måndag 25 februari 2013

bokat

15:35 är jag på station i hedemora på onsdag. tror joppa kan hämta.

försökte fixa en biljett till 06:35 i morgon men det är nå jävla skit me att boka innom 24tim tror jag. ville ha den resan så jag hunnit hem till innerbandin men men.

söndag 24 februari 2013

galfond sa... (orkar ej logga in på msn, vondür)

om fi har AT99 vs heros KK** på T34 hu i 3bp... w his outs and with his bluffing eq in pos he is actually a favorite on the flop

iaf om vi cbetar.

rätt ballt koncept att disskutera i veckan.

pokerfri dag

har inte kännt mej spelsugen. jag skulle kunna stanna kvar å grinda online ett par veckor men jag tänker utnyttja vad hela L-resan lärde mej: (det finns undantag men) spela inte om du inte är i NÄRHETEN av "i form". att sätta sej å max kunna prestera sitt B-game bara för att det ser ut å kanske också är +ev behöver inte vara just +ev. jag vill ta många å stora risker det här året men under omständigheter där jag kan prestera på topp.

trivs man, sovit bra, ätit bra, motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i +A. vacklar man där så är man nere på A, -A, +B, B osv.

känner man att luften gått ur en, man har sovit dåligt, ätit dåligt, inte motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i B. vacklar man där så är man nere på -B, +C, C, -C å jag tror att det går fortare att ta sej från B till C än A till B :)

så, boka en hemresa till på tisdag eller onsdag känns rätt. ta det lugnt, spela lite dragspel, träna, innerbandi å dricka kaffe i trevlit sällskap en dag eller två så är jag på banan igen.

var upp över $20k för månaden men nu vet jag inte. när jag skrivit ner resultaten så har jag helt enkelt halverat mitt eget resultat å sett russes resultat som en utanförpokerninvestering. all heder till russe som jag tror spelat bättre än mej å vars ev-graf är mkt högre upp än min.

"i feel like a boxer before he gets up in the ring" säger russe energiskt när vi är på väg in i casinot. jag kännde mej redan nere för räkning men körde på ändå. riktigt sniket att inte ifrånsäga mej 50/50dealen då. :(

lördag 23 februari 2013

dag11

vi backa varsina 1k. var inte så tiltad igår men idag innan vi lämnat L (tänker aldrig nämna horställets fulla namn igen) å jag satt me russe på matstället tvärs över gatan från casinot så fick jag verkligen anstränga mej för att inte rusa ut genom dörren å bara kuta så fort å länge som möjligt bort därifrån. fick panik. alla celler i hela kroppen vill kräkas.

nu är jag tillbaka i aten å det känns mkt mindre dåligt. ska sova på saken å boka en hemresa. förhoppningsvis (som det känns nu iaf) så bokar jag en biljett till i övermorgon.

dag10b

plussade $1,1k på nätet men gick tillbaka till casinot för att ryssfisken sitter på 10/20. jag torskar 1300. å russe spelar en 13k pott, all in på floppen med över 80%, vs ryssen, å vinner inte. ryssen är trött å lämnar bordet. totalt backar rousso 7k. har precis fört över $7,2k till hans 8an-konto. ville verkligen inte vakna imorn å vara skyldig honom 50k kr.

vi hade iaf tur med vädret...

vad sägs om en framskjuten hemresa?

fredag 22 februari 2013

dag10

spelade en timme på casinot. det var rökigt. bordet var skitdåligt. jag backade 1k. gjorde tre stora folds vs alexis. berättade för en som jag verkligen avskyr att jag kunde se hans kort när han tittade på dom. han instasäger "oh sorry" med ett ironiskt tonläge. sen tänker han i 5 sekunder å säger "yea of course you can see my hand when you lean back like you do" jag hade ansiktet 1 decimeter från bordskanten å är 100% säker på att jag inte brytit den ställningen de sista 5 minuterna. funderar på att bli eremit.

försökte fixa ett nytt rum på diolkos. han hade bara ett rum kvar å var rädd för att internet inte skulle vara tillgängligt då det ligger längst bort från routern. testade och det funkade inte alls så jag blir kvar i rummet med dom andra.

ska spela online nu. känner mej inte så värst tiltad. bara hatisk.

torsdag 21 februari 2013

så jävla tråkit

rousso är alles lyrisk om hur bra hans bord var idag å bitchar om att jag borde spela också i loutrakis pokerrum. jag vill spy. vafan, 8an å svs kanske är en som en dröm imorgon.....

jag har gett honom mitt ord på att jag aldrig kommer sätta min fot där igen. jag hade lovat mej själv att jag skulle slippa. det är inte så att folk är dumma mot mej det är bara känslan jag får när jag går in där.





då var det bestämt. jag ska in i det där jävla helveteshålet en gång till. imorgon. FY FAN.......

dag9b

kom fram till att det är bättre för mej att hålla mej vaken till rousso kommer tillbaka å för att inte somna så spelade jag lite onlinepoker. spelade inge vidare men sprang bra å lyckades vinna 3inköp. så om jag räknar med att turren bara kostade 50% av orginalpriset då russe betalar halva... kom precis på att samma sak gäller för cashen. trodde jag var upp för dagen men jag tror jag slutar på minus 1k kr. rousso är för tillfället upp 2,6k euro men jag tror han är långt från klar.... då slog det mej ytterligare en sak: det borde bli en online session till om jag ska lyckas hålla mej vaken.

om jag somnar nu så måste jag ändå vakna å släppa in rousso... vafan. jobbit.

nu snacka jag med russe å jag går å möter honom utanför casinot för gyrosmiddag. (ner i skyttegravarna nu när intressepilarna börjar vina)

chipp chipp

dag9

vann INTE turneringen. åkte ut precis innan slutet av dag1. skönt, känns det. hade bara sovit ett par timmar å var rädd för att göra misstag. kan omöjligt ha gjort några större misstag å nu känner jag mej befriad från det där casinot. rousso är där nu å spelar full-ring cash, tillåbörja me iaf. har 50% på honom å det känns ok. det borde kännas superbra då jag är säker på att det är en +EV investering men ändå så känns det lite olustigt då det känns som att jag förr i tiden brukade ha oflyt med dealar.

sover på diolkos i samma rum som russe å jujitsu inatt. känns onödigt. tror jag ska förklara för dom att det obv inte är nå personligt men att jag vill ha mitt eget rum. särskillt dumt blir det när vi alla har tre olika dygnsrytmer. jag förklarade för rousso att det är minus EV att spara 70e per skalle å dela på ett billigt rum om det kommer att påverka ens spel så pass att man kanske går från +7bb/100 till -2bb/100. spara 70euro å potentiellt torska 30ggr det beloppet för att man inte sovit bra. "the most important thing is that we are together" säger han, å det är svårt att säga emot. rousso berättade att hans värsta mardröm skulle vara att vara utan folk som bryr sej om honom. jävla fint tycker jag. om fler skulle tänka så så skulle världen vara mkt bättre.

får se vart jag sover imorn.

onsdag 20 februari 2013

dag8

ner 1k kr efter en timme. fotbollsmatchen var kul. mitt å russes lag vann å lät förlorarlaget betala för fotbollsplanhyrningen. en kompis till russe har kommit på besök å hänger med till loutraki imorrn. han är  tydligen en av dom absolut bästa i grekland på brasiliansk jujutsi (?). jag sa åt russe att prova mitt gamla fighterknep som jag lärt honom (stå en halvmeter från fienden, vicka på foten, vänta på att fienden tittar ner, örfila fienden) och tamefan så lyckades han hinna undan med kinden. respekt.

kommer vara skittrött till turneringen imorrn men känner nu att jag verkligen vill vinna den.

tisdag 19 februari 2013

dag7

upp 2k kr efter en timmes 1tablande på typ plo200. sov inte tillräckligt då russepusse envisades med att väcka mej efter typ 6 timmars sömn. hade lite huvudvärk innan jag somnade som jag tror berodde på att stålpsyket hade tagit ut sin rätt från sessionerna innan. hade behövt 11 timmars sömn skulle jag tippa. nu ska jag bara mata hans hund å gå å lägga mej tror jag. eventuellt kommer jag inte kunna somna å då kan det hända att det blir en liten session till.

imorgon så ska vi spela nån jävla fotbollsmatch med/mot fiskregs från casinot i aten. dom säger att man inte får glidtackla här i grekland, iaf inte när man spelar på konstgräs. vafan...

på torsdag ska vi till loutraki (inte pokerrummet) för att spela nån jävla turnering. eventuellt så kommer russe få spela heads up mot den där ryssfisksmiljardären å jag kommer ha runt 50% av hans action (inte ryssens). ryssen har nämligen krävt att få spela hu dom senaste dagarna har vi hört å vi är nog dom enda som kan ge honom action på 10/20hu. turren håller på till på lördag å troligtvis så kommer jag spela online från hotellrummet när jag inte spelar turneringen. enda chansen att jag sätter min fot i pokerrummet är om rousso torskar+tiltar mot ryssen å jag får komma som phil ivey vs andy beal å reda upp situationen.


varför hänger mina kläder ute på nån gammal grekisk dams balkong?

russes mor har tvättat alla mina kläder och jag tror hans mormor hängde dom att torka från sin balkong. pinigt. modern ursäktade sej när jag var där å hämtade den andra å sista kassen med kläder att "im sorry but there was a problem with one of your shirts, but it will be ready tomorrow". det visade sej att jag hade ett hål i en gammal tröja som hon nu har sytt ihop.... jag köpte en flaska vin som tack och hon verkar inte ha nåt problem med att behandla mej som hon behandlar sin lilla barnunge till son.

måndag 18 februari 2013

dag6b

upp 6k kr till slut. tror jag var ner närmare 40k kr som lägst.

dag6

lillminus i skrivandets stund. tack vara den här typ 30händerssessionen:

var inne för mina $1750 som är mininköp. ogillar skarpt min turnsizing men vad får fisknyllet in det med egentligen?

***** Cassava Hand History for Game 306457566 *****
$25/$50 Blinds Pot Limit Omaha - *** 19 02 2013 11:02:51
Table Tilburg 6 Max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: mr_suspekt ( $3,054.50 )
Seat 2: BAJ1EHOK ( $6,289.50 )
Seat 4: NyPogadi11 ( $4,268.75 )
Seat 6: bizithebest ( $10,751.75 )
Seat 7: Jeffhot ( $4,445 )
Seat 9: dubluuri ( $1,750 )
NyPogadi11 posts small blind [$25]
bizithebest posts big blind [$50]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 7s, Kh, 9c, Kd ]
Jeffhot folds
dubluuri folds
mr_suspekt raises [$131.25]
BAJ1EHOK calls [$131.25]
NyPogadi11 folds
bizithebest folds
** Dealing flop ** [ Ad, Kc, 7h ]
mr_suspekt bets [$253.12]
BAJ1EHOK calls [$253.12]
** Dealing turn ** [ Ks ]
mr_suspekt bets [$632.80]
BAJ1EHOK calls [$632.80]
** Dealing river ** [ 6d ]
mr_suspekt bets [$450]
BAJ1EHOK raises [$3,459.34]
mr_suspekt calls [$1,587.33]
** Summary **
mr_suspekt shows [ 7s, Kh, 9c, Kd ]
BAJ1EHOK shows [ Ah, Ac, 3s, Qd ]
mr_suspekt collected [ $6,180 ]

gillar min turnbluff nedan, hade checkat ner på rivern om han synat.




***** Cassava Hand History for Game 306456604 *****
$25/$50 Blinds Pot Limit Omaha - *** 19 02 2013 10:50:49
Table Tilburg 6 Max (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: mr_suspekt ( $1,750 )
Seat 2: BAJ1EHOK ( $5,000 )
Seat 6: bizithebest ( $9,991 )
Seat 7: Jeffhot ( $5,097.50 )
Seat 9: dubluuri ( $1,750 )
BAJ1EHOK posts small blind [$25]
bizithebest folds
Jeffhot posts big blind [$50]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 3s, As, 9s, Ah ]
dubluuri raises [$100]
mr_suspekt raises [$375]
BAJ1EHOK folds
Jeffhot folds
dubluuri calls [$275]
** Dealing flop ** [ Th, 9h, 6h ]
dubluuri checks
mr_suspekt bets [$190]
dubluuri calls [$190]
** Dealing turn ** [ 2h ]
dubluuri checks
mr_suspekt bets [$486]
dubluuri folds
** Summary **
mr_suspekt did not show his hand
mr_suspekt collected [ $1,202.50 ]


ska förska fortsätta grinda mej tillbaka på grön kvist fast på lägre bord.

söndag 17 februari 2013

dag5

upp 15k kr. började med att spela turneringar å åkte ut på sadistiska sätt i sadistiska lägen, men stålpsyket förde mej i hamn på cashen.

lördag 16 februari 2013

dag4b

totalt upp 10k kr för dagen. om jag räknar bort 650e som jag fick av roussos men med att han täckte halva min casinoförlust.

torska på plo$1k å plo$600 men gick bra på plo2000SEK på svs. har sprungit bra på svs på senaste.

dag4

ner 850e. då var det bestämt: KOMMER ALDRIG SÄTTA MIN FOT I POKERRUMMET I LOUTRAKI. ingenting speciellt hände, men jag kännde direkt när vi började närma oss casinot hur jag började känna mej nedstämd. spelade max 2tim. enda intressanta handen var också den sista. jag öppnar QQ55ss å vi är tre som ser floppen 922ss. dom checkar till mej och jag betar 70 in i typ 140. min image är supertight och enda potten jag spelat innan så pottcbetade jag en bra wrap vs 2 semi-shortstacks. en reg som jag antar är duktig å som spelat online raisar till 240 varpå jag minraisar till 480 med 500 effektiva bakom. han ställer med 99 å jag synar.

det känns skönt att ha bestämt mej för att aldrig utsätta mej för det där rummet igen. jag kom undan billigt också. tror jag. russe var upp runt 1,5k när jag drog men vem vet hur hans session kommer sluta. förhoppningsvis får han plats på ryssfiskens bord å då blir det högvarians.

nu ska jag spela online.

fredag 15 februari 2013

dag3

ner 3,5k kr online å upp 2k euros live. det var en rysk dunderfisk i loutraki så vi tog bilen dit. jag fick spela en hand mot honom innan han drog. rousso vann bara 800 så efter vår 50/50deal är jag upp totalt runt 1k euros för dagen, allt som allt.

tasos är helt gul. idag förlorade han en massa mot den där ryska fisken och allt hade han lånat av sina bröder som befann sej i pokerrummer. jag går över till deras bord och ser en gigantisk pott. tasos har KK** och fisken har AQQ*. brädan har sprungit ut typ 328 8 A. när jag fick se detta fick jag samma känsla som jag får när jag tittar ned på typ AA i holdem, en hissnande vällustskänsla. sen fick jag dåligt samvete över att känna så. fuck loutraki, allt blir så personligt här. min session hade inte kunnat gå bättre men ändå sitter jag där å känner hur min livsglädje sugs ur för varje rökfyllt andetag jag tar samt för varje gång folk är oartiga runt bordet. spela här imorn men sen blire bara online + atencasinot.

kom på att jag reggat till en turnering i loutraki nästa vecka men efter den är det slut.

torsdag 14 februari 2013

dag2

upp 8k kr online. både idag å igår har börjat dåligt. stålpsyke. imorrn ska vi till casinot här i aten.

btw, grattis på allahjärtansdag alla livfiskar...


onsdag 13 februari 2013

dag1

idag har jag ätit kamel å vunnit 20k kr online. kommer nog inte skriva nåt varje dag. allt är bra. trött.