är inne på min 300e timme nu. gick till casinot i tid att få in 6 timmar innan aten-resan men det var tomt så jag satt ensam vid bordet å vänta på action. fick till slut in 3,5tim å vann 208. kom nyss hem från aten å fuskar in de sista timmarna på plo1000 på svs. 40 minuter kvar nu. har herrbesök på rummet btw. rousso ligger å snarkar i sängen bredvid. i morgon blir det grind skulle jag tro. kännde mej som en ny människa när jag vakna efter långsömnen idag så jag ska förhoppningsvis lyckas få in bra med timmar innan vi far till kreta den 8e.
är upp runt 3,5k på svs för tillfället men det kan ju ändras innan sessionens slut. hur som helst så kommer jag uppnå de magiska 300 timmarna för januari vilket jag får vara nöjd å stolt över.
tisdag 31 januari 2012
måndag 30 januari 2012
pokerfri dag typ
har sovit länge som fan. kom hem 08:30 på måndag morgon å satte klockan på väckning inför Aten-resan med avgång 15:00. vakna av mej själv klockan 12:00 å såg att jag fått sms av alexis som ville sova längre å dra till aten på tisdag ist. jag gick å köpte en pizza å somnade om. nu är klockan 04:30 å det är i bästa fall tisdag. måste sovit runt 18 timmar. känner mej full av energi å tänker gå till casinot snart för att få upp månadens timantal från 294 till 300 innan vi drar till aten.
ska köpa nya skor, lite kläder kanske och förhoppningsvis ett dragspel om jag hittar nåt som inte är svindyrt.
för en vecka sedan så låg min timlön på 370kr för 2012. nu är den nere på 155kr/tim. skulle vilja att den hamna på strax över 300kr vid slutet av året och då jag bara spelat 294 av årets 2500 speltimmar så är det egentligen oväsentligt hur den ser ut nu.
ska köpa nya skor, lite kläder kanske och förhoppningsvis ett dragspel om jag hittar nåt som inte är svindyrt.
för en vecka sedan så låg min timlön på 370kr för 2012. nu är den nere på 155kr/tim. skulle vilja att den hamna på strax över 300kr vid slutet av året och då jag bara spelat 294 av årets 2500 speltimmar så är det egentligen oväsentligt hur den ser ut nu.
söndag 29 januari 2012
Dag28
ner 1131 efter 16 timmar. nästan hela sessionen på 5/10. måste sova nu, ska till aten å shoppa med alexis om några timmar.
lördag 28 januari 2012
Dag27
ner 221 efter 5 timmar å bustade turneringen efter en timme. 4betscommitade mej med 76s pf och även fast jag å alexis efter tre timmars intensiv analys kommit fram till att OM det var ett misstag så var det minimalt så känns det ändå som om jag bara pissade bort hela turneringen. tog en 4 timmars paus och gick för att spela cash game. jag beställer en kaffe å vatten av en servitris som verkar titta lite skeptiskt på mej och efter att jag känner tilten komma då hon verkar skitit i att hämta det åt mej så lämnar jag bordet å hämtar det själv ist. missar en hand vilket innebär att jag påverkat vilka kort som ska komma för resten av sessionen. jag skiter i vanliga fall fullständigt i sånt men efter att ha bustat turneringen å fått KQ vs TT på QTTss 2s Q mot en 1000euro djup fisk efter kaffe-vatten-incidenten så kännde jag mej bara så jävla less att jag gick hem.
kan inte komma ihåg EN gång att folk reagerat över hur jag har coolrat nån i en pott eller hur folk har blivit exalterade över hur tur JAG haft mot nån men jag skulle fan kunna skriva en jävla roman om vice versa. de tre senaste cashsessionerna har varit fruktansvärt solida från min sida men ändå har jag tydligen lämnat munnen tillräckligt öppen för folk att ligga med konstant. jag vet att det bara är tre sessioner men om folk från stockholm kan klaga över att få vänta på tunnelbanan i 4minuter så ska fanimej jag få klaga över att sitta i hålet 30 timmar i streck.
jag "sparade" btw 300 med toppkåken när han checkraisa från 200 till 500 å jag bara syna men det ångrar jag nu. jag måste intala att jag ångrar mej det iaf då det var ett klart misstag mot en random fiskig spelare då han mkt oftare har en fiskig tia där å inte kan folda för 300. antar att det delvis var en omaha å delvis runbadskada.
kan inte komma ihåg EN gång att folk reagerat över hur jag har coolrat nån i en pott eller hur folk har blivit exalterade över hur tur JAG haft mot nån men jag skulle fan kunna skriva en jävla roman om vice versa. de tre senaste cashsessionerna har varit fruktansvärt solida från min sida men ändå har jag tydligen lämnat munnen tillräckligt öppen för folk att ligga med konstant. jag vet att det bara är tre sessioner men om folk från stockholm kan klaga över att få vänta på tunnelbanan i 4minuter så ska fanimej jag få klaga över att sitta i hålet 30 timmar i streck.
jag "sparade" btw 300 med toppkåken när han checkraisa från 200 till 500 å jag bara syna men det ångrar jag nu. jag måste intala att jag ångrar mej det iaf då det var ett klart misstag mot en random fiskig spelare då han mkt oftare har en fiskig tia där å inte kan folda för 300. antar att det delvis var en omaha å delvis runbadskada.
fredag 27 januari 2012
Dag26
vidare till dag2 i turren med 46k efter 11åenhalv timme, average ligger på 37k. var upp på 53k när average var 16k men sen tog energin slut då jag hade ätit på tok för dåligt å varit vaken lite för länge. hoppas jag kan vara i bra form imorrn.
gonatt
gonatt
torsdag 26 januari 2012
Dag25
ner 291 efter 11 timmar. sjukt tråkig å frustrerande dag. visade en bluff idag men det var mot en amerikan som jag använder som måttstock för att bedömma de andra regsen på casinot. de som är trevliga mot honom har jag listat ut, är värdelösa människor och ju mer öppet folk visar sitt förakt mot honom, dessto bättre människor. jag har hittills bara ignorerat honom och hans jävla sätt men idag när han foldade toppar toppkicker faced up å började tjata om hur duktig han är, hur dåliga vi alla andra är samt att han minsann har spelat poker i 40 år så slängde jag upp 4hög för missad hålstege.
kom på mej själv med att nästan göra en fuling som den gamle highroller erik lätt hade kunnat ställt till med. lunchbuffeen var 30 minuter försenad och jag satt otåligt å väntade medan personalen knalla omkring utan att verka skynda sej det minsta. buffeen ligger utanför själva casinot och går man ut å in 24timmar efter man senast betala entren på 10euro så får man betala igen. tack vare förseningen så skulle jag nu bli tvungen att betala inträdet igen å jag kännde mej ganska irriterad. när så till slut personalen sa att det var öppet så fick jag impuslen att gå in, titta på maten, rynka på näsan å gå ut till grillen som ligger bredvid casinot istället. till dom i entren som sett mej sitta en halvtimme å vänta skulle jag typ säga "didnt look very good". jag äter gratis där tack vare pokerpoäng men de som betalar betalar 25euro för att komma in. seriöst, jag skriver det här för att jag förstår hur sjukt det hade varit. bara att tänka det tycker jag visar på det jag sa förut om att alla människor är värdelösa. fan, folk svälter här i världen och själv är jag berädd att göra mej otrevlig över att min mat inte serveras i tid.
en sak slog mej när jag satt vid pokerbordet. hoppas ingen tar det jag skriver här på för mkt allvar. det som kommer ut här är uppsamlade frustrationer som jag absolut inte vill ska komma ut i pokerrummet. i pokerrummet så vill jag aldrig visa mej upprörd eller svag. jag vill att folk där inne ska tror att jag är osårbar och en "vinnare". det är inte direkt för mitt eget ego utan för att det går så mkt lättare att spela då. folk som tiltar öppet å blir upprörda när dom stöter på motgångar blir till offer som de andra spelarna hoppar på. blir man väl upprörd så ser man folk flina åt en och dom blir aldrig rädda för att spela en pott mot en om dom ser en som en "förlorare". man vet själv hur det är när man är på den andra sidan av eländet, man känner på sej att den som tiltar kommer ta fel beslut å man själv spelar med mkt mer självförtroende i potter mot honom. nu när jag spelat så intensivt på senaste så antar jag att det fyllts på med extra mycket frustrationer, vilket nog förklarar mina lite mindre kärleksfulla inlägg.
imorrn så ska jag spela en 550euros turnering. hoppas jag kan pricka in formen å ta bra beslut bara. fridens!
kom på mej själv med att nästan göra en fuling som den gamle highroller erik lätt hade kunnat ställt till med. lunchbuffeen var 30 minuter försenad och jag satt otåligt å väntade medan personalen knalla omkring utan att verka skynda sej det minsta. buffeen ligger utanför själva casinot och går man ut å in 24timmar efter man senast betala entren på 10euro så får man betala igen. tack vare förseningen så skulle jag nu bli tvungen att betala inträdet igen å jag kännde mej ganska irriterad. när så till slut personalen sa att det var öppet så fick jag impuslen att gå in, titta på maten, rynka på näsan å gå ut till grillen som ligger bredvid casinot istället. till dom i entren som sett mej sitta en halvtimme å vänta skulle jag typ säga "didnt look very good". jag äter gratis där tack vare pokerpoäng men de som betalar betalar 25euro för att komma in. seriöst, jag skriver det här för att jag förstår hur sjukt det hade varit. bara att tänka det tycker jag visar på det jag sa förut om att alla människor är värdelösa. fan, folk svälter här i världen och själv är jag berädd att göra mej otrevlig över att min mat inte serveras i tid.
en sak slog mej när jag satt vid pokerbordet. hoppas ingen tar det jag skriver här på för mkt allvar. det som kommer ut här är uppsamlade frustrationer som jag absolut inte vill ska komma ut i pokerrummet. i pokerrummet så vill jag aldrig visa mej upprörd eller svag. jag vill att folk där inne ska tror att jag är osårbar och en "vinnare". det är inte direkt för mitt eget ego utan för att det går så mkt lättare att spela då. folk som tiltar öppet å blir upprörda när dom stöter på motgångar blir till offer som de andra spelarna hoppar på. blir man väl upprörd så ser man folk flina åt en och dom blir aldrig rädda för att spela en pott mot en om dom ser en som en "förlorare". man vet själv hur det är när man är på den andra sidan av eländet, man känner på sej att den som tiltar kommer ta fel beslut å man själv spelar med mkt mer självförtroende i potter mot honom. nu när jag spelat så intensivt på senaste så antar jag att det fyllts på med extra mycket frustrationer, vilket nog förklarar mina lite mindre kärleksfulla inlägg.
imorrn så ska jag spela en 550euros turnering. hoppas jag kan pricka in formen å ta bra beslut bara. fridens!
onsdag 25 januari 2012
Dag24
ner 330 efter 10 timmar. största potten jag vann idag kom efter nioåenhalv timme. det dubbelstraddlas till 20 å en spelare raisar till 65 från CO. jag hittar den bästa handen jag fått på 7 timmar å 3betar till 140 då han bara hade 460 innan han raisa. alla foldar å jag vinner hela 100euro. hade kqo btw.
ibland är det kul med livepoker. idag, inte.
ibland är det kul med livepoker. idag, inte.
tisdag 24 januari 2012
Dag23
upp 405 efter 8 timmar. dagens läxa: sluta tänka dej in i de andra spelarnas sits utan se dom istället för de fiskar de är och ta besluten därefter. tror det kan vara en av mina största svagheter här, att jag ger alla för mkt cred hela tiden. sluta tänk "vad vore vettigt för honom att ha här?" å tänk istället "han tar dåliga beslut hela tiden så vad ska han ha här för att det ska vara ett dåligt spel av honom?". inte riktigt så extremt men ändå.
är nöjd med att jag fick in 8 timmar idag. jag hade kunnat sluta mkt tidigare. måste spela 8,5tim i snitt de resterande sju dagarna för att komma upp i 300 timmar för januari. kan gå. kan bli svårt. kan bli omöjligt pga stoploss. ska göra mitt bästa hursomhelst.
kollade på pans labyrint idag å det kan fanimej vara en av de bästa filmer jag sett. jävla ball.
är nöjd med att jag fick in 8 timmar idag. jag hade kunnat sluta mkt tidigare. måste spela 8,5tim i snitt de resterande sju dagarna för att komma upp i 300 timmar för januari. kan gå. kan bli svårt. kan bli omöjligt pga stoploss. ska göra mitt bästa hursomhelst.
kollade på pans labyrint idag å det kan fanimej vara en av de bästa filmer jag sett. jävla ball.
måndag 23 januari 2012
Dag22
ner 1332 efter 3 timmar. på tilt. gjorde en dålig bluff i en hand jag inte borde varit i från början. jag sov för lite i natt å väntade för länge med att gå till casinot så jag kännde mej verkligen inte i form. jag spelar normalt nitigt fram till den här handen:
jag synar 35 från en ganska fiskig gubbe med JTss från knappen. sb som är han som jag spelade heads up mot igår 3betar till 105 å gubben synar. jag börjar handen med 1200 typ, gubben har runt 1000 å sb täcker. jag tror en fold här är bäst men jag synar. floppen är T93dd å sb betar 170. gubben lägger å jag synar. turn är Qd å sb betar 340. jag funderar på om han kan betfolda här med AA, KK utan ruter. hinner inte tänka längre innan jag ser hur han kollar på mej som han gjorde igår när vi spela heads up å han var svag å jag hör mej själv säga 860 samtidigt som jag släpper ner 9st 100marker. han ser bekymrad ut men synar till slut å lägger upp QQ. vafan, han betfoldar inte där... så jävla pundig raise. om jag ska bluffa så är det bättre att syna turn å ställa river om han checkar tror jag. utifall han betar AAd/KKd på turn. jag vet inte.... jag är nog inte i mkt bättre form än jag var när jag satt vid bordet så...
känns så jävla korkat att behöva tiltlämna ett annars ganska bra bord efter en stor bluff mot en reg.
förlorar 430 när jag blir synad av AdA, KdK, AdKd, QQ. och ska jag låta bli att vara optimistisk för en gång skull så tror jag att den bluffen kostade mej ganska exakt 430. han har aldrig nån bluff där och jag kan se hur han nog alltid checkar AA och KK utan ruter. vet inte hur mkt min read på honom är värd, jag tror att han skulle se exakt så missnöjd ut med den rangen jag nyss gav honom men samtidigt syna av med sina jävla 72% equity. så jävla hjärndött spelat av mej. eller jag vet inte. kanske kan han betfolda AA KK utan ruter oftare än 0%? hur som helst så riskerar jag 430 för att vinna 1000 så han måste lägga sej var tredje gång för att jag ska tjäna på det. och från tveksamma 0% till 30% är det en bra bit. (av nån anledning så sa han bara syn å visade QQ så jag visade min hand å jag fick tillbaka 40euros från de 900 samt behålla drygt 80 som jag hade bakom).
det är händer som denna som jag hade i åtanke när jag envisades med att bara köpa in för 500 ist för 1000 i början. jag är inte så bra i djupa lägen i fullring. det är som om fiskregsen har lärt sej hur mkt deras händer är värda i pengar å aldrig stoppar in mer än så medan jag gladeligen bluffar/hjältesynar om jag är på det humöret. så jävla svårt att försöka fixa till misstaget från idag. jag måste kunna spela även fast jag inte är i form. antar att det bästa vore att försöka analysera sej själv och bestämma sej för att spela nitigt om jag tror mej vara tillräckligt mkt ur form. aldrig semibluffraisa utan bara folda om jag inte har odds att syna, spela ännu tightare mot preflop-raisar osv.
normalt sett så brukar jag alltid folda JTs för 3bets. jag tror att jag synade nu för att vi alla var djupa, jag hade position samt att det var en relativt liten 3b-size. det kanske inte är nåt jättemisstag men är jag inte i form att ta bra postflopbeslut så är nog en fold att föredra, särskillt med tanke på att bordet var ganska bra och jag borde värdesätta möjligheten att sitta kvar nån timme till.
kom på ett nytt koncept som jag tror kan vara ganska bra. livespelare betfoldar inte alls i samma utsträckning som onlinespelare. jag tror jag har lärt in att hitta bra risk/reward ratios från onlinepoker men att det inte går att applicera i ett casino. det finns nog många anledningar men den största är att man får så få händer live att när man väl har fått nåt tillräckligt starkt att beta så är man så exalterad att hjärnan inte kan skifta från positiv till negativ. sen så tror jag också att livefolk skulle skämmas att först slänga in mkt pengar i potten å sen bara lägga sej. det jag sa om att livespelare har en pengasumma dom sätter på sitt handvärde kan nog fortfarande gälla. om en spelare som idag betar 340 och han inte bluffar så betyder det att han har en hand som är värd minst 340 vilket indikerar bättre än toppar och det foldar man inte för 500 till.
ska tröstrambla lite till. tror jag är nära nån slags insikt nu iaf. det funkar att bluffa live men inte är inte i lägen som detta. i lägen som idag så äger man folk genom att alltid ha en färg när man slår om. bluffar ska vara mot folk som man vet har lite svaghet i kroppen och sen ska det vara en stor bet, mkt pengar efter att dom har checkat. typ 500 in i 600 när man vet att dom inte kan ha bättre än toppar. skit i vad du reppar. bara få dom att folda då deras hand inte är värd 500 till. överbeta mot nits som har en postflop-preriver-raise-range och som bara har checksynat flopp och turn. sätt press på folk som är plus och som är lite scared money. sen så raisar du bara deras bets i större potter om du har ett monster. MEN, dagar som den idag så ska jag inte bluffa alls då jag inte är kapabel att tänka klart å hitta rätt lägen. dagar som idag så ska jag bara få in timmar å få betalt med monster.
även phil ivey begår misstag, så varför blir jag så förvånad när jag själv gör nåt fel? jag borde förvänta mej att göra en massa misstag men sträva efter att hålla dom så få å små som möjligt.
antar att det blev ett långt inlägg idag då jag inte gillar att känna mej dum i huvet å därför försöker 1, förstå vad som hände, 2, rätta till problem jag har, 3, låta smart, 4 komma i form inför nästa session.
jag synar 35 från en ganska fiskig gubbe med JTss från knappen. sb som är han som jag spelade heads up mot igår 3betar till 105 å gubben synar. jag börjar handen med 1200 typ, gubben har runt 1000 å sb täcker. jag tror en fold här är bäst men jag synar. floppen är T93dd å sb betar 170. gubben lägger å jag synar. turn är Qd å sb betar 340. jag funderar på om han kan betfolda här med AA, KK utan ruter. hinner inte tänka längre innan jag ser hur han kollar på mej som han gjorde igår när vi spela heads up å han var svag å jag hör mej själv säga 860 samtidigt som jag släpper ner 9st 100marker. han ser bekymrad ut men synar till slut å lägger upp QQ. vafan, han betfoldar inte där... så jävla pundig raise. om jag ska bluffa så är det bättre att syna turn å ställa river om han checkar tror jag. utifall han betar AAd/KKd på turn. jag vet inte.... jag är nog inte i mkt bättre form än jag var när jag satt vid bordet så...
känns så jävla korkat att behöva tiltlämna ett annars ganska bra bord efter en stor bluff mot en reg.
förlorar 430 när jag blir synad av AdA, KdK, AdKd, QQ. och ska jag låta bli att vara optimistisk för en gång skull så tror jag att den bluffen kostade mej ganska exakt 430. han har aldrig nån bluff där och jag kan se hur han nog alltid checkar AA och KK utan ruter. vet inte hur mkt min read på honom är värd, jag tror att han skulle se exakt så missnöjd ut med den rangen jag nyss gav honom men samtidigt syna av med sina jävla 72% equity. så jävla hjärndött spelat av mej. eller jag vet inte. kanske kan han betfolda AA KK utan ruter oftare än 0%? hur som helst så riskerar jag 430 för att vinna 1000 så han måste lägga sej var tredje gång för att jag ska tjäna på det. och från tveksamma 0% till 30% är det en bra bit. (av nån anledning så sa han bara syn å visade QQ så jag visade min hand å jag fick tillbaka 40euros från de 900 samt behålla drygt 80 som jag hade bakom).
det är händer som denna som jag hade i åtanke när jag envisades med att bara köpa in för 500 ist för 1000 i början. jag är inte så bra i djupa lägen i fullring. det är som om fiskregsen har lärt sej hur mkt deras händer är värda i pengar å aldrig stoppar in mer än så medan jag gladeligen bluffar/hjältesynar om jag är på det humöret. så jävla svårt att försöka fixa till misstaget från idag. jag måste kunna spela även fast jag inte är i form. antar att det bästa vore att försöka analysera sej själv och bestämma sej för att spela nitigt om jag tror mej vara tillräckligt mkt ur form. aldrig semibluffraisa utan bara folda om jag inte har odds att syna, spela ännu tightare mot preflop-raisar osv.
normalt sett så brukar jag alltid folda JTs för 3bets. jag tror att jag synade nu för att vi alla var djupa, jag hade position samt att det var en relativt liten 3b-size. det kanske inte är nåt jättemisstag men är jag inte i form att ta bra postflopbeslut så är nog en fold att föredra, särskillt med tanke på att bordet var ganska bra och jag borde värdesätta möjligheten att sitta kvar nån timme till.
kom på ett nytt koncept som jag tror kan vara ganska bra. livespelare betfoldar inte alls i samma utsträckning som onlinespelare. jag tror jag har lärt in att hitta bra risk/reward ratios från onlinepoker men att det inte går att applicera i ett casino. det finns nog många anledningar men den största är att man får så få händer live att när man väl har fått nåt tillräckligt starkt att beta så är man så exalterad att hjärnan inte kan skifta från positiv till negativ. sen så tror jag också att livefolk skulle skämmas att först slänga in mkt pengar i potten å sen bara lägga sej. det jag sa om att livespelare har en pengasumma dom sätter på sitt handvärde kan nog fortfarande gälla. om en spelare som idag betar 340 och han inte bluffar så betyder det att han har en hand som är värd minst 340 vilket indikerar bättre än toppar och det foldar man inte för 500 till.
ska tröstrambla lite till. tror jag är nära nån slags insikt nu iaf. det funkar att bluffa live men inte är inte i lägen som detta. i lägen som idag så äger man folk genom att alltid ha en färg när man slår om. bluffar ska vara mot folk som man vet har lite svaghet i kroppen och sen ska det vara en stor bet, mkt pengar efter att dom har checkat. typ 500 in i 600 när man vet att dom inte kan ha bättre än toppar. skit i vad du reppar. bara få dom att folda då deras hand inte är värd 500 till. överbeta mot nits som har en postflop-preriver-raise-range och som bara har checksynat flopp och turn. sätt press på folk som är plus och som är lite scared money. sen så raisar du bara deras bets i större potter om du har ett monster. MEN, dagar som den idag så ska jag inte bluffa alls då jag inte är kapabel att tänka klart å hitta rätt lägen. dagar som idag så ska jag bara få in timmar å få betalt med monster.
även phil ivey begår misstag, så varför blir jag så förvånad när jag själv gör nåt fel? jag borde förvänta mej att göra en massa misstag men sträva efter att hålla dom så få å små som möjligt.
antar att det blev ett långt inlägg idag då jag inte gillar att känna mej dum i huvet å därför försöker 1, förstå vad som hände, 2, rätta till problem jag har, 3, låta smart, 4 komma i form inför nästa session.
söndag 22 januari 2012
preDag22
har hittat en snutt från en dokumentär som jag inte kan sluta titta på. det är 17:40 in i "hells angels forever", "take a whiff on me" med mission mountain wood band. det är inte att låten är världens bästa men med videon till så är det i särklass det genom alla tider bästa videoklipp. darling D, se till att den låten sitter som ett smäck tills april så jag bara kan hoppa in lite obemärkt.
vaknade klockan 21:00 å gick hem till alexis å åt hemkörd pizza till frukost. känner mej inte sugen på grind idag men jag är för nära målet för att ge upp. 229 timmar hittills med nio dagar kvar. det roliga är att rousso kommer hit den 31:a å han har gjort klart för mej att jag kommer att spela 20 timmar om dan tills den 8:e då vi åker till kreta. han är liten men bestämd den karln. varje dag vi har varit i loutraki samtidigt så har jag vaknat av att telefonen ringt å jag fått höra "erik. where are you???" sen så har han lurat iväg mej till casinot för spel.
klockan är 03:00 nu så jag kommer nog inte få in 12 timmar idag. siktar på +8 iaf.
vaknade klockan 21:00 å gick hem till alexis å åt hemkörd pizza till frukost. känner mej inte sugen på grind idag men jag är för nära målet för att ge upp. 229 timmar hittills med nio dagar kvar. det roliga är att rousso kommer hit den 31:a å han har gjort klart för mej att jag kommer att spela 20 timmar om dan tills den 8:e då vi åker till kreta. han är liten men bestämd den karln. varje dag vi har varit i loutraki samtidigt så har jag vaknat av att telefonen ringt å jag fått höra "erik. where are you???" sen så har han lurat iväg mej till casinot för spel.
klockan är 03:00 nu så jag kommer nog inte få in 12 timmar idag. siktar på +8 iaf.
Dag 18, 19, 20 och 21
internet är tillbaka! upp 1182 efter 47 timmar. kom precis hem efter att ha spelat i 15 timmar. efter 11 timmar var jag ner 750 då klonkar jag QQ vs J9 på J97r 3x T i 1600potten mot en reg (3betad pott) som tilta å fråga om jag ville spela heads up. väl heads up så tutar jag in AJ vs AA preflop i 2600potten å är ner i hålet igen. sen byter vi till 5/10nl å jag spelar bättre än vad jag gjort på 3,5år typ. dock så äter raken upp oss så det blir lillpluss efter 4timmar där. 1k i rake, lol, efter 4 timmar, vi var båda så sugna på att spela att vi nog inte ville inse hur dyrt det egentligen var.
kommer inte ihåg vad som hänt de andra dagarna, har bara skrivit upp timmar å resultat. kommer ihåg två rätt stora bluffar jag tordades mej på på 5/10omahan. kan dra dom sen. nu ska jag äta å sova.
kommer inte ihåg vad som hänt de andra dagarna, har bara skrivit upp timmar å resultat. kommer ihåg två rätt stora bluffar jag tordades mej på på 5/10omahan. kan dra dom sen. nu ska jag äta å sova.
tisdag 17 januari 2012
Dag17
upp 990 efter 9 timmar. var upp 910 å kom på hur löjligt det låter att säga "niehundratie". låter som ett påhittat tal. seriöst "åttahundrafemti" eller "ettusensjuttifem" låter mkt mer normala t.ex.
luften gick ur mej när jag insåg hur mkt jag spelat den här månaden och jag hoppas att jag kan hitta tillbaka till tvångsgrinden igen. imorrn så kan jag dock tänka mej att det blir lite av en slappdag. har pratat om att ta en dag ledigt med alexis å spela nätpoker. bra med lite omväxling så länge jag får in många timmar på casinot i januari.
tänker nog inte sätta ett antal speltimmar som mål för imorrn men fan ta mej om jag inte får in 12tim på fredag, lördag samt söndag.
luften gick ur mej när jag insåg hur mkt jag spelat den här månaden och jag hoppas att jag kan hitta tillbaka till tvångsgrinden igen. imorrn så kan jag dock tänka mej att det blir lite av en slappdag. har pratat om att ta en dag ledigt med alexis å spela nätpoker. bra med lite omväxling så länge jag får in många timmar på casinot i januari.
tänker nog inte sätta ett antal speltimmar som mål för imorrn men fan ta mej om jag inte får in 12tim på fredag, lördag samt söndag.
pre Dag17
ska ta semester den 8e februari å följa med roussos till kreta för sightseeing+onlinepoker. var lite tveksam först men jag tror det kan vara perfekt med en veckas semester å ladda livegrindsbatterierna lite. räkna ut att jag hittills har spelat poker 45% av 2012. borde inte vara några större problem att klara 300 timmar i januari.
ska försöka få in 12 timmar idag och spela så bra som möjligt.
(edit)
har inte kommit upp ur sängen än fast än jag vakna för 4 timmar sen. har käkat hemkörda giros å legat å lyssnat på dlks le som en fotomodell på högsta volym. fick bara sån lust att berätta för internet att jag avgudar jouni haapalas trumspel. buddy rich hade inte kunnat göra det bättre själv. har ingen annan att säga det till så därför skriver jag det här här.
ska försöka få in 12 timmar idag och spela så bra som möjligt.
(edit)
har inte kommit upp ur sängen än fast än jag vakna för 4 timmar sen. har käkat hemkörda giros å legat å lyssnat på dlks le som en fotomodell på högsta volym. fick bara sån lust att berätta för internet att jag avgudar jouni haapalas trumspel. buddy rich hade inte kunnat göra det bättre själv. har ingen annan att säga det till så därför skriver jag det här här.
måndag 16 januari 2012
Dag16
upp 1420 på 10 timmar. hade planerat att spela 12 timmar men sket it. var så jävla besviken å tiltad att jag inte kunde focusera särskillt bra. jag checksyna en kompis cbet i omaha å donkade turn. han foldar å tittar argt på mej å frågar vad jag hade. vafan!? jag har inte spelat så mkt med honom och de få gånger vi spelat så har jag låtit bli att bluffa honom samt lagt pocketpar preflop då jag inte velat floppa set mot honom. sen så fick jag höra att den här snubben sket i en deal som han å en annan kompis hade å efter det så bestämde jag mej för att spela normalt mot honom. vi har ingen uttalad deal om att vi ska checka ner eller så men det verkar som han tyckte det var undeförstått eller nåt. jag gick iväg med honom å sa att jag ville att vi skulle fortsätta vara kompisar men spela normalt mot varandra. "i dont try to take money from my friends" säger pundhuvet... detta säger han efter att han limpsynat min raise å checksynat heads up på 962r samt verkligen stekfoldat Js... vilken nolla! min andra kompis alexis påstår att den här killen seriöst är lite efterbliven å nu är jag berädd att hålla med.
hur som helst så såg han så upprörd ut att jag ljög å sa att jag turnat 2par å han såg lite mindre grinig ut. vi fortsatte spela men jag var så jävla förbannad å besviken att jag gick ifrån bordet efter ett par händer bara.
ska prata med honom imorgon å berätta att jag inte vill att vi ska softspela mot varann. så får han bestämma om han fortfarande vill vara kompisar efter det.
spelade mixed5/10 i typ 5 timmar å spelade rikigt bra. för att citera min gode vän erik E så "rövknullade jag dom verkligen" å de grövsta. skulle vilja se min redline för sessionen! så jävla bittert att den där idioten skulle ta illa upp. han får fan skylla sej själv att jag tar potter av honom. handen i fråga så är vi typ 3 som limpat å han pottar från knappen. hans range för att raisa från knappen ser ganska precis ut som de sju andra spelarnas range i det läget: AA**, AAA* samt AAAA. floppen kommer JT2r å jag checksynar för att bluffa i princip alla turnar. turn är 3h å jag betar ut commitande å han skiter på sej.
avslutar detta skrytinlägg med en hand från 2/5. det foldas till mej i small blind å jag raisar 9ggr bb till 45 med 94hh. en reg synar. jag cbetar 60 på AQ6dd å han slår om till 150. jag funderar lite å raisar till 360. han ställer å jag lägger. skulle vara intressant att komma ihåg min tankeprocess genom handen! måste varit nå jäkla smart iallifall.
hur som helst så såg han så upprörd ut att jag ljög å sa att jag turnat 2par å han såg lite mindre grinig ut. vi fortsatte spela men jag var så jävla förbannad å besviken att jag gick ifrån bordet efter ett par händer bara.
ska prata med honom imorgon å berätta att jag inte vill att vi ska softspela mot varann. så får han bestämma om han fortfarande vill vara kompisar efter det.
spelade mixed5/10 i typ 5 timmar å spelade rikigt bra. för att citera min gode vän erik E så "rövknullade jag dom verkligen" å de grövsta. skulle vilja se min redline för sessionen! så jävla bittert att den där idioten skulle ta illa upp. han får fan skylla sej själv att jag tar potter av honom. handen i fråga så är vi typ 3 som limpat å han pottar från knappen. hans range för att raisa från knappen ser ganska precis ut som de sju andra spelarnas range i det läget: AA**, AAA* samt AAAA. floppen kommer JT2r å jag checksynar för att bluffa i princip alla turnar. turn är 3h å jag betar ut commitande å han skiter på sej.
avslutar detta skrytinlägg med en hand från 2/5. det foldas till mej i small blind å jag raisar 9ggr bb till 45 med 94hh. en reg synar. jag cbetar 60 på AQ6dd å han slår om till 150. jag funderar lite å raisar till 360. han ställer å jag lägger. skulle vara intressant att komma ihåg min tankeprocess genom handen! måste varit nå jäkla smart iallifall.
söndag 15 januari 2012
Dag15
ner 466 på 13 timmar. ner 500 på mixed1000, ner 166 på nl500 å upp 200 på online omaha. första dagen med onlinepoker för året. kännde mej odiciplinerad att gå ifrån livegrinden men jag hade jäkla tråkigt i pokerrummet och en kompis ville gärna se mej spela å snacka omahastrategi och det blev skittrevligt.
gjorde några bra folds idag på live-omahan vilket jag får känna mej nöjd över men sen så bluffa jag bort 500 i ett riktigt dåligt läge mot en fisk. totalt hjärnsläpp typ.
kom att tänka på en rolig sak. jag berätta för rousso att jag funderat på att utmana den kvinnliga världsmästaren i boxning å han sa att jag aldrig skulle kunna vinna. han sa att hon skulle vara för snabb å att jag inte skulle få in några träffar. han sa att om vi bara slogs utan regler så skulle jag kanske kunna vinna men inte i poängräkningsboxning. han sa att det är som att sätta albert einstein vs isildur i en heads up-poker-match, även om albert skulle vara smartare så skulle ändå isildur vinna då han skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag (lika som hon skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag vs mej i boxning). "ja. ja! det låter faktiskt vettigt" utbrister jag å känner mej faktiskt övertalad att jag kanske skulle förlora boxningsmatchen. en stund senare så inser jag att jag fullt godtagit liknelsen mellan albert einsteins hjärna och min kropp. om nån skulle se mej i kalsonger och sen vara tvungen att säga nån person vars smarthet skulle ligga på samma nivå som min fysik så... sid vicious, kanske? (åter ner i skyttegravarna, humorpilar osv. är övertrött)
gjorde några bra folds idag på live-omahan vilket jag får känna mej nöjd över men sen så bluffa jag bort 500 i ett riktigt dåligt läge mot en fisk. totalt hjärnsläpp typ.
kom att tänka på en rolig sak. jag berätta för rousso att jag funderat på att utmana den kvinnliga världsmästaren i boxning å han sa att jag aldrig skulle kunna vinna. han sa att hon skulle vara för snabb å att jag inte skulle få in några träffar. han sa att om vi bara slogs utan regler så skulle jag kanske kunna vinna men inte i poängräkningsboxning. han sa att det är som att sätta albert einstein vs isildur i en heads up-poker-match, även om albert skulle vara smartare så skulle ändå isildur vinna då han skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag (lika som hon skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag vs mej i boxning). "ja. ja! det låter faktiskt vettigt" utbrister jag å känner mej faktiskt övertalad att jag kanske skulle förlora boxningsmatchen. en stund senare så inser jag att jag fullt godtagit liknelsen mellan albert einsteins hjärna och min kropp. om nån skulle se mej i kalsonger och sen vara tvungen att säga nån person vars smarthet skulle ligga på samma nivå som min fysik så... sid vicious, kanske? (åter ner i skyttegravarna, humorpilar osv. är övertrött)
lördag 14 januari 2012
Dag14
upp 1834 efter 12 timmar. vann hälften på 5/10 mixed. har varit roligt att spela 5/10 då folk seriöst respekterar ens raisar mer där :)
Hindu Proverb
"There is nothing noble about being superior to some other man. The true nobility is in being superior to your previous self".
å det tyckte jag var bra sagt
fredag 13 januari 2012
Dag13
upp 670 efter 13 timmar. spelade olika bra i under olika perioder idag. kännde mej riktigt het när det var short handed ett tag å jag fick ha lite tur med beslutsvariansen uppå det. sen så gjorde jag ett vidrigt misstag, kanske just för att det var mot en vidrig spelare. syna ner i ett skitdåligt läge. ibland tror jag att jag bara letar å letar efter svaghet tills jag hittar nåt diffust att gå på ist för att analysera situationen med ett öppet sinne. det ska jag tänka på till nästa session.
spelade en hand som jag tror var ganska intressant. det foldas till mej å jag raisar till 20 med AJo från mittenposition. en fisk som är 200 djup synar från knappen å en skaplig reg som har lite bluff å aggrotendenser i sej 3betar till 65 från SB. jag å han är 800 djupa så jag 4betar till 210 å han synar. floppen kommer J72cc å han checkar. jag vill inte beta här då jag måste tro att hans range är väldigt stark här. mkt AA, QQ kanske KK så jag checkar. turn är Qc å han checkar igen å jag lika så. rivern är 3x å han checkar återigen. ganska konstigt läge men jag betade iaf 250 å han la sej. tänkte bara att han inte kunde ha nåt bättre å att om han har nåt som slår AK så kan jag få en crying call. har fortfarande ingen aning om vad han kan ha haft. ideer nån?
har börjat köpa in för 1000 ist för 500 å är mer focuserad på att hitta blufflägen mot djupa regs. hade några ställen idag där jag hade bombat rivern men jag gav upp då rivrarna inte passade riktigt. kanske har blivit lite bättre på att just ändra mina beslut å inte bara skjuta hejvilt.
var på väg att köpa in i 10/20 mixed nl plo idag men kom på bättre tankar. har inte ens 4 buy ins för det spelet i cash här :) trist att ryssmiljardären lyckades få igång 10/20 ist för 5/10 då jag hade hoppats kunna knipa en sudd av honom på 5/10. har iallifall närapå 8inköp där...
spelade en hand som jag tror var ganska intressant. det foldas till mej å jag raisar till 20 med AJo från mittenposition. en fisk som är 200 djup synar från knappen å en skaplig reg som har lite bluff å aggrotendenser i sej 3betar till 65 från SB. jag å han är 800 djupa så jag 4betar till 210 å han synar. floppen kommer J72cc å han checkar. jag vill inte beta här då jag måste tro att hans range är väldigt stark här. mkt AA, QQ kanske KK så jag checkar. turn är Qc å han checkar igen å jag lika så. rivern är 3x å han checkar återigen. ganska konstigt läge men jag betade iaf 250 å han la sej. tänkte bara att han inte kunde ha nåt bättre å att om han har nåt som slår AK så kan jag få en crying call. har fortfarande ingen aning om vad han kan ha haft. ideer nån?
har börjat köpa in för 1000 ist för 500 å är mer focuserad på att hitta blufflägen mot djupa regs. hade några ställen idag där jag hade bombat rivern men jag gav upp då rivrarna inte passade riktigt. kanske har blivit lite bättre på att just ändra mina beslut å inte bara skjuta hejvilt.
var på väg att köpa in i 10/20 mixed nl plo idag men kom på bättre tankar. har inte ens 4 buy ins för det spelet i cash här :) trist att ryssmiljardären lyckades få igång 10/20 ist för 5/10 då jag hade hoppats kunna knipa en sudd av honom på 5/10. har iallifall närapå 8inköp där...
torsdag 12 januari 2012
tänkte bara säga att
jag inte har lagt till med en ny hatisk personlighet på senaste. det låter mkt värre än vad det är när jag spyr ur mej här. oftast så har jag det rätt så trevligt på casinot och jag blir lite mer social för varje dag som går känns det som. jag sover gott, äter bra å mediterar på mornarna. saken är den att jag alltid har varit uppe lite för länge å spelat för många timmar när det är dags att skriva blogg så jag är verkligen inte i mitt ässe(?) när otrevligheterna kommer. jag har kommit fram till att jag inte vill göra mej osams med nån i pokerrummet då jag kommer tillbringa så mkt tid där det här året. det innebär att jag varje dag får svälja en massa skit från diverse puckon som sedan blir uppspytt i denna kära dagbok.
Dag12
upp 419 efter 18 timmar. låg å lata mej i minst 8 timmar innan jag gick till casinot så jag har varit uppe bra länge nu. var ner hela kvällen fram till den tolfte timmen då jag gick från -1100 till +740 på 20min typ. gjorde två kamikazebluffar, en i allifall. den som det var lite mera vett å reson bakom gick till så här:
jag limpar Q9hh från sen position å SB höjer till 30. vi fyra som ser floppen är alla djupa. 643r. SB å en limpare checkar å jag betar 95 in i 120. Knappen synar å de andra lägger. knappen är tasos bror om det säger nån något. han synar snabbt så jag tror han är vek. hade planerat att skjuta hårt 3 gator (eventuell river överbet) å det känns fortfarande aktuellt såsom han synar. turn är Jd så det ligger 2 ruter ute. jag betar 220 å blir instasynad. tänker här att han alltid skulle raisa med ett set å att hans snabba syn knipsar bort nästan allt han kan syna en blank river med. rivern är 3x å jag hinner bara tänka "har han 63,43 så får han tat" innan jag pyttsar in 560 (vilket är en helt onödigt stor bet med tanke på hans range, men jag hade spelat i 12,5 timmar så...). han sitter å skakar på huvudet å lägger till slut upp A5dd för floppat öppet stegdrag å turnat färgdrag. jag känner impulsen att slänga upp min hand men låter bli. jag har bestämt mej för att inte göra så då jag vet hur jävla smärtsamt det är i den andres sits.
ett varv senare completar jag 76hh på sb å tasos bror höjer till 45 från BB. tre synar å jag synar till slut också. floppen är K88r å de fyra som sett floppen checkar. turn är 2h så jag plockar upp ett färgdrag. jag betar ut 110 in i 200 å tasos bror ser sur ut å ställer sina sista 400. vi lägger oss allihop å babiancp´t slänger upp ATo. å skrattar gott. han tar tag i min axel i skakar lite kamratligt å säger "good fold, good fold" å sen skrattar han ännu godare. jag vet inte varför men jag berättar att jag hade 76hh å att han hade bäst hand men han verkar inte förstå. å stämningen är på topp i aphuset.. vid pokerbordet menade jag.
nästa varv så är det en limpad pott 8ways å jag har 45dd i sen pos. floppen kommer K88r å jag hör han som sitter bredvid hårapan säga nåt som jag tyder som "titta, det är samma flopp som den du bluffade honom på!". alla checkar å turn är Kx. alla checkar till mej å jag betar 25 in i 40. babianhoran foldar å den andra mongoloidfittan checkraisar till 65. jag hade en read som sa att hans små bets var air/svagt men jag tänkte ett tag å kom fram till att jag hade spelat för länge å var för trött för att ge mej på en float+raise å när jag dessutom har 5hög så kan jag visa den för att inte ge honom tillfreställelsen att visa en bluff, då han antagligen har bättre själv. jag säger "ok ok, i want to show you this so that you wont get any satisfaction from showing me a bluff". jag visar 54dd å han DUNKAR ner T3o å tittar gillande mot sin apvän. då brister det för mej "my fucking god, you fucking retard how fucking stupid are you? you have the best hand! what hand do you think i bet and fold that is better than yours?! you are both so fucking stupid that its painful to watch!" osv osv. det tog skruv. dom jävlarna hade nog inte väntat sej den kontringen så dom båda såg skamsna ut. sen känndes det som om dom skulle fjäska å försöka vara smarta å trevliga mot mej.
roussos gav mej ett tips att inte vara för trevlig mot folk då dom kan läsa det som svaghet. jag blev så lessen när jag hörde det. vafan är det för fel på mänskligheten? man är bara snäll mot dom man är rädd för å hittar man nån som inte kommer göra motstånd så ger man sej på honom.
känndes så jävla hopplöst hela situationen innan jag skällde ut dom. själv låter man bli att visa en riktig mansbluff trots att min image var väldigt solid å det satt flera calling stations vid bordet som jag verkligen ville skulle få se mej skjuta tom tre gator. men så skiter man i det å får ist två jävla retarderade värdebets mot sej som sen ska visas upp i bluffsyfte. jag sa inget om Q9hh. det hade låtit patetiskt å osannt.
nu är klockan 5 på eftermiddan igen. nu går det att beställa hemkörning från grillen. kul att jag även "imorse" låg å vänta på att klockan skulle bli 5 på eftermiddan så jag kunde få hem frukost.
jag limpar Q9hh från sen position å SB höjer till 30. vi fyra som ser floppen är alla djupa. 643r. SB å en limpare checkar å jag betar 95 in i 120. Knappen synar å de andra lägger. knappen är tasos bror om det säger nån något. han synar snabbt så jag tror han är vek. hade planerat att skjuta hårt 3 gator (eventuell river överbet) å det känns fortfarande aktuellt såsom han synar. turn är Jd så det ligger 2 ruter ute. jag betar 220 å blir instasynad. tänker här att han alltid skulle raisa med ett set å att hans snabba syn knipsar bort nästan allt han kan syna en blank river med. rivern är 3x å jag hinner bara tänka "har han 63,43 så får han tat" innan jag pyttsar in 560 (vilket är en helt onödigt stor bet med tanke på hans range, men jag hade spelat i 12,5 timmar så...). han sitter å skakar på huvudet å lägger till slut upp A5dd för floppat öppet stegdrag å turnat färgdrag. jag känner impulsen att slänga upp min hand men låter bli. jag har bestämt mej för att inte göra så då jag vet hur jävla smärtsamt det är i den andres sits.
ett varv senare completar jag 76hh på sb å tasos bror höjer till 45 från BB. tre synar å jag synar till slut också. floppen är K88r å de fyra som sett floppen checkar. turn är 2h så jag plockar upp ett färgdrag. jag betar ut 110 in i 200 å tasos bror ser sur ut å ställer sina sista 400. vi lägger oss allihop å babiancp´t slänger upp ATo. å skrattar gott. han tar tag i min axel i skakar lite kamratligt å säger "good fold, good fold" å sen skrattar han ännu godare. jag vet inte varför men jag berättar att jag hade 76hh å att han hade bäst hand men han verkar inte förstå. å stämningen är på topp i aphuset.. vid pokerbordet menade jag.
nästa varv så är det en limpad pott 8ways å jag har 45dd i sen pos. floppen kommer K88r å jag hör han som sitter bredvid hårapan säga nåt som jag tyder som "titta, det är samma flopp som den du bluffade honom på!". alla checkar å turn är Kx. alla checkar till mej å jag betar 25 in i 40. babianhoran foldar å den andra mongoloidfittan checkraisar till 65. jag hade en read som sa att hans små bets var air/svagt men jag tänkte ett tag å kom fram till att jag hade spelat för länge å var för trött för att ge mej på en float+raise å när jag dessutom har 5hög så kan jag visa den för att inte ge honom tillfreställelsen att visa en bluff, då han antagligen har bättre själv. jag säger "ok ok, i want to show you this so that you wont get any satisfaction from showing me a bluff". jag visar 54dd å han DUNKAR ner T3o å tittar gillande mot sin apvän. då brister det för mej "my fucking god, you fucking retard how fucking stupid are you? you have the best hand! what hand do you think i bet and fold that is better than yours?! you are both so fucking stupid that its painful to watch!" osv osv. det tog skruv. dom jävlarna hade nog inte väntat sej den kontringen så dom båda såg skamsna ut. sen känndes det som om dom skulle fjäska å försöka vara smarta å trevliga mot mej.
roussos gav mej ett tips att inte vara för trevlig mot folk då dom kan läsa det som svaghet. jag blev så lessen när jag hörde det. vafan är det för fel på mänskligheten? man är bara snäll mot dom man är rädd för å hittar man nån som inte kommer göra motstånd så ger man sej på honom.
känndes så jävla hopplöst hela situationen innan jag skällde ut dom. själv låter man bli att visa en riktig mansbluff trots att min image var väldigt solid å det satt flera calling stations vid bordet som jag verkligen ville skulle få se mej skjuta tom tre gator. men så skiter man i det å får ist två jävla retarderade värdebets mot sej som sen ska visas upp i bluffsyfte. jag sa inget om Q9hh. det hade låtit patetiskt å osannt.
nu är klockan 5 på eftermiddan igen. nu går det att beställa hemkörning från grillen. kul att jag även "imorse" låg å vänta på att klockan skulle bli 5 på eftermiddan så jag kunde få hem frukost.
tisdag 10 januari 2012
Dag11 del2
ner 405 efter 4åenhalv timme. skulle precis till å sova när en kompis ringer å säger att en rysk miljardärfisk vill spela 5/10 mixed nl plo. var ner nästan 2k som värst men tiltade inte för en sekund då jag tyckte jag gjorde det mest rätt. jag spelade å var med 10ggr bättre än sessionen tidigare och det var faktisk riktigt kul att spela. kännde att jag hade en bra edge mot alla vid bordet på plo å gjorde två mongoherocalls som var rätt samt en del bra bluffar å folds.
nu ska jag sova.
nu ska jag sova.
U MAD BRO?
vet inte varför jag klicka på "nytt inlägg". nu tiltade jag iaf mej själv med att skriva den rubriken... rigg.
varför synade jag inte hans fiskiga bluff? varför gav jag inte upp med Ahigh när en callingstation gjorde anspråk på potten. varför foldade jag inte 1par när en semireg tryckte in en massa pengar å var uppenbart stark? varför är jag dumihuvudet?
jo, för att..... jag inte är bättre än så här. plågsamt att inse men det är nånting jag kan jobba med. kanske är positivt att jag blir så här förbannad. att jag vägrar låta mej själv spela som en kratta.
den inkorrekta folden hände för att jag inte var tillräckligt focuserad på alla detaljer. så till nästa session så ska jag försöka vara mer focuserad. kanske spela en kortare session med högre focus.
handen med AK tror jag att jag lätt kan förhindra i fortsättningen med mottot att alltid ge passiva callingstations potten direkt om dom betar eller raisar och jag inte har en riktig hand eller mkt equity. fuck hand-reading mot sånna. bara straffa dom för deras obalanserade strategi.
sista handen så borde jag ha raisat lite mer pf med tanke på stackarna. vi började handen 800 djupa och nu så begick han inget större misstag när han syna (vet iofs inte hur han hade tänkt spela JJ på 238 typ men han hade nog ändå synat 155 pf så...).
varför synade jag inte hans fiskiga bluff? varför gav jag inte upp med Ahigh när en callingstation gjorde anspråk på potten. varför foldade jag inte 1par när en semireg tryckte in en massa pengar å var uppenbart stark? varför är jag dumihuvudet?
jo, för att..... jag inte är bättre än så här. plågsamt att inse men det är nånting jag kan jobba med. kanske är positivt att jag blir så här förbannad. att jag vägrar låta mej själv spela som en kratta.
den inkorrekta folden hände för att jag inte var tillräckligt focuserad på alla detaljer. så till nästa session så ska jag försöka vara mer focuserad. kanske spela en kortare session med högre focus.
handen med AK tror jag att jag lätt kan förhindra i fortsättningen med mottot att alltid ge passiva callingstations potten direkt om dom betar eller raisar och jag inte har en riktig hand eller mkt equity. fuck hand-reading mot sånna. bara straffa dom för deras obalanserade strategi.
sista handen så borde jag ha raisat lite mer pf med tanke på stackarna. vi började handen 800 djupa och nu så begick han inget större misstag när han syna (vet iofs inte hur han hade tänkt spela JJ på 238 typ men han hade nog ändå synat 155 pf så...).
Dag11
ner 1479 efter 7 timmar. mor och far, läs inte det nedanstående.
jag hatar verkligen människor. äckliga jävla varelser allihopa. värst är dom korkade. dom äckliga korkade jävla fittskallade mongolidcpdrabbade jävla äcklen.
dom är seriöst vidriga. jag kanske är lite på tilt nu men ändå. hmmm, känns lite bättre nu. så jävla frustrerande att le hjärtligt å säga nice hand å lämna casinot med 21euros på fickan.
självklart så blev jag bluffad i början av en reg som visa. jag tänkte "han kan inte vara så jävla korkad att han bluffar här" så jag la mej. självklart ska han slänga upp total luft å le som om han precis gjort något superintelligent. önskade att jag hade lite mer stake så jag hade vågat hoppa upp på bordet, springa rakt över å sparka ut tänderna på honom.
jag måste ha nån slags mental störning i huvet.
sen raisar jag till 30 från knappen med AK å får 2 syn. sb donkar ut 20 in i 95 på Q97r. jag raisar till 65, han synar. har sett honom donka smått med öppen stege å syna raise. turn är 3x å han donkar 50 med 170 bakom. jag ställer fittnyllet som steksynar med KQ efter att ha sagt att jag nog har AA eller KK. han vinner å berättar att "i bet 50 so you would fold" han menade på att han ville vara ärlig med mej och jag tror honom. han hade försökt få igång nån mongolidkonversation med mej tidigare å tyckte väl att vi var polare nu.
I BET 50 SO YOU WOULD FOLD I BET FIFTY SO YOU WOULD FOLD I BET FIFTY SO YOU WOULD FOLD.
jag böjer ner huvudet lite å får hålla emot för att inte följa impulsen att slå ner huvet allt vad jag orkar i bordskanten.
sen så får jag AA på bb å 3betar från 30 till 135. får en syn och cbetar 150 på qj8r för att betfolda. han ställer å jag påminner mej själv om förra gången jag försökte göra en herofold i en 3betad pot på liknande bräda. han ser stark ut å frågar om jag har AK. vad ska han ha om inte ett set där?? jag tänker att nu ska jag inte vara en jävla fjolla å lägga mej då syna aldrig kan vara ett stort misstag med tanke på hur mkt pengar som gick in preflop. sen var det bara att le snällt å gå hem.
varför blir jag så förbannad? varför kan jag inte bara rycka på axlarna å tänka att det bara inte var min dag idag å att året är långt å jag kommer vinna en massa lite senare? varför ska jag bli så jävla hatisk????
jo, för som sagt så är alla människor inklusive mej själv äckliga värdelösa vanskaplingar. jag vill inte ha barn längre. jag tror det slutar med att jag flyttar ut i skogen å köper en orm till sällskap. tänkte säga katt först men jag tror dom är rätt vidriga innerst inne dom med.
jag hatar verkligen människor. äckliga jävla varelser allihopa. värst är dom korkade. dom äckliga korkade jävla fittskallade mongolidcpdrabbade jävla äcklen.
dom är seriöst vidriga. jag kanske är lite på tilt nu men ändå. hmmm, känns lite bättre nu. så jävla frustrerande att le hjärtligt å säga nice hand å lämna casinot med 21euros på fickan.
självklart så blev jag bluffad i början av en reg som visa. jag tänkte "han kan inte vara så jävla korkad att han bluffar här" så jag la mej. självklart ska han slänga upp total luft å le som om han precis gjort något superintelligent. önskade att jag hade lite mer stake så jag hade vågat hoppa upp på bordet, springa rakt över å sparka ut tänderna på honom.
jag måste ha nån slags mental störning i huvet.
sen raisar jag till 30 från knappen med AK å får 2 syn. sb donkar ut 20 in i 95 på Q97r. jag raisar till 65, han synar. har sett honom donka smått med öppen stege å syna raise. turn är 3x å han donkar 50 med 170 bakom. jag ställer fittnyllet som steksynar med KQ efter att ha sagt att jag nog har AA eller KK. han vinner å berättar att "i bet 50 so you would fold" han menade på att han ville vara ärlig med mej och jag tror honom. han hade försökt få igång nån mongolidkonversation med mej tidigare å tyckte väl att vi var polare nu.
I BET 50 SO YOU WOULD FOLD I BET FIFTY SO YOU WOULD FOLD I BET FIFTY SO YOU WOULD FOLD.
jag böjer ner huvudet lite å får hålla emot för att inte följa impulsen att slå ner huvet allt vad jag orkar i bordskanten.
sen så får jag AA på bb å 3betar från 30 till 135. får en syn och cbetar 150 på qj8r för att betfolda. han ställer å jag påminner mej själv om förra gången jag försökte göra en herofold i en 3betad pot på liknande bräda. han ser stark ut å frågar om jag har AK. vad ska han ha om inte ett set där?? jag tänker att nu ska jag inte vara en jävla fjolla å lägga mej då syna aldrig kan vara ett stort misstag med tanke på hur mkt pengar som gick in preflop. sen var det bara att le snällt å gå hem.
varför blir jag så förbannad? varför kan jag inte bara rycka på axlarna å tänka att det bara inte var min dag idag å att året är långt å jag kommer vinna en massa lite senare? varför ska jag bli så jävla hatisk????
jo, för som sagt så är alla människor inklusive mej själv äckliga värdelösa vanskaplingar. jag vill inte ha barn längre. jag tror det slutar med att jag flyttar ut i skogen å köper en orm till sällskap. tänkte säga katt först men jag tror dom är rätt vidriga innerst inne dom med.
måndag 9 januari 2012
Dag10 forts.2
upp 118 efter 5 timmar. var less efter 20minuter men stålsatte mej att spela 5tim. drog efter EXAKT 5 timmar trots ganska bra bord. kortsiktigt så borde jag ha spelat vidare men om man tänker att jag ska spela extremt mycket (efter mina mått mätt) det här året så tror jag att det var korrekt att gå. om jag inte ens kan lita på mej själv när jag lovar mej att jag får gå efter ett visst antal timmar, vem kan jag då lita på?
Dag 10 forts.
vakna idag igen. lol, vaknade igen idag menar jag. har skrattat högt för mej själv två gånger idag (tre gånger nu då), första gången var när jag klicka på en länk till en ung tjejs videoblogg på youtube där hon demonstrerar hur man sminkar sej. andra gången var nyss när jag kolla i mitt pokeranteckningsblock å såg att jag flera dagar på raken skrivit datumen 12-01-04, 12-01-05 osv. "tolv!?, vaddå tolv?" jag skrattade ut högt då jag insåg att jag måste ha haft en psykos under flera dagar då året i år uppenbarligen är 2002. jak inte funka jettebra på morgonen!
läste igenom det ovanstående å skrattar för fjärde gången idag. vicket fail.
"vakna idag igen. lol, vaknade igen idag menar jag. har skrattat högt för mej själv två gånger idag (tre gånger nu då)"
hur i helvete har jag lyckats vinna pengar på poker å hur i helvete kunde jag få mvg i svenska-A? det är frågor jag nog aldrig kommer få svar på.
idag åker rousso tillbaka till kreta för att plugga. känns ok att spela för bara mina pengar igen tror jag. har snittat på 10timmar om dagen det här året å jag hoppas jag kan få in runt 300 timmar för månaden. borde inte vara omöjligt om jag bara lyckas vara diciplinerad nog.
läste igenom det ovanstående å skrattar för fjärde gången idag. vicket fail.
"vakna idag igen. lol, vaknade igen idag menar jag. har skrattat högt för mej själv två gånger idag (tre gånger nu då)"
hur i helvete har jag lyckats vinna pengar på poker å hur i helvete kunde jag få mvg i svenska-A? det är frågor jag nog aldrig kommer få svar på.
idag åker rousso tillbaka till kreta för att plugga. känns ok att spela för bara mina pengar igen tror jag. har snittat på 10timmar om dagen det här året å jag hoppas jag kan få in runt 300 timmar för månaden. borde inte vara omöjligt om jag bara lyckas vara diciplinerad nog.
Dag10
upp 565 efter 7 timmar. sov bara 4 timmar å blev i vanlig ordning väckt av rousso som verkar skräckslagen vid blotta tanken att vara utan sällskap en stund.
inget vidare bra bord idag. märks att high season är över :(
inget vidare bra bord idag. märks att high season är över :(
söndag 8 januari 2012
Dag9
ner 1078 på 10 timmar. spelade 5/10 mixed plo nl å torska 1400. höll på att göra en hjältesyn på rivern med 9876 på J75K2r. potten var på 1600 lite drygt å jag hade 680 bakom. synen var verkligen inte långt borta men den hade nog varit väldigt dålig. gjorde för övrigt den antagligen rikaste person jag träffat lite rikare å gick hem på tilt.
rousso var ner 2500 när jag kom till casinot men slutade på +1900. det känns som det är meningen att vi ska dela varians med varann då pokergudarna hittills sett till att vi vunnit ungefär lika mkt fast i olika omgångar.
jag får tänka att jag tog rätt beslut idag ändå. satt på 2/5 å såg hur jävla bra 5/10 var men jag ville inte gå dit då bordet jag satt på var bra samt att jag var lite småmätt på pengar efter roussos comeback samt lillplusset på nl500. det var rätt beslut att byta bord, det funkade bara helt enkelt inte den här gången.
rousso var ner 2500 när jag kom till casinot men slutade på +1900. det känns som det är meningen att vi ska dela varians med varann då pokergudarna hittills sett till att vi vunnit ungefär lika mkt fast i olika omgångar.
jag får tänka att jag tog rätt beslut idag ändå. satt på 2/5 å såg hur jävla bra 5/10 var men jag ville inte gå dit då bordet jag satt på var bra samt att jag var lite småmätt på pengar efter roussos comeback samt lillplusset på nl500. det var rätt beslut att byta bord, det funkade bara helt enkelt inte den här gången.
lördag 7 januari 2012
fredag 6 januari 2012
Dag7
upp 1830 på 13 timmar. vann en 2,5k-pott med ett floppat set. första potten över 2k som jag vunnit i grekland. roussos vann 1500 på nl500 men torska 2000 på plo1000 så det blev inget superklirr i kassan. de potterna han torska så beta han med nöten till rivern å folda efter troliga utdragningar så jag är supernöjd iallifall.
spelade nog bara 12 timmar då jag satt å väntade på att få plats vid bordet men räknar 13 iaf tycker jag. jag var ju där å försökte spela.
spelade nog bara 12 timmar då jag satt å väntade på att få plats vid bordet men räknar 13 iaf tycker jag. jag var ju där å försökte spela.
onsdag 4 januari 2012
post Dag6 del2
tjäna 1475euros på dealen med roussos idag. var å käka frukost med honom å några till på casinot å jag var nog en av dom som såg gladast ut, hehe. först så gåre upp åååsså gåre ner, sen så gåre uuuupp å sen så gåre ner. jag berätta om han som visa bluffen för en på frukostbuffén å avsluta med att småleende säga "i fucking hate it when they show like that" å sen så skratta vi båda då det är lite löjligt att bry sej om sånna saker :D
post Dag6
fan, det blev inte värre än så där. förväntade mej att jag skulle falla ihop i spasmer å tugga fradga men det som jag kännde bubbla inom mej bara dog ut. det var inte bara de två händerna jag skrev utan flera som verkligen var så sadistiska. gjorde en dålig syn för 140 in i typ 750 med tvåpar när jag i bästa fall hade 4 outs men jag gjorde det pga ett enkelt misstag, å misstag går inte att undvika.
idag hade kunnat vara värre. det som jag nästan känner är värst är att jag inte fick in de 12 timmar som jag planerat att få in. men vad ska man göra? jag gjorde mitt bästa å jag är relativt övertygad om att jag slutade vid rätt tillfälle trots att jag nog hade lite kvar på stoplossen.
blir kanske kämpigt imorrn med att hitta tillbaka till motivationen kanske men det är bara att ge sej fan påt.
idag hade kunnat vara värre. det som jag nästan känner är värst är att jag inte fick in de 12 timmar som jag planerat att få in. men vad ska man göra? jag gjorde mitt bästa å jag är relativt övertygad om att jag slutade vid rätt tillfälle trots att jag nog hade lite kvar på stoplossen.
blir kanske kämpigt imorrn med att hitta tillbaka till motivationen kanske men det är bara att ge sej fan påt.
Dag6
(parental warning: skriver det här efter att redan ha skrivit det nedanför. självklart skulle jag inte önska livet ur nån som vunnit 2000kr av mej på poker, vill ha det sagt bara. låter ändå skiten stå kvar då det kan vara kul att gå tillbaka å se hur jag resonerar när jag är aningens upprörd)
ner 450 på 9 timmar. idag var den jävligaste dagen jag varit med om i grekland. jag beter mej helt lugnt å jag tror tilten har slagit för hårt för att kroppen ska förstå riktigt. jag känner ingen ilska men om jag fick en knapp att trycka på för att en spelare som ägde mej idag skulle falla ner död så skulle jag banka den stackars knappen i botten.
han gjorde en bra hjälte syn mot mej när jag betade 55 in i 90potten, jag muckar å han visar. sista handen så donkar jag 20 in i 30 i limpad pott från SB med Q4 på Q76r. får två syn varav han som ägde mej synar sist. turn är Kh så det ligger 2 hjärter ute. jag har precis börjat klarna till i huvudet efter några skittiltande potter innan å kommer på rätt beslut som är att checka. jag checkar å den andra checkar. han på slutet betar 45 eller 55 kommer inte ihåg nu. jag beslutar mej för att jag ska syna här å syna nästan alla rivrar om han i mitten foldar. han i mitten foldar å rivern är Tx. jag checkar och han betar 70. jag gillar inte hans sizing då den inte känns bluffig. tian var inget bra kort då hans värderange nu även innehåller 89 som jag tror han skulle kunna beta så med för att få syn av en dam. tilten som var på väg bort kommer tillbaka å jag bara bestämmer mej för att jag är slagen å borde lägga mej. jag lägger mej å han visar 45hh.
kan nån förklara för mej varför man inte ska slowrolla men att det är helt ok att visa osynade bluffar? jag har slutat visa både hjältesyner å bluffar om den andre muckar handen. för, tänk om, det en jävligt vacker dag uppfinns en dödsknapp som blir tillgänglig för pokerspelare....
han spelade perfekt. jag ger honom verkligen det. men jag kan inte låta bli att känna att han pissade ner mina drömmar om att tjäna storkovan här. jag som hade fått igång nånting bra med långa sessioner å det känndes som att alla mina mål var inom räckhåll. nu så är mitt självförtroende helt i botten och allt jag tänker på är den där förbannade knappen, knappen knappen, ge mej den.
jag trodde jag lyckats klara mej igenom de mest tiltande sessionerna å komma ur dem som en starkare människa men det här var fanimej pisset som fick gralen att brista.
har tjänat lite pengar idag pga roussos. men det är inte pengarna... jag hade gladeligen betalat 20000kr för att vinna dom där två 1500kr potterna. det är befängt men det är sanningen. btw så var inte roussos upp 300 ist för ner 1030 igår utan upp 300 från 1030 så jag blev slowrollad på 500 ungefär.
ner 450 på 9 timmar. idag var den jävligaste dagen jag varit med om i grekland. jag beter mej helt lugnt å jag tror tilten har slagit för hårt för att kroppen ska förstå riktigt. jag känner ingen ilska men om jag fick en knapp att trycka på för att en spelare som ägde mej idag skulle falla ner död så skulle jag banka den stackars knappen i botten.
han gjorde en bra hjälte syn mot mej när jag betade 55 in i 90potten, jag muckar å han visar. sista handen så donkar jag 20 in i 30 i limpad pott från SB med Q4 på Q76r. får två syn varav han som ägde mej synar sist. turn är Kh så det ligger 2 hjärter ute. jag har precis börjat klarna till i huvudet efter några skittiltande potter innan å kommer på rätt beslut som är att checka. jag checkar å den andra checkar. han på slutet betar 45 eller 55 kommer inte ihåg nu. jag beslutar mej för att jag ska syna här å syna nästan alla rivrar om han i mitten foldar. han i mitten foldar å rivern är Tx. jag checkar och han betar 70. jag gillar inte hans sizing då den inte känns bluffig. tian var inget bra kort då hans värderange nu även innehåller 89 som jag tror han skulle kunna beta så med för att få syn av en dam. tilten som var på väg bort kommer tillbaka å jag bara bestämmer mej för att jag är slagen å borde lägga mej. jag lägger mej å han visar 45hh.
kan nån förklara för mej varför man inte ska slowrolla men att det är helt ok att visa osynade bluffar? jag har slutat visa både hjältesyner å bluffar om den andre muckar handen. för, tänk om, det en jävligt vacker dag uppfinns en dödsknapp som blir tillgänglig för pokerspelare....
han spelade perfekt. jag ger honom verkligen det. men jag kan inte låta bli att känna att han pissade ner mina drömmar om att tjäna storkovan här. jag som hade fått igång nånting bra med långa sessioner å det känndes som att alla mina mål var inom räckhåll. nu så är mitt självförtroende helt i botten och allt jag tänker på är den där förbannade knappen, knappen knappen, ge mej den.
jag trodde jag lyckats klara mej igenom de mest tiltande sessionerna å komma ur dem som en starkare människa men det här var fanimej pisset som fick gralen att brista.
har tjänat lite pengar idag pga roussos. men det är inte pengarna... jag hade gladeligen betalat 20000kr för att vinna dom där två 1500kr potterna. det är befängt men det är sanningen. btw så var inte roussos upp 300 ist för ner 1030 igår utan upp 300 från 1030 så jag blev slowrollad på 500 ungefär.
preDag6
vakna å är lite pokersugen men har inge kläder att ha på mej förrän om 3åenhalv timme då dom är inlämnade på tvättning. vad att göra i tre timmar?!
när jag nu redan har diciplinångan uppe sedan början av året så är nog det smartaste att hämta hem nå frukost å köra en lång 2+2grind. japp så får det bli.
när jag nu redan har diciplinångan uppe sedan början av året så är nog det smartaste att hämta hem nå frukost å köra en lång 2+2grind. japp så får det bli.
tisdag 3 januari 2012
Dag5
upp 801 efter 16 timmar. var ner 750 efter 11 timmar å 40 minuter senare upp 1030. roussos spelar nu å han var ner 1030 så om han varken vinner eller förlorar resten av sessionen så är jag ner 100 för dagen. han springer som sagt som en mongoloid. han torska 2k-potten efter att ha fått in alla pengarna på turn med stege vs 2par, helt odyglig.
höll nästan på att somna vid bordet efter 11 timmars spel men fick en adrenalinkick efter att ha turat upp min 400 sista till över 1k å sen var godmode ett faktum.
de 10 första timmarna var så sadistiska att det nästan var roligt. men jag lyckades hålla modet uppe å spela hyfsat solid hela dagen ändå.
kommer hela tiden på mej själv med att grubbla över värdelösheter medan jag spelar. de hatiska grejerna är roligast. vad sägs om one-liners som dessa (klara att levereras vid behov): "you look like a darker and fatter version of my grandmother" (till en lösaggro fet gubbe som tycker att jag är en nit) eller "omaha, texas, whatever. as long as its not a pie-eating contest i ll take you on at whatever you like" (till en fet självgod grek som visat två bluffar mot mej å som jag gärna skulle vilja spela hu4rollz med).
(edit)
vakna precis. rousso har skickat ett smässämmäss om att han slutar sessionen på upp 300 ist för ner 1030. de e najs.
höll nästan på att somna vid bordet efter 11 timmars spel men fick en adrenalinkick efter att ha turat upp min 400 sista till över 1k å sen var godmode ett faktum.
de 10 första timmarna var så sadistiska att det nästan var roligt. men jag lyckades hålla modet uppe å spela hyfsat solid hela dagen ändå.
kommer hela tiden på mej själv med att grubbla över värdelösheter medan jag spelar. de hatiska grejerna är roligast. vad sägs om one-liners som dessa (klara att levereras vid behov): "you look like a darker and fatter version of my grandmother" (till en lösaggro fet gubbe som tycker att jag är en nit) eller "omaha, texas, whatever. as long as its not a pie-eating contest i ll take you on at whatever you like" (till en fet självgod grek som visat två bluffar mot mej å som jag gärna skulle vilja spela hu4rollz med).
(edit)
vakna precis. rousso har skickat ett smässämmäss om att han slutar sessionen på upp 300 ist för ner 1030. de e najs.
måndag 2 januari 2012
Dag4
ner 1003 på 12 timmar. orkade inte skriva igår då jag var så trött. vaknade 01:30 men började inte spela förrän 06:30. hade ett mål att spela 12 timmar så jag instasomna typ när jag kom hem.
insåg igår hur patetiskt vek jag är. kom på mej själv med att känna mej som en jävla hjälte när jag kämpat mej igenom 11 timmar vid bordet. direkt efter den insikten så kom jag att jämföra mej med en kostymgubbe jag spelat mot dagen innan. han hade spelat typ 30 timmar i streck (kanske bra mkt längre) men satt där, rak i ryggen å visade inte en skymt av trötthet nån gång. själv så hängde jag nu över bordet med ögonen i kors trots att jag vaknat för blott 16 timmar sedan å bara legat å latat mej innan jag släpat iväg mej till casinot. gårdagens prepoker var verkligen sjukt löjlig. i fem timmar låg jag på sängen å tänkte "jag VILL INTE spela poker idag, jag VILL INTE!", som en dum jävla unge. ingen diciplin alls.
nu har jag varit vaken i mindre än en timme å tänker försöka vara lite raskare med att ta mej ut. tror det är smart att gå ut hårt i början av året med att uppnå 2500 timmar så att jag har en liten buffert med timmar så att jag slipper ge upp om jag måste hålla mej pokerfri nån period.
gjorde några korrekta herocalls igår men den handen som jag kännde stack ut mest var denna:
ganska ny vid det här bordet. raisar AQs från tidig position å får typ 4 syn. Floppen är AJ8cc å jag betar 65 in i 100. en fisk synar. turn är 4h å jag betar 150 in i 235. borde ställt honom för han har bara 50 bakom sen, men aja.. rivern är 6x å jag betar 50. han ser ut som han sålt smöret osv men slänger ändå in sina 50 sista. jag visar AQ å han är på väg att mucka handen. innan han ska mucka den så visar han handen för en kvinna som sitter bredvid honom. jag skymtar två små klöver varav det ena ser ut som en 6a. jag plockar upp 1euro att dricksa dealern med men precis innan fiskens hand åker i mucken så ropar en annan gubbe vid bordet nåt på grekiska å fisken stannar upp å tittar på sin hand igen. sen tittar han på korten som ligger på bordet å lägger till slut upp sin hand faced up. 86cc för två par... min grekiska är inte jättevass men jag tror jag förstår att fisken säger nåt i stil med att han bara sett att han floppat ett färgdrag å inte ett par+färgdrag. dealern föser de 635eurosarna till fisken å jag spyr lite i munnen. sen börjar flera vid bordet skratta. sen börjar flera vid bordet gapskratta å de som inte skrattar ler så jävla gott å stämningen är på topp. hade inte fisken blivit kompis med kvinnan så hade handen åkt i mucken å hade den enda idioten vid bordet som skulle påpeka det där med två par suttit en eller två stolar längre bort, ur vinkel, så hade handen också åkt i mucken... en annan spelare som nog förstår min situation vill vara vänlig å säger "that was a very unfortunate river" till mej. jag rycker på axlarna å väser "nah, it was a coinflip from the flop". den andra spelaren tittar beklagande på mej å säger "yes but the river was very unfortunate", "nah, it was a coinflip from the flop" väser jag tillbaka å ser nog helt död ut i blicken samtidigt som jag återigen försöker rycka nonchalant på axlarna. lol. det här hände 10 timmar in i sessionen å hade jag vunnit den potten så hade jag varit plus för första gången på dagen.
insåg igår hur patetiskt vek jag är. kom på mej själv med att känna mej som en jävla hjälte när jag kämpat mej igenom 11 timmar vid bordet. direkt efter den insikten så kom jag att jämföra mej med en kostymgubbe jag spelat mot dagen innan. han hade spelat typ 30 timmar i streck (kanske bra mkt längre) men satt där, rak i ryggen å visade inte en skymt av trötthet nån gång. själv så hängde jag nu över bordet med ögonen i kors trots att jag vaknat för blott 16 timmar sedan å bara legat å latat mej innan jag släpat iväg mej till casinot. gårdagens prepoker var verkligen sjukt löjlig. i fem timmar låg jag på sängen å tänkte "jag VILL INTE spela poker idag, jag VILL INTE!", som en dum jävla unge. ingen diciplin alls.
nu har jag varit vaken i mindre än en timme å tänker försöka vara lite raskare med att ta mej ut. tror det är smart att gå ut hårt i början av året med att uppnå 2500 timmar så att jag har en liten buffert med timmar så att jag slipper ge upp om jag måste hålla mej pokerfri nån period.
gjorde några korrekta herocalls igår men den handen som jag kännde stack ut mest var denna:
ganska ny vid det här bordet. raisar AQs från tidig position å får typ 4 syn. Floppen är AJ8cc å jag betar 65 in i 100. en fisk synar. turn är 4h å jag betar 150 in i 235. borde ställt honom för han har bara 50 bakom sen, men aja.. rivern är 6x å jag betar 50. han ser ut som han sålt smöret osv men slänger ändå in sina 50 sista. jag visar AQ å han är på väg att mucka handen. innan han ska mucka den så visar han handen för en kvinna som sitter bredvid honom. jag skymtar två små klöver varav det ena ser ut som en 6a. jag plockar upp 1euro att dricksa dealern med men precis innan fiskens hand åker i mucken så ropar en annan gubbe vid bordet nåt på grekiska å fisken stannar upp å tittar på sin hand igen. sen tittar han på korten som ligger på bordet å lägger till slut upp sin hand faced up. 86cc för två par... min grekiska är inte jättevass men jag tror jag förstår att fisken säger nåt i stil med att han bara sett att han floppat ett färgdrag å inte ett par+färgdrag. dealern föser de 635eurosarna till fisken å jag spyr lite i munnen. sen börjar flera vid bordet skratta. sen börjar flera vid bordet gapskratta å de som inte skrattar ler så jävla gott å stämningen är på topp. hade inte fisken blivit kompis med kvinnan så hade handen åkt i mucken å hade den enda idioten vid bordet som skulle påpeka det där med två par suttit en eller två stolar längre bort, ur vinkel, så hade handen också åkt i mucken... en annan spelare som nog förstår min situation vill vara vänlig å säger "that was a very unfortunate river" till mej. jag rycker på axlarna å väser "nah, it was a coinflip from the flop". den andra spelaren tittar beklagande på mej å säger "yes but the river was very unfortunate", "nah, it was a coinflip from the flop" väser jag tillbaka å ser nog helt död ut i blicken samtidigt som jag återigen försöker rycka nonchalant på axlarna. lol. det här hände 10 timmar in i sessionen å hade jag vunnit den potten så hade jag varit plus för första gången på dagen.
söndag 1 januari 2012
Duk3
upp 521 efter 13 timmar. spelade skraplit tror jag. var upp på +1200 som mest men hade motvind i 5 timmar efter bordbyte. gjorde en herocall med 97 på K72r 6s 2x när en fiskig preflopraisare betade 400 in i typ 70 på rivern efter chkchk, chk-bet20-syn.
att tänka på inför nästa session är åter igen att inte bestämma i förväg vad jag ska göra å fullfölja det trots att nån kanske liten men avgörande detalj förändrats.
att tänka på inför nästa session är åter igen att inte bestämma i förväg vad jag ska göra å fullfölja det trots att nån kanske liten men avgörande detalj förändrats.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)