tisdag 2 augusti 2011

omahahahahaha (2009 22 okt 13:35)

är självklart dubbelt så roligt som texas holdem där man bara får två kort och där dessutom alla vet att man aldrig nånsin har en riktig hand och därför synar ner en så fort man försöker vara lite kreativ.

råkade dock sätta mej på ett hi/low bord vilket jag upptäckte först ett halvt inköp senare. rätt lumpet och fegt att sitta och lura på ett sånt bord och göra pengar på sådana som mej.

har inte spelat så mkt omaha än men hittills verkar denna pokervariant vara ett mer gentlemannaspel än texas holdem då ingen "svennebanan" på SvS varken har mordhotat eller hånat min (enligt dom) uppenbart avvikande sexualitet. peppar peppar.

detta är faktiskt särskillt förvånande med tanke på att jag som vanligt aldrig har missat en flopp eller ett drag samt att jag gång på gång förlitar mej på att något av mina 3-4 runner-runnerdrag ska sitta och nästan aldrig blivit besviken. hittills har omahahahohohihi varit den där banken alla pratat om där man ska kunna växla in alla sklanskydollars man samlat på sej genom texas holdem under alla dessa år.

men skrattar bäst som skrattar sist heter det ju så vi får väl se hur nästa blogginlägg låter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar