söndag 5 februari 2012

Dag34

ner 795 efter 9 timmar. tiltade som fan. spelade inte dåligt då jag medvetet tightade till mej men jag var på riktigt usel humör rakt genom sessionen. anledningen var en inkorrekt herofold som "kostade" mej 1500 euro. jag öppnar As9s7c6c från utg till 35. en ung tysk spelare som alla säger är superduktig synar från knappen. jag har spelat en del med honom å jag vet iaf att hans texasspel är väldigt starkt. jag vet att han verkligen respekterar mitt omahaspel efter att vi spelat två sessioner på 5/10. small blind som jag inte spelat med så mkt 3betar till 110. han verkar åtminstone semikompetent. det foldas till mej å jag synar. tysken synar också. floppen är Tc8h5c. small blind checkar å jag betar 250 in i typ 340. tysken synar och small blind lägger. turn är 3c å jag tänker att jag måste checka här. jag behöver inte protecta mot ett set och de mest troliga händerna tysken kan ha är stegdrag med eller utan par vilka jag inte kan få nåt värde ifrån. kanske att han skulle kunna floata nån liten bet men jag checkar iaf. han checkar bakom. rivern är 3 å jag kommer fram till att samma gäller här som på turn. så jag checkar för att syna en bet. tysken tänker lite å betar 750. jag är på väg att syna men stannar till å börjar fundera över varför han betar så stort. vi har pratat ganska mkt strategi innan å han har pratat en massa om att man ska bluffa rivern stort om man ska bluffa överhuvetaget. jag får känslan av att jag är slagen... jag levlar mej själv helt enkelt. jag tänker att han kan ha backat in i typ jt93 med nå suits eller att han kanske har valt att bara syna floppen med 55. det bara känns så jävla hjärndött av honom att bluffa så stort mot mej där. orkar inte redogöra alla argument men det största är väl att han måste förstå att han polariserar sin range till kåkar som han inte kan ha efter att bara synat min floppbet. hur som helst så lägger jag å han muckar handen å tittar ärligt på mej å säger "good fold, good fold". 5min senare kommer han över till mej å säger att han ska säga exakt vad han hade om jag säger vad jag hade. jag säger min hand å han säger ATT9. han säger nåt i stil med "you had a wrap and a flush draw. so all the money would have gone in on the flop if i raised?" lol. han går iväg på lunch å när han kommer tillbaka så säger jag "you told me the wrong full house" "no i swear! i had pocket tens". jag säger att jag inte tror honom. han säger att han vickade upp korten när handen utspelades så att han kan be personalen kolla kameran om jag vill ha bevis. han säger att han kan sätta 20k mot 2k på att han talar sanning. jag prutar ner det till 100 mot 1000 med vetskapen om att han aldrig skulle satsa 1k om han skulle kunna förlora beten, jag vill bara bevisa att jag har rätt. han kutar över till peronalen som faktiskt går med på att hjälpa oss kolla videon. efter 10minuter återkommer dom å säger att dom inte kunnat se tyskens hand. tysken svär igen på att han hade pocket tior men den här gången säger han AJTT och han lämnar pokerrummet igen. lol tänker jag, nu vet jag fanskapets exakta hand: AJT9. AJT9 skulle han nog verkligen kunna spela så där om han var sämre än jag trodde samtidigt som han skulle underskatta mina awesome hand-reading abilities. nu blir jag verkligen på tilt. efter 2 veckors downswing med riktigt solid spel från min sida så gör jag ett jävla hjältespel som kostar mej 1500 euros... när tysken kommer tillbaka så säger jag att dom kollat en annan kamera från en annan vinkel å sett hans hand: AJT9 å att han är skyldig med 1k. han ser lite nervös ut för ett tag men sätter sej ner bredvid mej å säger att han svär på gud att han hade TT. vilken nolla. så jävla pissigt analsurt att jag hela tiden ska få en massa marginella situationer emot mej. det var egentligen ingen marginell situation men ändå lite oflyt att jag inte hinner kasta in markerna innan jag ska börja "downswinglevlamejsjälv". han säger att han aldrig skulle slå vad om han inte hade haft TT, jag säger att han aldrig vickade upp korten för kameran å att jag aldrig kommer tro honom. jag förstår att jag bara borde hållit käften å låta honom tror att han fintat bort mej men mitt ego är på tok för stort för nåt sånt. både jag å han vet att jag ägde honom å det lindrar min smärta lite iaf.

aja, imorrn är en ny dag å då ska jag spela perfekt. inge misstag mer för erik p inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar