lördag 1 mars 2014

misär

rousso kom precis tillbaka från pokerrummet. han har förlorat halva sin bankrulle de senaste 10 dagarna. själv sitter jag och äter gamla, kalla pommes och ser i pokertrackern att min winrate för riversyner är -800bb/100 medan farbrorB har -90.

idag raisar rousso QQ32ds från utg2. floppen kommer Q76r. rousso cbetar 200 in i 260 och en fisk synar i position. en reg som vunnit 8k och sitter nu sitter med 10k, han kan bluffa när han förlorar men är nitig när han vinner. Reggen pottcheckraisar, rousso synar och fisken foldar.. Turn är 7s och reggen checkar. rousso checkar bakom. rivern är 9x och reggen betar 1100, rousso höjer till 2600 och reggen ställer. rousso foldar. när jag får ihop investeringspengar så vill jag investera i rousso tror jag.

imorron åker vi till aten och hänger med hans familj innan jag flyger hem.

det går rykten om att det kan ha fuskats i homegamet vi spelade i för några dagar sedan förresten.

frustrerad red line

nej, inte frustrerande, frustrerad.



Sitta och vänta på live-set ups has made ikuminyoanel a dull boy. senaste två dagarnas onlinespel. skrattade när jag uppdaterade grafen nyss :)

fredag 28 februari 2014

onlinepoker

är mkt roligare, hälsosammare, stimulerande och antagligen lönsammare än jävla livepoker. spelade nyss och vilken fröjd att tuta upp flera bord och få spela poker istället för att vänta på kort å set ups. känner mej pepp som ungdomarna säger nuförtin.

det blev inga 40k :(

spelade 10 händer å torskade mina 1k. cc 50 in i 60 med KK9d8 hu på AT7d, cr från 120 till 310 på Qd och betade 340 på 2d med 260 bakom. han gör en fruktansvärt bra syn med QQJ9. sen synar jag 20 med KQQJ och floppar QT3r men är uppe mot AKJ7 :( lul

ska boka en hemresa med detsamma.

torsdag 27 februari 2014

what are the odds?

rousso föreslår att jag använder mina sista 7k hkd för ett inköp på 5/5 och att han tutar in 500 också för 50% av min action. låter roligt och på så sätt så lever drömmen om att uppfylla mitt februarimål fortfarande. tekniskt sett. jag behöver vinna runt 40k eur imorgon vilket innebär att jag måste vinna och flytta upp till bra 5/10bord och till slut 10/20 inom loppet av säg; 300 händer. 

det kan gå, men vad är oddsen? jag tänker spela tight och ganska lågvariansigt men är inte rädd för att gå upp i nivå. 2 inköp för nivån över och det är gogogogo (förutom till 10/20 där jag gärna sätter mej med 1,5 inköp). 

onsdag 26 februari 2014

gör ingenting!

rätt skönt. snacka med jeppe över fb och känner mej motiverad att grinda när jag kommer hem.

det här är det bästa jag hittat på internet idag för er som inte har tid att kolla igenom 1000tals olika sidor själva: http://9gag.com/gag/a3Y2gMr   David Beckham är min favorit "hey, i sell cars now, that's cool too"

ska beställa en biljett hem om ett tag tror jag.

Dag 6

ner 3500 efter 15 timmar.

åkte till aten till ett 5/5 homegame. klockan på laptoppen visade en timme för lite så när rousso ringde och sa att skjutsen stod å väntade utanför casinot så hade jag precis kommit ur duschen. glömde av att jag snusar och tog därför inte med mer snus än dom två jag hade i mun.

har förlorat 6,5k av roussos pengar och vill inte bli stejkad längre. har 2,2k sek på visakortet som jag hoppas räcker till en hemresa. väntar till imorgon med att beställa den utifall jag känner att jag vill stanna på hotellet å spela online å hänga med rousso några extra dagar. just nu så vill jag dock bara åka hem på en gång.

på ett sätt hade det varit bättre om jag hade lånat pengarna ist. då hade jag kunnat fortsätta att inte bry mej ett skit om resultat. nu känns det dock förjävligt.

det positiva är att jag verkligen känner mej äcklad av livepoker med en massa rök och ser fram emot att komma hem och vara nyttig och få spela riktig poker. livepoker är så jävla jävla jävla tråkigt. bara att sitta och vänta och lägga sej. det känns som att den här resan har fått upp min motivation att grinda på nätet och det är värt mkt.


måndag 24 februari 2014

Ska spara resten av stejken till imorgon och

har därför en massa tid till att göra ingenting. Kollade dt.se om dom gjort nåt reportage om vår spelning i bygdegården. Då slog det mej att jag glömt dela med mej om en jävla rolig grej.

Jag blev intervjuad av en reporter som satt och tog anteckningar i ett block. Hon kommenterade på att det verkar vara en väldig spridning på människor i bandet, några unga, några väldigt gamla. Hon frågade vilka musikaliska bakgrunder vi hade egentligen. Jag tänker lite och säger "Allting ifrån punk till gammeljazz". Hon skriver "punk" "jazz" och pekar Margareta och frågar om inte hon har sysslat med.... kommer inte ihåg vad hon sa men hursomhelst så skriver hon ner det på pappret också. Jag tycker att "Allt från punk till gammeljazz" låter bra så jag säger det igen och tittar manande på hennes anteckningar. hahahaha som från the Office "Brent mused and..." hon tittar frågande på mej och jag inser att jag bara ska vara tyst. Det var roligare när det hände än när jag skriver det här då det var aningen mer utdraget och tydligt. Grät av skratt inombords.

Imorgon kommer farbror Rousso och det blir roligt! Han vill ge mej 2k till men jag förklarar för honom att jag kommer gråta om jag spelar bort hans ursprungliga 5k.

repeat: http://www.youtube.com/watch?v=sjCw3-YTffo

Dag 5

ner 1800 på 3 timmar. vann inte en pott. gjorde flera luriga men bra folds och förlorade till slut en 2k-pott med AAT3ss på KT4ccs med SPR1. bordet var rätt bra men jag hade bara 400 kvar i fickan och det kändes segt att fortsätta.

rousso kommer imorrn å jag avvaktar nog med spelandet tills jag snackat med honom. om jag hade haft 100k sek så hade jag hellre förlorat 3k eur av mina pengar än roussos men beggers cant be choosers antar jag... lol

söndag 23 februari 2014

Dag 4?

ner 530 efter 2 timmar. inga fiskar och rejken kappas på 20e... kanske går ner senare.

satt å skrattade högt vid bordet över denna smskonversation

J: fråga om ilithios är där

E: han är på toa. kan jag hälsa honom nåt?

J: köp en dricka till han bara så blir han nöjd

E: vilken dricka blir bäst tror du?

J: han gillar citronvatten

E: (bla bla bla) hur gick korångspelen i helgen?

J: korångspelen gick bra Bolivia fick 8 bollar.

E: dom har varit heta hela säsongen va? hur gick det för belgarna?

J: japp dom har vart heta. Belgarna vinklade ur sej. Har du stött på nå coola lirare där då?

osv osv.

näst senaste sessionen jag spelade på svs så vann jag 30k på plo10k, idag länsade jag kontot å får förhoppningsvis ihop tillräckligt för en flygbiljett hem.



lördag 22 februari 2014

Dag3

upp 288 efter 12 timmar.

började med -1000 sen upp till +1700 sen var bordet skitbra men händerna spelade sej själv ner till +288 igen.

kommer inte vara kvar här så länge. inte värt att sitta och dra i sej ciggrök och få lungcancer för en lägre EV$/h än hemma på nätet.

saknar onlinepokern. ser fram emot att kunna spela och inte bara vänta. det går inte att vara kreativ när det är 5 som ser varje flopp.

Dag2

ner 800 efter 8 timmar.

Saknar onlinepoker...

fredag 21 februari 2014

innan Dag2

Datorn hade pajat när jag vaknade idag. Rousso ringde en datatekniker i Aten som sa att det var kört och att jag var tvungen att lämna in den. Nu verkar den dock funka igen. Om jag inte uppdaterar på nån ett par dagar så är det hursomhelst för att laptoppen är trasig.

Har ätit gratis frukost och varit på gratis gym. Nu ska jag bara ta en gratis dusch och gå ner å spela.

Jag hoppar på Roussos stejk på en gång och spar mina egna pengar till eventuella kostnader när jag är här. Det känns ok. Han kommer åka till Aten snart och komma tillbaka på tisdag. Förhoppningsvis så har jag en 10/20-rulle då så vi kan spela på samma bord.

Känner mej i form!

torsdag 20 februari 2014

Dag 1

ner runt 750e.

lång resa. hjälpte en gammal grektant med sin tunga väska och bjöd henne på snus. hamnade bredvid en 22årig fotomodell (som jag också bjöd på snus) som hade adhd och som hade hälsat på en kompis i hedemora för några år sedan. "det fanns en ICA och en damfrisör, jag åkte hem efter 20 minuter fast jag skulle stannat en vecka, min kompis blev jätteledsen men jag pallade bara inte!" Hon var faktiskt jävla trevlig och intressant för övrigt. Jag och fotomodeller. Hängde med en annan fotomodell förra gången jag åkte från Grekland å hem faktiskt, coolt.

sov 30 minuter på planet och hade utan den sömnen varit upp i över 40 timmar (tror jag) när jag slår mej ner vid pokerbordet i loutraki. 7 handat med bara fisknits. förlora en flipp och gjorde en stor bluff mot 4tal. jag tror att jag spelade väldigt bra den korta stunden det varade.

fick med mej 15k HKD som jag växlat till 1,4k EUR. Tänkte börja med dom innan jag går över på roussos stejk. det där lät hoppfullt!

egentligen är det som ett ironiskt skämt att jag är här igen men jag är inte den som ger mej! jag tror att jag kan spela bra här när det bara är omaha som spelas. har alltid spelat lysande omaha i grekland enligt mitt tycke.

Aja, 1,3 inköp kvar på egen rulle. Jävla fräsig Rousso är förresten. Kommer å hämtar mej vid flygplatsen, bjuder på en dyr middag och slänger åt mej 5000eur som han helst vill stejka med men som jag får låna på obestämd framtid om jag vill. Slog mej precis att det kanske är karma och att jag bara ska tacka och ta emot. (väljer stejken och inte lånet vilket jag är osäker på är rätt, men men)

Spännande att bli all-in imorgon. Vinner jag och fortsätter vinna så har jag dubbel lön kontra att jag förlorar första all-innen. Jag kan skriva det men grejen är att jag skiter i det. Jag försöker bara göra rätt så kommer jag ha vunnit en miljon innan året är slut. Kan ni ge er fan på.

Bor gratis här på hotellet, får 3 måltider gratis om dagen samt gratis mackor vid pokerborden + gratis kaffe i lobbyn. Dom två drygaste regsen är busto och bannlysta så det känns faktiskt inte så tokigt att vara i pokerrummet nu.

"Egentligen får jag vara nöjd med dagens session....." ;)