tisdag 2 augusti 2011

Bra fold? (JAG LA MEJ, JAG LA MEJ, JAG LA EN HAND!!) (2009 7 jun 23:22)

Sitter på BB i ett niohandat liveparti. Jag checkar Q5 och vi är 6 som ser floppen 25Q (inget färgdrag). Jag leder ut 4BB och en gubbe i 60års åldern som limpat från typ utg+2 är den enda som synar. Jag har inga reads på honom förutom att jag tror att han är en regular i det partiet.

Turn är spader kung vilket gör att det nu ligger 2 spader ute. Jag leder ut 8BB och han slår om till 25BB. Jag lägger mej.

Kom precis på ytterligare en hand förutom AQ som jag slår som han eventuellt skulle spela så här och det är AA. Han är antagligen inte fiskig nog att limpa och syna min donkbet (in i 5pers) med AK. Grejen är att jag känner mej nästan hundra  på att gubbens bluffrange är rätt obefintlig då han synar den floppen och raisar turn.

De händer som direkt dök upp i mitt huvud när han slog om var 45 i spader eller typ 63 i spader men att han först limpar dom händerna och sedaan synar flop men slår om 3ggr min bet på turn känns rätt långsökt.

Jag vet inte.... har nån nån åsikt så kläm fram det bara. Det känndes lite konstigt att lägga floppade toptvåpar men jag ser inte vad jag ska slå utan det känns som att han har 22 55 QQ QK varje gång. Visst slår jag AQ (inte troligt att han slår om turn med den dock?) samt AA men jag vet inte.... bah. Visst kan han vara en jäkla fisk som limpa Q2 från tidig position men isf så limpar han även K2 och synar flopp och slår om turn så Q2 tar ut sej mot k2.
Skrivet av mr_suspekt den 7 jun 23:22   |   Redigera

Kommentarer

Inlägget har 1 kommentar

sådär

Anmäl
som han spelar 22 el 55 känner man igen. bra fold.
Skriven av HFC den 8 jun 07:37   |   Radera

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar