söndag 27 november 2011

Dag52

ner 87 efter lite drygt 5 timmar. torska med KK vs AA i 225bb-pot men som tur var så var det mot rousso så pengarna stannar innom familjen :)

den roligaste handen kom typ 6 händer från att vi hamnat på ett nytt bord å jag spelar KK mot en som jag aldrig sett förut. killen är typ 22år å har samma frisyr som isildur1. jag raisar till 25 från hijack efter att en fisk limpat  å 22åringen 3betar till 80 från CO. det foldas till mej å jag synar med kungarna. floppen är JT2r å jag INSTAsynar hans cbet på 120. turn är Ax å vi checkar båda två. rivern är en 6a å jag checkar å snappar av hans 260bet. gillade inte att han checkade turn men jag kommer aldrig att folda här. han muckar å rousso frågar om jag har TT för floppat set. när han ser min hand så tar han med mej bort å frågar hur jag egentligen tänkte i handen å jag svara att "you really have to teach these damn internet-kids a good lesson, you know". det var höjdpunkten på en annars tråkig dag.

har ett dilemma. misstänker att "min kompis giorgos" försöker lura mej på ett par hundra euros. misstänke verkligen ingenting medan vi var tillsammans här i loutraki men efter han åkte för att spela poker i östeuropa så pekar allt på att han är en simpel bedragare. rousso fick för nån dag sedan ett telefonsamtal från giorgos som påstod att han blivit rånad på pass, visakort samt en del kontanter. rousso åkte till banken å förde över 350euro på direkten. det skumma kom vi på sen är att han inte blev av med mobilen med våra nummer. hur som helst så snackade jag med giorgos igår å sa att jag kunde föra över 100euro som jag har på banken till honom om det skulle krisa. jag tänkte hela tiden att jag aldrig skulle få se röken av dom pengarna men jag tänkte att det ändå var en liten chans att han inte hittat på allt å faktiskt var i nöd å då skulle det vara 100ggr värre att ha nekat än att ha blivit blåst, så... giorgos säger inget om att han behöver pengar men idag så får jag ett sms där han ber mej föra över 200-250 euro till en flygbiljett hem till england då det blivit strul med nå pappersarbete på ambasaden å han måste åka lite senare, typ.

det skumma är:

varför be han mej å rousso om pengar å inte närmare bekanta eller familjen?

han skriver att han vunnit 7000euro sen han åkte men att han fört över dom på ett konto. det skumma imo är inte hurvida han lyckats föra över pengar till ett konto, det låter bara som att han vill få oss att tänka att han har gott om pengar för att vi inte ska misstänka att vi blir scammade. så funkar väl scams oftast tror jag.

varför bar han runt kreditkort å kontanter men inte sin mobil när han promenerade i en park?

han verkar ha spelproblem från vad jag förstått efter att ha hängt med honom och att låna ut pengar till speltorskar är ungefär som att donera pengar till casinos eller spelbutiker.


det jobbiga är:

att OM han faktiskt är i knipa å han är så härlig som jag hela tiden tänkte att han var medan han var här så skullejag knappt kunna leva med att dels ha svikit honom men också anklaga honom för att vara en bedragare.

om jag inte får se röken av pengarna så kommer jag känna mej så jävla dum å tänka att jag borde ha lärt mej nåt efter förra gången jag blev utnyttjad av en bedragare. tiltade som fan under en timme vid pokerbordet när jag satt å tänkte på hela situationen. vad fan ska jag göra, måste bestämma mej inom en timme ungefär.


det roliga är:

i sista smset efter att ha uppgett sina bankdetaljer skriver han: (hans engelska är inte perfekt å han menar antagligen att han är skyldig mej en tjänst) "THANK YOU A LOT. I OWN YOU". hahahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar