torsdag 10 november 2011

Dag38

ner 47 efter 8 timmar. spelade annorlunda idag än jag gjort tidigare. lösare å mer jobbig. hoppas jag. bluffa till mej en massa och hade två potter gått lite annorlunda så hade det varit ett bra plus för dagen. första så 3betar jag KK å betar 100 in i 250 (50 i sidopott) på 853r, ställer hans sista 200 på 9x å han visar 99. andra potten så limpar jag JTo från mitten efter att en fiskig dam limpat innan. SB som verkar vara en ganska bra reg raisar till 30 eller 35. hon synar å jag synar också. floppen är K64r å SB betar 60, hon lägger å jag floatar. turn är 5x å han checksynar 75 med 77 för turnad öppen stege. rivern är K å jag checkar bakom. tror jag är ganska nitig i ställen där många skulle skjuta vidare men jag är rädd för att bli herocallad (han har ofta en kung också).

roligaste handen var när jag checkar 9s3c på BB efter att utg å sb (fiskiga damen) limpat. floppen är T87hhd å sb å jag checkar. utg betar 10 in i 15 å hon synar. tror att jag ofta lägger inkorrekt på sånna här floppar men nu synar jag iaf. turn är Jx å hon betar ut 30. jag synar bara å utg lägger. rivern är Ax å hon checkar. jag betar lite för stort: 90. hon lägger å visar en knekt. jag har fått visa upp några bluffar tidigare så jag tror att många runt bordet känner sej lite osäkra på att jag verkligen har stegen. jag säger att hon får se ett av min kort om hon vill, å hon får välja vilket som helst. "ah are they that good?" säger hon, viker upp 3c å ser skräckslagen ut. hehe fick vinna den coinflippen iaf :) viskar sen åt henne att jag hade 9an också då hon såg ledsen ut.

känndes roligt att inte spela supernitigt idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar