onsdag 29 februari 2012

Dag 47

upp 666 efter 13 timmar. önskar jag hade gett dealer en euro i dricks innan jag lämna bordet.

måste vara skitnöjd med spelet idag men gick ifrån att vara +1750 till +666 varav jag torska 1000 i tre potter de sista 20 minuterna.

gjorde några "stora" folds, några bra slowplays, pottkontrollerade i bra lägen, flera bra inducespel å en hjältesyn med dam hög för en riveröverbet.

tisdag 28 februari 2012

en hand från igår som

känndes spyig som fan men som jag är osäker på.

jag limpar QJo från utg+1. har tidigare alltid foldat QJo där men vill hitta lägen att vara mer lös då jag tror att jag kan höja min timlön genom att hamna i fler situationer mot dåliga spelare. dock så kanske den här handen visar på motsatsen:

det foldas fram till en kille i 35års åldern som är något av en semireg. har inga reads på honom men han ser ganska seriös ut. han raisar till 25 från CO å en reg i 55års åldern utan några superutstickande tendenser synar från knappen. det foldas till mej å jag synar. regen är ofta ganska passiv å överspelar inte händer, iaf inte med bets å raisar, vet inte hur stationig han är för dagen. han har nog aldrig sett mej göra nåt out of line.

floppen är Q94hh å jag checkar. preflopraisarn cbetar 50 in i 80 å knappen synar. knappen började handen med strax under 300 å CO har runt 650. jag checkraisar till 180 för att folda vs CO men få in det mot knappen. det kändes som ett ganska bra alternativ men jag vet inte.

Dag 46

blir mest troligt en pokerfri dag idag. om inte alexis som är på väg till casinot nu ringer å säger att det är ett väldigt bra bord.

rätt skön dag idag. vakna klockan 12.30 vilket inte är skamligt sent. ringde å beställde hemkörning (kyckling å ris, då alexis är en jobbig jävla personlig tränare/kostexpert som kallar mej malaka om jag äter fläsk lr pizza). har börjat gymma på tis, tors samt lördagar så var iväg idag å lät mej köras med. jag gjorde misstaget innan vi var iväg första gången då jag sa att jag inte ville köra nån jävla pussygympa utan att jag fanimej vill känna smärta i musklerna, å det får jag äta upp nu.

... bah fick precis sms om att det är tre bra bord igång. har redan varit uppe 11 timmar men jag behöver ju inte spela en 12timmarssession heller. borde vara i rätt bra form för poker nu, så inga undanflykter.

målet för dagen är att spela bra å ta bra beslut. om jag gör ett misstag så har jag kommit fram till att det är ok, det viktigaste är att inte låta det misstaget leda till andra misstag, vilket misstag "tidigare" har haft en tendens att göra för mej.

innan jag går iväg så tänkte jag beskriva en line som jag gärna vill höra synpunkter på:

säg att jag raisar KQ från mittenpos å får två syn bakom å att bb synar. floppen är J94r å alla checkar. turn är en 2a/3a/5a eller 6a, med eller utan färgdrag. om bb checkar så gillar jag att beta 130 in i 80. har 100% succé-rate över 10 händer typ, men är det en vettig line om det inte är nån fiskig callingstation kvar i potten? jag skulle aldrig/väldigt sällan överbeta där om jag inte har en hyfsat clean image heller. är det bättre att beta 60 å sen skjuta blank river om jag inte vill check-ge upp? tänker bara att om jag får 9X eller 66-88 på kroken så har dom ofta svårt att komma loss på rivern när dom väl börjat syna. bättre risk/reward för dubbelbarrel men det har varje gång jag provat överbeten där kännts så rätt. jag tror inte att jag kan cbeta floppen heller, eller?

poängen är att det är skapligt osannolikt att nån har toppar då dom i pos checkar bakom samt bb checkar 2 gånger. det är väldigt osannolikt att jag kommer vinna potten direkt med en normal bet multiway så även om min bet ser helt ologisk ut så tror jag ändå inte att nån kan göra nåt åt det. det känns som detta är ett väldigt återkommande läge och om det är så bra som jag misstänker så är det guld värt.

tror jag skiter i pokern idag iaf. börjar känna mej trött. har 4 polisskolanfilmer kvar att kolla på ändå så.

måndag 27 februari 2012

Dag 45

ner runt 1500 efter 6 timmar. var på sån fruktansvärd tilt att jag beslutade mej för att jag var tvungen att gå hem. rökte en cigg men är verkligen inte mer självdestruktiv än så så oroa sej inte. känslan av att snart vara gul är hemsk. verkligen, verkligen hemsk. har spelat riktigt bra hela året känns det som. visst har jag tiltat en del men jag tror ändå att jag lyckats få ner tiltande relativt med tidigare i min pokerkarriär så det är inte det som är problemet. jag tror att mitt texasspel har blivit väldigt lidande av mitt omahaspelande men de senaste dagarna så känner jag hur jag börjat spela bättre å bättre. betsizes å cbetande är nog det som jag varit sämst på men jag har justerat en del på slutet å det känns mkt bättre nu. jag tror jag har betalat av lite för mkt i mediumpotter och jag har inte slowspelat i rätt lägen, men det är nåt som jag jobbar på nu.

jag har inte förstått misstagskonceptet i poker riktigt. jag har alltid blivit lika besviken när jag gjort ett misstag i en liten pott som i en stor pott. det är en läcka tror jag. jag borde vara mer försiktig med att begå stora misstag. planera i förväg så jag inte hamnar i tuffa lägen i större potter. offra lite ev för att inte riskera att begå stora misstag. eller?

en hand från dagens session spelade jag på det viset men intalade mej efteråt att jag begått ett misstag. jag raisar ak från mittenposition å får syn av en ung spelare som alla säger är en nit men som jag har en spyig history med (spyig från båda parter) synar från sb efter att knappen synat. floppen är KQ3ss å jag cbetar stort, 50 in i 65. jag hade en ganska aggro image så jag tror inte att nån tänker folda nåt för EN bet på floppen. knappen foldar å sb synar. turn är Tx å han checkar. jag checkar bakom vilket man kan säga är för potcontrol vilket är rätt med tanke på det jag sa om att offra ev för att inte begå större misstag. men seriöst, det måste vara helt hjärndött att checka där. min motivation nu var "hmm det var inte ett bra kort, det hjälper definitivt hans range". men att betfolda där måste vara mkt bättre. jag förlorar mot AJ, som mest troligt måste ha ett färgdrag också, J9ss samt QTs/KTs utan färgdrag. den turn måste vara perfekt att få in den sista av två bets med tptk å sen checka bakom alla rivrar då han alltid kommer syna med allt han kunde syna floppen med. när jag checkar å är slagen så kommer jag ganska ofta betala av en bet eller värdeäga mej själv på många rivrar. jag tror dessutom att han aldrig kommer checkraisa med nåt som jag slår. hursomhelst så sitter färgen på rivern å vi checkar båda två. han visar KTo å jag känner mej supernöjd med att ha checkat bakom turn. så jävla uselt av mej att vara så resultats fixerad.

jag "spydde" bort 300 tidigt in i sessionen. trodde jag, eftersom jag förlorade, men när jag berätta om den för alexis som är väldigt konservativ så säger han direkt att det aldrig kan vara dåligt som jag spelade handen.

gjorde ett hjältespel som inte funkade. tror inte det kan ha varit ett stort misstag, men när jag får se resultatet så känns det som jag gjort fel. jag öppnar AQ från sen position vid ett nytt bord å en spelare i 30års åldern som jag aldrig sett innan synar från sb. floppen är KK8r å vi checkar båda två. turn är Ts å han betar 25 in i 75. jag synar. rivern är 2x å han betar ganska snabbt ut 100 å ser oseriös ut. jag synar till slut å han visar K4o. ett par händer senare så öppnar jag 33 från tidig position (brukar oftast limpa där men ville odla en lite mer aktiv image). hur som helst så får jag två syn, en av en random fisk i position å en av en nit från bb. floppen kommer TT6r å jag betar 20 in i 60 efter att niten checkat. random fisken raisar till 60 å jag lägger. han slänger upp 45o...  byter bord.

sitter på samma bord som han som jag hade 3k-i-fickan-incidenten med å handen efter jag herofoldat tptk på t8h5h2 så raisar jag till 45 med AQ efter en limp i straddlad pott. en randomfisk synar från knappen å han från igår 3betar till 135 med 550 bakom. han är på supertilt å jag bestämmer mej för att pusha. sen börjar jag fundera på om jag kanske gör bäst i att bara syna å sen ställa över alla cbets, om jag inte träffar, annars syna ner. sen börjar jag levla mej själv "hmm skulle han verkligen 3betsbluffa mej när vi precis blivit bra kompisar å han sitter å lyssnar på min ipod som jag lånat ut till honom för att han är på tilt? jag foldar. fisken synar å han från igår får in en bet med QTs på Q42r å sen checkar dom ner å han tar potten. efter det så går jag å äter. tar upp en näve chips från tallriken å klämmer sönder dom så det regnar potatisflarn över maten. alexis frågar hur jag mår å jag bara gör tummen ner å lämnar efter att ha ätit upp halva mackan.

fitta.

om jag lyckas ta mej igenom den här jävla skiten som vinnare så ska jag fan vara stolt. alltså, det värsta som kan hända är att jag får flyga hem å spela lågt på internet, har ingenting i kroppen eller hjärnan som drar mej tillbaka till drickande. har som jag sagt tidigare ALDRIG varit det minsta sugen på sprit efter dåliga pokerperioder. det är bara så fruktansvärt jävla frustrerande. men nånstans inom mej så vet jag att jag kommer klara det. i slutet av 2012 så kommer jag ha runt 90k i rulle efter att ha fått in minst 2500 timmar. jag kommer vara mkt bättre på poker än vad jag är nu å jag kommer att spela med ett stort självförtroende. det kommer att hända.

kom att tänka på 2 roliga händer

2 händer mot en som jag skrev om för nån månad sen. då limpraisa han mej å visa T8s varpå jag borde ha sagt "take my 20 euros and buy yourself a nice bra buddy". igår limpade han å jag raisar 74dd från knappen. han synar å floppen är T42sss. han checkar å jag checkar bakom. turn är 6s å han betar 40 in i typ 70. jag synar å rivern är typ Js. han betar 110. hmm måste ha varit nån till spelare till floppen som folda för hans 40. har för mej att hans 40 var typ 1/3pott å hans riverbet var ganska liten. jag kommer fram till att han aldrig har nötfärgen och att jag inte tror att han sizar så med Khög färg heller. jag tror dessutom att han ofta kan få för sej att stabba turn å sen bara skjuta rivern smått i desperation så jag ställer för 400 varpå han lägger. min line ser väldigt trovärdig ut så jag tänkte att han skulle kunna folda en bra färg där. jag säger att eftersom han visade mej en bluff förut så tänker jag visa nu men att vi sedan är kvitt. han låssas verka oberörd.

nån hand senare så checkar jag ATo i bb å floppen kommer AJ8r. jag donkar ut 15 in i 20 4ways. han är den enda som synar efter att ha limpat från CO. turn är 9x å jag betar 35 in i 50 för att betfolda. han synar å rivern är T. kommer fram till att en betfold till 55 är bra så jag betar å han synar. 72s visar han....

han försöker tilta mej med att säga exakt samma sak som för 3 månader sen "its my favorite hand..." men jag ler bara innerligt åt honom. lol vilket skämt han är. om rivern är nästan vilket annat kort som helst så kommer jag checka å mest troligt syna om han betar. han limpar 72s, sen synar han min 3/4p donkbet in i 3spelare när han har 2 spelare bakom sej. sen plockar han upp ett hålstegedrag å synar min bet igen. sen träffar han å synar min lilla värdebet. om han inte träffar så kommer jag att checksyna honom. jag började ärligt fnissa vid bordet, skratta tyst - låter manligare. han ser inte nöjd ut å byter bord några händer efteråt. :)

torska en 2,8k pott igår btw. 75 vs 86 på 752r i en liten 3betad 4waypot. vi var 3 som fick in pengarna å jag skulle inte bli förvånad om den tredje som inte visa hade typ KQ..

det sjukaste som hände igår var att jag vakna på morgonen å kom på att jag "smitit" iväg från casinot med 3000euro som en som jag kännt i 3 dagar bett mej ha i min jackficka då han saknade fickor. han gav mej 3st 1k-marker som jag efter 9 timmars spelande helt glömde bort. jag blev alldeles kall innombords å skyndade mej att slänga iväg ett meddelande över facebook att det var ett ärligt misstag å att jag skulle skynda iväg till casinot å vänta på honom där. första dagen jag gått till casinot oduschad. det enda jag gjorde var att ladda ner kate bushs wuthering heights till ipoden medan jag borsta tänderna å sen skynda jag iväg.

när jag kommer till casinot så är det inte en käft i pokerrummet å jag börjar få lite panik då jag vet att grabben skulle resa ifrån loutraki dagen efter å att jag måste få tag på honom innan. jag berättar vad som hänt för han som jobbar där som är snäll å ger mej namnet på han jag söker. jag kutar iväg till casinohotellet å berättar återigen vad som hänt å ber dom ringa till hans rum å berätta att jag är i receptionen med pengarna. han har inget rum på det hotellet visar det sej. jag kommer fram till att det enda jag kan göra är att gå tillbaka till pokerrummet å stanna där tills jag ser honom igen. när jag kommer tillbaka så är det ett bord igång å jag bestämmer mej för att commita mej till en 24timmarssession om så behövs, detta trots att jag endast sovit några timmar å luktar lite unket. 2 timmar senare är jag som sagt 2k ner i hålet å efter att ha hämtat 2k till från mitt casinokonto så är mitt saldo där 2,5k...

stålpsyket pettersson tar några djupa andetag å går tillbaka för att grinda vidare. när jag kommer tillbaka till bordet så drar den sista deepstacken å jag räknar lite snabbt ut att även om jag tar alla pengarna som dom andra 9 spelarna har på bordet så är jag fortfarande lite back. i bland leker livet, ibland inte.

que handen mot kinesen när jag får göra en herofold med knekt-hög. que fler sadistiska småpotter och hade jag inte haft wuthering heights i hörlurarna så vettefan hur det hade gått. med den låten blir plötsligt allting till nån slags surrealistisk musikvideo som blir vacker på nåt sjukt vis. en söt dealer ser ut att lida med mej å jag återfår hoppet om mänskligheten igen å lyckas hålla mej lugn å metodisk å jag fylls av nån varm känsla av att jag kommer klara det här. 9 timmar senare så är jag endast ner 600 å ser 3k-grabben komma in i rummet. jag skyndar fram å ber så hemskt mkt om ursäkt å förklara att det var ett honest mistake. alltså, jag var aldrig orolig för nåt annat än hans psykiska lidande. jag skulle inte ta emot pengar från nån gangstertyp eller nån som jag inte gillade. å jag var inte precis orolig att jag skulle få för mej att smita på riktigt, skulle hellre dö än lura av nån pengar på det viset utanför pokerbordet.

aja nu ska jag duscha å sen grinda.

en hand från igår:

var redan ner i hålet när den här handen utspelades. en tight å väldigt nitig kines limpar från utg+2 å jag isoraisar med j8 typ. vi är hu till floppen som är 644r. han checkar å jag betar 35 in i 65, han synar. turn är Ax å han checkar å jag betar 70. han har 290 framför sej å checkraisar till 190. tror att det kan ha varit ett flussdrag på turn btw.

är ganska säker på att hans range innan jag betat turn är 44-TT. 30 kombos som jag tror kommer folda å 4 som är kåk lr 4tal.

han verkar inte vara en idiot. hans iphone är dekorerad med ett spelkort (spader äss). fick bara en känsla av att han kunde försöka sej på ett move där. jag hade en ganska aggro-image å jag kan tänka mej att han kanske bara lessna ur med typ 88 å tänkte, "nänujävlar" fast på kinesiska. om han först tänker att han inte vill checksyna men att han inte vill folda heller så tror jag att det kan bli så här. jag får ett superbra pris på en bluff då jag är övertygad om att han foldar de 30 "bluffkombosarna" för 100euro extra.

220 för att vinna 395. säg att han har 7 bluffkombos å 1 nötkombo (30 vs 4 typ) vad behöver hans bluffrekvens vara då för att jag ska kunna ställa profitabelt? 

... ringde precis alexis för att fråga då han har en IQ på 180 å är duktig på matte. men han svara inte.... oh well:

om han bluffar 10% så.... nej om han bluffar varje gång så vinner jag.... hmmm kom precis på hur jag kan tänka, jag måste få ner siffran 7 till 0,5 då det är breakeven mot siffran 1 (siffran för kåkar å 4tal). en 1/14 måste det vara.

om han bluffar där en gång av 14 så är det breakeven att ställa. lol, jag är för trött i huvet för att försöka gå tillbaka för att kontrollräkna.

jag foldade hur som helst. ångrar inte den folden egentligen. även om han skulle bluffa tillräckligt ofta så måste jag ändå sitta där efteråt å känna mej som ett jävla pucko en rungande majoritet av gångerna när han visar 66 å alla tittar konstigt på mej. att syna där hade nog ett negativt värde om man tänker att det var ganska tidigt in i sessionen. var bara så frustrerande att behöva folda där igår.

söndag 26 februari 2012

Dag 44

ner 613 efter 12 timmar. var en riktigt sjuk dag både vid bordet å även utanför casinot. var ner 2k efter 2 timmar å gulångesten satte in. spelade riktigt bra idag tror jag. ångrar en fold preflop med ak bara, så jävla tiltande. dock var det nog bara ett misstag som kosta runt 100euros. måste försöka analysera ut å göra nåt åt att jag rycker på axlarna åt 500euros-hjältesyn/spybluff-misstag å börjar nästan grina om jag gör en break-even-fold. aja ska sova.

fridens

lördag 25 februari 2012

Dag 43

upp 463 efter 9 timmar. sprang över ev å är inte nöjd med mitt spel för dagen.

fredag 24 februari 2012

Dag 42

ner runt 900 efter 12 timmar. spelade bra de första fyra timmarna men tiltade eftersom jag ändå var back runt 1000. sen så spelade jag 75% av alla händer jag fick de sista 8 timmarna. riktigt usel diciplin idag. får försöka se till så det inte händer imorrn igen.

torsdag 23 februari 2012

Dag 41

har ont i hela kroppen. tänkte för en gång skull försöka att vara lite manlig å inte klaga inför andra (alexis) över smärtor (träningsvärk) så om jag var riktigt öm när jag vakna i morse så är det inget emot hur det känns nu efter ett 2timmarspass på gymmet. alltså, jag borde ha hoppat över gymmet idag eller åtminstone tagit det lugnt men nu blev det inte så. "malaka! (betyder runkpelle på grekiska) dont sit there and rest, go and work on your abs, malaka!" vrålar alexis och jag lullar skamset iväg för att göra sit-ups. grekiska gym är mkt ballare än svenska. i sverige så är gymmen antingen för friskistöntar eller för tatuerade steroidmongos, här så får jag känslan av 1920tal, med män i röda trikåer som lyfter svarta kanonkulor som det står 100kg på typ. vet inte hur jag kan förklara det mkt bättre än så. dom använder en del moderna maskiner men när dom använder dom så är det ändå med nån slags "hepp hepp-mentalitet". aja.

har piratat ner alla polisskolanfilmerna å tror fanimej att jag tar en pokerfri dag till å kör filmmaraton ist. inte pga de oooofantliga smääärtorna jag lider utav utan av sömnbrist då jag efter 3 timmars sömn väcktes av att dom borra i väggen i rummet bredvid. bra att ta det lugnt nu innan helgen också så jag kan inleda findagarna med fulladdade batterier.

onsdag 22 februari 2012

Dag 40

upp 192 efter 16 timmar. bra bord men började sessionen att torska 99 vs k9 på k93r, 800pott all in på floppen. spelade ok idag tror jag. focusen gick upp å ner men nu med gymmandet så ska jag nog klara av att vara med bättre vid pokerbordet.

gonatt

Dag 39

pokerfri dag. låg i sängen å kollade på the ricky gervais show nästan hela dagen. käka souvlaki. åkte med alexis å skrev in mej på ett gym. ut å käka på finrestaurang med några pokerkompisar. satt hemma hos alexis å snacka pokerstrategi. en bra dag.

måndag 20 februari 2012

Dag 38

upp strax under 800 efter 9 timmar, har inte räknat exakt än. fick inte in så många timmar då pokerrummet var tomt fram till 13:00 å jag vakna runt 03:00.

inga konstigheter idag. en festlig sak var att jag skällde ut en anställd efter att han tiltat upp mej. orkar inte gå in på en massa detaljer men jag beter mej först trevligt å artigt å han kontrar med att vara en otrevlig skitstövel. jag går tillbaka till pokerbordet å börjar fantisera om hur jag skäller ut honom. jag lessnar ganska snart ur på mej själv då jag inser att jag alltid kommer på en massa bra grejer att göra men sen aldrig vågar utföra det så jag går tillbaka å stirrar, svär å skrämmer upp honom. så jävla patetiskt att folk kör med översittarfasoner mot folk som ser snälla å fromma ut bara för att dom tänker att dom inte behöver få skit tillbaka. nu fick han iallifall lära sej en läxa.

gonatt

Dag36/37

upp 16 efter 28 timmar. upp 1323 första dagen tillbaka i loutraki å sen ner 1307 dagen efter. var ner 3k så 1,3k känns som en vinst. spelade lite 10/20plo på casinot å fick iallifall in pengarna bra. det var inget tiltbeslut att spela där. skitdåligt 2/5bord å en stor fisk på omahan så jag tog mina 1000e från ena bordet till det andra bara. all in första handen 3ways med topset mot ett färgdrag som klonkeliklonka.

för en månad sen såg allt ljust ut. var uppe på 20k i rulle å nu efter dåliga deals, onlinepoker å badrun så blir jag nöjd om jag skulle få ihop 7,5k allt som allt.

har precis pissat bort $850 som jag hade på 888.com i ett desperat plo400skott. det var inga bord igång på casinot när jag gick dit så jag gick tillbaka till hotellet å satte mej med datorn i lobbyn.

NU ÄR DET SLUT PÅ CPIGA JÄVLA DEALS Å ÄCKLIG JÄVLA ONLINEPOKER. (skriver med stora bokstäver för att chansen ska öka att jag läser detta igen om jag skrollar ner i bloggen de närmsta veckorna)

för att tänka positivt så är jag glad att jag klagar över liten rulle tidigt in på 2012. detta året ska jag fan grinda mej tillbaka till highstakes och egentligen så skiter jag i hur jag mår nu så länge jag i slutet av året kan luta mej tillbaka med ett judiskt leende på läpparna å känna mej rik.

semestern på kreta blev en enda lång onlinegrind btw. var ut å spela fotbollsmatch en dag och följde med ut på partaj en annan dag men annars var det mest bara grind. började bra med att jag tura in över 40inköp på plo100. kommer ihåg en natt efter att rousso hade gått å lagt sej å jag satt kvar med typ 20inköp över 3 bord på 888.com å tankarna började komma på att tömma hela jävla lowstakesnivån på sidan. jag spelade som en gud. sprang typ 5inköp över ev å hade en positiv redline på typ 15inköp på 2 dagar. allt jag gjorde var rätt. när nån väl försökte sej på nåt så fick han munnen full i piss. sen så började jag springa under ev å tilten grumlade mitt omdömme vilket ledde till en rad dåliga beslut. sen så var det kört å jag förlorade tillbaka 20inköp där. hade en onlinedeal med roussos som jag inte direkt tjänade på å det var efter jag sa upp den som jag åkte på 20inköps downswingen. självklart skulle rousso få ett litet upswing exakt i samma veva, men skam den som är bitter :)

aja. nu är jag efter 450 timmars slit tillbaka på ruta1 (75% av ruta1 ska tilläggas). lite visare, lite slitnare och med en mkt högre grindtolernas, vilket jag antar är det som jag kommer ha mest nytta av under 2012.

en rolig grej jag lärt mej är att inte alltid vara så jävla trevlig. som igår t.ex. sitter bredvid nån regfisk som jag korrekt hjältesynar med K-hög på rivern. han säger "ah, nice one, i guess you didnt believe me" han säger det med lite förakt i rösten å jag säger inget tillbaka. vi sitter shorthanded å jag har en fruktasvärt spyig image och därför så checkraisar jag hans cbet på 20 in i 40 med K9 på k82r. han synar å jag skjuter 110 på 4x, han synar. rivern är 9 å jag betar 205. han raisar till 500 å jag synar. (jag vet att jag bara slår en bluff där å att han aldrig kan ha en bluff så han måste ha 88 varje gång, men i stridens hetta så var den hjältefolden inte aktuell). "i guess you didnt believe me" säger han. uppenbart att slynan suttit å planerat för den kommentaren sen jag ägde honom innan så jag frågar "what?". "i guess you didnt believe that i had a full house". "i had top two pair, it just a set up, a cooler. im glad you let me save these 500 behind" han ler lite osäkert å jag fortsätter "you were just lucky and you played that as bad as you possibly could". han spelade den ok, men det tänker jag inte ge honom. han har inget mer att säga och även fast jag är 670 fattigare så har jag inte gett ifrån mej nåt momentum. trevlig kan jag vara utanför pokerbordet, eller till trevligt folk vid pokerbordet, resten ska fan vara rädd för mej.

spelade helt ok igår, särskillt med tanke på att jag rätt tidigt var 2,5k ner i hålet men en hand måste jag fan inse är en gigantisk läcka. turnar nötstegen på turn AQ8ss 9x efter att ha checksynat en djup fisk. vi är tre som ser turn och den första spelaren checkar till mej å jag checkar till fisken. han betar 45 in i 200 å den första spelaren slår om till 240. han är en kompetent reg som jag vet kan göra stora folds. här så måste jag slowspela. finns inget värde i att raisa till 540 som jag gjorde. min hand kommer vara helt faced up till reggen å fisken som jag verkligen tror kan syna 240 med typ QJ kommer att bli bortskrämd. problemet var återigen att jag låtit mej själv bli exalterad att få checkraisa fisken med nötet med tanke på att vi satt runt 2k djupa. till mitt försvar så hade jag spelat 16 timmar i djuphålet men ändå. måste komma ihåg att aldrig bli glad/besviken/upprörd/känslosam under en pott. bara vara en lugn kalkylerande maskin som hela tiden är öppen för att ta in ny info.

nu ska jag ut å leta efter ett par nya hörlurar till mp3spelarn så jag får stereo igen. sen ska jag ta mej samman å få in en solid livesession.

måndag 6 februari 2012

Dag35

upp 840 efter 6 timmar. ner ändå pga deal med roussos som verkligen inte springer bra. strejk på casinot från midnatt så kommer inte spela nå mer live förrän efter kretabesöket. ska sova nu.

söndag 5 februari 2012

Dag34

ner 795 efter 9 timmar. tiltade som fan. spelade inte dåligt då jag medvetet tightade till mej men jag var på riktigt usel humör rakt genom sessionen. anledningen var en inkorrekt herofold som "kostade" mej 1500 euro. jag öppnar As9s7c6c från utg till 35. en ung tysk spelare som alla säger är superduktig synar från knappen. jag har spelat en del med honom å jag vet iaf att hans texasspel är väldigt starkt. jag vet att han verkligen respekterar mitt omahaspel efter att vi spelat två sessioner på 5/10. small blind som jag inte spelat med så mkt 3betar till 110. han verkar åtminstone semikompetent. det foldas till mej å jag synar. tysken synar också. floppen är Tc8h5c. small blind checkar å jag betar 250 in i typ 340. tysken synar och small blind lägger. turn är 3c å jag tänker att jag måste checka här. jag behöver inte protecta mot ett set och de mest troliga händerna tysken kan ha är stegdrag med eller utan par vilka jag inte kan få nåt värde ifrån. kanske att han skulle kunna floata nån liten bet men jag checkar iaf. han checkar bakom. rivern är 3 å jag kommer fram till att samma gäller här som på turn. så jag checkar för att syna en bet. tysken tänker lite å betar 750. jag är på väg att syna men stannar till å börjar fundera över varför han betar så stort. vi har pratat ganska mkt strategi innan å han har pratat en massa om att man ska bluffa rivern stort om man ska bluffa överhuvetaget. jag får känslan av att jag är slagen... jag levlar mej själv helt enkelt. jag tänker att han kan ha backat in i typ jt93 med nå suits eller att han kanske har valt att bara syna floppen med 55. det bara känns så jävla hjärndött av honom att bluffa så stort mot mej där. orkar inte redogöra alla argument men det största är väl att han måste förstå att han polariserar sin range till kåkar som han inte kan ha efter att bara synat min floppbet. hur som helst så lägger jag å han muckar handen å tittar ärligt på mej å säger "good fold, good fold". 5min senare kommer han över till mej å säger att han ska säga exakt vad han hade om jag säger vad jag hade. jag säger min hand å han säger ATT9. han säger nåt i stil med "you had a wrap and a flush draw. so all the money would have gone in on the flop if i raised?" lol. han går iväg på lunch å när han kommer tillbaka så säger jag "you told me the wrong full house" "no i swear! i had pocket tens". jag säger att jag inte tror honom. han säger att han vickade upp korten när handen utspelades så att han kan be personalen kolla kameran om jag vill ha bevis. han säger att han kan sätta 20k mot 2k på att han talar sanning. jag prutar ner det till 100 mot 1000 med vetskapen om att han aldrig skulle satsa 1k om han skulle kunna förlora beten, jag vill bara bevisa att jag har rätt. han kutar över till peronalen som faktiskt går med på att hjälpa oss kolla videon. efter 10minuter återkommer dom å säger att dom inte kunnat se tyskens hand. tysken svär igen på att han hade pocket tior men den här gången säger han AJTT och han lämnar pokerrummet igen. lol tänker jag, nu vet jag fanskapets exakta hand: AJT9. AJT9 skulle han nog verkligen kunna spela så där om han var sämre än jag trodde samtidigt som han skulle underskatta mina awesome hand-reading abilities. nu blir jag verkligen på tilt. efter 2 veckors downswing med riktigt solid spel från min sida så gör jag ett jävla hjältespel som kostar mej 1500 euros... när tysken kommer tillbaka så säger jag att dom kollat en annan kamera från en annan vinkel å sett hans hand: AJT9 å att han är skyldig med 1k. han ser lite nervös ut för ett tag men sätter sej ner bredvid mej å säger att han svär på gud att han hade TT. vilken nolla. så jävla pissigt analsurt att jag hela tiden ska få en massa marginella situationer emot mej. det var egentligen ingen marginell situation men ändå lite oflyt att jag inte hinner kasta in markerna innan jag ska börja "downswinglevlamejsjälv". han säger att han aldrig skulle slå vad om han inte hade haft TT, jag säger att han aldrig vickade upp korten för kameran å att jag aldrig kommer tro honom. jag förstår att jag bara borde hållit käften å låta honom tror att han fintat bort mej men mitt ego är på tok för stort för nåt sånt. både jag å han vet att jag ägde honom å det lindrar min smärta lite iaf.

aja, imorrn är en ny dag å då ska jag spela perfekt. inge misstag mer för erik p inte.

lördag 4 februari 2012

Dag33

ner 2k på svs efter 2 timmar å upp 2771 efter 5 timmar på casinot. sprang riktigt dåligt online på morgonen men fick ha en bra dag på 5/10 mixed plo/nl. nu sitter jag å rousso i casinolobbyn å ska spela online igen.

fredag 3 februari 2012

Dag32

ner 10000 på svs efter 3 timmar å ner 810 efter 9 timmar på casinot. skitdag. har spelatt bra och inte förlorat mkt pga tilt. ska sova nu.

torsdag 2 februari 2012

Dag31

ner 643 efter 7 timmar. är upp runt 500kr för dagen då jag lyckades tura in några inköp på svs i morse. torska strax under 4k där igår som jag glömde uppdatera om. kom nyss hem å ska spela onlinepoker med rousso men känner mej fortfarande på tilt sen dagens casinosession. de senaste 80 timmarna på casinot har jag varit konstant ner i hålet utan att få vinna en jävla pott typ. det är nån slags hopplöshetstilt jag har på sinnet. idag ville jag ställa mej upp skrika "TEN FUCKING DEUCE AGAIN?!?! WHY ARE YOU DOING THIS TO ME?!!" å sedan slänga korten å helvitte. bet ihop. undrar om jag kommer bli som han i american psycho med tiden.

onlinepoker är jättekul och livepoker är som att vara levande begravd, med en drös dryga högljudda mongoloider i kistan.

onsdag 1 februari 2012

Dag30

ner 2 efter 8 timmar. ska spela online nu med rousso nere i hotellreceptionen. vann 4k på svs igår till slut. känndes riktigt bra när jag stängde ner efter att ha spelat tillräckligt för att uppnå januarimålet. för februari tänker jag inte sätta nåt direkt mål. kommer bli en del online pokers med tanke på att jag ska bo en vecka eller två med roussos på kreta. behöver bara tänka på att jag ska få in 200 timmar i snitt per månad resten av året för att uppfylla årsmålet på 2500 timmar.

hä snöga igår i aten förrästen.

om det blir nå spektakulära resultat på onlinepokern så slänger jag in en liten edit. att ha en väluppdaterad blogg är ju faktiskt A å O i dagens samhälle.