tisdag 2 augusti 2011

ner på 13,3k på svs igen (2010 5 nov 18:41)

jag blir så jävla förbannad. måste ha sprungit runt 25inköp under EV.

tror jag spelade riktigt bra. A-game i början å kanske C+ i slutet.

den här handen är jag inte stolt över men den är nog inte så dålig heller. den har lite underhållningsvärde iaf tycker jag.

***** Hand 1417077697 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 23:30:54
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: Bj3v3rn (290.83)
Plats 2: Moccen (850.22)
Plats 3: mr_suspekt (1156.99)
Plats 4: stefan (738.43)
mr_suspekt lägg LM 2.00
stefan lägg SM 4.00
** Giv **
Bj3v3rn [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s]
stefan [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***
Bj3v3rn Lägg
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
stefan Passa

*** Flop(Board): *** : [Knh, 4r, 3k]

*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
stefan Passa

*** Turn(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k]

*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 6.00
mr_suspekt Höj till 26.00
stefan Syna 26.00

*** River(Board): *** : [Knh, 4r, 3k, 8k, 6s]

*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
stefan Satsa 45.00
mr_suspekt Syna 45.00

*** Showdown *** : Rake: 3.74 Totalpott: 146.26
Bj3v3rn Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Eh, 10h, 2s, 8s] Par i åttor 6,4,3,2,A Vinst: 146.26
stefan [10s, 7r, 3h, 9r] Par i treor 8,7,6,4,3 Vinst: 0.00

Jag checkraisar honom på turn då jag blockar 8an som eventuellt hade kunnat ge honom 2par. Visst kan han ha träffat 8an ändå men det är mindre troligt nu iaf. Jag vet inte om det är bättre att checksyna. Nackdelen med en checksyn är att jag ger honom chansen att dra med en hand med mkt equity vs min hand men som han lägger för en checkraise. Han kan ju ha checkat bakom floppen med nån random hand typ AQT6 å nu bestämt sej för att stabba på potten då jag checkat två gånger. Nackdelen med en checkraise är först å främst att jag bygger potten större med en marginell hand ur position. Han kan slå om igen med nåt kanondrag å tvinga mej att göra en inkorrekt fold. Han kan syna å låta mej begå ett misstag på diverse rivrar.

Tror det är close mellan att leda ut, checkfolda, checkraisa samt checksyna. När jag nu checkraisar å rivern är en offsuit 6a så tror jag att det är bra att checksyna iaf. Jag tror att hans range är väldigt polariserad och de händer han nu betar som slår mej är 75** samt 52**. Dessa händer kan han definitivt ha men det är också mkt som har missat så det är nog en bra hjältesyn. Visst kan han ibland ge upp å bara checka bakom missade drag också men jag tror han betar där tillräckligt ofta.

Tänker fortsätta trilskas med att bara posta hjältesynar där jag har rätt:

***** Hand 1417050771 *****
2.00/4.00 Omaha (PL) - rahka 5. b. 2010 22:43:14
Cleopatra 8 (Vanlig/Cash Game)
Plats 1: ludde63 (100.00)
Plats 2: Moccen (414.08)
Plats 3: mr_suspekt (645.38)
Plats 5: eskimo8282 (306.71)
mr_suspekt lägg LM 2.00
eskimo8282 lägg SM 4.00
ludde63 lägg AM 6.00
** Giv **
ludde63 [N/A, N/A, N/A, N/A]
Moccen [N/A, N/A, N/A, N/A]
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r]
eskimo8282 [N/A, N/A, N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***
ludde63 Passa
Moccen Lägg
mr_suspekt Syna 4.00
eskimo8282 Höj till 18.00
ludde63 Syna 18.00
mr_suspekt Syna 18.00

*** Flop(Board): *** : [9r, Dk, Ks]

*** Bet Runda 2 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Passa
ludde63 Passa

*** Turn(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr]

*** Bet Runda 3 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 28.00
ludde63 Syna 28.00
mr_suspekt Syna 28.00

*** River(Board): *** : [9r, Dk, Ks, Knr, 2k]

*** Bet Runda 4 ***
mr_suspekt Passa
eskimo8282 Satsa 140.00
ludde63 Lägg
mr_suspekt Syna 140.00

*** Showdown *** : Rake: 10.49 Totalpott: 409.51
ludde63 Lägger mig Vinst: 0.00
Moccen Lägger mig Vinst: 0.00
mr_suspekt [Ds, Dh, 4k, 7r] Triss i damer Vinst: 409.51
eskimo8282 [3s, 4s, 6h, Ek] Högsta kort ess Vinst: 0.00

Nu i efterhand så tror jag att det kan vara en sämre syn än vad jag trodde först. Tanken var att han aldrig skulle pottbeta rivern med nåt annat än AT** men det är en ganska skev å dålig antagelse (?). Mitt resonemang med att han vill få en naken tia att folda utesluter ju inte att han kan ha en naken tia själv som inte vill ha en split.

Jag bara tänkte att han var tillräckligt bra för att förstå hur starkt det ser ut att potta in i två spelare som båda synat på en fyrkorts-steg-turn för att göra det med A*** eller AA**. Ganska långsökt så här i efterhand. Hur som helst så var det inte mina tåssiga hjältesyner som grävde ner mej i hålet idag. Jag kan komma ihåg två hjältesyner som jag förlorade men 20 coinflips å 250 70%-vs-30% som jag förlorade så svs kan fortfarande suga min rööööööv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar