lördag 1 mars 2014

misär

rousso kom precis tillbaka från pokerrummet. han har förlorat halva sin bankrulle de senaste 10 dagarna. själv sitter jag och äter gamla, kalla pommes och ser i pokertrackern att min winrate för riversyner är -800bb/100 medan farbrorB har -90.

idag raisar rousso QQ32ds från utg2. floppen kommer Q76r. rousso cbetar 200 in i 260 och en fisk synar i position. en reg som vunnit 8k och sitter nu sitter med 10k, han kan bluffa när han förlorar men är nitig när han vinner. Reggen pottcheckraisar, rousso synar och fisken foldar.. Turn är 7s och reggen checkar. rousso checkar bakom. rivern är 9x och reggen betar 1100, rousso höjer till 2600 och reggen ställer. rousso foldar. när jag får ihop investeringspengar så vill jag investera i rousso tror jag.

imorron åker vi till aten och hänger med hans familj innan jag flyger hem.

det går rykten om att det kan ha fuskats i homegamet vi spelade i för några dagar sedan förresten.

frustrerad red line

nej, inte frustrerande, frustrerad.



Sitta och vänta på live-set ups has made ikuminyoanel a dull boy. senaste två dagarnas onlinespel. skrattade när jag uppdaterade grafen nyss :)

fredag 28 februari 2014

onlinepoker

är mkt roligare, hälsosammare, stimulerande och antagligen lönsammare än jävla livepoker. spelade nyss och vilken fröjd att tuta upp flera bord och få spela poker istället för att vänta på kort å set ups. känner mej pepp som ungdomarna säger nuförtin.

det blev inga 40k :(

spelade 10 händer å torskade mina 1k. cc 50 in i 60 med KK9d8 hu på AT7d, cr från 120 till 310 på Qd och betade 340 på 2d med 260 bakom. han gör en fruktansvärt bra syn med QQJ9. sen synar jag 20 med KQQJ och floppar QT3r men är uppe mot AKJ7 :( lul

ska boka en hemresa med detsamma.

torsdag 27 februari 2014

what are the odds?

rousso föreslår att jag använder mina sista 7k hkd för ett inköp på 5/5 och att han tutar in 500 också för 50% av min action. låter roligt och på så sätt så lever drömmen om att uppfylla mitt februarimål fortfarande. tekniskt sett. jag behöver vinna runt 40k eur imorgon vilket innebär att jag måste vinna och flytta upp till bra 5/10bord och till slut 10/20 inom loppet av säg; 300 händer. 

det kan gå, men vad är oddsen? jag tänker spela tight och ganska lågvariansigt men är inte rädd för att gå upp i nivå. 2 inköp för nivån över och det är gogogogo (förutom till 10/20 där jag gärna sätter mej med 1,5 inköp). 

onsdag 26 februari 2014

gör ingenting!

rätt skönt. snacka med jeppe över fb och känner mej motiverad att grinda när jag kommer hem.

det här är det bästa jag hittat på internet idag för er som inte har tid att kolla igenom 1000tals olika sidor själva: http://9gag.com/gag/a3Y2gMr   David Beckham är min favorit "hey, i sell cars now, that's cool too"

ska beställa en biljett hem om ett tag tror jag.

Dag 6

ner 3500 efter 15 timmar.

åkte till aten till ett 5/5 homegame. klockan på laptoppen visade en timme för lite så när rousso ringde och sa att skjutsen stod å väntade utanför casinot så hade jag precis kommit ur duschen. glömde av att jag snusar och tog därför inte med mer snus än dom två jag hade i mun.

har förlorat 6,5k av roussos pengar och vill inte bli stejkad längre. har 2,2k sek på visakortet som jag hoppas räcker till en hemresa. väntar till imorgon med att beställa den utifall jag känner att jag vill stanna på hotellet å spela online å hänga med rousso några extra dagar. just nu så vill jag dock bara åka hem på en gång.

på ett sätt hade det varit bättre om jag hade lånat pengarna ist. då hade jag kunnat fortsätta att inte bry mej ett skit om resultat. nu känns det dock förjävligt.

det positiva är att jag verkligen känner mej äcklad av livepoker med en massa rök och ser fram emot att komma hem och vara nyttig och få spela riktig poker. livepoker är så jävla jävla jävla tråkigt. bara att sitta och vänta och lägga sej. det känns som att den här resan har fått upp min motivation att grinda på nätet och det är värt mkt.


måndag 24 februari 2014

Ska spara resten av stejken till imorgon och

har därför en massa tid till att göra ingenting. Kollade dt.se om dom gjort nåt reportage om vår spelning i bygdegården. Då slog det mej att jag glömt dela med mej om en jävla rolig grej.

Jag blev intervjuad av en reporter som satt och tog anteckningar i ett block. Hon kommenterade på att det verkar vara en väldig spridning på människor i bandet, några unga, några väldigt gamla. Hon frågade vilka musikaliska bakgrunder vi hade egentligen. Jag tänker lite och säger "Allting ifrån punk till gammeljazz". Hon skriver "punk" "jazz" och pekar Margareta och frågar om inte hon har sysslat med.... kommer inte ihåg vad hon sa men hursomhelst så skriver hon ner det på pappret också. Jag tycker att "Allt från punk till gammeljazz" låter bra så jag säger det igen och tittar manande på hennes anteckningar. hahahaha som från the Office "Brent mused and..." hon tittar frågande på mej och jag inser att jag bara ska vara tyst. Det var roligare när det hände än när jag skriver det här då det var aningen mer utdraget och tydligt. Grät av skratt inombords.

Imorgon kommer farbror Rousso och det blir roligt! Han vill ge mej 2k till men jag förklarar för honom att jag kommer gråta om jag spelar bort hans ursprungliga 5k.

repeat: http://www.youtube.com/watch?v=sjCw3-YTffo

Dag 5

ner 1800 på 3 timmar. vann inte en pott. gjorde flera luriga men bra folds och förlorade till slut en 2k-pott med AAT3ss på KT4ccs med SPR1. bordet var rätt bra men jag hade bara 400 kvar i fickan och det kändes segt att fortsätta.

rousso kommer imorrn å jag avvaktar nog med spelandet tills jag snackat med honom. om jag hade haft 100k sek så hade jag hellre förlorat 3k eur av mina pengar än roussos men beggers cant be choosers antar jag... lol

söndag 23 februari 2014

Dag 4?

ner 530 efter 2 timmar. inga fiskar och rejken kappas på 20e... kanske går ner senare.

satt å skrattade högt vid bordet över denna smskonversation

J: fråga om ilithios är där

E: han är på toa. kan jag hälsa honom nåt?

J: köp en dricka till han bara så blir han nöjd

E: vilken dricka blir bäst tror du?

J: han gillar citronvatten

E: (bla bla bla) hur gick korångspelen i helgen?

J: korångspelen gick bra Bolivia fick 8 bollar.

E: dom har varit heta hela säsongen va? hur gick det för belgarna?

J: japp dom har vart heta. Belgarna vinklade ur sej. Har du stött på nå coola lirare där då?

osv osv.

näst senaste sessionen jag spelade på svs så vann jag 30k på plo10k, idag länsade jag kontot å får förhoppningsvis ihop tillräckligt för en flygbiljett hem.



lördag 22 februari 2014

Dag3

upp 288 efter 12 timmar.

började med -1000 sen upp till +1700 sen var bordet skitbra men händerna spelade sej själv ner till +288 igen.

kommer inte vara kvar här så länge. inte värt att sitta och dra i sej ciggrök och få lungcancer för en lägre EV$/h än hemma på nätet.

saknar onlinepokern. ser fram emot att kunna spela och inte bara vänta. det går inte att vara kreativ när det är 5 som ser varje flopp.

Dag2

ner 800 efter 8 timmar.

Saknar onlinepoker...

fredag 21 februari 2014

innan Dag2

Datorn hade pajat när jag vaknade idag. Rousso ringde en datatekniker i Aten som sa att det var kört och att jag var tvungen att lämna in den. Nu verkar den dock funka igen. Om jag inte uppdaterar på nån ett par dagar så är det hursomhelst för att laptoppen är trasig.

Har ätit gratis frukost och varit på gratis gym. Nu ska jag bara ta en gratis dusch och gå ner å spela.

Jag hoppar på Roussos stejk på en gång och spar mina egna pengar till eventuella kostnader när jag är här. Det känns ok. Han kommer åka till Aten snart och komma tillbaka på tisdag. Förhoppningsvis så har jag en 10/20-rulle då så vi kan spela på samma bord.

Känner mej i form!

torsdag 20 februari 2014

Dag 1

ner runt 750e.

lång resa. hjälpte en gammal grektant med sin tunga väska och bjöd henne på snus. hamnade bredvid en 22årig fotomodell (som jag också bjöd på snus) som hade adhd och som hade hälsat på en kompis i hedemora för några år sedan. "det fanns en ICA och en damfrisör, jag åkte hem efter 20 minuter fast jag skulle stannat en vecka, min kompis blev jätteledsen men jag pallade bara inte!" Hon var faktiskt jävla trevlig och intressant för övrigt. Jag och fotomodeller. Hängde med en annan fotomodell förra gången jag åkte från Grekland å hem faktiskt, coolt.

sov 30 minuter på planet och hade utan den sömnen varit upp i över 40 timmar (tror jag) när jag slår mej ner vid pokerbordet i loutraki. 7 handat med bara fisknits. förlora en flipp och gjorde en stor bluff mot 4tal. jag tror att jag spelade väldigt bra den korta stunden det varade.

fick med mej 15k HKD som jag växlat till 1,4k EUR. Tänkte börja med dom innan jag går över på roussos stejk. det där lät hoppfullt!

egentligen är det som ett ironiskt skämt att jag är här igen men jag är inte den som ger mej! jag tror att jag kan spela bra här när det bara är omaha som spelas. har alltid spelat lysande omaha i grekland enligt mitt tycke.

Aja, 1,3 inköp kvar på egen rulle. Jävla fräsig Rousso är förresten. Kommer å hämtar mej vid flygplatsen, bjuder på en dyr middag och slänger åt mej 5000eur som han helst vill stejka med men som jag får låna på obestämd framtid om jag vill. Slog mej precis att det kanske är karma och att jag bara ska tacka och ta emot. (väljer stejken och inte lånet vilket jag är osäker på är rätt, men men)

Spännande att bli all-in imorgon. Vinner jag och fortsätter vinna så har jag dubbel lön kontra att jag förlorar första all-innen. Jag kan skriva det men grejen är att jag skiter i det. Jag försöker bara göra rätt så kommer jag ha vunnit en miljon innan året är slut. Kan ni ge er fan på.

Bor gratis här på hotellet, får 3 måltider gratis om dagen samt gratis mackor vid pokerborden + gratis kaffe i lobbyn. Dom två drygaste regsen är busto och bannlysta så det känns faktiskt inte så tokigt att vara i pokerrummet nu.

"Egentligen får jag vara nöjd med dagens session....." ;)

måndag 25 februari 2013

bokat

15:35 är jag på station i hedemora på onsdag. tror joppa kan hämta.

försökte fixa en biljett till 06:35 i morgon men det är nå jävla skit me att boka innom 24tim tror jag. ville ha den resan så jag hunnit hem till innerbandin men men.

söndag 24 februari 2013

galfond sa... (orkar ej logga in på msn, vondür)

om fi har AT99 vs heros KK** på T34 hu i 3bp... w his outs and with his bluffing eq in pos he is actually a favorite on the flop

iaf om vi cbetar.

rätt ballt koncept att disskutera i veckan.

pokerfri dag

har inte kännt mej spelsugen. jag skulle kunna stanna kvar å grinda online ett par veckor men jag tänker utnyttja vad hela L-resan lärde mej: (det finns undantag men) spela inte om du inte är i NÄRHETEN av "i form". att sätta sej å max kunna prestera sitt B-game bara för att det ser ut å kanske också är +ev behöver inte vara just +ev. jag vill ta många å stora risker det här året men under omständigheter där jag kan prestera på topp.

trivs man, sovit bra, ätit bra, motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i +A. vacklar man där så är man nere på A, -A, +B, B osv.

känner man att luften gått ur en, man har sovit dåligt, ätit dåligt, inte motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i B. vacklar man där så är man nere på -B, +C, C, -C å jag tror att det går fortare att ta sej från B till C än A till B :)

så, boka en hemresa till på tisdag eller onsdag känns rätt. ta det lugnt, spela lite dragspel, träna, innerbandi å dricka kaffe i trevlit sällskap en dag eller två så är jag på banan igen.

var upp över $20k för månaden men nu vet jag inte. när jag skrivit ner resultaten så har jag helt enkelt halverat mitt eget resultat å sett russes resultat som en utanförpokerninvestering. all heder till russe som jag tror spelat bättre än mej å vars ev-graf är mkt högre upp än min.

"i feel like a boxer before he gets up in the ring" säger russe energiskt när vi är på väg in i casinot. jag kännde mej redan nere för räkning men körde på ändå. riktigt sniket att inte ifrånsäga mej 50/50dealen då. :(

lördag 23 februari 2013

dag11

vi backa varsina 1k. var inte så tiltad igår men idag innan vi lämnat L (tänker aldrig nämna horställets fulla namn igen) å jag satt me russe på matstället tvärs över gatan från casinot så fick jag verkligen anstränga mej för att inte rusa ut genom dörren å bara kuta så fort å länge som möjligt bort därifrån. fick panik. alla celler i hela kroppen vill kräkas.

nu är jag tillbaka i aten å det känns mkt mindre dåligt. ska sova på saken å boka en hemresa. förhoppningsvis (som det känns nu iaf) så bokar jag en biljett till i övermorgon.

dag10b

plussade $1,1k på nätet men gick tillbaka till casinot för att ryssfisken sitter på 10/20. jag torskar 1300. å russe spelar en 13k pott, all in på floppen med över 80%, vs ryssen, å vinner inte. ryssen är trött å lämnar bordet. totalt backar rousso 7k. har precis fört över $7,2k till hans 8an-konto. ville verkligen inte vakna imorn å vara skyldig honom 50k kr.

vi hade iaf tur med vädret...

vad sägs om en framskjuten hemresa?

fredag 22 februari 2013

dag10

spelade en timme på casinot. det var rökigt. bordet var skitdåligt. jag backade 1k. gjorde tre stora folds vs alexis. berättade för en som jag verkligen avskyr att jag kunde se hans kort när han tittade på dom. han instasäger "oh sorry" med ett ironiskt tonläge. sen tänker han i 5 sekunder å säger "yea of course you can see my hand when you lean back like you do" jag hade ansiktet 1 decimeter från bordskanten å är 100% säker på att jag inte brytit den ställningen de sista 5 minuterna. funderar på att bli eremit.

försökte fixa ett nytt rum på diolkos. han hade bara ett rum kvar å var rädd för att internet inte skulle vara tillgängligt då det ligger längst bort från routern. testade och det funkade inte alls så jag blir kvar i rummet med dom andra.

ska spela online nu. känner mej inte så värst tiltad. bara hatisk.

torsdag 21 februari 2013

så jävla tråkit

rousso är alles lyrisk om hur bra hans bord var idag å bitchar om att jag borde spela också i loutrakis pokerrum. jag vill spy. vafan, 8an å svs kanske är en som en dröm imorgon.....

jag har gett honom mitt ord på att jag aldrig kommer sätta min fot där igen. jag hade lovat mej själv att jag skulle slippa. det är inte så att folk är dumma mot mej det är bara känslan jag får när jag går in där.





då var det bestämt. jag ska in i det där jävla helveteshålet en gång till. imorgon. FY FAN.......

dag9b

kom fram till att det är bättre för mej att hålla mej vaken till rousso kommer tillbaka å för att inte somna så spelade jag lite onlinepoker. spelade inge vidare men sprang bra å lyckades vinna 3inköp. så om jag räknar med att turren bara kostade 50% av orginalpriset då russe betalar halva... kom precis på att samma sak gäller för cashen. trodde jag var upp för dagen men jag tror jag slutar på minus 1k kr. rousso är för tillfället upp 2,6k euro men jag tror han är långt från klar.... då slog det mej ytterligare en sak: det borde bli en online session till om jag ska lyckas hålla mej vaken.

om jag somnar nu så måste jag ändå vakna å släppa in rousso... vafan. jobbit.

nu snacka jag med russe å jag går å möter honom utanför casinot för gyrosmiddag. (ner i skyttegravarna nu när intressepilarna börjar vina)

chipp chipp

dag9

vann INTE turneringen. åkte ut precis innan slutet av dag1. skönt, känns det. hade bara sovit ett par timmar å var rädd för att göra misstag. kan omöjligt ha gjort några större misstag å nu känner jag mej befriad från det där casinot. rousso är där nu å spelar full-ring cash, tillåbörja me iaf. har 50% på honom å det känns ok. det borde kännas superbra då jag är säker på att det är en +EV investering men ändå så känns det lite olustigt då det känns som att jag förr i tiden brukade ha oflyt med dealar.

sover på diolkos i samma rum som russe å jujitsu inatt. känns onödigt. tror jag ska förklara för dom att det obv inte är nå personligt men att jag vill ha mitt eget rum. särskillt dumt blir det när vi alla har tre olika dygnsrytmer. jag förklarade för rousso att det är minus EV att spara 70e per skalle å dela på ett billigt rum om det kommer att påverka ens spel så pass att man kanske går från +7bb/100 till -2bb/100. spara 70euro å potentiellt torska 30ggr det beloppet för att man inte sovit bra. "the most important thing is that we are together" säger han, å det är svårt att säga emot. rousso berättade att hans värsta mardröm skulle vara att vara utan folk som bryr sej om honom. jävla fint tycker jag. om fler skulle tänka så så skulle världen vara mkt bättre.

får se vart jag sover imorn.

onsdag 20 februari 2013

dag8

ner 1k kr efter en timme. fotbollsmatchen var kul. mitt å russes lag vann å lät förlorarlaget betala för fotbollsplanhyrningen. en kompis till russe har kommit på besök å hänger med till loutraki imorrn. han är  tydligen en av dom absolut bästa i grekland på brasiliansk jujutsi (?). jag sa åt russe att prova mitt gamla fighterknep som jag lärt honom (stå en halvmeter från fienden, vicka på foten, vänta på att fienden tittar ner, örfila fienden) och tamefan så lyckades han hinna undan med kinden. respekt.

kommer vara skittrött till turneringen imorrn men känner nu att jag verkligen vill vinna den.

tisdag 19 februari 2013

dag7

upp 2k kr efter en timmes 1tablande på typ plo200. sov inte tillräckligt då russepusse envisades med att väcka mej efter typ 6 timmars sömn. hade lite huvudvärk innan jag somnade som jag tror berodde på att stålpsyket hade tagit ut sin rätt från sessionerna innan. hade behövt 11 timmars sömn skulle jag tippa. nu ska jag bara mata hans hund å gå å lägga mej tror jag. eventuellt kommer jag inte kunna somna å då kan det hända att det blir en liten session till.

imorgon så ska vi spela nån jävla fotbollsmatch med/mot fiskregs från casinot i aten. dom säger att man inte får glidtackla här i grekland, iaf inte när man spelar på konstgräs. vafan...

på torsdag ska vi till loutraki (inte pokerrummet) för att spela nån jävla turnering. eventuellt så kommer russe få spela heads up mot den där ryssfisksmiljardären å jag kommer ha runt 50% av hans action (inte ryssens). ryssen har nämligen krävt att få spela hu dom senaste dagarna har vi hört å vi är nog dom enda som kan ge honom action på 10/20hu. turren håller på till på lördag å troligtvis så kommer jag spela online från hotellrummet när jag inte spelar turneringen. enda chansen att jag sätter min fot i pokerrummet är om rousso torskar+tiltar mot ryssen å jag får komma som phil ivey vs andy beal å reda upp situationen.


varför hänger mina kläder ute på nån gammal grekisk dams balkong?

russes mor har tvättat alla mina kläder och jag tror hans mormor hängde dom att torka från sin balkong. pinigt. modern ursäktade sej när jag var där å hämtade den andra å sista kassen med kläder att "im sorry but there was a problem with one of your shirts, but it will be ready tomorrow". det visade sej att jag hade ett hål i en gammal tröja som hon nu har sytt ihop.... jag köpte en flaska vin som tack och hon verkar inte ha nåt problem med att behandla mej som hon behandlar sin lilla barnunge till son.

måndag 18 februari 2013

dag6b

upp 6k kr till slut. tror jag var ner närmare 40k kr som lägst.

dag6

lillminus i skrivandets stund. tack vara den här typ 30händerssessionen:

var inne för mina $1750 som är mininköp. ogillar skarpt min turnsizing men vad får fisknyllet in det med egentligen?

***** Cassava Hand History for Game 306457566 *****
$25/$50 Blinds Pot Limit Omaha - *** 19 02 2013 11:02:51
Table Tilburg 6 Max (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: mr_suspekt ( $3,054.50 )
Seat 2: BAJ1EHOK ( $6,289.50 )
Seat 4: NyPogadi11 ( $4,268.75 )
Seat 6: bizithebest ( $10,751.75 )
Seat 7: Jeffhot ( $4,445 )
Seat 9: dubluuri ( $1,750 )
NyPogadi11 posts small blind [$25]
bizithebest posts big blind [$50]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 7s, Kh, 9c, Kd ]
Jeffhot folds
dubluuri folds
mr_suspekt raises [$131.25]
BAJ1EHOK calls [$131.25]
NyPogadi11 folds
bizithebest folds
** Dealing flop ** [ Ad, Kc, 7h ]
mr_suspekt bets [$253.12]
BAJ1EHOK calls [$253.12]
** Dealing turn ** [ Ks ]
mr_suspekt bets [$632.80]
BAJ1EHOK calls [$632.80]
** Dealing river ** [ 6d ]
mr_suspekt bets [$450]
BAJ1EHOK raises [$3,459.34]
mr_suspekt calls [$1,587.33]
** Summary **
mr_suspekt shows [ 7s, Kh, 9c, Kd ]
BAJ1EHOK shows [ Ah, Ac, 3s, Qd ]
mr_suspekt collected [ $6,180 ]

gillar min turnbluff nedan, hade checkat ner på rivern om han synat.




***** Cassava Hand History for Game 306456604 *****
$25/$50 Blinds Pot Limit Omaha - *** 19 02 2013 10:50:49
Table Tilburg 6 Max (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 5
Seat 1: mr_suspekt ( $1,750 )
Seat 2: BAJ1EHOK ( $5,000 )
Seat 6: bizithebest ( $9,991 )
Seat 7: Jeffhot ( $5,097.50 )
Seat 9: dubluuri ( $1,750 )
BAJ1EHOK posts small blind [$25]
bizithebest folds
Jeffhot posts big blind [$50]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 3s, As, 9s, Ah ]
dubluuri raises [$100]
mr_suspekt raises [$375]
BAJ1EHOK folds
Jeffhot folds
dubluuri calls [$275]
** Dealing flop ** [ Th, 9h, 6h ]
dubluuri checks
mr_suspekt bets [$190]
dubluuri calls [$190]
** Dealing turn ** [ 2h ]
dubluuri checks
mr_suspekt bets [$486]
dubluuri folds
** Summary **
mr_suspekt did not show his hand
mr_suspekt collected [ $1,202.50 ]


ska förska fortsätta grinda mej tillbaka på grön kvist fast på lägre bord.

söndag 17 februari 2013

dag5

upp 15k kr. började med att spela turneringar å åkte ut på sadistiska sätt i sadistiska lägen, men stålpsyket förde mej i hamn på cashen.

lördag 16 februari 2013

dag4b

totalt upp 10k kr för dagen. om jag räknar bort 650e som jag fick av roussos men med att han täckte halva min casinoförlust.

torska på plo$1k å plo$600 men gick bra på plo2000SEK på svs. har sprungit bra på svs på senaste.

dag4

ner 850e. då var det bestämt: KOMMER ALDRIG SÄTTA MIN FOT I POKERRUMMET I LOUTRAKI. ingenting speciellt hände, men jag kännde direkt när vi började närma oss casinot hur jag började känna mej nedstämd. spelade max 2tim. enda intressanta handen var också den sista. jag öppnar QQ55ss å vi är tre som ser floppen 922ss. dom checkar till mej och jag betar 70 in i typ 140. min image är supertight och enda potten jag spelat innan så pottcbetade jag en bra wrap vs 2 semi-shortstacks. en reg som jag antar är duktig å som spelat online raisar till 240 varpå jag minraisar till 480 med 500 effektiva bakom. han ställer med 99 å jag synar.

det känns skönt att ha bestämt mej för att aldrig utsätta mej för det där rummet igen. jag kom undan billigt också. tror jag. russe var upp runt 1,5k när jag drog men vem vet hur hans session kommer sluta. förhoppningsvis får han plats på ryssfiskens bord å då blir det högvarians.

nu ska jag spela online.

fredag 15 februari 2013

dag3

ner 3,5k kr online å upp 2k euros live. det var en rysk dunderfisk i loutraki så vi tog bilen dit. jag fick spela en hand mot honom innan han drog. rousso vann bara 800 så efter vår 50/50deal är jag upp totalt runt 1k euros för dagen, allt som allt.

tasos är helt gul. idag förlorade han en massa mot den där ryska fisken och allt hade han lånat av sina bröder som befann sej i pokerrummer. jag går över till deras bord och ser en gigantisk pott. tasos har KK** och fisken har AQQ*. brädan har sprungit ut typ 328 8 A. när jag fick se detta fick jag samma känsla som jag får när jag tittar ned på typ AA i holdem, en hissnande vällustskänsla. sen fick jag dåligt samvete över att känna så. fuck loutraki, allt blir så personligt här. min session hade inte kunnat gå bättre men ändå sitter jag där å känner hur min livsglädje sugs ur för varje rökfyllt andetag jag tar samt för varje gång folk är oartiga runt bordet. spela här imorn men sen blire bara online + atencasinot.

kom på att jag reggat till en turnering i loutraki nästa vecka men efter den är det slut.

torsdag 14 februari 2013

dag2

upp 8k kr online. både idag å igår har börjat dåligt. stålpsyke. imorrn ska vi till casinot här i aten.

btw, grattis på allahjärtansdag alla livfiskar...


onsdag 13 februari 2013

dag1

idag har jag ätit kamel å vunnit 20k kr online. kommer nog inte skriva nåt varje dag. allt är bra. trött.

tisdag 4 december 2012

upp

$100 efter två timmar. dags att packa. om världen fortfarande existerar om 400 år så förutspår jag att man kommer att kunna transportera sej runt jorden på under 10 minuter. glöm inte vart ni hörde det först!

lördag 1 december 2012

den 5e dec

klockan 21:05 så är jag på arlanda. om nån kan tänka sej hämta mej då så vore det väldigt väldigt uppskattat. tror inte det går nå tåg så sent.

borta bra men hemma bäst. rika barn leka häst. 

gonatt!

upp

runt $1000 efter runt 10 timmar. trött. ska boka en biljett hem nu.

fredag 30 november 2012

upp

lite. upp lite för månaden vilket känns tråkigt då det började så bra. jeppe är riktigt sjuk. var nyss över å kolla läget. inge vidare å han kanske måste åka in till sjukhuset. det är nog ingen fara egentligen men just nu känns det måttligt festligt att vara här. ser fram emot att komma hem till dragspelet å resten. ;)

det blir en tuff månad dock. ska åka till fagersta å spela in en julskiva med mitt å joppas band vilket innebär att två grinddagar försvinner. sen så kommer det gå en dag till att resa hem också. detta lämnar 28 hela dagar åt att få in 300 timmar. blir en utmaning.

har hållit på å fundera över nästa års mål å det lutar åt 2000 timmar varav 50.000 händer heads up. det här årets 2500 timmar var tänkt att utspelas live, vilket hade varit mkt lättare. jag kommer mest troligt aldrig spela fler bord än 2st i december men det är ändå mer ansträngande än att spela 20händer/timmen på ett casino.

torsdag 29 november 2012

bra beslut

att inte spela nåt idag. kom hem från en middag å satte hotellnyckeln på helt fel ställe för att få upp hissen till min våning. det är flera små tecken idag som visar att jag nog inte är lika mentalt alert som jag tror.

nu äre slut på veckan - det är dags för fredagsmys, på nätet, imorgon. grind alltså.

lul.

ledigt

idag. tror det är värt att ta en hel dag ledigt. har beställt upp roomservice och är inställd på att bara ligga i sängen å kolla på film hela dagen. sova ordentligt och ta tag i spelandet imorn.

onsdag 28 november 2012

ner

vet inte hur mkt men det är dags för en paus. ska ut med servitrisen å käka å kanske kolla på en film eller nåt. drog nyss ut för att köpa diarémedicin åt jeppe å insåg att jag inte lämnat 6e våningen på 5 dagar. det måste vara jag som smittat stackarn så det är det minsta jag kan göra förn. rätt sjukt iaf hur isolerad jag varit med pokern och den lilla stunden utanför hotellet gjorde mej riktigt gott.

aldrig roligt att ha en downswing men jag är på relativt gott humör och ser fram emot att avsluta det här året så gott jag bara kan. har 307 timmar kvar att spela och det kommer jag att fixa. det spelar ingen roll. om jag verkligen verkligen inte känner mej i form så kommer jag att gå ner flera nivåer och grinda där utan att behöva oroa mej för variansen.

som rullen ser ut nu så lyckades jag med målet att "grinda mej tillbaka till highstakes", relativt höga stakes iaf och utan att ta ut nåt i förskott så vill jag ge mej själv betyget mvg för det här året. det har varit många tuffa stunder mej jag har inte ens tänkt tanken att ge upp.

som rocky säger: "well if you know what you are worth, then go out there and get what you are worth!" och det tänker jag fanimej göra också.

fridens liljor!

pokern går segt!

men vafan. servitrisen postade en bra grej på facebook igår. typ: tänk inte att ditt liv suger bara för att du har en dålig dag. nu sitter jag här med ett leende på läpparna igen. känndes hopplöst ett tag men då fick jag en snilleblixt å beställde upp glass å massage till rummet. vad fan har jag att vara nedsämd över egentligen?

tisdag 27 november 2012

ner

$? trackern paja så jag vet inte hur stor skada det blev. inte så farligt iaf. tror jag spela runt 11 timmar. idag kan jag inte säga att jag spelade bra hela vägen men även solen har fläckar som det heter. trött. gonatt.

upp

$657 efter en timme. internet håller på att dö stupikvarten så jag följer med jeppe ut å äter. hoppas internet är mer stabilt när jag kommer tillbaka.

måndag 26 november 2012

ner

$1830 efter 10 timmar. lugn lugn, fortfarande upp över 35.000kr inkl rakeback för månaden. spelade bra. trött.

söndag 25 november 2012

upp

$125 efter 12 timmar. en enda lång session som vanligt. spelade bra hela dan tycker jag. solid poker, med bra table selection. solid å solid.... bra iaf.

rövknullar

dom fattar inte hur mkt jag kör över dom. när jag väl börjar springa normalt eller bra så kommer dom få problem...

lördag 24 november 2012

ner

$1818 efter 11 timmar. en enda lång session. spelade bitvis riktigt bra och aldrig riktigt dåligt.

fredag 23 november 2012

ner

$2219 efter 13åenhalv timme. körde alla timmarna efter varann. känner mej blåst i huvet.

vi har glömt att boka om rummen så nu är vi hemlösa då hotellet är fullbokat. får se om det blir en monstersession nere i lobbyn efter att ha sovit 4 timmar.

torsdag 22 november 2012

onsdag 21 november 2012

ner

$1054 efter 1 timme. sova

upp

$1111 efter 1 timme. snyggt. ska ut å äta med servitrisen. hon verkade lite nere idag. jag klargjorde att jag inte kommer att komma tillbaka och det gjorde varken mej eller henne glad. som det känns nu så är jag lite less på onlinepoker och skulle gärna dra till fillippinerna imorgon typ.

det är fint att tänka att det är en nödvändig del av livet att bli sårad och vara ledsen men jag har fan inte tid. nästa år så blir det inge fruntimmer alls, bara sitta å spela poker och dragspel. dricka kaffe, snusa och lyssna på Joppa. finns folk som hare sämre.

-ev-lista

angela h
plo100
förhållanden
5/10 push or fold

ner 2,4k hittills nu ska jag antingen mörda eller bli mördad av nån hu.


...


 tar en paus ist.

snubbla in på nån fiskblogg å

såg det här

http://bloggar.expressen.se/tagtstrom/2012/11/18/jag-far-skylla-mig-sjalv-nar-jag-far-in-det-sa-daligt/

förlorar 200 marker på den synen och det är när han har topset. ball blogg när man postar en badbeat från tidigt in i en 500kr-turnering!

tisdag 20 november 2012

upp

$521 efter 3 timmar. antar att dragspelsmusiken bidrog till att jag orkade med en sjujävla comeback. trött.

upp

$3322 efter 5 timmar. takin the team on my f back doh. ner 197 för dagen men är inte klar. servitrisen kom förbi så jag tog en liten paus. spela lite ipaddragspel sen grinda vidare.

ner

$1314 efter 1 timme. spelade bra och sprang helt enkelt som bajs. tänkte efter extra noga i get-it-in-lägen då man ofta kan börja få in pengarna för light i slutet av en dålig session.

tog en paus och gick över till jeppes rum och beställde hem mat. tvingade dessutom honom att ladda ner en dragspelsapp till sin ipad som jag spelade på i över en timme. har även lånat med ipad tillbaka hit och spelar för fulla muggar.

ska köra en ny session snart och anstränga mej extra mkt för att spela bra.

måndag 19 november 2012

ner

$2205 efter 2 timmar. spelade bra tycker jag. lyckades spela diciplinerat på 5/10 pushorfold trots motvind. är lite osäker på sista handen jag spelade:

***** Cassava Hand History for Game 380259266 *****
$2/$4 Blinds Pot Limit Omaha - *** 20 11 2012 14:02:25
Table Basel (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 4
Seat 1: mr_suspekt ( $400 )
Seat 2: Saimniex ( $477 )
Seat 6: blahh99 ( $243.75 )
Seat 9: darkside06 ( $320.06 )
darkside06 posts small blind [$2]
mr_suspekt posts big blind [$4]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9s, 7h, As, Ac ]
Saimniex folds
blahh99 calls [$4]
darkside06 calls [$2]
mr_suspekt raises [$12]
blahh99 calls [$12]
darkside06 folds
** Dealing flop ** [ 8d, 9h, 2h ]
mr_suspekt bets [$27]
blahh99 calls [$27]
** Dealing turn ** [ 5d ]
mr_suspekt checks
blahh99 bets [$90]
mr_suspekt calls [$90]
** Dealing river ** [ Ah ]
mr_suspekt checks
blahh99 bets [$55.37]
mr_suspekt calls [$55.37]
** Summary **
blahh99 shows [ Jc, 8s, Th, 4h ]
mr_suspekt mucks [ 9s, 7h, As, Ac ]
blahh99 collected [ $378.24 ]



först så funderade jag på att potta turn men kom fram till att det inte borde vara optimalt. använde hela tidsbanken innan jag agerade. jag checkar då jag inte tror att jag har så mkt fold equity samt att jag inte tror att jag har +50% mot hans range. när han pottar så känns det som att han har precis en sån slags hand som han nu också hade. klart att han kan ha stegen också men hans sizing samt timing viktar det verkligen åt nåt slags combodrag. jag ser ingen mening i att ställa så länge jag är bekväm med att spela rivrar ur position, vilket jag anser mej vara. jag tror att det är bättre att checksyna turn och checksyna alla rivrar än att checkraisa turn då han kan få för sej att checkabakom rivrade 2par men ställa alla enparshänder som jag slår.



är lite osäker dock. dom enda korten jag tror jag kan folda på är T, J och kanske Q. färgerna synar jag av på då han bluffar 100% om han bara har ett par och jag får så bra odds. som handen utspelade sej så sparade jag $55 iaf! har 43% på turn btw.

sovdags ist

vettifan vad det är men jag känner mej inte alls i form. kan vara att det går lika dåligt online för jeppe som det går bra för mej. kan vara att jag har drabbats av turistdirre å måste spela 20% av alla händer sittandes på toaletten, jag vet inte. eller så är jag bara trött helt enkelt. vaknade alles för tidigt i morse av att jag var tvungen att gå på toa. lägga mej nu å försöka sova 12 timmar vore nog optimalt.

fan vad förbannad jag blir när jag tänker på en ung tiggarmamma som satt i en trapp idag. massa folk i trappen och bredvid henne står ett typ 2 årigt barn och framför henne ligger en bebis och sprattlar på trappsteget. jag gav henne en slant men för att göra det så klev jag nästan på bebisen. när jag tänker tillbaka på det så känns det som att mamman medvetet placerat bebisen där för att nån av misstag ska råka kliva på en arm eller nåt och få panik och skänka en större slant. jag vet inte. jävla tragiskt hur som helst.

upp

$1408 efter 4 timmar. sprang väldigt bra då allt plus kom från plo200 och jag backade på plo400. känner mej lite trött och omotiverad.

söndag 18 november 2012

upp

$1154 efter 2 timmar. börja med att göra en stor misslyckad bluff på plo600, sen bara smooth sailing tillbaka på grönt. 13 timmar för dagen borde vara $130 i rakeback ungefär. hoppas kunna betala av hela thaivistelsen med rakeback :)

ner

$453 efter 5 timmar. kom precis hem ifrån en middag med servitrisen. trevlit. funderade på att bara ta å lägga mej å sova men nu råkade jag slå igång millencolins tiny tunes-album på youtype och känner att jag återigen har grind on my mind!


                                     "sleep?! sleep is for those people who are broke!"

                                                                                             50cent


Grattis i efterskott pappa!

tänkte att jag inte skulle glömma bort att du fyller den 16e. senast jag kollade på datumet så var det den 11e å jag tänkte att det var flera dagar kvar. nu står det att det är den 19e. tiden går fort när man har roligt antar jag. eller snarare så märker man inte att dagarna går när alla är exakt lika.

ett stort Grattis hur som helst!!

spammar mej själv

 men jag känner att tilten är nära så jag måste få ut det på nåt sätt.

pf tror jag inte är så dåligt. rivern slog mej precis är dåligt. han måste ha ett set där mer än tillräckligt ofta. var medveten om att det är lite konstigt att han skulle minraisa med nöten + att jag har en 7 som blockar andranöten men det är en lite konstig spelare. att jag underreppat handen är oväsentligt mot honom. är 95% säker på att han inte bluffar så där, där men han kan säkert ha checkat bakom åttor, sprungit in i nior eller ha en hand som JJT* som han väljer att minraisa att jag måste syna av. pisset.

***** Cassava Hand History for Game 380054498 *****
$2/$4 Blinds Pot Limit Omaha - *** 18 11 2012 22:34:43
Table Lecce (Real Money)
Seat 7 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: DonkyFish ( $507.80 )
Seat 2: PitBusto ( $404.80 )
Seat 4: mhe50 ( $1,300.25 )
Seat 6: niwremnav ( $860.96 )
Seat 7: Spotify ( $433.80 )
Seat 9: mr_suspekt ( $731.50 )
mr_suspekt posts small blind [$2]
DonkyFish posts big blind [$4]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Ac, Ad, Qd, 7h ]
PitBusto raises [$12]
mhe50 raises [$42]
niwremnav folds
Spotify folds
mr_suspekt calls [$40]
DonkyFish folds
PitBusto calls [$30]
** Dealing flop ** [ Ah, 8d, 3s ]
mr_suspekt checks
PitBusto checks
mhe50 checks
** Dealing turn ** [ 9c ]
mr_suspekt bets [$77]
PitBusto folds
mhe50 calls [$77]
** Dealing river ** [ Jh ]
mr_suspekt bets [$190]
mhe50 raises [$380]
mr_suspekt folds
** Summary **
mhe50 did not show his hand
mhe50 collected [ $660 ]

mongoloida tyska jävla

nazisthitandrunner. ballt att vinna två inköp på en gång och sen börja minraisa pf men dra när jag inte tiltar tillräckligt uppenbart för dej.

upp

$272 efter 6 timmar. spelade en roli hu match som jag tror jag spelade bra i. förutom handen nedan kanske

the

fuck am i doin?

***** Cassava Hand History for Game 204719289 *****
$2/$4 Blinds Pot Limit Omaha - *** 18 11 2012 17:53:58
Table Sugar Land (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: _guess_what ( $1,045.50 )
Seat 9: mr_suspekt ( $760 )
mr_suspekt posts small blind [$2]
_guess_what posts big blind [$4]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Th, Ah, 5s, 8s ]
mr_suspekt raises [$10]
_guess_what calls [$8]
** Dealing flop ** [ Jh, 2h, 5d ]
_guess_what checks
mr_suspekt bets [$18]
_guess_what raises [$47]
mr_suspekt raises [$134.25]
_guess_what calls [$105.25]
** Dealing turn ** [ 2d ]
_guess_what bets [$328.50]
mr_suspekt raises [$595.75]
_guess_what calls [$267.25]
** Dealing river ** [ Qh ]
** Summary **
_guess_what shows [ Jd, 6s, 5c, Ad ]
mr_suspekt shows [ Th, Ah, 5s, 8s ]
mr_suspekt collected [ $1,519 ]

rocky balboa!

“Let me tell you something you already know. The world ain’t all sunshine and rainbows. It is a very mean and nasty place and I don’t care how tough you are, it will beat you to your knees and keep you there permanently if you let it. You, me, or nobody is gonna hit as hard as life.
But it ain’t about how hard you hit; it’s about how hard you can get hit, and keep moving forward.  It’s How much you can take, and keep moving forward. That’s how winning is done.
Now, if you know what you’re worth, then go out and get what you’re worth. But you gotta be willing to take the hits, and not point fingers and blame other people. Cowards do that and that ain’t you. You’re better than that!”
dagens  session har inte börjat bra men det känns som att spela många timmar har fått mej att ta smällar bättre.

lördag 17 november 2012

upp

$1247 efter 2 timmar. är helt mosig i huvet. satt å kolla pokerforum samtidigt som jag spelade vilket gjorde att jag inte focuserade alls. gjorde ett stort misstag tror jag (jag förstår inte) och är på nån slags tilt. superbra bord men jag känner att jag inte kommer kunna spela annat än dåligt just nu så jag tar å lägger mej ist. ingen bra känsla alls.

ner

$423 på 6 timmar. var tvungen att sluta för att jag börja tilta. upp totalt 1600 för dagen men jag var inställd på smooth sailing uppåt 6k, så besvikelse.

pissa bort ett inköp på plo400

när servitrisen kommer å plingar på å drar med sej nån tjejkompis in på rummet. jag är oduschad å stinker av svett å diaré. jag cbetar tptk på A82ss å blir potcheckraisad av en som över 70 händer har 42% raise cbet. jag bara trycker in det med 4% equity vs 88. lite tiltad nu. är upp 2717 för dagen men var upp nästan 4k.

vann precis tillbaka ett inköp av samma spelare.

bra

att jag inte shova handen nedanför. det enda han kan folda som slår mej är 55 och det är inte säkert han gör det. vet inte vad jag tänkte riktigt.

upp lite i början på session nr2. 8 timmar kvar.

fredag 16 november 2012

upp

$2074 efter 4 timmar. känner mej i form men behöver en lunchrast.

tiltande hand.

 började med att vinna $300 sen ner till -$1400 sen upp till $2300 när den här handen utspelas. måste vara ett push eller foldläge på rivern va? han tänkte länge innan han beta efter min check. min image är ganska clean och jag tror han förstår att jag är lite scared money i det här läget. raisar jag rivern så pottar jag vilket är strax över 2k.

***** Cassava Hand History for Game 248845962 *****
$3/$6 Blinds Pot Limit Omaha - *** 17 11 2012 15:10:56
Table Leganes (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: jmp11 ( $1,234.76 )
Seat 2: KLAUS_H ( $609 )
Seat 4: Vibekingz ( $358.03 )
Seat 6: mr_suspekt ( $4,089.89 )
Seat 7: UlDuffer ( $987.05 )
Seat 9: drdonk_87 ( $2,462.86 )
jmp11 posts small blind [$3]
KLAUS_H posts big blind [$6]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 8s, Ad, Ks, Kc ]
Vibekingz calls [$6]
mr_suspekt raises [$24]
UlDuffer calls [$24]
drdonk_87 calls [$24]
jmp11 folds
KLAUS_H folds
Vibekingz calls [$18]
** Dealing flop ** [ Ts, 5s, As ]
Vibekingz checks
mr_suspekt bets [$78.75]
UlDuffer folds
drdonk_87 calls [$78.75]
Vibekingz folds
** Dealing turn ** [ 7s ]
mr_suspekt bets [$196.87]
drdonk_87 calls [$196.87]
** Dealing river ** [ Tc ]
mr_suspekt checks
drdonk_87 bets [$475]
mr_suspekt folds
** Summary **
drdonk_87 did not show his hand
drdonk_87 collected [ $652.24 ]

trött, stel å lite magsjuk

hejcarbonarahejdåcarbonara. kanske borde ta en dag ledig idag trots att jag ligger efter med timmarna.

skulle inte tro det. beställa upp en massage till rummet, dra på eye of the tiger och grinda 14 timmar!

ner

$829 efter 8 timmar. frustrerande session. spelade lysande i början men sprang inge bra. bra att ha en 12timmarsdag iaf.

autopilot?

nejdå.


***** Cassava Hand History for Game 465846654 *****
$1/$2 Blinds Pot Limit Omaha - *** 16 11 2012 17:45:54
Table Asmara (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: thunderwood ( $261 )
Seat 2: AndrewChen ( $200 )
Seat 4: OMGLadyGaga ( $39.58 )
Seat 6: xiao216 ( $82.73 )
Seat 7: mr_suspekt ( $276.62 )
Seat 9: geijo69 ( $856.03 )
xiao216 posts small blind [$1]
mr_suspekt posts big blind [$2]
AndrewChen posts big blind [$2]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9c, Ks, As, Ad ]
geijo69 raises [$6.75]
thunderwood folds
AndrewChen folds
OMGLadyGaga raises [$25.25]
xiao216 folds
mr_suspekt calls [$23.25]
geijo69 calls [$18.50]
** Dealing flop ** [ Ah, 9d, 5s ]
mr_suspekt checks
geijo69 checks
OMGLadyGaga checks
** Dealing turn ** [ 8s ]
mr_suspekt bets [$45.37]
geijo69 calls [$45.37]
OMGLadyGaga calls [$14.33]
** Dealing river ** [ 8c ]
mr_suspekt checks
geijo69 bets [$91.91]
mr_suspekt raises [$206]
geijo69 folds
** Summary **
OMGLadyGaga shows [ 4c, 6c, Js, 5c ]
mr_suspekt shows [ 9c, Ks, As, Ad ]
mr_suspekt collected [ $117.74 ]
mr_suspekt collected [ $245.90 ]




kan så klart hända att han betfoldar stegen på riv men jag tror verkligen att han kan ha supermkt air där, tror att preflop är bra också, men är inte säker.

känner mej het! gillar den här potten också. inge direkt speciellt + att jag förlora den men den känns så skön ändå:

villain har typ 40 i 3bet

***** Cassava Hand History for Game 204348508 *****
$3/$6 Blinds Pot Limit Omaha - *** 16 11 2012 12:27:17
Table Nancy (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Saimniex ( $1,578.52 )
Seat 2: Hurricane_ ( $1,044.28 )
Seat 4: ReRaiseButon ( $603 )
Seat 6: GPJC ( $1,605.48 )
Seat 7: justSTFU ( $1,770.34 )
Seat 9: mr_suspekt ( $1,064 )
ReRaiseButon posts small blind [$3]
GPJC posts big blind [$6]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Ad, Jd, 8s, Ts ]
justSTFU folds
mr_suspekt raises [$21]
Saimniex calls [$21]
Hurricane_ folds
ReRaiseButon folds
GPJC raises [$81]
mr_suspekt raises [$264]
Saimniex folds
GPJC calls [$198]
** Dealing flop ** [ 7s, 9d, 5s ]
GPJC checks
mr_suspekt bets [$165]
GPJC raises [$1,089]
mr_suspekt calls [$614]
** Dealing turn ** [ Jh ]
** Dealing river ** [ 5d ]
** Summary **
GPJC shows [ 4h, 6c, 5h, 7c ]
mr_suspekt shows [ Ad, Jd, 8s, Ts ]
GPJC collected [ $2,148 ]

torsdag 15 november 2012

upp

$342 efter 4 timmar. har varit ute på kafferast med servitrisen. det verkar mkt bättre på den fronten vilket känns skitbra. nu ska jag få in en massa timmar!