måndag 24 februari 2014

Ska spara resten av stejken till imorgon och

har därför en massa tid till att göra ingenting. Kollade dt.se om dom gjort nåt reportage om vår spelning i bygdegården. Då slog det mej att jag glömt dela med mej om en jävla rolig grej.

Jag blev intervjuad av en reporter som satt och tog anteckningar i ett block. Hon kommenterade på att det verkar vara en väldig spridning på människor i bandet, några unga, några väldigt gamla. Hon frågade vilka musikaliska bakgrunder vi hade egentligen. Jag tänker lite och säger "Allting ifrån punk till gammeljazz". Hon skriver "punk" "jazz" och pekar Margareta och frågar om inte hon har sysslat med.... kommer inte ihåg vad hon sa men hursomhelst så skriver hon ner det på pappret också. Jag tycker att "Allt från punk till gammeljazz" låter bra så jag säger det igen och tittar manande på hennes anteckningar. hahahaha som från the Office "Brent mused and..." hon tittar frågande på mej och jag inser att jag bara ska vara tyst. Det var roligare när det hände än när jag skriver det här då det var aningen mer utdraget och tydligt. Grät av skratt inombords.

Imorgon kommer farbror Rousso och det blir roligt! Han vill ge mej 2k till men jag förklarar för honom att jag kommer gråta om jag spelar bort hans ursprungliga 5k.

repeat: http://www.youtube.com/watch?v=sjCw3-YTffo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar