tisdag 8 november 2011

Dag36

ner 192 på 3åenhalv timme. jävla tiltsession. alla andra i hela världen hade varit upp 1000 ist för ner 192 (ivey & Co hade nog varit upp 3k). fick en massa kort men lyckades krångla bort hela skiten. det börjar med att jag spelar bra å tight. sen synar jag en ganska lös spelares raise med QJo från knappen. det var 3 som synat emellan. 5ways till floppen KJ4ssd alla checkar å jag checkar. turn är 7d å han som öppna betar ut 40 in i 150. en av dom bättre regsen raisar till 140. försöker verkligen verkligen verkligen hitta en anledning att folda men med hans tendenser går det inte. om jag synar har jag 350 bakom. funderar på att ställa men jag har sett reggen barrela en massa rivrar i liknande situationer så jag tänker att jag tar låg variansvägen å bara synar så kan jag lägga mej på dom sämsta rivrarna om han skjuter vidare. finns även en chans att han som öppnade har KK å då spar jag 350 om han ställer. jag synar å han som öppna synar också... men va? aja, rivern är 3x å reggen betar 300. funderar ett tag å går till slut all in med dom 50 extra då han som är kvar att agera är halvfiskig å kanske bara syna 100 på turn med typ QQ utan en vidare plan. reggen har 56 för det nötet.

jag köper in 500 sista å synar samma regs öppningsraise med 33 i en straddlad pott, går att folda pf där för 50. vi blir fyra till floppen å jag tänker ut en plan att om jag träffar så ska jag slowspela om möjligt, då jag har position å alltid kan trycka in på rivern å få syn då jag tror folk förstår att jag är på tilt. floppen är 983cc å check check cbet 150 in i 200 av reggen. här borde jag ändå ställa. finns ingen mening att bara syna överhuvutaget, bara dumt. jag synar å dom andra lägger. turn är Qc å reggen checkar. jag tänker att jag kan reppa en halvbluff här å få syn av ganska mkt så jag ställer mina 300 varpå reggen tänker å till slut foldar TTdh faced up.

jag checkar Q7 på Q74ss Kx 6x tre gator från BB i limpad pott för att checkraisa alla gator. men alla checkar.

jag limpar K2cc från utg (va?) å vi blir 4 som ser QT3ccd. jag betar 20, en synar å SB checkraisar till 65. jag synar å den andre lägger. har ingen som helst anledning att tro att han ska ha nåt annat än +2par. turn är Jd å han checkar. nöjd med min checkback här iallafall. rivern är Ad å han checkar. här skulle alla beta runt 70-110 men jag betar 150, han steker länge å foldar QT face up.

det dubbelstraddlas till 20 å jag raisar A5o från mittenpos 8handat (huh?) då jag tänker att folk kommer vara scared money å folda en massa. cbetar 65 tom på JT2ccc å blir synad av en reg. ger upp å checkar ner men 125 åt pipsvängen ändå.

det är svårt att inse när man är på tilt å jag kännde mej skapligt ok men om man kollade på faktan: limpa K2s utg, raisa A5o pf samt att svetten porlade längs ryggen så beslöt jag mej för att ge upp för dagen. inge vidare bra bord ändå.

om jag ska tänka positivt så hade nog alla i hela världen vunnit 1k idag med mina händer men jag vet samtidigt att majoriteten av spelarna här hade gulat min lilla rulle för länge sedan om dom hade haft min kort den senaste månaden. sen så behöver ju inte reggen träffa stegen i första handen å om man byter ut Qc mot 7c eller Ax/Kx/Qx när jag har 333 så får jag in allt tror jag.

ska tröstäta pizza å titta på seinfeld. skrev sienfeldt första gången jag försökte söka efter torrents btw.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar