tisdag 2 augusti 2011

poetiskt (2010 3 mar 12:36)

långa mörka korridorer
längst in
bor monstret
i hans trånga cell
tomflaskor och knogslagsmål

plötsligt ljuder sirener
röda varningslampor färgar korridorerna
monstret har rymt!

målmedvetet
diciplinerat som en elitgymnast
spöar han sej fram genom hjärncellerna

vägspärrarna
desperat förstärkta
fumligt eltejpade och fastspikade
stoppar honom till slut

monstret vill ha en öl

"hade det varit hela världen då?"
väser han när han kastas tillbaka in i cellen
Skrivet av mr_suspekt den 3 mar 12:36   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 2 kommentarer

Den var fin

Anmäl
Hoppas att montret alldirg kommer ut, om det är så du vill. Själv har jag ett likadant, ute men under styr. Hur går det med thaiboxningen? MVH/HasseY
Skriven av Hasse Y den 3 mar 16:03   |   Radera

hehe tackar

Anmäl
kom nyss hem från kotknackarn så thaiboxningen får ligga på is ett par veckor tyvärr. hoppas du orkar hålla ordning på ditt monster. mvh/erik
Skriven av mr_suspekt den 3 mar 16:57   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar