tisdag 2 augusti 2011

åh nej, ska slatan sluta i landslaget?! (2009 9 nov 23:55)

slattan borde få vara sitt eget landslag ist. Tänk er en VM-final med Brasilien vs Zlatan. Han är så himla duktig att jag inte kan se hur det skulle misslyckas.... 

(kom precis på en halvt rolig anekdot: jag minns inte vilken match det var eller ens vilket år det var men det måste ha varit mer än tre år sedan genom att jag vet att jag drack öl när denna incident begav sej. Det är en landskamp och jag vet inte om det står 0-1 mot sverige eller om det är oavgjort när det är drygt 10 minuter kvar att spela. Jag sitter tillsammans med en polare framför tvn och dricker öl och jag frågar om han vill satsa en öl mot att sverige kommer att göra ett mål innan matchen är över. Han funderar ett tag och går till slut med på detta. Det ska sägas att det inte var vilken öl som helst utan pripps 7,2% och det ska också sägas att vi bara hade runt tio var att börja med så det låg en viss seriös stämning i luften de sista 10 minutrarna + tilläggstid. Sverige verkar som vanligt inte skapa mkt och när det bara är en eller två minuter kvar har polaren nästan tagit ut segern i förskott och verkar glad och avslappnad. PLÖTSLIGT som ett mirakel så hamnar bollen på motståndarnas planhalva och det är svenskarna som håller i bollen! Jag minns inte exakt hur det går till men slattan har hursomhelst bollen i motståndarnas straffområde och från väldigt snäv vinkel lyckas han med ett vristskott att sätta bollen rätt upp i krysset och sverige har alltså kvitterat (eventuellt vunnit) matchen. NEEEEEEEEEEEEEJ skriker polaren och slänger snusdosan i väggen.)
Skrivet av mr_suspekt den 9 nov 23:55   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

halloj!!

Anmäl
hörde att det är du som är isildur1 på full tillt, bra jobbat!! o PASSA ZLATAAAAAAAN!!!!
Skriven av HooG den 10 nov 09:31   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar