upp 138 på 12 timmar. tror jag slog rekord i längsta tid innan jag vunnit en pott. 4,5timmar utan att vinna en hand. inte en walk, inte en blind snodd, INGET!
efter typ 15 minuter in i sessionen så kom jag fram till att jag inte skulle ha en preflop-raise-range då han till vänster om mej överbets öppnade över 90% av gångerna det blev hans tur å ingen öppnat redan. Limpar AQs från utg å han synar (så klart) å en tight reg höjer till 50, kanske lite vekt men jag folda rakt av.
limpar AA på knappen å han completar sb (vad annars?!). 5ways ser vi KT4r å han betar 60 in i 25 med K6. alla foldar fram till mej som synar. turn är 6x å även fast jag inte var jättenöjd med att få in 330 efter han överbetat 200 så var det inte mkt att tänka på.
set-minar 2 ggr utan framgång å lägg till limpsyn med KJo så är det alla händer jag spelar de första fyra å en halv timmarna. fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold fold 3bet från bb efter han har öppnat till 40 från utg. han synar 130 med AQo å får in 130 på J62ss, vad ska jag ha egentligen tänker han antagligen. jag lurar döden (stoploss) med QQ, sista 260 för dagen.
planen direkt när jag förstod bordsdynamiken var att försöka dra ner variansen så mkt som möjligt å inse värdet i att få in +10 timmar en fredag. med 2inköp som stoploss så är det ingen självklarhet att få in långa sessioner.
en hand i slutet av sessionen var jäkla tiltig. är fortfarande osäker på vad jag borde ha gjort. känns så uselt som jag spelade nu. utg+1 öppnar till 20 å 3st synar till mej i CO. jag synar med J9o vilket kanske är marginellt men jag hade position på 3st som var djupa. blindsen synar å vi ser floppen QT3cc. det checkas till en lösaggro fisk i mittenpos som betar 45 in i 140. jag synar. SB raisar till 120. SB har 240 kvar efter raisen. mittenpos synar å jag synar. turn är Kc å dom båda checkar till mej. jag tänker att det ligger runt 500 i potten men att ingen kommer se 150 som en liten bet från min sida så jag betar det. tänker att det blir lite som en förtids-stopbet. 150 är både lite för protection å för värde även. SB ställer för 90 till. har inga som helst reads på honom, bara antog att han raisa floppen med 2par, set eller fiskigt överpar å nu ställer för att han... inte vet bättre typ. mittenpos synar.... antar att jag kan spara 90 där men tänker att han har nåt i stil med AcQx/Tx eller KQ/KT tillräckligt ofta, att han måste pricka in nån av dom händerna SAMTIDIGT som SB inte har raisat floppen med ett färgdrag... bla.. bla, det ligger över 1200 i potten å det kostar 90 att syna med en stege så jag tänker inge längre. vet inte vilken gata jag ska ångra egentilgen. antagligen så är det mkt bättre att inte beta turn alls. sen borde jag nog ha lagt för 90 på rivern också. jag förlåter mej själv då det hade varit en psykiskt påfrestande dag å inget fel i den handen kan ha varit fruktansvärt dåligt hoppas jag.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar