måndag 21 november 2011

preDag47?

ligger i sängen å vet inte riktigt vad jag ska göra härnäst. har sovit två timmar två gånger de senaste 30 timmarna typ. antar att jag skulle kunna spela nu men jag ligger kvar å känner mej lat.

"In absence of clearly defined goals, we become strangely loyal to performing daily acts of trivia."

"The ability to concentrate and to use your time well is everything if you want to succeed in business--or almost anywhere else for that matter."

här ligger jag å zappar mellan twoplustwos BBV-forum, aftonbladet.se, facebook å youtype utan att få nåt vettigt gjort. till mitt försvar så kan det vara ok att ta det lugnt idag då de nästkommande fyra dagarna kommer bli hårdgrind med rousso. ska köra 50/50 å försöka få in runt 16 timmar om dan. jag förstår om nån som läser det här är skeptisk till 5050dealen men rousso är den vars spel jag respekterar mest av alla här.

men åter, varför ligger jag här å låter värdefulla timmar rinna ur händerna på mej? vad får jag egentligen ut av att mindlessly surfa runt å läsa strunt? kanske borde banna mej själv från internet en vecka lr nåt. lämna in datorn till han som äger stället å säga åt honom att inte ge tillbaka den förrän nästa månad. är det nåt jag lärt mej så är det att man inte kan lita på sej själv utan att man hela tiden måste se till att man inte plötsligt står med lockelser framför näsan, för då är man redan körd.

tror att en anledning till att jag inte spelar just nu är att jag mår så bra över gårdagens session. har sån god smak i munnen att jag inte vill smaka på nå billiga misstag lr en sjuk badrun. tror det är i sånna här situationer som vinnare tar sej i kragen å gör det som måste göras, men här ligger jag som sagt...

har alltid tänkt att poker är mkt mer påfrestande än "ett vanligt jobb" men när man spelar livepoker så är det inte så. hur jävla svårt ska det vara att gå dit å sätta sej vid pokerbordet å spela ABCpoker?? är det att duscha som är jobbigt? jobbigt att gå 5minuter till casinot? jobbigt att träffa folk? jobbigt att vänta på en ledig plats? jobbigt att titta vilka kort jag fått? jobbigt att fundera om jag ska raisa AJo från utg? jobbigt att följa med i händer jag inte spelar? antar att det egentligen jobbiga är att gå från att må bra till att må dåligt. det är nog där det stora problemet ligger. det är nog därför som jag tjänar på att ha en pokerpartner som pushar mej till att spela fler timmar å högre stakes, nån som är hungrig å har lite killer instinct.

(det tog typ en timme att skriva det här då jag var 3e minut fastna i youtube)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar