onsdag 30 november 2011
tisdag 29 november 2011
längtar hem!
för nån natt sen hade jag en sån jävla skön dröm. drömde att jag var i stockholm på 70talet typ. gick ensam i nån trevlig gränd när plötsligt en ung joakim thåström dyker upp å jag följer med honom upp i en lägenhet där han visar upp ett specialkonstruerat dragspel. typ pianotangenter på båda sidor. jag ser mej omkring i rummet å ser fyra-fem liknande dragspel ligga framme. alla är glänsande röda precis som min älskling i stjärnsund. jag å thåström är på strålande humör å jammar loss på konstigare å konstigare dragspel. tänk jimmy pages dubbelhalsade elgitarr fast i dragspelsversion, ungefär.
måndag 28 november 2011
Dag53
upp 444 efter 8 timmar.
torska en 1300pot när jag överbetscheckraisa turn med färg+öppet stegdrag. inte så många intressanta händer. rousso vann 2440 vilket var trevligt.
vill åka hem till sverige nu. känns som jag kan åka med gott samvete, har inte legat på latsidan, iaf inte för att vara jag. siktar på att åka på lördag typ.
torska en 1300pot när jag överbetscheckraisa turn med färg+öppet stegdrag. inte så många intressanta händer. rousso vann 2440 vilket var trevligt.
vill åka hem till sverige nu. känns som jag kan åka med gott samvete, har inte legat på latsidan, iaf inte för att vara jag. siktar på att åka på lördag typ.
söndag 27 november 2011
dilemmat
har några olika alternativ angående giorgos.
1. skicka ett sms å skriva "fuck, disaster, am leaving loutraki asap, so sry but can not send u money"
2. föra över 100euros, skicka ett sms å säga att 200 är för mkt för mej att sätta över till nån jag knappt känner. skriva att han kan behålla pengarna om han vill å att han inte behöver höra av sej förrän jag fått tillbaka pengarna.
3. skicka över 200euros.
4. inte föra över några pengar å skicka ett email å förklara helt ärligt hur jag tänker å att jag beklagar så hemskt mkt om mina misstankar inte är berättigade.
5. ta 200 euros å ge till nån uteliggare eller dyl. å inte svara på giorgos sms nå mer. balansera ut skuldkänslorna samtidigt som jag inte kan känna mej blåst.
6. ringa å snacka med honom.
som det känns nu så lutar det åt alt.1 men alt.3 kanske är bäst (å obv inte ge honom ett rött öre om han så säger att han är kidnappad av maffian som inte släpper honom förrän jag fört över ett rött öre).
jävla skitsits......
det som gör att alt.1 känns lockande är att det slätar över hela grejen å sen så skulle jag faktiskt vilja åka hem till sverige på riktigt om ett par dagar. så om jag åker hem så vore inte sms en lögn. det var en DISASTER på casinot när jag fick in 99 vs A5s på A92r å torska mot runnerfärgen, jag LÄMNAR loutraki och jag KAN inte föra över pengar till nån jag inte känner bättre då jag blivit blåst på pengar i liknande situationer tidigare.
enda nackdelen med alt.3 är att jag kommer känna mej dum ett tag framöver (+ att jag blir 200euros fattigare förståss men jag skulle aldrig må så här dåligt över ett 200eurobeslut vid pokerbordet)
bah..
1. skicka ett sms å skriva "fuck, disaster, am leaving loutraki asap, so sry but can not send u money"
2. föra över 100euros, skicka ett sms å säga att 200 är för mkt för mej att sätta över till nån jag knappt känner. skriva att han kan behålla pengarna om han vill å att han inte behöver höra av sej förrän jag fått tillbaka pengarna.
3. skicka över 200euros.
4. inte föra över några pengar å skicka ett email å förklara helt ärligt hur jag tänker å att jag beklagar så hemskt mkt om mina misstankar inte är berättigade.
5. ta 200 euros å ge till nån uteliggare eller dyl. å inte svara på giorgos sms nå mer. balansera ut skuldkänslorna samtidigt som jag inte kan känna mej blåst.
6. ringa å snacka med honom.
som det känns nu så lutar det åt alt.1 men alt.3 kanske är bäst (å obv inte ge honom ett rött öre om han så säger att han är kidnappad av maffian som inte släpper honom förrän jag fört över ett rött öre).
jävla skitsits......
det som gör att alt.1 känns lockande är att det slätar över hela grejen å sen så skulle jag faktiskt vilja åka hem till sverige på riktigt om ett par dagar. så om jag åker hem så vore inte sms en lögn. det var en DISASTER på casinot när jag fick in 99 vs A5s på A92r å torska mot runnerfärgen, jag LÄMNAR loutraki och jag KAN inte föra över pengar till nån jag inte känner bättre då jag blivit blåst på pengar i liknande situationer tidigare.
enda nackdelen med alt.3 är att jag kommer känna mej dum ett tag framöver (+ att jag blir 200euros fattigare förståss men jag skulle aldrig må så här dåligt över ett 200eurobeslut vid pokerbordet)
bah..
Dag52
ner 87 efter lite drygt 5 timmar. torska med KK vs AA i 225bb-pot men som tur var så var det mot rousso så pengarna stannar innom familjen :)
den roligaste handen kom typ 6 händer från att vi hamnat på ett nytt bord å jag spelar KK mot en som jag aldrig sett förut. killen är typ 22år å har samma frisyr som isildur1. jag raisar till 25 från hijack efter att en fisk limpat å 22åringen 3betar till 80 från CO. det foldas till mej å jag synar med kungarna. floppen är JT2r å jag INSTAsynar hans cbet på 120. turn är Ax å vi checkar båda två. rivern är en 6a å jag checkar å snappar av hans 260bet. gillade inte att han checkade turn men jag kommer aldrig att folda här. han muckar å rousso frågar om jag har TT för floppat set. när han ser min hand så tar han med mej bort å frågar hur jag egentligen tänkte i handen å jag svara att "you really have to teach these damn internet-kids a good lesson, you know". det var höjdpunkten på en annars tråkig dag.
har ett dilemma. misstänker att "min kompis giorgos" försöker lura mej på ett par hundra euros. misstänke verkligen ingenting medan vi var tillsammans här i loutraki men efter han åkte för att spela poker i östeuropa så pekar allt på att han är en simpel bedragare. rousso fick för nån dag sedan ett telefonsamtal från giorgos som påstod att han blivit rånad på pass, visakort samt en del kontanter. rousso åkte till banken å förde över 350euro på direkten. det skumma kom vi på sen är att han inte blev av med mobilen med våra nummer. hur som helst så snackade jag med giorgos igår å sa att jag kunde föra över 100euro som jag har på banken till honom om det skulle krisa. jag tänkte hela tiden att jag aldrig skulle få se röken av dom pengarna men jag tänkte att det ändå var en liten chans att han inte hittat på allt å faktiskt var i nöd å då skulle det vara 100ggr värre att ha nekat än att ha blivit blåst, så... giorgos säger inget om att han behöver pengar men idag så får jag ett sms där han ber mej föra över 200-250 euro till en flygbiljett hem till england då det blivit strul med nå pappersarbete på ambasaden å han måste åka lite senare, typ.
det skumma är:
varför be han mej å rousso om pengar å inte närmare bekanta eller familjen?
han skriver att han vunnit 7000euro sen han åkte men att han fört över dom på ett konto. det skumma imo är inte hurvida han lyckats föra över pengar till ett konto, det låter bara som att han vill få oss att tänka att han har gott om pengar för att vi inte ska misstänka att vi blir scammade. så funkar väl scams oftast tror jag.
varför bar han runt kreditkort å kontanter men inte sin mobil när han promenerade i en park?
han verkar ha spelproblem från vad jag förstått efter att ha hängt med honom och att låna ut pengar till speltorskar är ungefär som att donera pengar till casinos eller spelbutiker.
det jobbiga är:
att OM han faktiskt är i knipa å han är så härlig som jag hela tiden tänkte att han var medan han var här så skullejag knappt kunna leva med att dels ha svikit honom men också anklaga honom för att vara en bedragare.
om jag inte får se röken av pengarna så kommer jag känna mej så jävla dum å tänka att jag borde ha lärt mej nåt efter förra gången jag blev utnyttjad av en bedragare. tiltade som fan under en timme vid pokerbordet när jag satt å tänkte på hela situationen. vad fan ska jag göra, måste bestämma mej inom en timme ungefär.
det roliga är:
i sista smset efter att ha uppgett sina bankdetaljer skriver han: (hans engelska är inte perfekt å han menar antagligen att han är skyldig mej en tjänst) "THANK YOU A LOT. I OWN YOU". hahahaha
den roligaste handen kom typ 6 händer från att vi hamnat på ett nytt bord å jag spelar KK mot en som jag aldrig sett förut. killen är typ 22år å har samma frisyr som isildur1. jag raisar till 25 från hijack efter att en fisk limpat å 22åringen 3betar till 80 från CO. det foldas till mej å jag synar med kungarna. floppen är JT2r å jag INSTAsynar hans cbet på 120. turn är Ax å vi checkar båda två. rivern är en 6a å jag checkar å snappar av hans 260bet. gillade inte att han checkade turn men jag kommer aldrig att folda här. han muckar å rousso frågar om jag har TT för floppat set. när han ser min hand så tar han med mej bort å frågar hur jag egentligen tänkte i handen å jag svara att "you really have to teach these damn internet-kids a good lesson, you know". det var höjdpunkten på en annars tråkig dag.
har ett dilemma. misstänker att "min kompis giorgos" försöker lura mej på ett par hundra euros. misstänke verkligen ingenting medan vi var tillsammans här i loutraki men efter han åkte för att spela poker i östeuropa så pekar allt på att han är en simpel bedragare. rousso fick för nån dag sedan ett telefonsamtal från giorgos som påstod att han blivit rånad på pass, visakort samt en del kontanter. rousso åkte till banken å förde över 350euro på direkten. det skumma kom vi på sen är att han inte blev av med mobilen med våra nummer. hur som helst så snackade jag med giorgos igår å sa att jag kunde föra över 100euro som jag har på banken till honom om det skulle krisa. jag tänkte hela tiden att jag aldrig skulle få se röken av dom pengarna men jag tänkte att det ändå var en liten chans att han inte hittat på allt å faktiskt var i nöd å då skulle det vara 100ggr värre att ha nekat än att ha blivit blåst, så... giorgos säger inget om att han behöver pengar men idag så får jag ett sms där han ber mej föra över 200-250 euro till en flygbiljett hem till england då det blivit strul med nå pappersarbete på ambasaden å han måste åka lite senare, typ.
det skumma är:
varför be han mej å rousso om pengar å inte närmare bekanta eller familjen?
han skriver att han vunnit 7000euro sen han åkte men att han fört över dom på ett konto. det skumma imo är inte hurvida han lyckats föra över pengar till ett konto, det låter bara som att han vill få oss att tänka att han har gott om pengar för att vi inte ska misstänka att vi blir scammade. så funkar väl scams oftast tror jag.
varför bar han runt kreditkort å kontanter men inte sin mobil när han promenerade i en park?
han verkar ha spelproblem från vad jag förstått efter att ha hängt med honom och att låna ut pengar till speltorskar är ungefär som att donera pengar till casinos eller spelbutiker.
det jobbiga är:
att OM han faktiskt är i knipa å han är så härlig som jag hela tiden tänkte att han var medan han var här så skullejag knappt kunna leva med att dels ha svikit honom men också anklaga honom för att vara en bedragare.
om jag inte får se röken av pengarna så kommer jag känna mej så jävla dum å tänka att jag borde ha lärt mej nåt efter förra gången jag blev utnyttjad av en bedragare. tiltade som fan under en timme vid pokerbordet när jag satt å tänkte på hela situationen. vad fan ska jag göra, måste bestämma mej inom en timme ungefär.
det roliga är:
i sista smset efter att ha uppgett sina bankdetaljer skriver han: (hans engelska är inte perfekt å han menar antagligen att han är skyldig mej en tjänst) "THANK YOU A LOT. I OWN YOU". hahahaha
Dag51
plusminusnoll efter 19 timmar. solid session. sprang mest troligt inte så bra då borden var riktigt bra mest hela tiden. var ner 728 efter 11 timmar å gick tillbaka till pokerrummet när rousso sa gonatt efter middan. lyssnade på samma låt i 12 timmar tills ipoden dog.
vet inte om jag ska känna mej besviken över att inte fullföljt 25 timmar. tänkte att det var typiskt mej att ge upp innan målinjen efter jag satt ett mål men å andra sidan så skulle det kännas förjävligt om jag gjorde nåt stort misstag pga trötthet å dra ner rousso i skiten med. han vann för övrigt 1800 så jag blev 900 rikare idag trots allt.
ångra en bluff som jag visa. brukar aldrig visa bluffar men det var visst en liten jävul i mej som flippa upp K8s efter att ha limpsynat preflop, checksynat på A66r, check check på Qx å donkbetat på J. han är en bra spelare å jag kunde inte låta bli att visa bluffen efter att han visat KK. jag såg hur arg han blev å jag skämdes verkligen då jag vet hur roligt jag själv tycker det är när nån visar en bluff mot mej. ok att visa en bluff mot en fisk som kommer vräka pengar över en men mot en reg som man tycker verkar schysst så vettifan. typ lite samma princip som när jag ger bort dricks till dealers, det blir +EV då jag känner mej mkt bättre bemött vid borden å därför kan få in fler timmar i en behaglig arbetsmiljö.
sova å grinda direkt när jag vaknat.
vet inte om jag ska känna mej besviken över att inte fullföljt 25 timmar. tänkte att det var typiskt mej att ge upp innan målinjen efter jag satt ett mål men å andra sidan så skulle det kännas förjävligt om jag gjorde nåt stort misstag pga trötthet å dra ner rousso i skiten med. han vann för övrigt 1800 så jag blev 900 rikare idag trots allt.
ångra en bluff som jag visa. brukar aldrig visa bluffar men det var visst en liten jävul i mej som flippa upp K8s efter att ha limpsynat preflop, checksynat på A66r, check check på Qx å donkbetat på J. han är en bra spelare å jag kunde inte låta bli att visa bluffen efter att han visat KK. jag såg hur arg han blev å jag skämdes verkligen då jag vet hur roligt jag själv tycker det är när nån visar en bluff mot mej. ok att visa en bluff mot en fisk som kommer vräka pengar över en men mot en reg som man tycker verkar schysst så vettifan. typ lite samma princip som när jag ger bort dricks till dealers, det blir +EV då jag känner mej mkt bättre bemött vid borden å därför kan få in fler timmar i en behaglig arbetsmiljö.
sova å grinda direkt när jag vaknat.
fredag 25 november 2011
postDag 50
var iväg å käka med rousso. fan va fina saker han sa om mitt spel, känns hundra gånger bättre nu :)
det var fortfarande en dålig riversyn mot den reggen men jag var inte i form å det är mänskligt att göra misstag. imorrn blir det en sjuhelvetes grind å om jag sovit tillräckligt å klarar mej ifrån att förlora stort så ska jag satsa på 25 timmars spel. rousso har redan stannat för länge här med tanke på att han går i skolan på kreta men han blir kvar ända till onsdag om det ska fanimej till ett mirakel av episka proportioner om vi inte ska lyckas göra oss en rejäl hacka innan dess.
potten idag fick mej att inse att jag måste fortsätta pusha mej själv till att spela bättre om jag ska komma nånstans med pokern. jag var väldigt ofocuserad hela sessionen igenom och det är inte ok. jag tänker inte grinda här med ett mål att ha 20euro/timmen å bara harva igenom tusentals timmar. det är egentligen inget fel med det men jag tror att man gör rätt i att sätta ribban högre. det är bättre att sikta på att utveckla mitt spel varje session å konstant leta efter situationer mot olika spelare där jag kan pusha timlönen till över 50euro kanske. skit i timlönen förresten. det viktigaste är inte pengarna jag tjänar just nu utan det viktigaste är att jag blir superduktig till slut.
bah, jävla dravel. ska kolla på seinfeld tills jag somnar å sen försöka göra morgondagen till en riktigt bra dag.
det var fortfarande en dålig riversyn mot den reggen men jag var inte i form å det är mänskligt att göra misstag. imorrn blir det en sjuhelvetes grind å om jag sovit tillräckligt å klarar mej ifrån att förlora stort så ska jag satsa på 25 timmars spel. rousso har redan stannat för länge här med tanke på att han går i skolan på kreta men han blir kvar ända till onsdag om det ska fanimej till ett mirakel av episka proportioner om vi inte ska lyckas göra oss en rejäl hacka innan dess.
potten idag fick mej att inse att jag måste fortsätta pusha mej själv till att spela bättre om jag ska komma nånstans med pokern. jag var väldigt ofocuserad hela sessionen igenom och det är inte ok. jag tänker inte grinda här med ett mål att ha 20euro/timmen å bara harva igenom tusentals timmar. det är egentligen inget fel med det men jag tror att man gör rätt i att sätta ribban högre. det är bättre att sikta på att utveckla mitt spel varje session å konstant leta efter situationer mot olika spelare där jag kan pusha timlönen till över 50euro kanske. skit i timlönen förresten. det viktigaste är inte pengarna jag tjänar just nu utan det viktigaste är att jag blir superduktig till slut.
bah, jävla dravel. ska kolla på seinfeld tills jag somnar å sen försöka göra morgondagen till en riktigt bra dag.
Dag50
ner 1350 på skitsamma timmar. fan va less jag blir på mej själv ibland. gör en dålig riversyn för 390 mot en reg. roussos sitter bredvid å säger "it cant be a bluff" innan reggen visar en kåk. jag var inte i form idag men ändå.
en massa folk limpar å CO raisar till 25. jag tror att det är limpat hela vägen så jag completar SB med KcTc. när jag får reda på att det är raisat till 25 så synar jag 20 till då jag tror att det kommer bli en multiway pot. vi blir sex stycken till floppen T83r å jag donkar 75 in i 125. en reg synar från tidig pos å alla andra lägger. turn är Ac så jag plockar upp nötfärgdrag. jag betar 150 in i 275 å reggen raisar till 330. jag synar å rivern är 8x. jag checkar å han ställer sina 400 sista. jag har inte spelat så mkt mot honom men han verkar spyig så tillvida att han synar alldeles för mkt både pre å postflop. jag har sett honom bluffa ett missat färgdrag i en pott men det var i en liten pot efter att jag checkat bakom turn. väldigt stor skillnad från den här potten med min action. fan vad matt jag blir. jag tänker bara att han kan ha synat floppen med nå stegdrag som han inte vill syna med igen............. jag vet inte.... tilt. köpte ett paket cigg å rökte 2 st innan jag kasta det i diket på vägen hem. så jävla förnedrande att spela så uselt inför folk som jag kommer se dagligen.
varför kan jag inte bara lägga mej på rivern? han hade A8 å rousso sa att om rivern inte varit en 8a så hade han nog checkat bakom. jag tänkte att 8an gjorde 88 mindre troligt å att han inte alltid raisar turn med A8 eller inte alltid synar floppen med... jo det var ju precis det jag sa att han gjorde - syna för mkt med pisset.
fick ett sms efteråt där rousso skrev att han är superglad att dela variansen med mej å att allting är ok. det känndes jäkla skönt att höra å jag ska till casinot å käka med honom om ett tag. men fy fan vad besviken jag är på den sista synen. jävla skit
en massa folk limpar å CO raisar till 25. jag tror att det är limpat hela vägen så jag completar SB med KcTc. när jag får reda på att det är raisat till 25 så synar jag 20 till då jag tror att det kommer bli en multiway pot. vi blir sex stycken till floppen T83r å jag donkar 75 in i 125. en reg synar från tidig pos å alla andra lägger. turn är Ac så jag plockar upp nötfärgdrag. jag betar 150 in i 275 å reggen raisar till 330. jag synar å rivern är 8x. jag checkar å han ställer sina 400 sista. jag har inte spelat så mkt mot honom men han verkar spyig så tillvida att han synar alldeles för mkt både pre å postflop. jag har sett honom bluffa ett missat färgdrag i en pott men det var i en liten pot efter att jag checkat bakom turn. väldigt stor skillnad från den här potten med min action. fan vad matt jag blir. jag tänker bara att han kan ha synat floppen med nå stegdrag som han inte vill syna med igen............. jag vet inte.... tilt. köpte ett paket cigg å rökte 2 st innan jag kasta det i diket på vägen hem. så jävla förnedrande att spela så uselt inför folk som jag kommer se dagligen.
varför kan jag inte bara lägga mej på rivern? han hade A8 å rousso sa att om rivern inte varit en 8a så hade han nog checkat bakom. jag tänkte att 8an gjorde 88 mindre troligt å att han inte alltid raisar turn med A8 eller inte alltid synar floppen med... jo det var ju precis det jag sa att han gjorde - syna för mkt med pisset.
fick ett sms efteråt där rousso skrev att han är superglad att dela variansen med mej å att allting är ok. det känndes jäkla skönt att höra å jag ska till casinot å käka med honom om ett tag. men fy fan vad besviken jag är på den sista synen. jävla skit
torsdag 24 november 2011
Dag49
upp 380 efter 9 timmar. hade varit 3300 om jag lyckats floppa 555 vs AA istället för 555 vs jjj på j75r i 3betad pot vs en superdjup fisk. jag checkraisar floppen å han 3betar från 200 till 450. jag synar å donkar 330 på Kx, han synar. rivern är K å jag betar 600 in i 1800 å han snapsynar å låter mej spara lite drygt 400 bakom...
rousso sprang lika dåligt idag som tidigare dagar. han spelar verkligen superbra men lyckas bli utdragen i alla stora potter. han backade dock bara 500.
efter dealen så tror jag kalaset slutade på ner 80euro typ. sick att bli översettad i den största potten sen jag kom hit. känner mej fortfarande i form å imorrn ska vi spela fotbollsmatch. ska få låna skor å sånt. hoppas det blir kul iallifall.
gonatt
rousso sprang lika dåligt idag som tidigare dagar. han spelar verkligen superbra men lyckas bli utdragen i alla stora potter. han backade dock bara 500.
efter dealen så tror jag kalaset slutade på ner 80euro typ. sick att bli översettad i den största potten sen jag kom hit. känner mej fortfarande i form å imorrn ska vi spela fotbollsmatch. ska få låna skor å sånt. hoppas det blir kul iallifall.
gonatt
onsdag 23 november 2011
Dag48
upp 1830 efter 8,5 timmar. borden dog annars hade jag suttit där än. hade i bakhuvet att jag skulle spela över 24 timmar vilket vore nytt rekord.
efter 50/50 deal med rousso så blev det +1250. hade han inte förlorat en 1500pott på en ren 3outare så hade han varit upp 2200 typ.
otäckt vad bra jag sprang under en timme mot slutet. minst triss varannan hand. spelade helt klart godkännt idag tror jag.
100.000kr upswing de tre senaste veckorna ungefär. 100k som jag har spelat in själv men sen är jag back en del på deals med andra spelare. har dock varit bra investeringar som bara fallit på otur så jag får känna mej nöjd även med dom.
efter 50/50 deal med rousso så blev det +1250. hade han inte förlorat en 1500pott på en ren 3outare så hade han varit upp 2200 typ.
otäckt vad bra jag sprang under en timme mot slutet. minst triss varannan hand. spelade helt klart godkännt idag tror jag.
100.000kr upswing de tre senaste veckorna ungefär. 100k som jag har spelat in själv men sen är jag back en del på deals med andra spelare. har dock varit bra investeringar som bara fallit på otur så jag får känna mej nöjd även med dom.
tisdag 22 november 2011
Dag47
ner 180 efter 13 timmar. efter en timme så 3betar jag 9d3s å skjuter bort över 1k på Kd7d3d 6x Ax mot en regfisk som jag tycker illa om. kan inte ångra det spelet ändå. rousso tyckte det var wp, så sa han iaf.
mer eller mindre instarusar ut ur pokerrummet efter ett par svordommar å tar en paus innan lunchen. när jag kommer tillbaka så har jag lite oflyt samt skänker bort 50euro i en pott. ner 1500 för dagen å 300 kvar på bordet. vinner en liten pott med AK å nåt varv senare så 4betöverställer jag AA pf å dubblar upp till 800. efter det så spelar jag typ +A-game igen å grindar upp till 1620 när bordet dör.
ska sova snart. grind imorrn igen.
mer eller mindre instarusar ut ur pokerrummet efter ett par svordommar å tar en paus innan lunchen. när jag kommer tillbaka så har jag lite oflyt samt skänker bort 50euro i en pott. ner 1500 för dagen å 300 kvar på bordet. vinner en liten pott med AK å nåt varv senare så 4betöverställer jag AA pf å dubblar upp till 800. efter det så spelar jag typ +A-game igen å grindar upp till 1620 när bordet dör.
ska sova snart. grind imorrn igen.
måndag 21 november 2011
preDag47?
ligger i sängen å vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst. har sovit två timmar två gånger de senaste 30 timmarna typ. antar att jag skulle kunna spela nu men jag ligger kvar å känner mej lat.
"In absence of clearly defined goals, we become strangely loyal to performing daily acts of trivia."
"The ability to concentrate and to use your time well is everything if you want to succeed in business--or almost anywhere else for that matter."
här ligger jag å zappar mellan twoplustwos BBV-forum, aftonbladet.se, facebook å youtype utan att få nåt vettigt gjort. till mitt försvar så kan det vara ok att ta det lugnt idag då de nästkommande fyra dagarna kommer bli hårdgrind med rousso. ska köra 50/50 å försöka få in runt 16 timmar om dan. jag förstår om nån som läser det här är skeptisk till 5050dealen men rousso är den vars spel jag respekterar mest av alla här.
men åter, varför ligger jag här å låter värdefulla timmar rinna ur händerna på mej? vad får jag egentligen ut av att mindlessly surfa runt å läsa strunt? kanske borde banna mej själv från internet en vecka lr nåt. lämna in datorn till han som äger stället å säga åt honom att inte ge tillbaka den förrän nästa månad. är det nåt jag lärt mej så är det att man inte kan lita på sej själv utan att man hela tiden måste se till att man inte plötsligt står med lockelser framför näsan, för då är man redan körd.
tror att en anledning till att jag inte spelar just nu är att jag mår så bra över gårdagens session. har sån god smak i munnen att jag inte vill smaka på nå billiga misstag lr en sjuk badrun. tror det är i sånna här situationer som vinnare tar sej i kragen å gör det som måste göras, men här ligger jag som sagt...
har alltid tänkt att poker är mkt mer påfrestande än "ett vanligt jobb" men när man spelar livepoker så är det inte så. hur jävla svårt ska det vara att gå dit å sätta sej vid pokerbordet å spela ABCpoker?? är det att duscha som är jobbigt? jobbigt att gå 5minuter till casinot? jobbigt att träffa folk? jobbigt att vänta på en ledig plats? jobbigt att titta vilka kort jag fått? jobbigt att fundera om jag ska raisa AJo från utg? jobbigt att följa med i händer jag inte spelar? antar att det egentligen jobbiga är att gå från att må bra till att må dåligt. det är nog där det stora problemet ligger. det är nog därför som jag tjänar på att ha en pokerpartner som pushar mej till att spela fler timmar å högre stakes, nån som är hungrig å har lite killer instinct.
(det tog typ en timme att skriva det här då jag var 3e minut fastna i youtube)
"In absence of clearly defined goals, we become strangely loyal to performing daily acts of trivia."
"The ability to concentrate and to use your time well is everything if you want to succeed in business--or almost anywhere else for that matter."
här ligger jag å zappar mellan twoplustwos BBV-forum, aftonbladet.se, facebook å youtype utan att få nåt vettigt gjort. till mitt försvar så kan det vara ok att ta det lugnt idag då de nästkommande fyra dagarna kommer bli hårdgrind med rousso. ska köra 50/50 å försöka få in runt 16 timmar om dan. jag förstår om nån som läser det här är skeptisk till 5050dealen men rousso är den vars spel jag respekterar mest av alla här.
men åter, varför ligger jag här å låter värdefulla timmar rinna ur händerna på mej? vad får jag egentligen ut av att mindlessly surfa runt å läsa strunt? kanske borde banna mej själv från internet en vecka lr nåt. lämna in datorn till han som äger stället å säga åt honom att inte ge tillbaka den förrän nästa månad. är det nåt jag lärt mej så är det att man inte kan lita på sej själv utan att man hela tiden måste se till att man inte plötsligt står med lockelser framför näsan, för då är man redan körd.
tror att en anledning till att jag inte spelar just nu är att jag mår så bra över gårdagens session. har sån god smak i munnen att jag inte vill smaka på nå billiga misstag lr en sjuk badrun. tror det är i sånna här situationer som vinnare tar sej i kragen å gör det som måste göras, men här ligger jag som sagt...
har alltid tänkt att poker är mkt mer påfrestande än "ett vanligt jobb" men när man spelar livepoker så är det inte så. hur jävla svårt ska det vara att gå dit å sätta sej vid pokerbordet å spela ABCpoker?? är det att duscha som är jobbigt? jobbigt att gå 5minuter till casinot? jobbigt att träffa folk? jobbigt att vänta på en ledig plats? jobbigt att titta vilka kort jag fått? jobbigt att fundera om jag ska raisa AJo från utg? jobbigt att följa med i händer jag inte spelar? antar att det egentligen jobbiga är att gå från att må bra till att må dåligt. det är nog där det stora problemet ligger. det är nog därför som jag tjänar på att ha en pokerpartner som pushar mej till att spela fler timmar å högre stakes, nån som är hungrig å har lite killer instinct.
(det tog typ en timme att skriva det här då jag var 3e minut fastna i youtube)
söndag 20 november 2011
Dag46
upp 523 efter 7 timmar. efter 25% deal med rousso så backade jag runt 100. han springer helt odugligt...
ibland så kan jag inte låta bli att tycka att jag är jävla roli. var ner runt 100 efter första sessionen å när jag kommer tillbaka efter 3rätters middag så postar jag bb från CO. får AKo å 3betar en pajas från hijack, 105 från 30. alla foldar fram till honom som synar. floppen kommer T87ss å vi checkar båda två. turn är 7x å han donkar 120 in i typ 220. jag har aldrig spelat mot honom förut men ser på han att jag borde kunna syna här å re-evaluate på rivern. rivern är 3x å han betar 340 å jag synar av. han visar Q9 å jag vinner en fin pott. första handen vid bordet. hör folk säga "good call" å i ipoden dånar "..who is the killer? the stone cold killer..." ivory coast med rancid.
nån hand efteråt så raisar jag ganska stort med KQo från BTN efter pajasen å nån till limpat. floppen kommer 774r å jag raisar hans donkbet från 40 till 115 å han lägger.
handen direkt efter så limpar jag in 6c5c efter han å några till limpat. BTN raisar till typ 30 å vi synar allihop. floppen kommer 66s2s å han donkar typ 30 in i en 120pott typ. jag synar å alla andra lägger. turn är 2 å han betar 100, jag synar. rivern är Jx å han betar 300 å foldar med 240 bakom när jag ställer honom. fortfarande ivory coast på repeat. så jävla sweet :)
är upp strax över en tusing å tänker kila över till roussos bord å berätta att det går bra. då plockar jag upp KK å raisar till 30 efter att pajasen å en till synat. en reg i 45års åldern som jag inte har nån vidare koll på 3betar till 130 från CO. den enda readen jag har är att han verkar solid å värdeheavy postflop. vi är runt 1100 djupa å jag tänker att det funkar att bara syna här även fast jag är oop. floppen är Qs7s3s å vi checkar båda två. turn är Qx å jag checkar igen varpå han betar 200. det känns som att han aldrig bluffar här då han checkade floppen. känns för vekt att folda så jag synar. tänkte att han kunde ha 88-JJ typ men efteråt så tänker jag att han skulle beta lite mindre med dom händerna. rivern är typ 4x å jag checkfoldar för hans 350bet. han slänger upp As8s för floppad nöt å säger att han är besviken att jag inte hade "nånting alls" att syna med. jag kan inte låta bli att berätta att jag folda KK å han ser deprimerad ut resten av sessionen.
spelar riktigt bra hela sessionen igenom å har ärligt talat lite tur med beslutsvariansen också. så jävla pissit att rousso ska envisas med att bli utdragen i varje pott bara. på slutet sitter vi på samma bord å jag ser honom checkraisa 2st spelare på Kx8c3c, beta 350 in i runt 550 på Tx-turn å säga "fuck" när han ställer sina 350 sista på 4c å blir instasynad. jag tror han slowrollat den andra spelaren när rousso slänger upp KcTc men likförbannat så har den andra pajasen AcJc. ner 1,6k på deals men det borde verkligen ha varit +1500 om han sprungit normalt.
lyckades hora till mej en 0.5% deal med min tyske vän som spelade EPT-finalbordet idag. han åkte som femma men om han hade vunnit så hade jag dragit upp tröjan å visat tuttisarna för att få inkassera 1750euro av honom :)
snackade med rousso om att köra hårdgrind i fyra dagar å efter sessionen så drog vi för att snacka igenom detaljerna samt några händer från dagens session. blir på tilt då han drar med sej två greker på vägen till buffën då dom envisas att snacka grekiska i typ en timme. skulle hänga med rousso å knacka på å väcka tysken men när jag ser att de andra två grekerna ska med upp i hissen så blommar tilten ut å jag flinar å säger "i ll go home and have a nice wank instead, see you tomorrow" hans engelska är inte så bra så han ser lite osäker ut å säger hej då. får känslan att sociala människor skiter lite i att vårda sina relationer med enskilda individer då dom har en uppsjö av folk att byta ut begagnade bekantskaper med.
ska snart ut å shoppa med tysken å roussos flickvän. sen blir det sova.
ibland så kan jag inte låta bli att tycka att jag är jävla roli. var ner runt 100 efter första sessionen å när jag kommer tillbaka efter 3rätters middag så postar jag bb från CO. får AKo å 3betar en pajas från hijack, 105 från 30. alla foldar fram till honom som synar. floppen kommer T87ss å vi checkar båda två. turn är 7x å han donkar 120 in i typ 220. jag har aldrig spelat mot honom förut men ser på han att jag borde kunna syna här å re-evaluate på rivern. rivern är 3x å han betar 340 å jag synar av. han visar Q9 å jag vinner en fin pott. första handen vid bordet. hör folk säga "good call" å i ipoden dånar "..who is the killer? the stone cold killer..." ivory coast med rancid.
nån hand efteråt så raisar jag ganska stort med KQo från BTN efter pajasen å nån till limpat. floppen kommer 774r å jag raisar hans donkbet från 40 till 115 å han lägger.
handen direkt efter så limpar jag in 6c5c efter han å några till limpat. BTN raisar till typ 30 å vi synar allihop. floppen kommer 66s2s å han donkar typ 30 in i en 120pott typ. jag synar å alla andra lägger. turn är 2 å han betar 100, jag synar. rivern är Jx å han betar 300 å foldar med 240 bakom när jag ställer honom. fortfarande ivory coast på repeat. så jävla sweet :)
är upp strax över en tusing å tänker kila över till roussos bord å berätta att det går bra. då plockar jag upp KK å raisar till 30 efter att pajasen å en till synat. en reg i 45års åldern som jag inte har nån vidare koll på 3betar till 130 från CO. den enda readen jag har är att han verkar solid å värdeheavy postflop. vi är runt 1100 djupa å jag tänker att det funkar att bara syna här även fast jag är oop. floppen är Qs7s3s å vi checkar båda två. turn är Qx å jag checkar igen varpå han betar 200. det känns som att han aldrig bluffar här då han checkade floppen. känns för vekt att folda så jag synar. tänkte att han kunde ha 88-JJ typ men efteråt så tänker jag att han skulle beta lite mindre med dom händerna. rivern är typ 4x å jag checkfoldar för hans 350bet. han slänger upp As8s för floppad nöt å säger att han är besviken att jag inte hade "nånting alls" att syna med. jag kan inte låta bli att berätta att jag folda KK å han ser deprimerad ut resten av sessionen.
spelar riktigt bra hela sessionen igenom å har ärligt talat lite tur med beslutsvariansen också. så jävla pissit att rousso ska envisas med att bli utdragen i varje pott bara. på slutet sitter vi på samma bord å jag ser honom checkraisa 2st spelare på Kx8c3c, beta 350 in i runt 550 på Tx-turn å säga "fuck" när han ställer sina 350 sista på 4c å blir instasynad. jag tror han slowrollat den andra spelaren när rousso slänger upp KcTc men likförbannat så har den andra pajasen AcJc. ner 1,6k på deals men det borde verkligen ha varit +1500 om han sprungit normalt.
lyckades hora till mej en 0.5% deal med min tyske vän som spelade EPT-finalbordet idag. han åkte som femma men om han hade vunnit så hade jag dragit upp tröjan å visat tuttisarna för att få inkassera 1750euro av honom :)
snackade med rousso om att köra hårdgrind i fyra dagar å efter sessionen så drog vi för att snacka igenom detaljerna samt några händer från dagens session. blir på tilt då han drar med sej två greker på vägen till buffën då dom envisas att snacka grekiska i typ en timme. skulle hänga med rousso å knacka på å väcka tysken men när jag ser att de andra två grekerna ska med upp i hissen så blommar tilten ut å jag flinar å säger "i ll go home and have a nice wank instead, see you tomorrow" hans engelska är inte så bra så han ser lite osäker ut å säger hej då. får känslan att sociala människor skiter lite i att vårda sina relationer med enskilda individer då dom har en uppsjö av folk att byta ut begagnade bekantskaper med.
ska snart ut å shoppa med tysken å roussos flickvän. sen blir det sova.
lördag 19 november 2011
kom att tänka på en sak
i början av året så satte jag upp några mål:
vinna/snåla tillräckligt för att ha en bankrulle på 500.000kr
göra min flickvän lycklig
klara av att göra 100 armhävningar på raken
springa runt sörbosjön på under 10min
har inte sprungit ETT varv runt sjön, har inte gjort SAMMANLAGT hundra armhävningar på hela året, har inte i NÄRHETEN av 500k, å dom misslyckandena bleknar i förhållande till resten.
det positiva är att det snart är ett nytt år å jag kan sätta upp nya mål. funderade på att sätta upp ett antal timmar jag ska spela men jag tror inte det är det bästa för mej. hade som mål att få in så många diciplinerade timmar som möjligt innan jul men även om jag sitter på flyget hem med 800 timmar å 20spänn i bagaget så kommer jag inte känna nån tillfredsställelse. så, bättre att sätta ett pengamål tror jag. ska fundera ut detaljerna å försöka att verkligen gå in för att uppnå målet den här gången.
får lite panik när jag tänker på hur lite jag har spelat de sista dagarna. hade ju bygt upp en tolerans för långa sessioner å är rädd för att tappa den. skulle vilja förvandla mej till en robot å sätta mej på casinot för en enda lång 1års-grind efter nyår. (hör hur nån spyr utanför dörren denna lördagsnatt å känner mej ändå nöjd över att vara nykter). problemet med att förvandla mej till en robot är att det med största sannolikhet skulle påverka mitt spel negativt. tycker så jävla synd om en kille i min ålder som spelar fler timmar här än vad jag gör men nästan alltid går back. han förlorar en pott å jag ser hur han sväljer tilten samtidigt som han synar en öppningsraise från en shortstack med 42s. poker är inte som ett jobb där man kan lämna hjärnan hemma å sätta sej å trycka på en knapp eller dra i en spak. jag tror att det skulle vara bra på många plan att ha en 2,5inköps stoploss för hela nästa året. dels så kommer det att minimera tiltskadan på rullen å sen även få mej att tänka till en gång extra innan jag gör en herocall eller en marginell bluff.
känns bittert att bli väckt tidigt imorrn för att gå å titta på finalbordet ist för att sova ut å grinda på. känns bittert som fan.
vinna/snåla tillräckligt för att ha en bankrulle på 500.000kr
göra min flickvän lycklig
klara av att göra 100 armhävningar på raken
springa runt sörbosjön på under 10min
har inte sprungit ETT varv runt sjön, har inte gjort SAMMANLAGT hundra armhävningar på hela året, har inte i NÄRHETEN av 500k, å dom misslyckandena bleknar i förhållande till resten.
det positiva är att det snart är ett nytt år å jag kan sätta upp nya mål. funderade på att sätta upp ett antal timmar jag ska spela men jag tror inte det är det bästa för mej. hade som mål att få in så många diciplinerade timmar som möjligt innan jul men även om jag sitter på flyget hem med 800 timmar å 20spänn i bagaget så kommer jag inte känna nån tillfredsställelse. så, bättre att sätta ett pengamål tror jag. ska fundera ut detaljerna å försöka att verkligen gå in för att uppnå målet den här gången.
får lite panik när jag tänker på hur lite jag har spelat de sista dagarna. hade ju bygt upp en tolerans för långa sessioner å är rädd för att tappa den. skulle vilja förvandla mej till en robot å sätta mej på casinot för en enda lång 1års-grind efter nyår. (hör hur nån spyr utanför dörren denna lördagsnatt å känner mej ändå nöjd över att vara nykter). problemet med att förvandla mej till en robot är att det med största sannolikhet skulle påverka mitt spel negativt. tycker så jävla synd om en kille i min ålder som spelar fler timmar här än vad jag gör men nästan alltid går back. han förlorar en pott å jag ser hur han sväljer tilten samtidigt som han synar en öppningsraise från en shortstack med 42s. poker är inte som ett jobb där man kan lämna hjärnan hemma å sätta sej å trycka på en knapp eller dra i en spak. jag tror att det skulle vara bra på många plan att ha en 2,5inköps stoploss för hela nästa året. dels så kommer det att minimera tiltskadan på rullen å sen även få mej att tänka till en gång extra innan jag gör en herocall eller en marginell bluff.
känns bittert att bli väckt tidigt imorrn för att gå å titta på finalbordet ist för att sova ut å grinda på. känns bittert som fan.
pokerfri Dag2
bara äta idag med. min tyske vän ska spela EPTfinalbord imorrn å har över average i chips. om jag skulle säga att jag inte var djupt å ohälsosamt avundsjuk så skulle jag ljuga. umgås med folk hela dagarna å har ångest över att jag inte får in pokertimmar. tänker dock att jag ska passa på att umgås då dom flesta lämnar loutraki i början av nästa vecka. hoppas innerligt att jag lyckas skrapa ihop energi å diciplin att grinda in +200 timmar i november å runt 150 timmar i december innan jag åker hem till jul.
kan inte sluta tänka att det borde vara jag på finalbordet imorgon... hoppas dock att det går vägen för honom och jag försöker peppa å hjälpa honom så mkt jag kan.
kan inte sluta tänka att det borde vara jag på finalbordet imorgon... hoppas dock att det går vägen för honom och jag försöker peppa å hjälpa honom så mkt jag kan.
fredag 18 november 2011
Dag45
upp 578 efter 5 timmar. jag får dock bara behålla 75% då jag gett bort 25% till rousso å en tysk kompis som är kvar i eptn. ingen av mina hästar lyckades ta sej i pengarna btw. ner 1k på dealar hittills här i loutraki. tänker inte klaga över det dock. det var lite som i förra landet jag grinda i tror jag. ganska säker på att jag förlorade på dealarna där om man ser på resultaten rakt av men jag är övertygad om att jag hade gått miste om massor om jag inte haft en pokerpartner som pushat mej att spela högre å bättre. min upswing började faktiskt i samma veva som jag började äta 3rätters med rousso varje dag å jag tror det hänger ihop lite.
idag var ingen rolig dag att spela. blev på tilt efter att ha gjort en misslyckad bluff ganska tidigt i sessionen. bordet var dessutom riktigt dåligt å jag hade dålig position på bordet. lyckades dock att spela 2 potter bra samt floppa ett set mot bottenpar vs überfisk som satt med 50bb så ännu en +dag idag.
idag var ingen rolig dag att spela. blev på tilt efter att ha gjort en misslyckad bluff ganska tidigt i sessionen. bordet var dessutom riktigt dåligt å jag hade dålig position på bordet. lyckades dock att spela 2 potter bra samt floppa ett set mot bottenpar vs überfisk som satt med 50bb så ännu en +dag idag.
torsdag 17 november 2011
pokerfri Dag1
har sovit lite dåligt å tar paus idag. har 5% på två som är kvar i EPTn å ska dit å träffa dom nu. kan rekommendera senaste southparkavsnittet btw!
kom nyss hem efter att ha ätit konstant i 3 timmar. finrestaurang, gratis, så klart :) rousso har runt average i marker till dag3 i EPTn å vinner han så kommer min rulle att öka över 150% då jag har 5% av hans action. funderar på att spela en 1000freeze out imorrn. om jag spelar så köper rousso 40% vilket får mej att framstå som lite mindre dumihuvet när det kommer till bankroll-management. får se om jag spelar.
trivs bra med tillvaron här och det enda som oroar mej är att jag kommer att dra ner på pokertimmarna vilket vore dåligt. iofs så har inte borden varit nå bra sen eptn börja och jag kanske börjar spela mer när den är över.
kom nyss hem efter att ha ätit konstant i 3 timmar. finrestaurang, gratis, så klart :) rousso har runt average i marker till dag3 i EPTn å vinner han så kommer min rulle att öka över 150% då jag har 5% av hans action. funderar på att spela en 1000freeze out imorrn. om jag spelar så köper rousso 40% vilket får mej att framstå som lite mindre dumihuvet när det kommer till bankroll-management. får se om jag spelar.
trivs bra med tillvaron här och det enda som oroar mej är att jag kommer att dra ner på pokertimmarna vilket vore dåligt. iofs så har inte borden varit nå bra sen eptn börja och jag kanske börjar spela mer när den är över.
onsdag 16 november 2011
Dag44
upp 415 efter 2 timmar. har typ ägnat hela dagen till att äta med folk, seriöst.
var skittrött när jag spelade å satt å snackade med en reg så jag inte kunde focusera på vad som hände vid bordet. ALLA beslut jag tog funkade å mina reads verkade vattentäta men skillnaden med mitt gamla jag å jag nu är att jag inte är nöjd med min insats. hade jäkla tur med beslutsvariansen och det vore bara result oriented att känna mej nöjd. nöjd kan jag vara efter att ha kämpat mej igenom en session med full focus, varesej besluten blev profitabla eller ej.
spelade solid å tight men en bluff gjorde jag utan att tänka igenom situationen tillräckligt. jag synar 20 med 98o från BTN efter att en semi-nit har öppnat från mid/tidig position å 2 synat bakom, BB synar också. floppen är KQ7ss å niten betar 45 in i 100. han brukar sitta short men har nu över 500 på bordet. det foldas till mej å då jag har en betsizing-read på honom så tänker jag att jag ska sno potten. jag raisar till 105 för att skjuta på mer eller mindre alla turnar. BB foldar å niten tänker ett bra tag innan han foldar. kanske ett ok spel av mej och jag hade kanske kommit fram till att göra samma sak om jag funderat längre men jag tänkte i ett par sekunder innan jag raisa vilket inte är ett tecken på att jag spelar bra.
om det var nån hand jag var nöjd med så är det när jag öppnar KsJs från tidig position å alla foldar fram till en kvinna på SB som synar varpå samma nit synar från BB. floppen är Tx7x6c å vi checkar allihop. turn är Jc å niten betar 50 in i 60 varpå jag foldar. vet inte om det är att jag förbättrat mitt B-game eller hur man nu ska tänka.
75.000kr upswing nu btw :)
var skittrött när jag spelade å satt å snackade med en reg så jag inte kunde focusera på vad som hände vid bordet. ALLA beslut jag tog funkade å mina reads verkade vattentäta men skillnaden med mitt gamla jag å jag nu är att jag inte är nöjd med min insats. hade jäkla tur med beslutsvariansen och det vore bara result oriented att känna mej nöjd. nöjd kan jag vara efter att ha kämpat mej igenom en session med full focus, varesej besluten blev profitabla eller ej.
spelade solid å tight men en bluff gjorde jag utan att tänka igenom situationen tillräckligt. jag synar 20 med 98o från BTN efter att en semi-nit har öppnat från mid/tidig position å 2 synat bakom, BB synar också. floppen är KQ7ss å niten betar 45 in i 100. han brukar sitta short men har nu över 500 på bordet. det foldas till mej å då jag har en betsizing-read på honom så tänker jag att jag ska sno potten. jag raisar till 105 för att skjuta på mer eller mindre alla turnar. BB foldar å niten tänker ett bra tag innan han foldar. kanske ett ok spel av mej och jag hade kanske kommit fram till att göra samma sak om jag funderat längre men jag tänkte i ett par sekunder innan jag raisa vilket inte är ett tecken på att jag spelar bra.
om det var nån hand jag var nöjd med så är det när jag öppnar KsJs från tidig position å alla foldar fram till en kvinna på SB som synar varpå samma nit synar från BB. floppen är Tx7x6c å vi checkar allihop. turn är Jc å niten betar 50 in i 60 varpå jag foldar. vet inte om det är att jag förbättrat mitt B-game eller hur man nu ska tänka.
75.000kr upswing nu btw :)
tisdag 15 november 2011
Dag43
ner 185 på 6 timmar. ner 412 på en deal jag å royssos (han som jag käkar med) gjorde. han lyckades att bli 2outad i två stycken potter på 5/10 och jag hade köpt 25% av hans action.
solid dag från min sida. kortdöd å cptight. jag kan inte ha spelat mer än 2 händer i timmen och jag tror folk blev lite förbryllade när jag visar upp J8o efter att ha synat 40 in i 30 på rivern AxKxKh 6h 3x, 6way limpad pot :)
J8o var nära på den hand jag vann mest i å den största jag förlorade kom strax efteråt. jag raisar KK från tidigg position å får 2 syn i position samt en syn från blindsen. floppen är QxQhTh å jag cbetar 30 in i 80, de två i position synar. turn är 8x å jag betar 80, får en syn av en gammal gubbe som inte är så värst dålig tror jag. rivern är 2x å jag betar 50 å han synar med KQ. jag planerade att folda för raise på alla gator, särskillt med tanke på min image efter hjältesynen innan. gillar mina betsizes tror jag.
ska försöka sova å sen gå tidigt å käka frulle med mina två hästar som ska springa EPT.
solid dag från min sida. kortdöd å cptight. jag kan inte ha spelat mer än 2 händer i timmen och jag tror folk blev lite förbryllade när jag visar upp J8o efter att ha synat 40 in i 30 på rivern AxKxKh 6h 3x, 6way limpad pot :)
J8o var nära på den hand jag vann mest i å den största jag förlorade kom strax efteråt. jag raisar KK från tidigg position å får 2 syn i position samt en syn från blindsen. floppen är QxQhTh å jag cbetar 30 in i 80, de två i position synar. turn är 8x å jag betar 80, får en syn av en gammal gubbe som inte är så värst dålig tror jag. rivern är 2x å jag betar 50 å han synar med KQ. jag planerade att folda för raise på alla gator, särskillt med tanke på min image efter hjältesynen innan. gillar mina betsizes tror jag.
ska försöka sova å sen gå tidigt å käka frulle med mina två hästar som ska springa EPT.
lol
kom nyss att tänka på vad jag skrev igår. jag sa obv inget till han som jag trappade hullmuth-style, utan bara tänkte det.
blev väckt för andra dagen på raken av han som jag käkar gratis med å ska dit på frulle nu.
blev väckt för andra dagen på raken av han som jag käkar gratis med å ska dit på frulle nu.
måndag 14 november 2011
Dag42
upp 865 efter 7 timmar. jäkla skön dag. inser att jag hade jäkla många tuffa beslut igår och att jag gjorde några misstag, därför var det bra för självförtroendet att få göra nästan allt rätt idag.
kom på mej själv med att personifiera (rätt ord?) phil hellmuth under en hel hand. jag skämdes för mej själv. jag har spelat supertight i ett par timmar men öppnar 76o från CO. BTN synar å en "young internet guy" synar från SB. jag tänker att SB verkar duktig och aggro. jag har knappt spelat några händer men en hand när jag raisar från hijack å får två syn bakom så squeesar han från SB å jag instafoldar. hursomhelst så kommer nu floppen 664r å jag betar 40 in i 60. jag tänker redan här att SB kan tänka att jag ALDRIG har en 6a å med tanke på hur snabbt jag folda för hans squeese så kan han kanske försöka sej på ett litet move. BTN foldar å SB raisar till 110. jag hade redan planerat att blixtsyna å försöka teatra att jag var stark så jag gör så. turn är 3c så det ligger två klöver ute. han checkar å jag kastar in tio 10markers vilket är runt 25% av vad jag har kvar. försöker här att se lite aggressiv ut som att jag tänker bet/folda ett överpar vilket är en ganska vanlig line för puckon. han tänker lite å ställer, jag synar å han muckar handen när rivern är 4x. "HAHA jag trappa dej allt där! jag synade snabbt för att du skulle tro att jag var svag å du gick på det!!" osv. vet inte om jag skulle skratta eller gråta innombords när jag kom på att jag lagt till med hellmuths jargong å tankebanor.
spelade tight men fick ändå ta flera tuffa beslut som jag tror jag lyckades bra med. ännu mer tjenis med regsen här nu också, känns kul.
to Evan: will respond to your nice comments tomorrow, am about to pass out from tiredness.
kom på mej själv med att personifiera (rätt ord?) phil hellmuth under en hel hand. jag skämdes för mej själv. jag har spelat supertight i ett par timmar men öppnar 76o från CO. BTN synar å en "young internet guy" synar från SB. jag tänker att SB verkar duktig och aggro. jag har knappt spelat några händer men en hand när jag raisar från hijack å får två syn bakom så squeesar han från SB å jag instafoldar. hursomhelst så kommer nu floppen 664r å jag betar 40 in i 60. jag tänker redan här att SB kan tänka att jag ALDRIG har en 6a å med tanke på hur snabbt jag folda för hans squeese så kan han kanske försöka sej på ett litet move. BTN foldar å SB raisar till 110. jag hade redan planerat att blixtsyna å försöka teatra att jag var stark så jag gör så. turn är 3c så det ligger två klöver ute. han checkar å jag kastar in tio 10markers vilket är runt 25% av vad jag har kvar. försöker här att se lite aggressiv ut som att jag tänker bet/folda ett överpar vilket är en ganska vanlig line för puckon. han tänker lite å ställer, jag synar å han muckar handen när rivern är 4x. "HAHA jag trappa dej allt där! jag synade snabbt för att du skulle tro att jag var svag å du gick på det!!" osv. vet inte om jag skulle skratta eller gråta innombords när jag kom på att jag lagt till med hellmuths jargong å tankebanor.
spelade tight men fick ändå ta flera tuffa beslut som jag tror jag lyckades bra med. ännu mer tjenis med regsen här nu också, känns kul.
to Evan: will respond to your nice comments tomorrow, am about to pass out from tiredness.
söndag 13 november 2011
Dag41
upp 2080 efter 7 timmar. drog tidigare för att bordet inte var bra plus att jag inte kännde mej i rätt sinnesstämning. spelade två sessioner. den första så spelade jag tight, konservativt å solid. den andra så bluffraisa jag en callingstation på turn utan par lr drag samt commitade 550 med A9o preflop utan fold equity.
jag har en stark känsla av att A9o-handen var dålig men jag förstår inte varför. Dr kanske kan förklara.
straddlad pot och 3 limpar fram till Fi1 som sitter i CO, Fi1 limpar också. knappen limpar, jag och BB limpar också. på Straddlen sitter en reg med ungefär 250. Han är inte dumihuvet men han är alles för slaskig preflop. antar att han är på lite på tilt med tanke på stackdjup. har inte sett honom vara särskillt aggro pf men jag har sett honom limpsyna 18bb oop med 42s när effektiva stackarna var runt 70bb. han raisar till 90 och det foldas fram Fi1 som raisar till 300 med 250 bakom. knappen foldar. innan Fi1 raisade till 300 så tänkte jag att jag skulle kunna gambla 250 med reggen med tanke på alla döda pengar i potten. när Fi1 raisar så tänker jag att han också vill gambla mot reggen. jag tänker att han har en hand ungefär som min eller ett pp under 77. jag vet att Fi1 är ganska lösaggressiv å en session för nån vecka sen så 3b-commitade han 500 i en straddlad pot med ATo efter att jag öppnat utg 6handat.jag är ganska ny vid bordet men har redan sett Fi1 limpraisa från 50 till 170 när effektiva stackarna var runt 550, när han som öppnat till 50 lägger sej så visar Fi1 en 6a. jag tänker att Fi1 aldrig skulle kunna limpa en hand som dominerar A9 från så sen position med tanke på att knappen verkade tightpassiv. så jag ställer. floppen är T86 turn är 9 å rivern är A. jag visar först å reggen lägger buttert upp AKo. Fi1 muckar handen. känns lite spyigt att få in över 100bb 8handat utan foldequity men jag förstod/förstår inte hur det ska kunna vara dåligt. jäkla varians så klart men om jag tror att ett spel är bra så har jag svårt för att låta bli. vore tacksam för feedback!
jag har en stark känsla av att A9o-handen var dålig men jag förstår inte varför. Dr kanske kan förklara.
straddlad pot och 3 limpar fram till Fi1 som sitter i CO, Fi1 limpar också. knappen limpar, jag och BB limpar också. på Straddlen sitter en reg med ungefär 250. Han är inte dumihuvet men han är alles för slaskig preflop. antar att han är på lite på tilt med tanke på stackdjup. har inte sett honom vara särskillt aggro pf men jag har sett honom limpsyna 18bb oop med 42s när effektiva stackarna var runt 70bb. han raisar till 90 och det foldas fram Fi1 som raisar till 300 med 250 bakom. knappen foldar. innan Fi1 raisade till 300 så tänkte jag att jag skulle kunna gambla 250 med reggen med tanke på alla döda pengar i potten. när Fi1 raisar så tänker jag att han också vill gambla mot reggen. jag tänker att han har en hand ungefär som min eller ett pp under 77. jag vet att Fi1 är ganska lösaggressiv å en session för nån vecka sen så 3b-commitade han 500 i en straddlad pot med ATo efter att jag öppnat utg 6handat.jag är ganska ny vid bordet men har redan sett Fi1 limpraisa från 50 till 170 när effektiva stackarna var runt 550, när han som öppnat till 50 lägger sej så visar Fi1 en 6a. jag tänker att Fi1 aldrig skulle kunna limpa en hand som dominerar A9 från så sen position med tanke på att knappen verkade tightpassiv. så jag ställer. floppen är T86 turn är 9 å rivern är A. jag visar först å reggen lägger buttert upp AKo. Fi1 muckar handen. känns lite spyigt att få in över 100bb 8handat utan foldequity men jag förstod/förstår inte hur det ska kunna vara dåligt. jäkla varians så klart men om jag tror att ett spel är bra så har jag svårt för att låta bli. vore tacksam för feedback!
lördag 12 november 2011
Dag40
upp 42 efter 10åenhalv timme. var upp runt 700 för en timme sen så är lite besviken. ska inte klaga dock.
har blivit polare med en pokerspelare som brukade spela highstakes plo på casinot så jag får hänga med honom å käka gratis på finrestaurangerna på casinot. höll på att gå ner i vikt där ett tag men nu är det 3rätters å flottig frukostbuffe varje dag så vi får se hur jävla fet jag är när jag kommer hem.
sov bara 3 timmar i natt av nån sjuk anledning å jag tror det var därför som jag var lite ofocuserad idag. gjorde några marginella misstag på slutet å följde inte alls med i spelet.
fan va kul det skulle vara att ha haft min vurpa från igår på video. måste ha sett helt sjukt ut. är öm i magen, framsida lår, knän, armbågar å fingrar. måste ha ramlat platt som en pannkaka. förstår inte hur jag kunde låta bli att slå i ansiktet. antar gud ansåg finnar å sne näsa vara nog för en å samma mänska.
har blivit polare med en pokerspelare som brukade spela highstakes plo på casinot så jag får hänga med honom å käka gratis på finrestaurangerna på casinot. höll på att gå ner i vikt där ett tag men nu är det 3rätters å flottig frukostbuffe varje dag så vi får se hur jävla fet jag är när jag kommer hem.
sov bara 3 timmar i natt av nån sjuk anledning å jag tror det var därför som jag var lite ofocuserad idag. gjorde några marginella misstag på slutet å följde inte alls med i spelet.
fan va kul det skulle vara att ha haft min vurpa från igår på video. måste ha sett helt sjukt ut. är öm i magen, framsida lår, knän, armbågar å fingrar. måste ha ramlat platt som en pannkaka. förstår inte hur jag kunde låta bli att slå i ansiktet. antar gud ansåg finnar å sne näsa vara nog för en å samma mänska.
fredag 11 november 2011
Dag39
upp 972 efter 10 timmar. var ner 700 efter 8åenhalv timme (var helt kortdöd hela kvällen, bara rags å QQ som jag torska med 4 gånger) men beslutade att hämta 500 till från chashiern. sen så floppar jag ett set mot vad jag antar var ett överpar. sen checkraisar jag 87dd på 7x6d4d å betar Ax å 5x. känner att jag fått lite luft under vingarna så jag börjar bluffa å köra med folk vilket funkar bra. men mest så har jag en jäkla tur med variansen de sista 90minutrarna. på vägen hem så joggade jag då det var sånt jäkla pissigt väder. jag antar att kombon ojämna grekiska gator + dålig löpstil var orsaken till att jag helt plötsligt ligger med näsan 2cm ovanför trottoaren å känner värk i alla knän å samtliga armbågar. jag ställer mej raskt upp å börjar halta hem, med ett leende på läpparna, springer hellre bra på pokern än på vägen tänkte jag.
torska 50euros på nummer 6 på rouletten, helt sick, hur kan jag missa två gånger på raken? det var giorgos sista dag här så vi var å käka å spela lite casinospel. inge mer casinospel nu hursomhelst. köpte 5% i EPTn för 200e av en reg som jag pratade för första gången med idag. har blivit lite mer tjenis med flera regs nu vilket är kul.
torska 50euros på nummer 6 på rouletten, helt sick, hur kan jag missa två gånger på raken? det var giorgos sista dag här så vi var å käka å spela lite casinospel. inge mer casinospel nu hursomhelst. köpte 5% i EPTn för 200e av en reg som jag pratade för första gången med idag. har blivit lite mer tjenis med flera regs nu vilket är kul.
torsdag 10 november 2011
Dag38
ner 47 efter 8 timmar. spelade annorlunda idag än jag gjort tidigare. lösare å mer jobbig. hoppas jag. bluffa till mej en massa och hade två potter gått lite annorlunda så hade det varit ett bra plus för dagen. första så 3betar jag KK å betar 100 in i 250 (50 i sidopott) på 853r, ställer hans sista 200 på 9x å han visar 99. andra potten så limpar jag JTo från mitten efter att en fiskig dam limpat innan. SB som verkar vara en ganska bra reg raisar till 30 eller 35. hon synar å jag synar också. floppen är K64r å SB betar 60, hon lägger å jag floatar. turn är 5x å han checksynar 75 med 77 för turnad öppen stege. rivern är K å jag checkar bakom. tror jag är ganska nitig i ställen där många skulle skjuta vidare men jag är rädd för att bli herocallad (han har ofta en kung också).
roligaste handen var när jag checkar 9s3c på BB efter att utg å sb (fiskiga damen) limpat. floppen är T87hhd å sb å jag checkar. utg betar 10 in i 15 å hon synar. tror att jag ofta lägger inkorrekt på sånna här floppar men nu synar jag iaf. turn är Jx å hon betar ut 30. jag synar bara å utg lägger. rivern är Ax å hon checkar. jag betar lite för stort: 90. hon lägger å visar en knekt. jag har fått visa upp några bluffar tidigare så jag tror att många runt bordet känner sej lite osäkra på att jag verkligen har stegen. jag säger att hon får se ett av min kort om hon vill, å hon får välja vilket som helst. "ah are they that good?" säger hon, viker upp 3c å ser skräckslagen ut. hehe fick vinna den coinflippen iaf :) viskar sen åt henne att jag hade 9an också då hon såg ledsen ut.
känndes roligt att inte spela supernitigt idag.
roligaste handen var när jag checkar 9s3c på BB efter att utg å sb (fiskiga damen) limpat. floppen är T87hhd å sb å jag checkar. utg betar 10 in i 15 å hon synar. tror att jag ofta lägger inkorrekt på sånna här floppar men nu synar jag iaf. turn är Jx å hon betar ut 30. jag synar bara å utg lägger. rivern är Ax å hon checkar. jag betar lite för stort: 90. hon lägger å visar en knekt. jag har fått visa upp några bluffar tidigare så jag tror att många runt bordet känner sej lite osäkra på att jag verkligen har stegen. jag säger att hon får se ett av min kort om hon vill, å hon får välja vilket som helst. "ah are they that good?" säger hon, viker upp 3c å ser skräckslagen ut. hehe fick vinna den coinflippen iaf :) viskar sen åt henne att jag hade 9an också då hon såg ledsen ut.
känndes roligt att inte spela supernitigt idag.
onsdag 9 november 2011
Dag37
ner 240 på 11 timmar. spelade en satellit till EPTn å bubblade efter 7 timmar. 6 priser jag var chipleader när vi var 8 kvar. lade frivilligt in pengar i potten två gånger efter det. nån hade dock kommit på ideen att de fem första skulle ge 150 till 7an så jag fick tillbaka 750 iaf. känns så jävla tomt bara var helt inställd på att spela EPTn. tänkte inte sälja platsen även fast jag borde å tänkte inte nämna varken satellit lr Dag1 i turren. ville vinna hela skiten å bara skiva "loldonkaments" i bloggen. f i t . .
torskade 550 i cashgamet innan. spelade bra rakt igenom men sista handen var nog lite marginell. jag raisar QTdd från CO å får syn av en reg på BTN. jag cbetar 40 in i 55 på 346dd å han synar. turn är 9x. tänker att han är duktig å han har precis förlorat en stor pott så om jag betar turn så kan han raise commita med typ par+gs eller bara 86hh eller nåt då jag har spelat så tight så min range inte träffat bra alls å han kanske tänker att jag måste lägga ett överpar tillåmed. jag checkar för att checkraisa. han betar 110 vilket är en ganska stor bet. tänker att han kan beta så för att kunna folda med bättre samvete än om han betar nåt svagt. jag tänker att han borde ha mer än set å 75s här å att han inte kommer syna med nåt annat. han har 33 för bottenset. om min gorillamatte stämmer så räcker det med att han foldar 45% av gångerna typ. han borde kunna komma dit med fler händer än set å 75s tänker jag.
förlorade en 1250pott innan. jag raisar till 35 med AQo efter att tre limpat. vi blir 6 till floppen AT8r... det checkas till mej å jag betar 110 för att betfolda så klart. BTN synar å en dunderfisk som limpsynat OOP synar. turn är 4x å jag betar 250 för att betfolda. jag har 500 bakom å båda täcker. dom synar. rivern är 6x å efter att fisken checkat så är jag nästan på väg att vbeta typ 110 då jag nästan alltid borde ha bäst hand. tar mitt förnuft till fånga å checkar. reggen i BTN instacheckar å jag tänker att potten är min. fisken har 84o å reggen har ATo. antar att min halvpottsbet på turn inte var en halvpottsbet utan TVÅHUNDRAFEMTIOFUCKINGEUROS!!!!1 så jaja, nhs.
om man ska säga nåt positivt om dagen idag så är det att den snart är slut iaf. spelade jäkla bra i satelliten också, plus att jag sprang bättre än aldrig förr. fick in KJo pf å vann vs AJ å AA. ingen jättestor pott dock. en till rolig grej var att jag fick ett smeknamn som förhoppningsvis kommer hålla i sej (har alltid velat haft ett smeknamn). "The Taliban"! dom tyckte jag va alles vild idag :)
torskade 550 i cashgamet innan. spelade bra rakt igenom men sista handen var nog lite marginell. jag raisar QTdd från CO å får syn av en reg på BTN. jag cbetar 40 in i 55 på 346dd å han synar. turn är 9x. tänker att han är duktig å han har precis förlorat en stor pott så om jag betar turn så kan han raise commita med typ par+gs eller bara 86hh eller nåt då jag har spelat så tight så min range inte träffat bra alls å han kanske tänker att jag måste lägga ett överpar tillåmed. jag checkar för att checkraisa. han betar 110 vilket är en ganska stor bet. tänker att han kan beta så för att kunna folda med bättre samvete än om han betar nåt svagt. jag tänker att han borde ha mer än set å 75s här å att han inte kommer syna med nåt annat. han har 33 för bottenset. om min gorillamatte stämmer så räcker det med att han foldar 45% av gångerna typ. han borde kunna komma dit med fler händer än set å 75s tänker jag.
förlorade en 1250pott innan. jag raisar till 35 med AQo efter att tre limpat. vi blir 6 till floppen AT8r... det checkas till mej å jag betar 110 för att betfolda så klart. BTN synar å en dunderfisk som limpsynat OOP synar. turn är 4x å jag betar 250 för att betfolda. jag har 500 bakom å båda täcker. dom synar. rivern är 6x å efter att fisken checkat så är jag nästan på väg att vbeta typ 110 då jag nästan alltid borde ha bäst hand. tar mitt förnuft till fånga å checkar. reggen i BTN instacheckar å jag tänker att potten är min. fisken har 84o å reggen har ATo. antar att min halvpottsbet på turn inte var en halvpottsbet utan TVÅHUNDRAFEMTIOFUCKINGEUROS!!!!1 så jaja, nhs.
om man ska säga nåt positivt om dagen idag så är det att den snart är slut iaf. spelade jäkla bra i satelliten också, plus att jag sprang bättre än aldrig förr. fick in KJo pf å vann vs AJ å AA. ingen jättestor pott dock. en till rolig grej var att jag fick ett smeknamn som förhoppningsvis kommer hålla i sej (har alltid velat haft ett smeknamn). "The Taliban"! dom tyckte jag va alles vild idag :)
tisdag 8 november 2011
Dag36
ner 192 på 3åenhalv timme. jävla tiltsession. alla andra i hela världen hade varit upp 1000 ist för ner 192 (ivey & Co hade nog varit upp 3k). fick en massa kort men lyckades krångla bort hela skiten. det börjar med att jag spelar bra å tight. sen synar jag en ganska lös spelares raise med QJo från knappen. det var 3 som synat emellan. 5ways till floppen KJ4ssd alla checkar å jag checkar. turn är 7d å han som öppna betar ut 40 in i 150. en av dom bättre regsen raisar till 140. försöker verkligen verkligen verkligen hitta en anledning att folda men med hans tendenser går det inte. om jag synar har jag 350 bakom. funderar på att ställa men jag har sett reggen barrela en massa rivrar i liknande situationer så jag tänker att jag tar låg variansvägen å bara synar så kan jag lägga mej på dom sämsta rivrarna om han skjuter vidare. finns även en chans att han som öppnade har KK å då spar jag 350 om han ställer. jag synar å han som öppna synar också... men va? aja, rivern är 3x å reggen betar 300. funderar ett tag å går till slut all in med dom 50 extra då han som är kvar att agera är halvfiskig å kanske bara syna 100 på turn med typ QQ utan en vidare plan. reggen har 56 för det nötet.
jag köper in 500 sista å synar samma regs öppningsraise med 33 i en straddlad pott, går att folda pf där för 50. vi blir fyra till floppen å jag tänker ut en plan att om jag träffar så ska jag slowspela om möjligt, då jag har position å alltid kan trycka in på rivern å få syn då jag tror folk förstår att jag är på tilt. floppen är 983cc å check check cbet 150 in i 200 av reggen. här borde jag ändå ställa. finns ingen mening att bara syna överhuvutaget, bara dumt. jag synar å dom andra lägger. turn är Qc å reggen checkar. jag tänker att jag kan reppa en halvbluff här å få syn av ganska mkt så jag ställer mina 300 varpå reggen tänker å till slut foldar TTdh faced up.
jag checkar Q7 på Q74ss Kx 6x tre gator från BB i limpad pott för att checkraisa alla gator. men alla checkar.
jag limpar K2cc från utg (va?) å vi blir 4 som ser QT3ccd. jag betar 20, en synar å SB checkraisar till 65. jag synar å den andre lägger. har ingen som helst anledning att tro att han ska ha nåt annat än +2par. turn är Jd å han checkar. nöjd med min checkback här iallafall. rivern är Ad å han checkar. här skulle alla beta runt 70-110 men jag betar 150, han steker länge å foldar QT face up.
det dubbelstraddlas till 20 å jag raisar A5o från mittenpos 8handat (huh?) då jag tänker att folk kommer vara scared money å folda en massa. cbetar 65 tom på JT2ccc å blir synad av en reg. ger upp å checkar ner men 125 åt pipsvängen ändå.
det är svårt att inse när man är på tilt å jag kännde mej skapligt ok men om man kollade på faktan: limpa K2s utg, raisa A5o pf samt att svetten porlade längs ryggen så beslöt jag mej för att ge upp för dagen. inge vidare bra bord ändå.
om jag ska tänka positivt så hade nog alla i hela världen vunnit 1k idag med mina händer men jag vet samtidigt att majoriteten av spelarna här hade gulat min lilla rulle för länge sedan om dom hade haft min kort den senaste månaden. sen så behöver ju inte reggen träffa stegen i första handen å om man byter ut Qc mot 7c eller Ax/Kx/Qx när jag har 333 så får jag in allt tror jag.
ska tröstäta pizza å titta på seinfeld. skrev sienfeldt första gången jag försökte söka efter torrents btw.
jag köper in 500 sista å synar samma regs öppningsraise med 33 i en straddlad pott, går att folda pf där för 50. vi blir fyra till floppen å jag tänker ut en plan att om jag träffar så ska jag slowspela om möjligt, då jag har position å alltid kan trycka in på rivern å få syn då jag tror folk förstår att jag är på tilt. floppen är 983cc å check check cbet 150 in i 200 av reggen. här borde jag ändå ställa. finns ingen mening att bara syna överhuvutaget, bara dumt. jag synar å dom andra lägger. turn är Qc å reggen checkar. jag tänker att jag kan reppa en halvbluff här å få syn av ganska mkt så jag ställer mina 300 varpå reggen tänker å till slut foldar TTdh faced up.
jag checkar Q7 på Q74ss Kx 6x tre gator från BB i limpad pott för att checkraisa alla gator. men alla checkar.
jag limpar K2cc från utg (va?) å vi blir 4 som ser QT3ccd. jag betar 20, en synar å SB checkraisar till 65. jag synar å den andre lägger. har ingen som helst anledning att tro att han ska ha nåt annat än +2par. turn är Jd å han checkar. nöjd med min checkback här iallafall. rivern är Ad å han checkar. här skulle alla beta runt 70-110 men jag betar 150, han steker länge å foldar QT face up.
det dubbelstraddlas till 20 å jag raisar A5o från mittenpos 8handat (huh?) då jag tänker att folk kommer vara scared money å folda en massa. cbetar 65 tom på JT2ccc å blir synad av en reg. ger upp å checkar ner men 125 åt pipsvängen ändå.
det är svårt att inse när man är på tilt å jag kännde mej skapligt ok men om man kollade på faktan: limpa K2s utg, raisa A5o pf samt att svetten porlade längs ryggen så beslöt jag mej för att ge upp för dagen. inge vidare bra bord ändå.
om jag ska tänka positivt så hade nog alla i hela världen vunnit 1k idag med mina händer men jag vet samtidigt att majoriteten av spelarna här hade gulat min lilla rulle för länge sedan om dom hade haft min kort den senaste månaden. sen så behöver ju inte reggen träffa stegen i första handen å om man byter ut Qc mot 7c eller Ax/Kx/Qx när jag har 333 så får jag in allt tror jag.
ska tröstäta pizza å titta på seinfeld. skrev sienfeldt första gången jag försökte söka efter torrents btw.
vakna precis
drömde att jag hade åkt tillbaka i tiden och var i stjärnsund nånstans. tror jag hänger med johannes Å och kanske nån till. kommer ut ur ett skogsparti å träffar eva åhman som pekar på en igenvuxen ramp å frågar om vi minns när hon gjorde ett stunttrick över den på motorcykel. jag försöker komma ihåg om jag sett det men då hör jag lennart arvidsson ropa nåt en liten bit bort. kollar dit å ser att han pekar på en bäbis som kryper bredvid rampen. det ser gulligt ut å jag ropar nåt tillbaka. då skriker lennart att det är ett stup där å då ser jag att bäbisen är typ 3 decimeter från att trilla över kanten. kollar ner å ser knappt slutet på stupet. jag kastar mej ut å lyckas ta tag i bergväggen ett par meter nedanför där han/hon kryper. tänker att jag ska klättra nedåt så jag kan ta emot om ungen ramlar ner. när jag tänker tillbaka på hur stupet såg ut så var det identiskt med hur min pokergraf sen jag kom hit till grekland ser ut. glodde på den innan jag somnade igår. hursomhelst så kollar jag över axeln å ser att det 1meter bakom mej är 40 meter ned till marken men att det går upp efter det, så 10meter bakåt är marken i jämnhöjd med mej ungefär. kollar hela tiden uppåt medan jag klättrar ner, plötsligt så ser jag bäbisen "kasta" sej ut över kanten å jag tar sats å trycker ifrån för att hoppa efter. då vaknar jag.
rätt bisarr dröm. brukar inte drömma att jag gör bra saker. för nån natt sedan drömde jag att jag var full på en pizzeria å spelade headsup mot nån yngre kille som ägde mej totalt. jag spelar sämre å sämre å till slut å kastar jag mej över å halvt slår ihjäl honom.
rätt bisarr dröm. brukar inte drömma att jag gör bra saker. för nån natt sedan drömde jag att jag var full på en pizzeria å spelade headsup mot nån yngre kille som ägde mej totalt. jag spelar sämre å sämre å till slut å kastar jag mej över å halvt slår ihjäl honom.
måndag 7 november 2011
Dag35
upp 550 efter 11 timmar. blev bad beatad i en 800pott i början av session men det rörde mej inte i ryggen då jag spelade optimalt. sen tiltade jag nästan sönder efter att ha gjort ett jävla rookiemisstag. höll mej i skinnet dock. var så kortdöd som ingen nånsin har varit å frustrations limp/foldade 24o från utg en gång :) sjukt bord med en kvinna som sprang bättre än jag sett nån springa förut. lämnar bordet med nästan 5000 tror jag. då hade hon dessutom lagt KK på K92r 8x när en spelare hon tyckte synd om commita sej med 76.
får vara nöjd med sessionen i helhet. spelade 11 timmar i streck utan mat å ändå så lyckas jag med att inte börja blöda en massa som de andra reggsen gjorde.
tror jag kan ha slagit mitt rekord i längsta tiden utan att vinna en pott. de sista 8 timmarna tror jag att jag vann 4 potter.
får vara nöjd med sessionen i helhet. spelade 11 timmar i streck utan mat å ändå så lyckas jag med att inte börja blöda en massa som de andra reggsen gjorde.
tror jag kan ha slagit mitt rekord i längsta tiden utan att vinna en pott. de sista 8 timmarna tror jag att jag vann 4 potter.
söndag 6 november 2011
Dag34
upp 1400 efter 14 timmar. hade varit 2300 om ett live-turnerings-proffs hade bluffraisat min 3rd barrel med något marginellt sämre än 64o på 973dd 4x 3x.
spelade bra. gjorde 2 marginellt dåliga herofolds, några bra herofolds samt en standard fold som hade varit en dålig herofold på QdJdTd 9d Qx om inte en spelare hade kall-min3betat. jag har TT å cbetar floppen, får två syn. turn checkas runt. rivern donkar jag ut 60 i typ 200 å min kompis Giorgos raisar till 150. jag tänker redan där att jag ska lägga men då raisar knappen till 300, Giorgos som har spelat 35 timmar i streck synar med Ad4d. så jävla skön snubbe, han har spelat 3 sessioner här, en på 37 timmar en på +20 timmar å idag över 35 timmar. tack vare honom som jag spelat lite längre på senaste, känns rätt fjantigt att klaga på att jag är trött efter 10 timmar typ.
spelade bra. gjorde 2 marginellt dåliga herofolds, några bra herofolds samt en standard fold som hade varit en dålig herofold på QdJdTd 9d Qx om inte en spelare hade kall-min3betat. jag har TT å cbetar floppen, får två syn. turn checkas runt. rivern donkar jag ut 60 i typ 200 å min kompis Giorgos raisar till 150. jag tänker redan där att jag ska lägga men då raisar knappen till 300, Giorgos som har spelat 35 timmar i streck synar med Ad4d. så jävla skön snubbe, han har spelat 3 sessioner här, en på 37 timmar en på +20 timmar å idag över 35 timmar. tack vare honom som jag spelat lite längre på senaste, känns rätt fjantigt att klaga på att jag är trött efter 10 timmar typ.
lördag 5 november 2011
Dag33
ner 1100 på 10 timmar. var rätt kortdöd hela kvällen. inte så mkt intressant fram till 9:e timmen. har spelat bra hittills men misslyckas med exakt det jag hade som mål idag: ha koll på folks markerdjup. 3betar en isoraisande reg med AKo från BB vs CO. jag har ganska nyligen kommit tillbaka efter en sen lunch å reggen har tagit en fisks plats. har spelat med honom förut å bara antar att han har +100bb. floppen kommer Q73r å jag betar 120 in i 210. han synar å jag skjuter 210 på 2x. jag har sparat runt 50 då jag inte vill se desperat ut. kollar upp å ser att han har typ 95 kvar......... han rycker på axlarna å synar med TT. jag tror honom när han sa att han hade foldat turn om han hade haft mer kvar. så jävla uselt spel av mej på både flopp å turn om man antar att jag vet att han sitter short.
självklart så blir jag lite tiltad.
nästa hand så får jag KJo i sb å completar. floppen är K85ss å vi är 5 som är kvar i potten. jag donkar ut 30 in i 25. alla foldar fram till en dunderfisk på knappen som synar. turn är 2x å jag betar 90 in i 85. han ställer. jag har 220 kvar ungefär. jag lägger å han visar K8o för 2par. helt optimalt spelat mot honom, kanske hade kunnat överbeta turn men men.
nästa hand igen raisar jag AJs till 30 efter 3 limps. vi blir 5 till floppen T33dd å alla checkar fram till en lösaggro semifisk i CO som donkar 60 in i 150. jag har 190 å låter bli att gå all in vilket verkligen inte är en självklarhet för mej i min situation. alla foldar å han visar Jd. är 90% säker på att han hade JTo vilket gör min fold mkt bättre.
8 händer senare dubblar jag upp med AKo i 3betad pott. tänker att jag kanske kommer göra en comeback å va bra att jag folda KJ tidigare.
3 händer senare får jag KQ på knappen å raisar till 25 efter ett par limps. dunderfisken med K8o synar från CO efter att BB synat. Floppen är J42r å jag cbetar 45 in i typ 90. BB foldar å CO checksynar. turn är Kd så det ligger två ruter ute. då donkar han 60 in i 180 å jag synar. han var ganska passiv så när han väl stoppa in pengar med kommandot så fick man passa sej lite. rivern är 4d å han checkar. jag betar 120 då jag tänker att han nog oftast har en knekt där. då checkraisar han all in. jag har 180 kvar å lägger mej igen. tror det är result oriented att tänka att riverbeten är dålig mot honom där. han visar 22 för kåken.
när jag till slut gular så har jag iallifall top2 vs stege på 542r vs han lösaggrofisken så det var inte mkt att orda om där.
sammanfattningsvis så kan jag inte klandra mej så mkt för dagens minus. gjorde ett misstag som jag verkligen borde ha klarat mej undan men lyckades trots det göra några diciplinerade folds direkt efter, å med tanke på att jag är jag så får jag vara nöjd med det. tackade dessutom nej till en öl när jag var ner 500 å till vin två gånger på en pizzeria efteråt så wp imo.
självklart så blir jag lite tiltad.
nästa hand så får jag KJo i sb å completar. floppen är K85ss å vi är 5 som är kvar i potten. jag donkar ut 30 in i 25. alla foldar fram till en dunderfisk på knappen som synar. turn är 2x å jag betar 90 in i 85. han ställer. jag har 220 kvar ungefär. jag lägger å han visar K8o för 2par. helt optimalt spelat mot honom, kanske hade kunnat överbeta turn men men.
nästa hand igen raisar jag AJs till 30 efter 3 limps. vi blir 5 till floppen T33dd å alla checkar fram till en lösaggro semifisk i CO som donkar 60 in i 150. jag har 190 å låter bli att gå all in vilket verkligen inte är en självklarhet för mej i min situation. alla foldar å han visar Jd. är 90% säker på att han hade JTo vilket gör min fold mkt bättre.
8 händer senare dubblar jag upp med AKo i 3betad pott. tänker att jag kanske kommer göra en comeback å va bra att jag folda KJ tidigare.
3 händer senare får jag KQ på knappen å raisar till 25 efter ett par limps. dunderfisken med K8o synar från CO efter att BB synat. Floppen är J42r å jag cbetar 45 in i typ 90. BB foldar å CO checksynar. turn är Kd så det ligger två ruter ute. då donkar han 60 in i 180 å jag synar. han var ganska passiv så när han väl stoppa in pengar med kommandot så fick man passa sej lite. rivern är 4d å han checkar. jag betar 120 då jag tänker att han nog oftast har en knekt där. då checkraisar han all in. jag har 180 kvar å lägger mej igen. tror det är result oriented att tänka att riverbeten är dålig mot honom där. han visar 22 för kåken.
när jag till slut gular så har jag iallifall top2 vs stege på 542r vs han lösaggrofisken så det var inte mkt att orda om där.
sammanfattningsvis så kan jag inte klandra mej så mkt för dagens minus. gjorde ett misstag som jag verkligen borde ha klarat mej undan men lyckades trots det göra några diciplinerade folds direkt efter, å med tanke på att jag är jag så får jag vara nöjd med det. tackade dessutom nej till en öl när jag var ner 500 å till vin två gånger på en pizzeria efteråt så wp imo.
fredag 4 november 2011
preDag33
lite djupare stoploss idag då det är lördag. 1400 låter bra.
att tänka på inför dagens session: hålla bättre koll på allas stackdjup. tror avsaknandet av det var en del av orsaken till tilthanden igår. ett mål blir att focusera 100% för start i en timme men sen också focusera fullt på nya spelare efter det.
att tänka på inför dagens session: hålla bättre koll på allas stackdjup. tror avsaknandet av det var en del av orsaken till tilthanden igår. ett mål blir att focusera 100% för start i en timme men sen också focusera fullt på nya spelare efter det.
Dag32
upp 138 på 12 timmar. tror jag slog rekord i längsta tid innan jag vunnit en pott. 4,5timmar utan att vinna en hand. inte en walk, inte en blind snodd, INGET!
efter typ 15 minuter in i sessionen så kom jag fram till att jag inte skulle ha en preflop-raise-range då han till vänster om mej överbets öppnade över 90% av gångerna det blev hans tur å ingen öppnat redan. Limpar AQs från utg å han synar (så klart) å en tight reg höjer till 50, kanske lite vekt men jag folda rakt av.
limpar AA på knappen å han completar sb (vad annars?!). 5ways ser vi KT4r å han betar 60 in i 25 med K6. alla foldar fram till mej som synar. turn är 6x å även fast jag inte var jättenöjd med att få in 330 efter han överbetat 200 så var det inte mkt att tänka på.
set-minar 2 ggr utan framgång å lägg till limpsyn med KJo så är det alla händer jag spelar de första fyra å en halv timmarna. fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold 3bet från bb efter han har öppnat till 40 från utg. han synar 130 med AQo å får in 130 på J62ss, vad ska jag ha egentligen tänker han antagligen. jag lurar döden (stoploss) med QQ, sista 260 för dagen.
planen direkt när jag förstod bordsdynamiken var att försöka dra ner variansen så mkt som möjligt å inse värdet i att få in +10 timmar en fredag. med 2inköp som stoploss så är det ingen självklarhet att få in långa sessioner.
en hand i slutet av sessionen var jäkla tiltig. är fortfarande osäker på vad jag borde ha gjort. känns så uselt som jag spelade nu. utg+1 öppnar till 20 å 3st synar till mej i CO. jag synar med J9o vilket kanske är marginellt men jag hade position på 3st som var djupa. blindsen synar å vi ser floppen QT3cc. det checkas till en lösaggro fisk i mittenpos som betar 45 in i 140. jag synar. SB raisar till 120. SB har 240 kvar efter raisen. mittenpos synar å jag synar. turn är Kc å dom båda checkar till mej. jag tänker att det ligger runt 500 i potten men att ingen kommer se 150 som en liten bet från min sida så jag betar det. tänker att det blir lite som en förtids-stopbet. 150 är både lite för protection å för värde även. SB ställer för 90 till. har inga som helst reads på honom, bara antog att han raisa floppen med 2par, set eller fiskigt överpar å nu ställer för att han... inte vet bättre typ. mittenpos synar.... antar att jag kan spara 90 där men tänker att han har nåt i stil med AcQx/Tx eller KQ/KT tillräckligt ofta, att han måste pricka in nån av dom händerna SAMTIDIGT som SB inte har raisat floppen med ett färgdrag... bla.. bla, det ligger över 1200 i potten å det kostar 90 att syna med en stege så jag tänker inge längre. vet inte vilken gata jag ska ångra egentilgen. antagligen så är det mkt bättre att inte beta turn alls. sen borde jag nog ha lagt för 90 på rivern också. jag förlåter mej själv då det hade varit en psykiskt påfrestande dag å inget fel i den handen kan ha varit fruktansvärt dåligt hoppas jag.
efter typ 15 minuter in i sessionen så kom jag fram till att jag inte skulle ha en preflop-raise-range då han till vänster om mej överbets öppnade över 90% av gångerna det blev hans tur å ingen öppnat redan. Limpar AQs från utg å han synar (så klart) å en tight reg höjer till 50, kanske lite vekt men jag folda rakt av.
limpar AA på knappen å han completar sb (vad annars?!). 5ways ser vi KT4r å han betar 60 in i 25 med K6. alla foldar fram till mej som synar. turn är 6x å även fast jag inte var jättenöjd med att få in 330 efter han överbetat 200 så var det inte mkt att tänka på.
set-minar 2 ggr utan framgång å lägg till limpsyn med KJo så är det alla händer jag spelar de första fyra å en halv timmarna. fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold 3bet från bb efter han har öppnat till 40 från utg. han synar 130 med AQo å får in 130 på J62ss, vad ska jag ha egentligen tänker han antagligen. jag lurar döden (stoploss) med QQ, sista 260 för dagen.
planen direkt när jag förstod bordsdynamiken var att försöka dra ner variansen så mkt som möjligt å inse värdet i att få in +10 timmar en fredag. med 2inköp som stoploss så är det ingen självklarhet att få in långa sessioner.
en hand i slutet av sessionen var jäkla tiltig. är fortfarande osäker på vad jag borde ha gjort. känns så uselt som jag spelade nu. utg+1 öppnar till 20 å 3st synar till mej i CO. jag synar med J9o vilket kanske är marginellt men jag hade position på 3st som var djupa. blindsen synar å vi ser floppen QT3cc. det checkas till en lösaggro fisk i mittenpos som betar 45 in i 140. jag synar. SB raisar till 120. SB har 240 kvar efter raisen. mittenpos synar å jag synar. turn är Kc å dom båda checkar till mej. jag tänker att det ligger runt 500 i potten men att ingen kommer se 150 som en liten bet från min sida så jag betar det. tänker att det blir lite som en förtids-stopbet. 150 är både lite för protection å för värde även. SB ställer för 90 till. har inga som helst reads på honom, bara antog att han raisa floppen med 2par, set eller fiskigt överpar å nu ställer för att han... inte vet bättre typ. mittenpos synar.... antar att jag kan spara 90 där men tänker att han har nåt i stil med AcQx/Tx eller KQ/KT tillräckligt ofta, att han måste pricka in nån av dom händerna SAMTIDIGT som SB inte har raisat floppen med ett färgdrag... bla.. bla, det ligger över 1200 i potten å det kostar 90 att syna med en stege så jag tänker inge längre. vet inte vilken gata jag ska ångra egentilgen. antagligen så är det mkt bättre att inte beta turn alls. sen borde jag nog ha lagt för 90 på rivern också. jag förlåter mej själv då det hade varit en psykiskt påfrestande dag å inget fel i den handen kan ha varit fruktansvärt dåligt hoppas jag.
torsdag 3 november 2011
Dag31
upp 1149 efter nästan 12 timmar. en del coola händer men nu ska jag fira med 2st souvlaki i pitabröd å nya southpark episoden.
(edit)
rätt sick session. efter 10 timmar så satt jag med 300 på bordet och var 300 i hålet. hade spelat en semi-intressant hand tidigare. jag isolerar en limpare från mittenposition med AJo. en reg bakom 3betar från 25 till 60... han är rätt ung å verkar ganska duktig. jag är på väg att folda men vafan 35 till å vi är 600 djupa, jag kan ju syn för att träffa +2par tänker jag. floppen är 235r å jag checkraisecommitar från 60 till 380 å han lägger.
hade som sagt bara 300 på bordet efter 10 timmar men då får jag dubbla upp med 66 vs A5hh på 652cc. sen så bet/3betar jag 88 på AQ5ss å vinner 240 i den potten. han öppnade till 40 från utg å vi var två som syna, jag i position. dom båda checkar till mej på floppen å jag har spelat tillräckligt med UTG för att tänka att han nästan alltid skulle beta ett ess där så jag stabbar 65. bb foldar å han tänker ett tag innan han raisar till 165. när han checka floppen så satte jag honom på KK, JJ eller TT men nu så kan han så klart ha AA, QQ. killen är jäkla trevlig, ödmjuk å alltid nära till ett skratt eller ett fniss. jag tittar på honom å ler lite WTFigt?? för att se om han skiner upp eller vad. han ser helt död ut i blicken, som om stackarn har sålt smöret osv. jag försöker min-raisa men får reda på att man bara får minraisa i turneringar, i cashgames så måste man dubbla den andres bet. blä, bara att hålla god min å slänga in 80 till. han lägger.
öppnar KJo till 25 från mittenpos efter en limp. en lös fisk synar på knappen å limparen synar. floppen är K54hh å jag cbetar 50. knappen synar å turn är Th. jag checkar å han betar 150 rätt snabbt. jag kollar om jag har nå hjärter å ser Jh. jag synar. rivern är 4x å jag checkar. han börjar stapla med en massa marker å betar till slut 350. har sett honom beta smått med nötter på rivern tidigare, har också sett honom bluffa ett missat drag (dock mkt mindre pott). jag förstår inte vad han ska ha för värde så jag synar å han visar Ah8x.
gjorde flera lyckade bluffar, vbets å folds men dom där var roligast. visade varken AJ eller 88. han som folda på 235r verkar dryg som fan, minns hur han hostade mej i ansiktet i början av året för att jag inte gav dricks till dealersarna så jag tänke det var bäst för husfriden att inte reta upp han. 88 visade jag inte då den reggen som sagt är jäkla trevlig å jag inte vill göra honom ledsen.
(edit)
rätt sick session. efter 10 timmar så satt jag med 300 på bordet och var 300 i hålet. hade spelat en semi-intressant hand tidigare. jag isolerar en limpare från mittenposition med AJo. en reg bakom 3betar från 25 till 60... han är rätt ung å verkar ganska duktig. jag är på väg att folda men vafan 35 till å vi är 600 djupa, jag kan ju syn för att träffa +2par tänker jag. floppen är 235r å jag checkraisecommitar från 60 till 380 å han lägger.
hade som sagt bara 300 på bordet efter 10 timmar men då får jag dubbla upp med 66 vs A5hh på 652cc. sen så bet/3betar jag 88 på AQ5ss å vinner 240 i den potten. han öppnade till 40 från utg å vi var två som syna, jag i position. dom båda checkar till mej på floppen å jag har spelat tillräckligt med UTG för att tänka att han nästan alltid skulle beta ett ess där så jag stabbar 65. bb foldar å han tänker ett tag innan han raisar till 165. när han checka floppen så satte jag honom på KK, JJ eller TT men nu så kan han så klart ha AA, QQ. killen är jäkla trevlig, ödmjuk å alltid nära till ett skratt eller ett fniss. jag tittar på honom å ler lite WTFigt?? för att se om han skiner upp eller vad. han ser helt död ut i blicken, som om stackarn har sålt smöret osv. jag försöker min-raisa men får reda på att man bara får minraisa i turneringar, i cashgames så måste man dubbla den andres bet. blä, bara att hålla god min å slänga in 80 till. han lägger.
öppnar KJo till 25 från mittenpos efter en limp. en lös fisk synar på knappen å limparen synar. floppen är K54hh å jag cbetar 50. knappen synar å turn är Th. jag checkar å han betar 150 rätt snabbt. jag kollar om jag har nå hjärter å ser Jh. jag synar. rivern är 4x å jag checkar. han börjar stapla med en massa marker å betar till slut 350. har sett honom beta smått med nötter på rivern tidigare, har också sett honom bluffa ett missat drag (dock mkt mindre pott). jag förstår inte vad han ska ha för värde så jag synar å han visar Ah8x.
gjorde flera lyckade bluffar, vbets å folds men dom där var roligast. visade varken AJ eller 88. han som folda på 235r verkar dryg som fan, minns hur han hostade mej i ansiktet i början av året för att jag inte gav dricks till dealersarna så jag tänke det var bäst för husfriden att inte reta upp han. 88 visade jag inte då den reggen som sagt är jäkla trevlig å jag inte vill göra honom ledsen.
onsdag 2 november 2011
preDag31
ska försöka komma ihåg att köpa hem frukost till imorrn. blir alltid överhungrig innan jag lyckats tagit mej till casinots restaurang. börjar bli lite småtrött på maten här. inte greklands fel dock. under månaden som har gått så har jag ätit 30 portioner med spagettiåköttfärssås och 80st souvlaki-i-pitabröd.
känner mej inte i form men det är nog för att jag inte ätit frukost än. ... bah drar å köper hem ett par souvlaki i pitabröd å tar det lite lugnt innan dagens session.
känner mej inte i form men det är nog för att jag inte ätit frukost än. ... bah drar å köper hem ett par souvlaki i pitabröd å tar det lite lugnt innan dagens session.
Dag30
upp 320 efter 9 timmar. var aldrig i form riktigt. spelade ok ändå tror jag.
en intressant hand. kommer inte ihåg exakt men jag har iaf 77 på floppen 654r. det är 4 eller 5vägs och potten är på typ 100. en fisk donkar ut 60 å en annan fisk synar. jag synar och knappen raisar till 135 typ. han som donkade ut synar och den ena fisken i mitten ställer för 170. knappen började handen med runt 300 och han som sitter först har ungefär lika mkt. 110 till för mej att syna å sen har vi knappt en hundring till i effektiva stackar. lurigt läge känndes det som. slutar med att jag lägger mej hur som helst. resultatet var att fisk1 har 77, fisk2 har 88 och fisken på knappen har 66.
fick in AA vs KK i 1300potten pf. känndes så bra för jag hade lagt om jag hade haft KK mot honom.
en intressant hand. kommer inte ihåg exakt men jag har iaf 77 på floppen 654r. det är 4 eller 5vägs och potten är på typ 100. en fisk donkar ut 60 å en annan fisk synar. jag synar och knappen raisar till 135 typ. han som donkade ut synar och den ena fisken i mitten ställer för 170. knappen började handen med runt 300 och han som sitter först har ungefär lika mkt. 110 till för mej att syna å sen har vi knappt en hundring till i effektiva stackar. lurigt läge känndes det som. slutar med att jag lägger mej hur som helst. resultatet var att fisk1 har 77, fisk2 har 88 och fisken på knappen har 66.
fick in AA vs KK i 1300potten pf. känndes så bra för jag hade lagt om jag hade haft KK mot honom.
tisdag 1 november 2011
preDag30
fick ut aktiepengar så, har betalat hyran en månad i förskott, satt över pengar på svenskaspel till pokerSM samt kommer plocka ut resten via bankomat. allt för att eliminera risken att impulsboka hemresa. som jag ser det nu är den största faran att jag gör en stoploss-fail men det vet jag inte hur jag ska kunna förebygga riktigt.
lyckades vakna 2 timmar senare idag än igår. u-landsproblem, i-landsproblem, pokerentusiastproblem?
att tänka på inför dagens session: spela supertight från utg/utg+1, focusera mer i potter efter jag foldat, planera flera specifika adjustments mot olika motståndare. orka gå vidare efter misstag, hålla huvudet kallt å gå vidare. grubbla över händer jag borde spelat annorlunda får jag göra hemma ist.
lyckades vakna 2 timmar senare idag än igår. u-landsproblem, i-landsproblem, pokerentusiastproblem?
att tänka på inför dagens session: spela supertight från utg/utg+1, focusera mer i potter efter jag foldat, planera flera specifika adjustments mot olika motståndare. orka gå vidare efter misstag, hålla huvudet kallt å gå vidare. grubbla över händer jag borde spelat annorlunda får jag göra hemma ist.
Dag29
upp 1096 på 9 timmar. spelade bra tror jag. inga jätteintressanta händer. den som stack ut lite var när jag limpar 76o från BTN och vi är 6st som ser floppen Q54hh. en gubbreg betar ut 10 in i 30 och alla lägger fram till mej som synar. då ställer SB som är en fisk på tilt för 85 tot. gubbreggen synar och jag synar. turn är 7x å gubben checkar till mej. han har typ 430 kvar å jag överbetar 320 varpå han lägger. fisken har K4o så wp av mej kan man tänka men icke då rivern är en kung.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)