktiskt jävligt snygg ... :))) | |
| Skriven av highroller den 14 dec 18:56 | Radera | |
säger du det? | Anmäl |
| ok då, men bara lite i så fall... | |
| Skriven av mr_suspekt den 15 dec 13:11 | Radera | |
VONDUR, bara för att du råkar se ut som (2009 13 dec 03:25)
en kunglighet (victoria) när du har långt, svallande hår så behöver du väl inte se ner på en annan som tyvärr ser lite "less fortunate" ut?


Skrivet av mr_suspekt den 13 dec 03:25 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer LOL | Anmäl |
| Nej förlåt, det va orättvist | |
| Skriven av VONDUR den 13 dec 10:50 | Radera | |
:D | Anmäl |
| varför kom dom på photoshop EFTER att dom uppfunnit paint? typ som att uppfinna VHS efter DVDn, bara meningslöst. | |
| Skriven av mr_suspekt den 13 dec 15:56 | Radera | |
"do you have any plans to get muscle" (2009 12 dec 17:16)
säger hon med allvarlig röst och nyper tag i buksvålen min... att vara "fin i kanten" är helt klart överskattat!
helt random lol:
kom att tänka på när paolo roberto skulle boxas mot armand krajnc för en massa år sedan. jag minns hur kaxig paolo var när dom möttes dagen innan matchen för att låta media ta bilder på dom tillsammans. vet inte om det är nån klassisk boxningsgrej att dom båda boxarna står ett par centimeter ifrån varandra och stirrar varann i ögonen. paolo ser i alla fall helt hatisk ut och hans blick är fruktansvärt intensiv. efter ett par minuter viker armand bort blicken varpå paolo direkt utbrister "ett - noll till mej" på kaxig stockholmska. dagen efter spöar som bekant armand skiten ur paolo i ringen och jag antar att det i paolos värld numera står ett - ett mellan dom, totalt sett alltså :)
helt random lol:
kom att tänka på när paolo roberto skulle boxas mot armand krajnc för en massa år sedan. jag minns hur kaxig paolo var när dom möttes dagen innan matchen för att låta media ta bilder på dom tillsammans. vet inte om det är nån klassisk boxningsgrej att dom båda boxarna står ett par centimeter ifrån varandra och stirrar varann i ögonen. paolo ser i alla fall helt hatisk ut och hans blick är fruktansvärt intensiv. efter ett par minuter viker armand bort blicken varpå paolo direkt utbrister "ett - noll till mej" på kaxig stockholmska. dagen efter spöar som bekant armand skiten ur paolo i ringen och jag antar att det i paolos värld numera står ett - ett mellan dom, totalt sett alltså :)
Skrivet av mr_suspekt den 12 dec 17:16 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 5 kommentarer för helvete | Anmäl |
| Din luffare. Ansträng dig lite nu för din blivande fru. | |
| Skriven av VONDUR den 12 dec 21:54 | Radera | |
Kom på det | Anmäl |
| Satt o tittade igenom bilder från macau-resan och du ser verkligen ut att ha lagt på dig en hel del. Jämför med Keso t.ex. [image]http://i883.photobucket.com/albums/ac34/skitpyre/suspektobj.jpg?t=1260652569[/image] | |
| Skriven av VONDUR den 12 dec 22:18 | Radera | |
hmm | Anmäl |
| [img]http://i883.photobucket.com/albums/ac34/skitpyre/suspektobj.jpg?t=1260652569[/img] | |
| Skriven av VONDUR den 12 dec 22:18 | Radera | |
jaja | Anmäl |
| gör manuellt, | |
| Skriven av VONDUR den 12 dec 22:18 | Radera | |
lololoololollol | Anmäl |
| jag som trodde att nobelpriset i Paint var mitt som i en liten ask... rackarns! | |
| Skriven av mr_suspekt den 13 dec 03:14 | Radera | |
ärlighet varar längst (2009 10 dec 16:37)
- your hair is getting longer
- yea
- i don't like how it looks
- ... hahahahaha
- that's not funny!
min flickväns pojkvän ser ut som en uteliggare
- yea
- i don't like how it looks
- ... hahahahaha
- that's not funny!
min flickväns pojkvän ser ut som en uteliggare
slutet för Isildur1? (2009 9 dec 05:31)
bra kämpat Isildur1! vad som än händer så har du iaf åstakommit nåt som folk kommer tala om flera år framöver. jag skulle kunna offra mina lillfingrar för att få ha varit med om det du varit med om, även om det kanske inte är nån tröst för honom just nu.
vad jag förstår så har han precis nu torskat $4miljoner och därmed gulat på ftp-kontot. detta har jag verkligen inget belägg för men det verkar som om det är så snacket går just nu.
Trots att jag inte kunde läsa det själv (då ftp är blockat här) så erkände isildur1 i chatten, det som nog alla redan visste, att han är Blom90. Detta innebär att karln alltså inte är mer än typ 20 år så även om detta kanske är slutet på "sagan isildur1" så förväntar jag mej att världens kanske bästa pokerspelare ska återuppstå innom en förhppningsvis inte allt för lång framtid och på nytt skapa kaos på nosebleedsborden.
känner mej stolt att vara svensk pokerspelare.
gg
vad jag förstår så har han precis nu torskat $4miljoner och därmed gulat på ftp-kontot. detta har jag verkligen inget belägg för men det verkar som om det är så snacket går just nu.
Trots att jag inte kunde läsa det själv (då ftp är blockat här) så erkände isildur1 i chatten, det som nog alla redan visste, att han är Blom90. Detta innebär att karln alltså inte är mer än typ 20 år så även om detta kanske är slutet på "sagan isildur1" så förväntar jag mej att världens kanske bästa pokerspelare ska återuppstå innom en förhppningsvis inte allt för lång framtid och på nytt skapa kaos på nosebleedsborden.
känner mej stolt att vara svensk pokerspelare.
gg
Skrivet av mr_suspekt den 9 dec 05:31 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 2 kommentarer Hoppas att detta inte är sant | Anmäl |
| Dock känndes det som om en förlust på $4 miljoner inte skulle göra honom gul. Det sägs att han vann så mycket igår/förgår (7:e) enligt tidningarna. Han ligger säkert på minus igen om summan stämmer, men jag tror inte han har gulat pga det. MVH/HasseY | |
| Skriven av Hasse Y den 9 dec 09:52 | Radera | |
nej gul är han så klart inte | Anmäl |
| folk verkar säga att han har runt $400k kvar på fulltilt. jag trodde att han gulat just bara det kontot och om så var fallet så tror jag att det hade kännts motigt att föra över mer dit (bara min tanke dock). helt gul är han nog inte i närheten av att vara heller. jag tror knappast att han sätter över en miljon dollars att gambla med på en sajt och endast sparar typ 1300kr på bank-kontot. han har nog fortfarande matpengar för ett par generationer undanstoppat nånstans skulle jag tippa. hoppas han kan ta en liten paus och sen grinda sej tillbaka till nosebleedsborden så fort som möjligt igen! | |
| Skriven av mr_suspekt den 10 dec 16:50 | Radera | |
en bild säger mer än tusen ord, heter det. del2 (2009 9 dec 05:21)
Brian Hastings sits down with $305996,00
Isildur1 sits down with $257497,50
Brian Hastings posts small blind ($500,00)
Isildur1 posts big blind ($1000,00)
Brian Hastings raises ($3000,00)
Isildur1 raises ($9000,00)
Brian Hastings calls ($6000,00)
Deal flop 4d Jh 3h
Isildur1 bets ($14000,00)
Brian Hastings calls ($14000,00)
Deal turn 5s
Isildur1 bets ($38000,00)
Brian Hastings calls ($38000,00)
Deal river Jc
Isildur1 checks
Brian Hastings bets ($108000,00)
Isildur1 calls ($108000,00)
brian visar Kh Qs 4h 2h (par i fyror och knektar med kungkicker) och Isildur1 muckar handen efter att ha checksynat $108k på rivern.

(jag måste vara felinformerad av highstakesdb, alternativt missat att brian har stege?)
Isildur1 sits down with $257497,50
Brian Hastings posts small blind ($500,00)
Isildur1 posts big blind ($1000,00)
Brian Hastings raises ($3000,00)
Isildur1 raises ($9000,00)
Brian Hastings calls ($6000,00)
Deal flop 4d Jh 3h
Isildur1 bets ($14000,00)
Brian Hastings calls ($14000,00)
Deal turn 5s
Isildur1 bets ($38000,00)
Brian Hastings calls ($38000,00)
Deal river Jc
Isildur1 checks
Brian Hastings bets ($108000,00)
Isildur1 calls ($108000,00)
brian visar Kh Qs 4h 2h (par i fyror och knektar med kungkicker) och Isildur1 muckar handen efter att ha checksynat $108k på rivern.

(jag måste vara felinformerad av highstakesdb, alternativt missat att brian har stege?)
åmagaad (2009 8 dec 03:52)
det verkar enligt www.highstakesdb.com som att isildur1 spöar skiten ur sbrugby på fulltiltpoker just nu! jävla korea, ni behövde väl inte blocka fulltilt helt, hade det inte räckt med att blocka insättningar där så man iaf kunde få raila matchen?!
heja sverige friskt humör, townsend får en hjärntumör! (bara på skoj, skepp ohoj!)
heja sverige friskt humör, townsend får en hjärntumör! (bara på skoj, skepp ohoj!)
Fan vad coolt, tänkte inte på det innan! (2009 7 dec 23:19)
De fyra senaste inläggen tror jag illustrerar ganska bra hur jag ändå lyckats vara en mer eller mindre vinnande pokerspelare under några år nu.
Min stackars hjärna har inga som helst förutsättningar för att kunna prestera bra innom nåt område men då jag oftast kan se och erkänna mina aktuella begränsningar kan jag också se exakt vad jag måste jobba med för att bli bättre.
Jag har alltid förstått att det funnits en massa pokerspelare/synville-experter som kunnat prestera sånt som jag inte behärskat - än. Men då jag vägrat inse att några av mina aktuella begränsningar skulle vara permanenta så ger jag mej fan på att fixa till dom - om jag anser att det är värt mödan.
Jag har kompisar som har haft större framgångar än mej innom pokern och som inte har studerat poker ens 1% av tiden jag har lagt ner på just pokerstuderande. Dom har helt enkelt haft bättre förutsättningar än mej men att livet inte är rättvist känns inte som nån direkt nyhet så jag tänker inte klaga över det inte.
Jag vet inte om det betyder att jag aldrig kan bli bäst på nånting då jag bara kan lära mej av dom jag ser upp till som är bättre? Kanske dags att sova nu innan jag spårar ur totalt...
god natt
Min stackars hjärna har inga som helst förutsättningar för att kunna prestera bra innom nåt område men då jag oftast kan se och erkänna mina aktuella begränsningar kan jag också se exakt vad jag måste jobba med för att bli bättre.
Jag har alltid förstått att det funnits en massa pokerspelare/synville-experter som kunnat prestera sånt som jag inte behärskat - än. Men då jag vägrat inse att några av mina aktuella begränsningar skulle vara permanenta så ger jag mej fan på att fixa till dom - om jag anser att det är värt mödan.
Jag har kompisar som har haft större framgångar än mej innom pokern och som inte har studerat poker ens 1% av tiden jag har lagt ner på just pokerstuderande. Dom har helt enkelt haft bättre förutsättningar än mej men att livet inte är rättvist känns inte som nån direkt nyhet så jag tänker inte klaga över det inte.
Jag vet inte om det betyder att jag aldrig kan bli bäst på nånting då jag bara kan lära mej av dom jag ser upp till som är bättre? Kanske dags att sova nu innan jag spårar ur totalt...
god natt
mr_suspekts Synvilleblogg (2009 7 dec 22:59)
(Nu är det absoluuut sista inlägget om den här skiten!)
Förlåt VONDUR :(
Jag såg henne nyss snurra motsols. Jag stirrade först länge på "semieurekabilden" innan jag testade, kan ha hjälpt. Sen fokucerade jag på hennes ben och när det ena benet precis täckte det andra så försökte jag förvänta mej att benet skulle komma "från andra hållet" och tammefan det funka. Nu kan jag få henne att byta håll varje varv om jag vill hihi!
Testa igen vettja.
Den enda detaljen som bevisar att hon faktiskt ändå snurrar medsol är skuggan av tårna på den foten som roterar ytterst.
Jag vet inte om det var ett skratt av lättnad över att ha väckt upp andra hjärnhalvan eller vad? men jag lolade rätt fint när jag bestämmde mej för att illustrera min nya upptäckt:

nobelpriset i Paint går till mej själv imo!
Förlåt VONDUR :(
Jag såg henne nyss snurra motsols. Jag stirrade först länge på "semieurekabilden" innan jag testade, kan ha hjälpt. Sen fokucerade jag på hennes ben och när det ena benet precis täckte det andra så försökte jag förvänta mej att benet skulle komma "från andra hållet" och tammefan det funka. Nu kan jag få henne att byta håll varje varv om jag vill hihi!
Testa igen vettja.
Den enda detaljen som bevisar att hon faktiskt ändå snurrar medsol är skuggan av tårna på den foten som roterar ytterst.
Jag vet inte om det var ett skratt av lättnad över att ha väckt upp andra hjärnhalvan eller vad? men jag lolade rätt fint när jag bestämmde mej för att illustrera min nya upptäckt:

nobelpriset i Paint går till mej själv imo!
Skrivet av mr_suspekt den 7 dec 22:59 | Redigera
Kommentarer
Inlägget har 10 kommentarer asså... | Anmäl |
| V testade. Till min förtjusning så sa hon direkt medsols. Caise clowsed! tänkte jag.... i ca 5 sekunder innan hon sa: nej nu är det motsols. Sen... nej nu medsols, motsols osv. Sen typ "nej nu dansar hon bara fram o tillbaka". Nu har jag stirrat o stirrat o stirrat och hon snurrar oootroligt bestämt medsols. Är jag sikopat? V provade t.o.m. att försöka aktivera min tydligen totalt sovande vänstra järnhalva medans jag stirrade på medsolsdansösen. Its unpossible!!!! | |
| Skriven av VONDUR den 8 dec 01:18 | Radera | |
ok :( | Anmäl |
| http://mj.barczyk.se/blog/5305/fodd-med-bara-en-hjarnhalva | |
| Skriven av VONDUR den 8 dec 01:29 | Radera | |
lol | Anmäl |
| D: Jag förstår inte ens intellektuellt hur benet skulle kunna åka åt det hållet om hon snurrar motsols. V: Men det är ju bara att spela upp det baklänges. D: Men nu spelas det upp framlänges, ja medsols. | |
| Skriven av VONDUR den 8 dec 01:41 | Radera | |
.. | Anmäl |
| ok, nu förstår jag intiläggtuellt hur det borde kunna uppfattas att hon snurrar motsols. Fokuserar otroligt på varje varv och försöker "vända" na när benet skyms. men det går inte. | |
| Skriven av VONDUR den 8 dec 01:47 | Radera | |
hahahahahahahahhahahahahahahahahh | Anmäl |
| hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahha LOLOLOL precis så där hade jag det igår. man känner tilten komma över en fullständigt och till slut måste man ge upp och stänga ner fönstret. ta en paus och försök igen! lycka till, det är en fröjd när man väl får det att funka :) | |
| Skriven av mr_suspekt den 8 dec 03:19 | Radera | |
alltså: | Anmäl |
| jag menar inte att benet ska försvinna till höger och komma tillbaka åt vänster, utan att när benet försvinner bortåt så ska det fortsätta ut åt samma riktning fast framför kroppen. pis åv käjk! oroa dej inte :) (jag kan inte sluta skratta åt dina kommentarer btw, säg till om du vill ha lösenordet till bloggen så vi båda kan skriva) | |
| Skriven av mr_suspekt den 8 dec 03:31 | Radera | |
att höra V först säga medsol | Anmäl |
| måste ha varit som att få dra ut AA med 66 aipf på 962 bara för att sedan se A falla på turn (när hon säger "nej vänta nu..."). Jag såg också artikeln om han med bara en hjärnhalva men det var precis efter jag gjort testet första gången och jag ville verkligen inte veta mer om det fenomenet just då hihi | |
| Skriven av mr_suspekt den 8 dec 03:35 | Radera | |
obs | Anmäl |
| jag satte tårna i fel ordning på foten såg jag nyss. mest troligt det som förvillar dej ;) | |
| Skriven av mr_suspekt den 8 dec 03:36 | Radera | |
men | Anmäl |
| Jag förstår att "benet inte ska försvinna till höger och komma tillbaka från vänster". Jag förstår precis hur det funkar treoetiskt men det syns inte. | |
| Skriven av VONDUR den 8 dec 13:24 | Radera | |
hihihi | Anmäl |
| jag håller tummarna för dej :) | |
| Skriven av mr_suspekt den 8 dec 17:14 | Radera | |
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)