men fick en sån jävla lust att spela lite hu innan sovdags så det gjorde jag.
börjar med att få in 77 vs AA preflop å floppar 778r. sen så sitter han ut å jag hittar nån annan reg som jag lyckas köra över. så trevligt att ha en floppCR% på över 50% å sen bara syna med AJs preflop å floppa J86cc.
känns knäppt men det har de senaste matcherna blivit standard att ha en tvärtomig 3betrange preflop. folk lägger för mkt mot 3bets helt enkelt.
ett par händer jag är osäker på:
***** Hand History for Game 11876716919 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 27, 20:12:01 EDT 2012
Table Okhwan (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: mr_suspekt ( $54.35 USD )
Seat 1: nebritij ( $55.65 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
nebritij posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Kd As ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
nebritij raises [$5.50 USD]
mr_suspekt raises [$11.50 USD]
nebritij calls [$7 USD]
** Dealing Flop ** [ 7d, 8h, 5d ]
nebritij bets [$14 USD]
mr_suspekt raises [$32 USD]
nebritij folds
mr_suspekt does not show cards.
mr_suspekt wins $71 USD
vet inte vad jag ska tänka då han donkar floppen. kanske är en bra line att ta om man synar en 4bet med typ KJ eller nåt?
***** Hand History for Game 11876721766 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, June 27, 20:15:00 EDT 2012
Table Okhwan (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: mr_suspekt ( $85.75 USD )
Seat 1: nebritij ( $50 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
nebritij posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 2c Tc ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
nebritij calls [$1 USD]
** Dealing Flop ** [ Ac, Th, 9s ]
nebritij checks
mr_suspekt bets [$2 USD]
nebritij calls [$2 USD]
** Dealing Turn ** [ 7h ]
nebritij checks
mr_suspekt bets [$4.50 USD]
nebritij calls [$4.50 USD]
** Dealing River ** [ Ts ]
nebritij checks
mr_suspekt bets [$10 USD]
nebritij calls [$10 USD]
mr_suspekt shows [ 2c, Tc ]three of a kind, Tens.
nebritij doesn't show [ 2h, Ad ]two pairs, Aces and Tens.
mr_suspekt wins $35 USD from the main pot with three of a kind, Tens.
kan tänka mej att turnskottet är för tunnt. tänkte bara att han kan ha en massa marginellt sämre par + nåt slags stegdrag. typ J9 å 87 men jag är inte alls säker. dock så tror jag att det blir bra för min turnbarrelrange om han inte får för sej att börja semibluffraisa mina 2ndbarrels.
onsdag 27 juni 2012
tisdag 26 juni 2012
dagens hu-mål avklarat
spela lite över en timme å spelade helt ok. gjorde en festlig herocall:
***** Hand History for Game 11872753319 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, June 26, 14:12:53 EDT 2012
Table Ushaki (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: mr_suspekt ( $67.68 USD )
Seat 1: usdskate ( $131.52 USD )
usdskate posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 7c 8s ]
usdskate raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Tc, 3d, 4c ]
mr_suspekt checks
usdskate bets [$1.26 USD]
mr_suspekt raises [$4.50 USD]
usdskate calls [$3.24 USD]
** Dealing Turn ** [ Th ]
mr_suspekt checks
usdskate checks
** Dealing River ** [ 4d ]
mr_suspekt checks
usdskate bets [$7.83 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$7.83 USD]
usdskate shows [ 3c, 2d ]two pairs, Tens and Fours.
mr_suspekt shows [ 7c, 8s ]two pairs, Tens and Fours with Eight kicker.
mr_suspekt wins $25.66 USD from the main pot with two pairs, Tens and Fours with Eight kicker.
spela 4 bord plo samtidigt å lyckades även där med en festli herocall:
***** Cassava Hand History for Game 276355229 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 26 06 2012 19:42:24
Table Tolyatti (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Szuvas ( $110.75 )
Seat 2: chibata83 ( $253.88 )
Seat 4: mr_suspekt ( $103.63 )
Seat 6: ameno33 ( $173.87 )
Seat 7: MrWoo17 ( $451.26 )
Seat 9: Handel3 ( $120.83 )
chibata83 posts small blind [$0.50]
mr_suspekt posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9h, Kd, Th, Ts ]
ameno33 folds
MrWoo17 folds
Handel3 folds
Szuvas folds
chibata83 calls [$0.50]
mr_suspekt raises [$2]
chibata83 calls [$2]
** Dealing flop ** [ 3d, 9s, 8d ]
chibata83 checks
mr_suspekt bets [$4.50]
chibata83 calls [$4.50]
** Dealing turn ** [ Ah ]
chibata83 checks
mr_suspekt checks
** Dealing river ** [ Js ]
chibata83 bets [$15]
mr_suspekt calls [$15]
** Summary **
chibata83 shows [ 2d, 9d, 5d, 4d ]
mr_suspekt shows [ 9h, Kd, Th, Ts ]
mr_suspekt collected [ $42.75 ]
***** Hand History for Game 11872753319 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Tuesday, June 26, 14:12:53 EDT 2012
Table Ushaki (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: mr_suspekt ( $67.68 USD )
Seat 1: usdskate ( $131.52 USD )
usdskate posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 7c 8s ]
usdskate raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Tc, 3d, 4c ]
mr_suspekt checks
usdskate bets [$1.26 USD]
mr_suspekt raises [$4.50 USD]
usdskate calls [$3.24 USD]
** Dealing Turn ** [ Th ]
mr_suspekt checks
usdskate checks
** Dealing River ** [ 4d ]
mr_suspekt checks
usdskate bets [$7.83 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$7.83 USD]
usdskate shows [ 3c, 2d ]two pairs, Tens and Fours.
mr_suspekt shows [ 7c, 8s ]two pairs, Tens and Fours with Eight kicker.
mr_suspekt wins $25.66 USD from the main pot with two pairs, Tens and Fours with Eight kicker.
spela 4 bord plo samtidigt å lyckades även där med en festli herocall:
***** Cassava Hand History for Game 276355229 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 26 06 2012 19:42:24
Table Tolyatti (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Szuvas ( $110.75 )
Seat 2: chibata83 ( $253.88 )
Seat 4: mr_suspekt ( $103.63 )
Seat 6: ameno33 ( $173.87 )
Seat 7: MrWoo17 ( $451.26 )
Seat 9: Handel3 ( $120.83 )
chibata83 posts small blind [$0.50]
mr_suspekt posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9h, Kd, Th, Ts ]
ameno33 folds
MrWoo17 folds
Handel3 folds
Szuvas folds
chibata83 calls [$0.50]
mr_suspekt raises [$2]
chibata83 calls [$2]
** Dealing flop ** [ 3d, 9s, 8d ]
chibata83 checks
mr_suspekt bets [$4.50]
chibata83 calls [$4.50]
** Dealing turn ** [ Ah ]
chibata83 checks
mr_suspekt checks
** Dealing river ** [ Js ]
chibata83 bets [$15]
mr_suspekt calls [$15]
** Summary **
chibata83 shows [ 2d, 9d, 5d, 4d ]
mr_suspekt shows [ 9h, Kd, Th, Ts ]
mr_suspekt collected [ $42.75 ]
måndag 25 juni 2012
klara ut Link till 8trutars idag!
och som om inte det vore nog så är jag numera även stolt medlem i IOGT-NTO! ska kolla upp när det är möte nästa gång.
sätter ett mål för imorgon: SE TILL ATT FÖRIHELVETE FÅ IN MINST EN TIMME NLHU! jag måste bli bättre på att lämna min comfort zone. det är så behagligt att slå sej ner vid ett 6maxbord å sitta å folda en massa men ska det bli nå så får jag vässa mej å sätta igång med headsupen. det är ok att spela nlhu50, bara jag spelar.
sätter ett mål för imorgon: SE TILL ATT FÖRIHELVETE FÅ IN MINST EN TIMME NLHU! jag måste bli bättre på att lämna min comfort zone. det är så behagligt att slå sej ner vid ett 6maxbord å sitta å folda en massa men ska det bli nå så får jag vässa mej å sätta igång med headsupen. det är ok att spela nlhu50, bara jag spelar.
lördag 23 juni 2012
ny match mot samma spelare från igår
jag har ändrat min 3b-range till endast JJ-AA, AK samt ospelbara händer men som är suitade då han foldar så ofta mot 3bets. kännde mej lite nojig att jag skulle gå till showdown med en AQo som jag bara synat med ur position å tänkte att han skulle förstå vad jag håller på med. men jag tror inte att han skulle kunna göra så mkt åt det ändå. borde kanske slänga in fler händer i 3b-rangen då de händer jag 3betar nu endast utgör 16% och det är känns lågt mot nån som foldar mkt vs 3bets. kanske kan börja 3beta alla suitade händer så jag kommer upp i 26%.
ganska intressant hand:
***** Hand History for Game 11863143374 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 23, 07:27:15 EDT 2012
Table Ruthi (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $50 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $58.85 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 6d 6s ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Jh, Qh, 5s ]
mr_suspekt checks
devilsfleas checks
** Dealing Turn ** [ 2c ]
mr_suspekt bets [$1.50 USD]
devilsfleas calls [$1.50 USD]
** Dealing River ** [ 4h ]
mr_suspekt bets [$3.50 USD]
devilsfleas raises [$13 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$9.50 USD]
devilsfleas shows [ Ah, 5d ]a pair of Fives.
mr_suspekt shows [ 6d, 6s ]a pair of Sixes.
mr_suspekt wins $30 USD from the main pot with a pair of Sixes.
det känns som att jag har en edge mot honom i små potter postflop och som matcherna har sett ut hittills så minraisar båda preflop vilket innebär just en massa småpotter med mkt spel postflop.
måste ta en paus nu känner jag. spelade som mest 2hu-bord å två plo6maxbord och det blir lite för mkt känner jag. ska satsa på att spela färre bord men desto fler timmar resterande av 2012.
ganska intressant hand:
***** Hand History for Game 11863143374 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Saturday, June 23, 07:27:15 EDT 2012
Table Ruthi (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $50 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $58.85 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 6d 6s ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ Jh, Qh, 5s ]
mr_suspekt checks
devilsfleas checks
** Dealing Turn ** [ 2c ]
mr_suspekt bets [$1.50 USD]
devilsfleas calls [$1.50 USD]
** Dealing River ** [ 4h ]
mr_suspekt bets [$3.50 USD]
devilsfleas raises [$13 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$9.50 USD]
devilsfleas shows [ Ah, 5d ]a pair of Fives.
mr_suspekt shows [ 6d, 6s ]a pair of Sixes.
mr_suspekt wins $30 USD from the main pot with a pair of Sixes.
det känns som att jag har en edge mot honom i små potter postflop och som matcherna har sett ut hittills så minraisar båda preflop vilket innebär just en massa småpotter med mkt spel postflop.
måste ta en paus nu känner jag. spelade som mest 2hu-bord å två plo6maxbord och det blir lite för mkt känner jag. ska satsa på att spela färre bord men desto fler timmar resterande av 2012.
ny kort match med skön beslutsvarians
verkade vara en ganska standard reg med lite mer aggressioner än vanligt.
***** Hand History for Game 11860548704 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 09:00:51 EDT 2012
Table Kadra (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $51 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $99 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Th 9c ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, 6d ]
mr_suspekt checks
devilsfleas bets [$1.40 USD]
mr_suspekt raises [$5 USD]
devilsfleas raises [$11.10 USD]
mr_suspekt raises [$16.50 USD]
devilsfleas is all-In [$37.50 USD]
mr_suspekt calls [$28.50 USD]
** Dealing Turn ** [ Jd ]
** Dealing River ** [ Qh ]
mr_suspekt shows [ Th, 9c ]a pair of Nines.
devilsfleas doesn't show [ 7c, Td ]high card Queen.
mr_suspekt wins $101 USD from the main pot with a pair of Nines.
samma princip som i nån A9hand jag posta för nån dag sen.
***** Hand History for Game 11860562489 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 09:07:47 EDT 2012
Table Kadra (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $51.65 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $151.50 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9d 7s ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2d, 9c, Ad ]
mr_suspekt checks
devilsfleas checks
** Dealing Turn ** [ 5s ]
mr_suspekt bets [$1.50 USD]
devilsfleas raises [$5.25 USD]
mr_suspekt calls [$3.75 USD]
** Dealing River ** [ Qc ]
mr_suspekt checks
devilsfleas bets [$10 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$10 USD]
devilsfleas shows [ 4s, Kd ]high card Ace.
mr_suspekt shows [ 9d, 7s ]a pair of Nines.
mr_suspekt wins $31.50 USD from the main pot with a pair of Nines.
ville inte syna rivern då jag tänkte att han inte borde bluffa mkt alls då hans line är så uppenbart bluffig å orimlig. tror jag ska kopiera hans line men ha typ +AT mot villains med tunn aggression som donkar många turnar efter jag checkat bakom floppen.
***** Hand History for Game 11860505383 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 08:38:03 EDT 2012
Table Bapepa (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: Player1 ( $59.75 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $50.25 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Player1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Jh 6h ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
Player1 calls [$1 USD]
** Dealing Flop ** [ 4d, Jd, 9s ]
Player1 checks
mr_suspekt bets [$2 USD]
Player1 raises [$5.50 USD]
mr_suspekt calls [$3.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 7s ]
Player1 bets [$10 USD]
mr_suspekt calls [$10 USD]
** Dealing River ** [ 2s ]
Player1 bets [$25 USD]
mr_suspekt calls [$25 USD]
Player1 shows [ Js, 9c ]two pairs, Jacks and Nines.
mr_suspekt doesn't show [ Jh, 6h ]a pair of Jacks.
Player1 wins $83 USD from the main pot with two pairs, Jacks and Nines.
gjorde nyss en pokerstoveanalys å kom fram till att villain måste ha runt 50% bluffrekvens på rivern för att jag ska tjäna på att syna. gav honom en tight floppraiserange som verkligen inte var optimistisk för min del.
mitt reparationsarbete på rullen har gått segt men jag tror jag spelar bra så det är bara en tidsfråga innan jag är tillbaka å härjar på plo400 igen :)
två semi-intressanta händer från igår:
***** Cassava Hand History for Game 231480772 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 22 06 2012 15:48:05
Table Orlando (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Szuvas ( $110.04 )
Seat 2: rareearths ( $31.32 )
Seat 4: SnaitsaB ( $35 )
Seat 6: ameno33 ( $240.97 )
Seat 7: mr_suspekt ( $113.28 )
Seat 9: thanh65lu ( $102.71 )
mr_suspekt posts small blind [$0.50]
thanh65lu posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 3c, 5h, Ac, 4d ]
Szuvas folds
rareearths folds
SnaitsaB folds
ameno33 folds
mr_suspekt raises [$1.50]
thanh65lu raises [$5]
mr_suspekt calls [$4]
** Dealing flop ** [ 3h, 3d, 8d ]
mr_suspekt bets [$9]
thanh65lu calls [$9]
** Dealing turn ** [ Th ]
mr_suspekt checks
thanh65lu bets [$15]
mr_suspekt raises [$75]
thanh65lu raises [$72.71]
mr_suspekt calls [$12.71]
** Dealing river ** [ 9h ]
** Summary **
mr_suspekt shows [ 3c, 5h, Ac, 4d ]
thanh65lu shows [ 8h, Ts, Qs, Jd ]
thanh65lu collected [ $201.42 ]
planen när jag donkar floppen var att donka blanka turnar också men när turn gör bräda väldigt dragig (borde kunna se ut så för honom iaf) och vi har långt över en PSB kvar så känndes det som att det skulle vara väldigt fräsigt att gå för en checkraise ist då han var ganska passiv å mest troligt bara synar en turndonk med ett överpar.
***** Cassava Hand History for Game 180252988 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 22 06 2012 14:39:22
Table Huntsville (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Yougef ( $100 )
Seat 2: MichiganKid ( $103.13 )
Seat 4: NMartinov ( $170.94 )
Seat 6: jarvis24. ( $72.70 )
Seat 7: ameno33 ( $114.56 )
Seat 9: mr_suspekt ( $100 )
MichiganKid posts small blind [$0.50]
NMartinov posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 4c, 8c, 7h, Th ]
jarvis24. folds
ameno33 calls [$1]
mr_suspekt raises [$4.50]
Yougef folds
MichiganKid folds
NMartinov calls [$3.50]
ameno33 calls [$3.50]
** Dealing flop ** [ Jc, 2c, Jh ]
NMartinov checks
ameno33 checks
mr_suspekt bets [$10.50]
NMartinov calls [$10.50]
ameno33 folds
** Dealing turn ** [ 8h ]
NMartinov checks
mr_suspekt bets [$31.25]
NMartinov raises [$128.75]
mr_suspekt calls [$53.75]
** Dealing river ** [ Ts ]
** Summary **
NMartinov shows [ Qd, Ac, Qh, Jd ]
mr_suspekt shows [ 4c, 8c, 7h, Th ]
NMartinov collected [ $201 ]
har 40% från turn vilket iofs är best case scenario kanske. dock så påverkade det mitt beslut lite grann att commita mej att det var just en 8 som jag själv blockar som ger mej mitt andra färgdrag. tror det är ett vinnande spel.
***** Hand History for Game 11860548704 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 09:00:51 EDT 2012
Table Kadra (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $51 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $99 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Th 9c ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2c, 9h, 6d ]
mr_suspekt checks
devilsfleas bets [$1.40 USD]
mr_suspekt raises [$5 USD]
devilsfleas raises [$11.10 USD]
mr_suspekt raises [$16.50 USD]
devilsfleas is all-In [$37.50 USD]
mr_suspekt calls [$28.50 USD]
** Dealing Turn ** [ Jd ]
** Dealing River ** [ Qh ]
mr_suspekt shows [ Th, 9c ]a pair of Nines.
devilsfleas doesn't show [ 7c, Td ]high card Queen.
mr_suspekt wins $101 USD from the main pot with a pair of Nines.
samma princip som i nån A9hand jag posta för nån dag sen.
***** Hand History for Game 11860562489 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 09:07:47 EDT 2012
Table Kadra (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: devilsfleas ( $51.65 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $151.50 USD )
devilsfleas posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 9d 7s ]
devilsfleas raises [$0.75 USD]
mr_suspekt calls [$0.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 2d, 9c, Ad ]
mr_suspekt checks
devilsfleas checks
** Dealing Turn ** [ 5s ]
mr_suspekt bets [$1.50 USD]
devilsfleas raises [$5.25 USD]
mr_suspekt calls [$3.75 USD]
** Dealing River ** [ Qc ]
mr_suspekt checks
devilsfleas bets [$10 USD]
mr_suspekt will be using his time bank for this hand.
mr_suspekt calls [$10 USD]
devilsfleas shows [ 4s, Kd ]high card Ace.
mr_suspekt shows [ 9d, 7s ]a pair of Nines.
mr_suspekt wins $31.50 USD from the main pot with a pair of Nines.
ville inte syna rivern då jag tänkte att han inte borde bluffa mkt alls då hans line är så uppenbart bluffig å orimlig. tror jag ska kopiera hans line men ha typ +AT mot villains med tunn aggression som donkar många turnar efter jag checkat bakom floppen.
***** Hand History for Game 11860505383 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 08:38:03 EDT 2012
Table Bapepa (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 1: Player1 ( $59.75 USD )
Seat 2: mr_suspekt ( $50.25 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Player1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Jh 6h ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
Player1 calls [$1 USD]
** Dealing Flop ** [ 4d, Jd, 9s ]
Player1 checks
mr_suspekt bets [$2 USD]
Player1 raises [$5.50 USD]
mr_suspekt calls [$3.50 USD]
** Dealing Turn ** [ 7s ]
Player1 bets [$10 USD]
mr_suspekt calls [$10 USD]
** Dealing River ** [ 2s ]
Player1 bets [$25 USD]
mr_suspekt calls [$25 USD]
Player1 shows [ Js, 9c ]two pairs, Jacks and Nines.
mr_suspekt doesn't show [ Jh, 6h ]a pair of Jacks.
Player1 wins $83 USD from the main pot with two pairs, Jacks and Nines.
gjorde nyss en pokerstoveanalys å kom fram till att villain måste ha runt 50% bluffrekvens på rivern för att jag ska tjäna på att syna. gav honom en tight floppraiserange som verkligen inte var optimistisk för min del.
mitt reparationsarbete på rullen har gått segt men jag tror jag spelar bra så det är bara en tidsfråga innan jag är tillbaka å härjar på plo400 igen :)
två semi-intressanta händer från igår:
***** Cassava Hand History for Game 231480772 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 22 06 2012 15:48:05
Table Orlando (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Szuvas ( $110.04 )
Seat 2: rareearths ( $31.32 )
Seat 4: SnaitsaB ( $35 )
Seat 6: ameno33 ( $240.97 )
Seat 7: mr_suspekt ( $113.28 )
Seat 9: thanh65lu ( $102.71 )
mr_suspekt posts small blind [$0.50]
thanh65lu posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 3c, 5h, Ac, 4d ]
Szuvas folds
rareearths folds
SnaitsaB folds
ameno33 folds
mr_suspekt raises [$1.50]
thanh65lu raises [$5]
mr_suspekt calls [$4]
** Dealing flop ** [ 3h, 3d, 8d ]
mr_suspekt bets [$9]
thanh65lu calls [$9]
** Dealing turn ** [ Th ]
mr_suspekt checks
thanh65lu bets [$15]
mr_suspekt raises [$75]
thanh65lu raises [$72.71]
mr_suspekt calls [$12.71]
** Dealing river ** [ 9h ]
** Summary **
mr_suspekt shows [ 3c, 5h, Ac, 4d ]
thanh65lu shows [ 8h, Ts, Qs, Jd ]
thanh65lu collected [ $201.42 ]
planen när jag donkar floppen var att donka blanka turnar också men när turn gör bräda väldigt dragig (borde kunna se ut så för honom iaf) och vi har långt över en PSB kvar så känndes det som att det skulle vara väldigt fräsigt att gå för en checkraise ist då han var ganska passiv å mest troligt bara synar en turndonk med ett överpar.
***** Cassava Hand History for Game 180252988 *****
$0.50/$1 Blinds Pot Limit Omaha - *** 22 06 2012 14:39:22
Table Huntsville (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: Yougef ( $100 )
Seat 2: MichiganKid ( $103.13 )
Seat 4: NMartinov ( $170.94 )
Seat 6: jarvis24. ( $72.70 )
Seat 7: ameno33 ( $114.56 )
Seat 9: mr_suspekt ( $100 )
MichiganKid posts small blind [$0.50]
NMartinov posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 4c, 8c, 7h, Th ]
jarvis24. folds
ameno33 calls [$1]
mr_suspekt raises [$4.50]
Yougef folds
MichiganKid folds
NMartinov calls [$3.50]
ameno33 calls [$3.50]
** Dealing flop ** [ Jc, 2c, Jh ]
NMartinov checks
ameno33 checks
mr_suspekt bets [$10.50]
NMartinov calls [$10.50]
ameno33 folds
** Dealing turn ** [ 8h ]
NMartinov checks
mr_suspekt bets [$31.25]
NMartinov raises [$128.75]
mr_suspekt calls [$53.75]
** Dealing river ** [ Ts ]
** Summary **
NMartinov shows [ Qd, Ac, Qh, Jd ]
mr_suspekt shows [ 4c, 8c, 7h, Th ]
NMartinov collected [ $201 ]
har 40% från turn vilket iofs är best case scenario kanske. dock så påverkade det mitt beslut lite grann att commita mej att det var just en 8 som jag själv blockar som ger mej mitt andra färgdrag. tror det är ett vinnande spel.
fredag 22 juni 2012
förlust men wp, tror jag
fick ingen action på 888 så jag spela två bord nlhu50 på party. ner nästan 4inköp men jag spelade helt ok rakt igenom matchen. jag dubbla upp på ett bord på slutet å då instadrog han.
det jag gjorde bra idag var att jag var väldigt "rörlig" i dom små standardsituationerna. jag hittade lite läckor som jag exploaterade och jag omstrukturerade mina rangers å tendenser igenom hela matchen, vilket ställde till problem för honom.
här är några stora potter som jag är osäker på.
***** Hand History for Game 11860041892 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 03:12:01 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $50 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $56.65 USD )
Hydrogen1 posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 5c 5s ]
Hydrogen1 raises [$1.25 USD]
mr_suspekt raises [$4.50 USD]
Hydrogen1 is all-In [$48.50 USD]
mr_suspekt calls [$45 USD]
** Dealing Flop ** [ Kd, 8s, 2s ]
** Dealing Turn ** [ 8d ]
** Dealing River ** [ 7c ]
mr_suspekt shows [ 5c, 5s ]two pairs, Eights and Fives.
Hydrogen1 doesn't show [ As, 2d ]two pairs, Eights and Twos.
mr_suspekt wins $99 USD from the main pot with two pairs, Eights and Fives.
detta hände tidigt in i matchen men vi gick båda ut hårt med 3bets å 4bets. tror min syn är helt ok då jag tänker att hans range nog är 88-22,A8s-A2s,A8o-A2o. Händer som han KAN ställa med men som han inte vill 4beta normalt å låta mej pusha över. jag hade en spyig image. har 60% mot den rangen och även om den kanske inte är exakt så där så tror jag att jag har tillräckligt att syna av.
***** Hand History for Game 11860048363 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 03:20:15 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $87.17 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $64.18 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Hydrogen1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Ah 9s ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
Hydrogen1 calls [$1 USD]
** Dealing Flop ** [ Ac, Ts, 4h ]
Hydrogen1 checks
mr_suspekt bets [$2 USD]
Hydrogen1 raises [$6 USD]
mr_suspekt raises [$10.50 USD]
Hydrogen1 raises [$13 USD]
mr_suspekt raises [$17.50 USD]
Hydrogen1 is all-In [$66.67 USD]
mr_suspekt is all-In [$32.68 USD]
** Dealing Turn ** [ 4c ]
** Dealing River ** [ Kc ]
mr_suspekt shows [ Ah, 9s ]two pairs, Aces and Fours.
Hydrogen1 shows [ 4d, As ]a full house, Fours full of Aces.
Hydrogen1 wins $22.99 USD from the side pot 1 with a full house, Fours full of Aces.
Hydrogen1 wins $127.36 USD from the main pot with a full house, Fours full of Aces.
Ganska tidigt in i matchen. Vet inte hur jag annars ska spela detta. Kanske 5beta lite större så han får bättre risk/rewardratio?
***** Hand History for Game 11860082195 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 04:00:50 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $284.05 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $56.55 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Hydrogen1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 6d Kh ]
mr_suspekt raises [$0.75 USD]
Hydrogen1 raises [$3.50 USD]
mr_suspekt raises [$9.50 USD]
Hydrogen1 calls [$6.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4s, Ad, Qc ]
Hydrogen1 checks
mr_suspekt bets [$12 USD]
Hydrogen1 calls [$12 USD]
** Dealing Turn ** [ 2d ]
Hydrogen1 checks
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
mr_suspekt bets [$16 USD]
Hydrogen1 is all-In [$261.55 USD]
mr_suspekt folds
Hydrogen1 does not show cards.
Hydrogen1 wins $321.55 USD
osäker på turnbarreln. tänkte att det inte behöver funka ofta alls å att det sätter honom i en pissig sits med ett par lägre än ess samt typ KJ osv.
det jag gjorde bra idag var att jag var väldigt "rörlig" i dom små standardsituationerna. jag hittade lite läckor som jag exploaterade och jag omstrukturerade mina rangers å tendenser igenom hela matchen, vilket ställde till problem för honom.
här är några stora potter som jag är osäker på.
***** Hand History for Game 11860041892 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 03:12:01 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 2 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $50 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $56.65 USD )
Hydrogen1 posts small blind [$0.25 USD].
mr_suspekt posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 5c 5s ]
Hydrogen1 raises [$1.25 USD]
mr_suspekt raises [$4.50 USD]
Hydrogen1 is all-In [$48.50 USD]
mr_suspekt calls [$45 USD]
** Dealing Flop ** [ Kd, 8s, 2s ]
** Dealing Turn ** [ 8d ]
** Dealing River ** [ 7c ]
mr_suspekt shows [ 5c, 5s ]two pairs, Eights and Fives.
Hydrogen1 doesn't show [ As, 2d ]two pairs, Eights and Twos.
mr_suspekt wins $99 USD from the main pot with two pairs, Eights and Fives.
detta hände tidigt in i matchen men vi gick båda ut hårt med 3bets å 4bets. tror min syn är helt ok då jag tänker att hans range nog är 88-22,A8s-A2s,A8o-A2o. Händer som han KAN ställa med men som han inte vill 4beta normalt å låta mej pusha över. jag hade en spyig image. har 60% mot den rangen och även om den kanske inte är exakt så där så tror jag att jag har tillräckligt att syna av.
***** Hand History for Game 11860048363 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 03:20:15 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $87.17 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $64.18 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Hydrogen1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ Ah 9s ]
mr_suspekt raises [$1.25 USD]
Hydrogen1 calls [$1 USD]
** Dealing Flop ** [ Ac, Ts, 4h ]
Hydrogen1 checks
mr_suspekt bets [$2 USD]
Hydrogen1 raises [$6 USD]
mr_suspekt raises [$10.50 USD]
Hydrogen1 raises [$13 USD]
mr_suspekt raises [$17.50 USD]
Hydrogen1 is all-In [$66.67 USD]
mr_suspekt is all-In [$32.68 USD]
** Dealing Turn ** [ 4c ]
** Dealing River ** [ Kc ]
mr_suspekt shows [ Ah, 9s ]two pairs, Aces and Fours.
Hydrogen1 shows [ 4d, As ]a full house, Fours full of Aces.
Hydrogen1 wins $22.99 USD from the side pot 1 with a full house, Fours full of Aces.
Hydrogen1 wins $127.36 USD from the main pot with a full house, Fours full of Aces.
Ganska tidigt in i matchen. Vet inte hur jag annars ska spela detta. Kanske 5beta lite större så han får bättre risk/rewardratio?
***** Hand History for Game 11860082195 *****
$50 USD NL Texas Hold'em - Friday, June 22, 04:00:50 EDT 2012
Table Kysing (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 2/2
Seat 2: Hydrogen1 ( $284.05 USD )
Seat 1: mr_suspekt ( $56.55 USD )
mr_suspekt posts small blind [$0.25 USD].
Hydrogen1 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to mr_suspekt [ 6d Kh ]
mr_suspekt raises [$0.75 USD]
Hydrogen1 raises [$3.50 USD]
mr_suspekt raises [$9.50 USD]
Hydrogen1 calls [$6.50 USD]
** Dealing Flop ** [ 4s, Ad, Qc ]
Hydrogen1 checks
mr_suspekt bets [$12 USD]
Hydrogen1 calls [$12 USD]
** Dealing Turn ** [ 2d ]
Hydrogen1 checks
Your time bank will be activated in 6 secs. If you do not want it to be used, please act now.
mr_suspekt bets [$16 USD]
Hydrogen1 is all-In [$261.55 USD]
mr_suspekt folds
Hydrogen1 does not show cards.
Hydrogen1 wins $321.55 USD
osäker på turnbarreln. tänkte att det inte behöver funka ofta alls å att det sätter honom i en pissig sits med ett par lägre än ess samt typ KJ osv.
torsdag 21 juni 2012
mr_suspekts Pokerskola
fortfarande så skriver jag det här bara för att lära mej själv.
Tidiga Adjustments Postflop.
I position.
Om man märker att villain spelar väl mot en normal cbet/checkback-strategi så kan man ändra om lite för att hitta läckor hos villain. Man kan börja checka bakom många fler floppar för att se hur dom reagerar på turnar. Jag har ännu inte fått nån bra bild av hur duktiga headsupspelare 2012 är på att balansera donk/check rangers men jag tror att de flesta inte är så vassa.
Jag tror att många kommer spela faced up på turnar. Med faced up så menar jag att dom antingen checkar tomma å betar med träff ELLER vice versa och att dom inte kommer balansera så bra alls. Så om man får ta hem potten med en delayed cbet på turn så skulle jag tro att man kommer kunna ta hem många enkla potter på turnar efter att dom åter checkat till en. Och om dom börjar bluffa turnar efter du checkat bakom på floppen så får man börjar anamma en tvärtom-cbet-strategi på flopp å se till att man är stark på turn när det gått check check.
forts. följer. ska spela
Tidiga Adjustments Postflop.
I position.
Om man märker att villain spelar väl mot en normal cbet/checkback-strategi så kan man ändra om lite för att hitta läckor hos villain. Man kan börja checka bakom många fler floppar för att se hur dom reagerar på turnar. Jag har ännu inte fått nån bra bild av hur duktiga headsupspelare 2012 är på att balansera donk/check rangers men jag tror att de flesta inte är så vassa.
Jag tror att många kommer spela faced up på turnar. Med faced up så menar jag att dom antingen checkar tomma å betar med träff ELLER vice versa och att dom inte kommer balansera så bra alls. Så om man får ta hem potten med en delayed cbet på turn så skulle jag tro att man kommer kunna ta hem många enkla potter på turnar efter att dom åter checkat till en. Och om dom börjar bluffa turnar efter du checkat bakom på floppen så får man börjar anamma en tvärtom-cbet-strategi på flopp å se till att man är stark på turn när det gått check check.
forts. följer. ska spela
mr_suspekts Pokerskola
denna gången så skriver jag det här för att lära mej själv.
Tidiga Adjustments:
Preflop Sizing.
Ändra preflop raisesize beroende på villains 3betsfrekvens. Om villain 3betar ofta så blir hans strategi sämre om vi raisar till 2bb ist för 3bb. Varför? Jo. Han vinner färre bbs när vi lägger oss och han låter oss få ett bättre pris att syna och utnyttja vårt positionella övertag. Om vi raisar 3bb så blir SPR mindre de gånger vi synar och det resulterar att han inte blir lika mkt lidande av att vara ur position. Om vi bara minraisar preflop så ger vi honom bra pottodds att syna med spelbara händer men att han då tackar nej till den dealen och gör om spelbara händer till bluffar ur position.
Om villain är passivare preflop så straffar vi honom genom att raisa 3bb då hans syn-strategi blir sämre. Kan man börja raisa till 4bb vs nån som inte 3betar mkt alls? Vet inte exakt varför det blir sämre för en passiv spelare om vi raisar 3-4bb... han får sämre pottodds att syna och om han är lös nog och inte kommer ha ett stort "rangeövertag" så innebär det att han kommer att vara tvungen att ge sej oftare än oss postflop. Om vi kommer vinna majoriteten av gångerna vi ser en flopp så gynnar det oss att potterna blir så stora som möjligt preflop. Vi vill alltså raisa så mkt som möjligt preflop utan att det ger villain ett för stort rangeövertag.
En bra sak med att justera raisesizen är att det tvingar villain att gå ifrån sin utgångsstrategi vilket kan sätta honom i situationer som han inte är van vid eller är obekväm med.
3bet Range.
Vilken 3betrange man väljer beror till stor del på hur villain reagerar på 3bets.
Mot nån som oftare synar 3bets så vill man göra sin 3betrange så spelbar som möjligt. Förutom de mandatoriska 6% (+99, +ATs, +AQo) så bör man raisa med alla broadways T9o å J9o, +87s, +T8s samt +77. Även K9s å Q9s kanske. Detta ger oss en 3betrange på 20%
Mot nån som oftare foldar mot 3bets så 3betar vi förutom dom 6% +32s, +42s, +52s, Q2s-Q8s, K2s-K8s samt A2s-A8s. Detta ger oss en 3betrange på 20%
Mot nån som inte gillar att syna 3bets men som 4betar liberalt så kör vi samma range som mot folk som oftare foldar men sänker frekvensen på dom händerna och slänger ist in 22-88 som vi ställer över 4bets med. Vi ställer även med alla suitade ess. Obv ställ med topp6% också.
Bra början känns det som. Är inte alls säker på att det jag skrivit stämmer till 100% så jag hoppas jag kan komma med förbättringar senare.
dags att sova
Tidiga Adjustments:
Preflop Sizing.
Ändra preflop raisesize beroende på villains 3betsfrekvens. Om villain 3betar ofta så blir hans strategi sämre om vi raisar till 2bb ist för 3bb. Varför? Jo. Han vinner färre bbs när vi lägger oss och han låter oss få ett bättre pris att syna och utnyttja vårt positionella övertag. Om vi raisar 3bb så blir SPR mindre de gånger vi synar och det resulterar att han inte blir lika mkt lidande av att vara ur position. Om vi bara minraisar preflop så ger vi honom bra pottodds att syna med spelbara händer men att han då tackar nej till den dealen och gör om spelbara händer till bluffar ur position.
Om villain är passivare preflop så straffar vi honom genom att raisa 3bb då hans syn-strategi blir sämre. Kan man börja raisa till 4bb vs nån som inte 3betar mkt alls? Vet inte exakt varför det blir sämre för en passiv spelare om vi raisar 3-4bb... han får sämre pottodds att syna och om han är lös nog och inte kommer ha ett stort "rangeövertag" så innebär det att han kommer att vara tvungen att ge sej oftare än oss postflop. Om vi kommer vinna majoriteten av gångerna vi ser en flopp så gynnar det oss att potterna blir så stora som möjligt preflop. Vi vill alltså raisa så mkt som möjligt preflop utan att det ger villain ett för stort rangeövertag.
En bra sak med att justera raisesizen är att det tvingar villain att gå ifrån sin utgångsstrategi vilket kan sätta honom i situationer som han inte är van vid eller är obekväm med.
3bet Range.
Vilken 3betrange man väljer beror till stor del på hur villain reagerar på 3bets.
Mot nån som oftare synar 3bets så vill man göra sin 3betrange så spelbar som möjligt. Förutom de mandatoriska 6% (+99, +ATs, +AQo) så bör man raisa med alla broadways T9o å J9o, +87s, +T8s samt +77. Även K9s å Q9s kanske. Detta ger oss en 3betrange på 20%
Mot nån som oftare foldar mot 3bets så 3betar vi förutom dom 6% +32s, +42s, +52s, Q2s-Q8s, K2s-K8s samt A2s-A8s. Detta ger oss en 3betrange på 20%
Mot nån som inte gillar att syna 3bets men som 4betar liberalt så kör vi samma range som mot folk som oftare foldar men sänker frekvensen på dom händerna och slänger ist in 22-88 som vi ställer över 4bets med. Vi ställer även med alla suitade ess. Obv ställ med topp6% också.
Bra början känns det som. Är inte alls säker på att det jag skrivit stämmer till 100% så jag hoppas jag kan komma med förbättringar senare.
dags att sova
mer hu
är ner ett par inköp på nlhu100. 2tabla en ganska duktig spelare och jag känner att jag ibland har svårt för att hänga med. spelade några händer dåligt.
intressanta händer:
han 3betar KJhh när vi är 230bb djupa. han checksynar på 976hhd. sen checksyn igen på Ad. jag har betat halvpott båda gatorna. sen checksynar han en till halvpottbet på Jx. är antagligen väldigt standard men jag har glömt av en massa sånna standardgrejer.
han synar en 3bet när vi är 125bb djupa. jag cbetar 12 in i 20 på A74r å han synar. turn är 5c så det ligger två klöver ute. jag betar 25 in i 44 å han minraisar till 50. vet inte alls vad han har där. svårt för honom att ha air där när turn är en femma. kan tänka mej att han kan ha floatat med typ JTo eller nåt. potten blir på 94 om han synar och vi har då 86 kvar bakom. känns så bluffigt nu när jag tänker igenom handen ordentligt. jag folda KT men frågan är om jag inte borde ha spelat vidare där. måste ha varit nån total air-float på floppen tror jag.
jag öppnar 84cc och han defendar. floppen är J74ssh och han checksynar 4 in i 6. turn är Ah å han checksynar 9 in i 14. rivern är 8d och han checkraisar mej från 20 till 69. han spelade drag passivt men om han ska ha ett missat färgdrag på rivern så är det svårt att ha det utan minst ett par till. och då jag etablerat att jag ofta checkar bakom A-high på floppar så tänkte jag att han skulle herocalla mej med vad som helst då min line ser bluffig ut. tror jag spelade handen bra.
han defendar 86o när vi är 100bb djupa. tidigt i matchen så inga reads. han checkar åt mej på A86dd å jag checkar bakom. turn är 8x å han checksynar. rivern är Jx å han checkraisar från 8 till 19. jag som totalägt mej själv gråtsynar med JTo. Såg en liknanade line från en reg igår som checka bakom på turn med 4tal. vet inte on jag gillar att slowa så där. det är som om dom försöker försvara sina checkback samt checksyn-rangers men kommer dom inte oftast ha air å vilja kunna beta på en parad bräda efter jag checkat/betabluffraisa min delayed-cbet ist? värt att hålla ögonen öppna för bra lägen att slowa i okonventionella situationer iaf.
redlinen ser bättre ut idag än igår iaf.
intressanta händer:
han 3betar KJhh när vi är 230bb djupa. han checksynar på 976hhd. sen checksyn igen på Ad. jag har betat halvpott båda gatorna. sen checksynar han en till halvpottbet på Jx. är antagligen väldigt standard men jag har glömt av en massa sånna standardgrejer.
han synar en 3bet när vi är 125bb djupa. jag cbetar 12 in i 20 på A74r å han synar. turn är 5c så det ligger två klöver ute. jag betar 25 in i 44 å han minraisar till 50. vet inte alls vad han har där. svårt för honom att ha air där när turn är en femma. kan tänka mej att han kan ha floatat med typ JTo eller nåt. potten blir på 94 om han synar och vi har då 86 kvar bakom. känns så bluffigt nu när jag tänker igenom handen ordentligt. jag folda KT men frågan är om jag inte borde ha spelat vidare där. måste ha varit nån total air-float på floppen tror jag.
jag öppnar 84cc och han defendar. floppen är J74ssh och han checksynar 4 in i 6. turn är Ah å han checksynar 9 in i 14. rivern är 8d och han checkraisar mej från 20 till 69. han spelade drag passivt men om han ska ha ett missat färgdrag på rivern så är det svårt att ha det utan minst ett par till. och då jag etablerat att jag ofta checkar bakom A-high på floppar så tänkte jag att han skulle herocalla mej med vad som helst då min line ser bluffig ut. tror jag spelade handen bra.
han defendar 86o när vi är 100bb djupa. tidigt i matchen så inga reads. han checkar åt mej på A86dd å jag checkar bakom. turn är 8x å han checksynar. rivern är Jx å han checkraisar från 8 till 19. jag som totalägt mej själv gråtsynar med JTo. Såg en liknanade line från en reg igår som checka bakom på turn med 4tal. vet inte on jag gillar att slowa så där. det är som om dom försöker försvara sina checkback samt checksyn-rangers men kommer dom inte oftast ha air å vilja kunna beta på en parad bräda efter jag checkat/betabluffraisa min delayed-cbet ist? värt att hålla ögonen öppna för bra lägen att slowa i okonventionella situationer iaf.
redlinen ser bättre ut idag än igår iaf.
onsdag 20 juni 2012
Onlinegrind i Stjärtsund
tror det kan vara bra att fortsätta skriva i bloggen även hemma i sverige.
Vann typ $550 på plo100 å nlhu100 igår. är ner runt $1k idag på samma nivåer. mötte för första gången sen jag tog upp heads upen sen 2009 en spelare som var bättre än mej. han lura mej! adjustade bättre än mej och känndes solid.
det börjar med att han etablerar att han bara kommer slänga in pengar i potten om han har nån form av equity. efter att han etablerat det samt vunnit några stora potter vi showdown börjar han våldta mej i position. sa sa även att han spelade 6bord så jag förväntade mej att han skulle spela väldigt straight forward. så märkligt... han vann över 2inköp utan showdown på de 350 händerna vi spelade och jag brukar inte låta folk komma undan med det. jag tror problemet var att han som sagt adjustade snabbare än mej. men låt mej fortsätta spela nlhu ett tag så kommer jag garanterat ikapp.
det var bitvis riktigt grötigt i huvet på mej under matchen och det vet jag är ett tecken på att hjärnan är inne på dom sista tyngsta "gymrepsen" och att det kommer ge bra resultat.
i den här handen så trodde jag att jag straffade honom efter att ha satt noten "nitig i själen" på honom men jag hade inte vågat göra samma riverbet/fold om jag spelat handen nu:
***** Cassava Hand History for Game 441613943 *****
$0.50/$1 Blinds No Limit Holdem - *** 20 06 2012 17:59:23
Table Canton (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: MRSUSPEKT ( $100 )
Seat 9: sahata_bg ( $423 )
sahata_bg posts small blind [$0.50]
MRSUSPEKT posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to MRSUSPEKT [ Kh, Td ]
sahata_bg raises [$1.50]
MRSUSPEKT raises [$6]
sahata_bg calls [$5]
** Dealing flop ** [ 3s, Th, 9h ]
MRSUSPEKT bets [$9]
sahata_bg calls [$9]
** Dealing turn ** [ 6c ]
MRSUSPEKT bets [$20]
sahata_bg calls [$20]
** Dealing river ** [ 8h ]
MRSUSPEKT bets [$18]
sahata_bg raises [$387]
MRSUSPEKT folds
** Summary **
sahata_bg did not show his hand
sahata_bg collected [ $107.50 ]
vet inte hur dåligt det riverspelet är kontra att checkfolda.
Vann typ $550 på plo100 å nlhu100 igår. är ner runt $1k idag på samma nivåer. mötte för första gången sen jag tog upp heads upen sen 2009 en spelare som var bättre än mej. han lura mej! adjustade bättre än mej och känndes solid.
det börjar med att han etablerar att han bara kommer slänga in pengar i potten om han har nån form av equity. efter att han etablerat det samt vunnit några stora potter vi showdown börjar han våldta mej i position. sa sa även att han spelade 6bord så jag förväntade mej att han skulle spela väldigt straight forward. så märkligt... han vann över 2inköp utan showdown på de 350 händerna vi spelade och jag brukar inte låta folk komma undan med det. jag tror problemet var att han som sagt adjustade snabbare än mej. men låt mej fortsätta spela nlhu ett tag så kommer jag garanterat ikapp.
det var bitvis riktigt grötigt i huvet på mej under matchen och det vet jag är ett tecken på att hjärnan är inne på dom sista tyngsta "gymrepsen" och att det kommer ge bra resultat.
i den här handen så trodde jag att jag straffade honom efter att ha satt noten "nitig i själen" på honom men jag hade inte vågat göra samma riverbet/fold om jag spelat handen nu:
***** Cassava Hand History for Game 441613943 *****
$0.50/$1 Blinds No Limit Holdem - *** 20 06 2012 17:59:23
Table Canton (Real Money)
Seat 9 is the button
Total number of players : 2
Seat 4: MRSUSPEKT ( $100 )
Seat 9: sahata_bg ( $423 )
sahata_bg posts small blind [$0.50]
MRSUSPEKT posts big blind [$1]
** Dealing down cards **
Dealt to MRSUSPEKT [ Kh, Td ]
sahata_bg raises [$1.50]
MRSUSPEKT raises [$6]
sahata_bg calls [$5]
** Dealing flop ** [ 3s, Th, 9h ]
MRSUSPEKT bets [$9]
sahata_bg calls [$9]
** Dealing turn ** [ 6c ]
MRSUSPEKT bets [$20]
sahata_bg calls [$20]
** Dealing river ** [ 8h ]
MRSUSPEKT bets [$18]
sahata_bg raises [$387]
MRSUSPEKT folds
** Summary **
sahata_bg did not show his hand
sahata_bg collected [ $107.50 ]
vet inte hur dåligt det riverspelet är kontra att checkfolda.
söndag 17 juni 2012
Dag17 forts.
Nu känns allt bra igen. Har en sverigebiljett bokad till på måndag. imorn tror jag. Ingenting har förändrats angående mitt årsmål. Det är det viktiga. 2500 timmar 2012 och highstakes 2013.
Är glad att jag hann på han vars marker jag kasta in i potten igår å bad hjärterligt om ursäkt och han sa att det inte var nån fara alls.
Blev fan nästan tårögd över att få höra att rousso blir på tilt å börjar tjafsa med han som vann sista potten mot mej. Han är verkligen en riktigt bra kompis och även om jag kanske aldrig mer sätter min fot på casinot här så hoppas jag att vi alltid kommer hålla kontakten.
Har ett kul citat från rousso btw. Alexis berättar att det var några gamla gubbar vid pokerbordet som misstänkte att jag å rousso var homopartners då vi umgicks hela tiden. Jag skrattar å rycker på axlarna men rousso (som hatar bögar) blir riktigt upprörd å säger "oh no! and from the height and from the style they will think that i am the passive one" hahahahahhahaha. det fanns inte en gnutta skämt eller ironi i hans röst heller :D
Sammanfattningen på den här resan blir: jag hade iaf tur me vädret. Visst är jag fattigare samt lite trasigare på insidan än innan jag kom hit men jag har iaf fått en jäkla läcker solbränna.
En sak till. Dagen började som vanligt. Han niten som folda QQ mot mina KK på KQ6ss kommer fram till mej å säger "Erik. it was a very good fold by me when you hade topset. I had queens". Han säger det inte för att vara elak. Han säger det inte för att tilta mej. Han förstår bara inte bättre. "well.... good for you..." säger jag å himlar med ögonen. universums plan att tilta mej följer manus tänker jag. MEN. idag hände nåt alldeles magiskt. Ett fullständigt random event som gjorde mej avtiltad. En trafikolycka. Utan skador men med mycket humor, rätt framför ögonen på mej. Jag är på väg till ett ställe för lunch då jag hör en man vråla till. jag tittar upp å ser en man i 60års åldern på moped stå prejad av en bil mitt i vägen. alltså, han gör sej inte illa, dom har mest troligt bara stött i varann men gubben är fly förbannad. PUSTI!! (bög) vrålar han å börjar vifta med armarna. Bilen står still mitt i vägen å gubben tar några steg framåt å börjar slita tag i bilföraren. hela tiden skrikandes. bilföraren varvar upp motorn i panik men gubben har ett bra grepp om han arm. till slut så lyckas den stackars bilisten köra iväg å med gubben jagandes på moped efteråt. det såg förjävla festligt ut. det var som om universum bjöd igen lite efter att ha betett sej illa hela året.
frånåmed nu så är det dock slut på att kolla efter saker som tiltar mej. det är slut på att focusera på hur mkt/lite tur jag har på pokern. frånåmed nu så gör jag bara mitt bästa. det kommer gå uppåner men en vacker dag kommer jag återigen att sitta på highstakesborden med en välmående bankrulle. det är inte en fråga om, OM. utan en fråga om NÄR. det är inte heller ett påstående, det är ett löfte.
Är glad att jag hann på han vars marker jag kasta in i potten igår å bad hjärterligt om ursäkt och han sa att det inte var nån fara alls.
Blev fan nästan tårögd över att få höra att rousso blir på tilt å börjar tjafsa med han som vann sista potten mot mej. Han är verkligen en riktigt bra kompis och även om jag kanske aldrig mer sätter min fot på casinot här så hoppas jag att vi alltid kommer hålla kontakten.
Har ett kul citat från rousso btw. Alexis berättar att det var några gamla gubbar vid pokerbordet som misstänkte att jag å rousso var homopartners då vi umgicks hela tiden. Jag skrattar å rycker på axlarna men rousso (som hatar bögar) blir riktigt upprörd å säger "oh no! and from the height and from the style they will think that i am the passive one" hahahahahhahaha. det fanns inte en gnutta skämt eller ironi i hans röst heller :D
Sammanfattningen på den här resan blir: jag hade iaf tur me vädret. Visst är jag fattigare samt lite trasigare på insidan än innan jag kom hit men jag har iaf fått en jäkla läcker solbränna.
En sak till. Dagen började som vanligt. Han niten som folda QQ mot mina KK på KQ6ss kommer fram till mej å säger "Erik. it was a very good fold by me when you hade topset. I had queens". Han säger det inte för att vara elak. Han säger det inte för att tilta mej. Han förstår bara inte bättre. "well.... good for you..." säger jag å himlar med ögonen. universums plan att tilta mej följer manus tänker jag. MEN. idag hände nåt alldeles magiskt. Ett fullständigt random event som gjorde mej avtiltad. En trafikolycka. Utan skador men med mycket humor, rätt framför ögonen på mej. Jag är på väg till ett ställe för lunch då jag hör en man vråla till. jag tittar upp å ser en man i 60års åldern på moped stå prejad av en bil mitt i vägen. alltså, han gör sej inte illa, dom har mest troligt bara stött i varann men gubben är fly förbannad. PUSTI!! (bög) vrålar han å börjar vifta med armarna. Bilen står still mitt i vägen å gubben tar några steg framåt å börjar slita tag i bilföraren. hela tiden skrikandes. bilföraren varvar upp motorn i panik men gubben har ett bra grepp om han arm. till slut så lyckas den stackars bilisten köra iväg å med gubben jagandes på moped efteråt. det såg förjävla festligt ut. det var som om universum bjöd igen lite efter att ha betett sej illa hela året.
frånåmed nu så är det dock slut på att kolla efter saker som tiltar mej. det är slut på att focusera på hur mkt/lite tur jag har på pokern. frånåmed nu så gör jag bara mitt bästa. det kommer gå uppåner men en vacker dag kommer jag återigen att sitta på highstakesborden med en välmående bankrulle. det är inte en fråga om, OM. utan en fråga om NÄR. det är inte heller ett påstående, det är ett löfte.
dag17 (gul)
ner 1800 efter 7 timmar.
till slut brast det för mej. den psykiska tortyren av att sitta där med dom sista pengarna på bordet fick mej att bara ställa in med A8o efter att en jag hatar limpraisat. sen ska han förnedra mej genom att tvinga mej visa handen innan han visar upp sitt topset i damer.
vafan ska man göra nu då?
satt innan å funderade på just det. då tänkte jag att jag skulle fråga rousso om stejk i en månad. men nu känner jag verkligen inte för det. vill inte vara här. jag köpte ett paket cigg idag men tröttnade å gav bort det. men man kommer inte undan från röken iaf då folk envisas med att wannabekedjeröka å alltid ha en tänd cigg liggandes i askkoppen bredvid.
kanske dra till thailand. kanske dra hem. jag vet inte. tror det är dumt att göra nåt förhastat iaf.
jag blir så hatisk. så vidrigt hatisk. jag bara säger nice hand å går därifrån men man kanske skulle gå å köpa en kökskniv å ställa sej å vänta utanför casinot.
0% chans att jag skulle göra det men skönt att skriva så iaf.
80% av året så har jag gått och oroat mej för det här. och nu slår det in. känns hopplöst. jag ger inte upp dock. jag ska spela highstakes nästa år. kanske bara ta å boka en hemresa å sätta igång å grinda. det bara känns så patetiskt. som en höna som intalar sej själv att hon kan flyga. flaxar sej trött med vingarna varje dag å går å lägger sej å sover. sen samma sak nästa dag.
spelar bra idag fram till den sista handen. förlorar inga stora potter men förlorar alla potter. bordet var ett av dom bästa nånsin också.
dra hem. grinda på nätet. spela på cosmopol. där är det rökfritt iaf.
borde nog vara i sverige under sommarmånaderna iaf. grinda upp en rulle å dra å spela online i thailand när solen börjar gå ner på eftermiddan. grinda ihop en liten förmögenhet å sen åka till macau å ta skott på nosebleedsborden.
en sak har jag kommit fram till iaf. jag HATAR loutraki nu. hade jag vunnit så hade det nog låtit annorlunda men nu så har jag sprungit så dåligt under så lång tid att tilten nog alltid kommer ligga latent när jag sitter på casinot.
jag vill inte visa mej inne på casinot igen. jag vill inte se ansiktet på nån härifrån igen, förutom rousso å alexis. jag är värd nånting bättre än det här.
till slut brast det för mej. den psykiska tortyren av att sitta där med dom sista pengarna på bordet fick mej att bara ställa in med A8o efter att en jag hatar limpraisat. sen ska han förnedra mej genom att tvinga mej visa handen innan han visar upp sitt topset i damer.
vafan ska man göra nu då?
satt innan å funderade på just det. då tänkte jag att jag skulle fråga rousso om stejk i en månad. men nu känner jag verkligen inte för det. vill inte vara här. jag köpte ett paket cigg idag men tröttnade å gav bort det. men man kommer inte undan från röken iaf då folk envisas med att wannabekedjeröka å alltid ha en tänd cigg liggandes i askkoppen bredvid.
kanske dra till thailand. kanske dra hem. jag vet inte. tror det är dumt att göra nåt förhastat iaf.
jag blir så hatisk. så vidrigt hatisk. jag bara säger nice hand å går därifrån men man kanske skulle gå å köpa en kökskniv å ställa sej å vänta utanför casinot.
0% chans att jag skulle göra det men skönt att skriva så iaf.
80% av året så har jag gått och oroat mej för det här. och nu slår det in. känns hopplöst. jag ger inte upp dock. jag ska spela highstakes nästa år. kanske bara ta å boka en hemresa å sätta igång å grinda. det bara känns så patetiskt. som en höna som intalar sej själv att hon kan flyga. flaxar sej trött med vingarna varje dag å går å lägger sej å sover. sen samma sak nästa dag.
spelar bra idag fram till den sista handen. förlorar inga stora potter men förlorar alla potter. bordet var ett av dom bästa nånsin också.
dra hem. grinda på nätet. spela på cosmopol. där är det rökfritt iaf.
borde nog vara i sverige under sommarmånaderna iaf. grinda upp en rulle å dra å spela online i thailand när solen börjar gå ner på eftermiddan. grinda ihop en liten förmögenhet å sen åka till macau å ta skott på nosebleedsborden.
en sak har jag kommit fram till iaf. jag HATAR loutraki nu. hade jag vunnit så hade det nog låtit annorlunda men nu så har jag sprungit så dåligt under så lång tid att tilten nog alltid kommer ligga latent när jag sitter på casinot.
jag vill inte visa mej inne på casinot igen. jag vill inte se ansiktet på nån härifrån igen, förutom rousso å alexis. jag är värd nånting bättre än det här.
lördag 16 juni 2012
gårdagens session
det börjar med att jag gör en logic-fail mot han som de flesta säger är den bästa grekiska pokerspelaren. jag visste inte alls vem han var utan min enda read pån var att han såg lite rolig ut å raisade nästan varje hand preflop. jag tycker sånt är pinsamt, när jag spelar dåligt. jag 3betar honom ur position med KQs å checksynar på AJTr, sen check check på 7x å sen betar jag 60%pott å har typ 120euro bakom på 9x. han ställde å jag såg ett av hans kort innan dom flög i mucken, ett ess. tasos som satt bredvid (tasos sitter med 10inköp på bordet som vanligt btw) säger att han såg AA vilket är den enda vettiga förklaringen till att han ställde. tror inte ens han kan ställa AJ där med min line. måste checka rivern där.
sen var det dags för nästa logic fail. inte från min sida den här gången dock. jag "iso" (haha) raisar en fisk med QJ97hh och vi blir 6st som ser T82ddh. en gammal nitig fiskgubbe donkar 100 in i 150 från small blind. fisken som limpat synar å jag synar. en fiskreg som har 200 kvar ställer å vi andra tre synar. turn är Kh vilket ger mej det monstrigaste av monsterdrag. fiskgubben som har 180bakom checkar och NU bestämmer sej fisken som limpa först att det vore ett smart drag att gå all in med sina sista 360. han har AdJd9x3x... jag å fiskgubben synar å rivern är 6d.
nån hand senare så synar jag tasos 20raise från knappen med KKt9r. det var 2 som synat mellan oss. Lino, som är en nitig reg synar från small blind å en shortstackfisk synar från big blind. floppen kommer KQ6ss å lino donkar 110. shortstackfisken synar, tasos foldar å en regfisk som sitter på 500 synar. här gör jag det näst sämsta jag kan göra (efter att syna förstås) jag tänker i 10 sekunder å säger sen "pott" och ställer in en stapel med 100marker. varför gör jag så? i stackars linos nithjärna så kommer alarmklockorna ringa å jag förväntar mej att han kommer folda 66 alla dagar i veckan. jag å lino startar handen med 1200. innan den här handen så hade jag av nån konstig anledning berättat för lino att jag faktiskt hade haft en hand i en tidigare pott där jag betat å han foldat. när jag gjorde det så trodde jag att det var för att vara bussig men nu förstår jag att det var en del i universums plan att tilta mej. lino blir superförbannad å kastar QQ** i mucken. dom andra fiskarna får så klart in pengarna å han som har mest, 500, har ett naket färgdrag som sitter.
går till nästa bord och synar en 25eurosbet från en superduperfisk-kvinna som sitter i rullstol. en synar och potten är på 150 så jag synar med QJ på T82r. en shortstackfisk synar bakom. turn är 9 och fisk-kvinnan checkar. jag betar typ 3/4pott och shortstackfisken får in sina sista 120 typ. kvinnan i rullstol lägger sej å berättar efteråt att hon folda 88. jag tror henne. jag har spelat med henne tidigare å jag har sett henne syna med typ AK i den situationen men den här sessionen så betedde hon sej annorlunda och både jag å rousso som spelet en del med henne tror att hon faktiskt folda sitt set. hon satt med 750 på bordet btw.
nån hand senare så raisar jag KKQ9ss efter 2 limpat. vi blir typ 6st som ser floppen AK7r och jag får in det mot en fiskreg som starta handen med 700 och som började med att limpa en AA**ss från utg, sen syna min raise efter att typ 4 andra synat imellan.
jag isoraisar två limpfiskar med KJ95ss och vi blir 3 som ser floppen 982r. jag cbetar 70 och en random fisk som sitter på en monsterstack blir den enda som synar. turn är 7x å vi checkar båda två. rivern är 8x å han donkar 60... jag foldar å han visar KT73.... alla skrattar å stämningen är på topp.
jag isoraisar samma fisk med 97 från knappen i holdem. han synar å vi ser floppen T84dd. han checkar jag betar 40. han synar å turn är Kx. han checkar å jag betar 90 varpå han checkraisar till 240 å visar A5dd när jag foldat. skratteliskratt igen.
jag satt typ med ansiktet 3cm från bordskivan de sista 2 timmarna. jag mådde illa. höll vid ett par tillfällen faktiskt på att spy på riktigt. bara från tilt alltså.
förutom KQvsAAhanden så vann jag den här: jag cbetar KQ** på KQ6ss å får syn av en regfisks Q6. turn är Qx å jag betar 130 in i 170. sen pottar jag på 2x.
sen var det dags för nästa logic fail. inte från min sida den här gången dock. jag "iso" (haha) raisar en fisk med QJ97hh och vi blir 6st som ser T82ddh. en gammal nitig fiskgubbe donkar 100 in i 150 från small blind. fisken som limpat synar å jag synar. en fiskreg som har 200 kvar ställer å vi andra tre synar. turn är Kh vilket ger mej det monstrigaste av monsterdrag. fiskgubben som har 180bakom checkar och NU bestämmer sej fisken som limpa först att det vore ett smart drag att gå all in med sina sista 360. han har AdJd9x3x... jag å fiskgubben synar å rivern är 6d.
nån hand senare så synar jag tasos 20raise från knappen med KKt9r. det var 2 som synat mellan oss. Lino, som är en nitig reg synar från small blind å en shortstackfisk synar från big blind. floppen kommer KQ6ss å lino donkar 110. shortstackfisken synar, tasos foldar å en regfisk som sitter på 500 synar. här gör jag det näst sämsta jag kan göra (efter att syna förstås) jag tänker i 10 sekunder å säger sen "pott" och ställer in en stapel med 100marker. varför gör jag så? i stackars linos nithjärna så kommer alarmklockorna ringa å jag förväntar mej att han kommer folda 66 alla dagar i veckan. jag å lino startar handen med 1200. innan den här handen så hade jag av nån konstig anledning berättat för lino att jag faktiskt hade haft en hand i en tidigare pott där jag betat å han foldat. när jag gjorde det så trodde jag att det var för att vara bussig men nu förstår jag att det var en del i universums plan att tilta mej. lino blir superförbannad å kastar QQ** i mucken. dom andra fiskarna får så klart in pengarna å han som har mest, 500, har ett naket färgdrag som sitter.
går till nästa bord och synar en 25eurosbet från en superduperfisk-kvinna som sitter i rullstol. en synar och potten är på 150 så jag synar med QJ på T82r. en shortstackfisk synar bakom. turn är 9 och fisk-kvinnan checkar. jag betar typ 3/4pott och shortstackfisken får in sina sista 120 typ. kvinnan i rullstol lägger sej å berättar efteråt att hon folda 88. jag tror henne. jag har spelat med henne tidigare å jag har sett henne syna med typ AK i den situationen men den här sessionen så betedde hon sej annorlunda och både jag å rousso som spelet en del med henne tror att hon faktiskt folda sitt set. hon satt med 750 på bordet btw.
nån hand senare så raisar jag KKQ9ss efter 2 limpat. vi blir typ 6st som ser floppen AK7r och jag får in det mot en fiskreg som starta handen med 700 och som började med att limpa en AA**ss från utg, sen syna min raise efter att typ 4 andra synat imellan.
jag isoraisar två limpfiskar med KJ95ss och vi blir 3 som ser floppen 982r. jag cbetar 70 och en random fisk som sitter på en monsterstack blir den enda som synar. turn är 7x å vi checkar båda två. rivern är 8x å han donkar 60... jag foldar å han visar KT73.... alla skrattar å stämningen är på topp.
jag isoraisar samma fisk med 97 från knappen i holdem. han synar å vi ser floppen T84dd. han checkar jag betar 40. han synar å turn är Kx. han checkar å jag betar 90 varpå han checkraisar till 240 å visar A5dd när jag foldat. skratteliskratt igen.
jag satt typ med ansiktet 3cm från bordskivan de sista 2 timmarna. jag mådde illa. höll vid ett par tillfällen faktiskt på att spy på riktigt. bara från tilt alltså.
förutom KQvsAAhanden så vann jag den här: jag cbetar KQ** på KQ6ss å får syn av en regfisks Q6. turn är Qx å jag betar 130 in i 170. sen pottar jag på 2x.
dag16 del2
ner $306 efter 5 timmar på plo100.
spelade bra. tycker synd om rousso som är ner 10k sen han kom hit. det verkar dock som att det inte påverkar honom så mkt.
kolla på ett youtypeklipp om att kontrollera sin egen hjärna och det hjälpte mej idag på casinot. rätt ballt att tänka på att man faktiskt kan kontrollera sin egen hjärna å inte bara styras av impulser. spann vidare på det å jämförde min kropp med en radiostyrd bil med hjärnan som fjärrkontroll. känndes som om jag fick mer distans till allt å hade mer kontroll över mej själv. det blir så lätt att man blir distanslös å bara lever i en liten rosa tiltdimma där livet å universum är precis så pissigt som själva känslan av att förlora pengar till puckon som visar bluffar å flinar åt en.
nej jag har inte rökt hasch.
godnatt
spelade bra. tycker synd om rousso som är ner 10k sen han kom hit. det verkar dock som att det inte påverkar honom så mkt.
kolla på ett youtypeklipp om att kontrollera sin egen hjärna och det hjälpte mej idag på casinot. rätt ballt att tänka på att man faktiskt kan kontrollera sin egen hjärna å inte bara styras av impulser. spann vidare på det å jämförde min kropp med en radiostyrd bil med hjärnan som fjärrkontroll. känndes som om jag fick mer distans till allt å hade mer kontroll över mej själv. det blir så lätt att man blir distanslös å bara lever i en liten rosa tiltdimma där livet å universum är precis så pissigt som själva känslan av att förlora pengar till puckon som visar bluffar å flinar åt en.
nej jag har inte rökt hasch.
godnatt
dag16
upp 592 efter 6 timmar.
var så tiltad på slutet att jag gjorde en fuling. jag har synat en 3bet i position med KQT8ds å floppen kommer Q65cc (fel färgdrag för mej). en fiskreg slänger in 2 hundrachips för pott och jag instaställer hans sista 150. han börjar grubbla. han är känd för att ta onödigt lång tid på sej så jag bara sliter tag i hans chips å kastar in dom i potten... han tar tillbaka pengarna men synar till slut med KK** å jag suger ut på rivern som är en 8a. skämdes lite för mitt beteende men hade inte gjort så om jag t.ex. hade haft ett set typ.
det var den sjukaste frustrationsdagen någonsin. det skulle bli ett festligt inlägg att beskriva potterna men nu pallar jag inte. kanske senare. nu ska jag spela online.
var så tiltad på slutet att jag gjorde en fuling. jag har synat en 3bet i position med KQT8ds å floppen kommer Q65cc (fel färgdrag för mej). en fiskreg slänger in 2 hundrachips för pott och jag instaställer hans sista 150. han börjar grubbla. han är känd för att ta onödigt lång tid på sej så jag bara sliter tag i hans chips å kastar in dom i potten... han tar tillbaka pengarna men synar till slut med KK** å jag suger ut på rivern som är en 8a. skämdes lite för mitt beteende men hade inte gjort så om jag t.ex. hade haft ett set typ.
det var den sjukaste frustrationsdagen någonsin. det skulle bli ett festligt inlägg att beskriva potterna men nu pallar jag inte. kanske senare. nu ska jag spela online.
fredag 15 juni 2012
pre dag16
det är tydligen bra action på casinot. två st omahabord. fråga rousso om han vill köpa 25% av mitt resultat å det ville han. vet dock inte om jag vill sälja % egentligen. beror nog på hur bordet ser ut. om det spelar aggro så skulle det nog vara smartast att sälja. vi får se.
ska duscha å sen gå dit.
ska duscha å sen gå dit.
dag15 del4
upp $35 på nl50hu å plo100 efter 8 timmar.
körde 4 bord dom sista 4 timmarna. på laptopen. utan mus :) är inte supertrött å borden var skitbra men jag förstår att jag inte kan spela hur länge som helst.
körde 4 bord dom sista 4 timmarna. på laptopen. utan mus :) är inte supertrött å borden var skitbra men jag förstår att jag inte kan spela hur länge som helst.
torsdag 14 juni 2012
dag15 del3
ner 31 efter 1 timme. spelade en hand dåligt. öppnar A4ss från utg å får två syn. floppen är ATTdd å jag betar 40 in i 80. en väldigt duktig spelare men som är lite på tilt synar. turn är Qd å vi checkar båda två. rivern är 5x å vi checkar igen. vafan checkar jag rivern för?
ett annat misstag som jag har gjort flera gånger är att checka bakom nöthänder i omaha som sista man i 3betade potter. igår så checkar jag bakom 77** på 752r i en 3vägs3betad pott. jag tror det är ok att checka bakom om man har typ 54** på 632r men det ska mkt till för att checka ska vara bättre än en bet.
aja mer online nu.
ett annat misstag som jag har gjort flera gånger är att checka bakom nöthänder i omaha som sista man i 3betade potter. igår så checkar jag bakom 77** på 752r i en 3vägs3betad pott. jag tror det är ok att checka bakom om man har typ 54** på 632r men det ska mkt till för att checka ska vara bättre än en bet.
aja mer online nu.
dag15 del2
upp $450 på nl50hu å plo100 efter 2 timmar
ska till casinot igen. rousso är djupt i hålet men säger att borden är superbra.
spelade bra idag igen. känns som jag krossar nl50hu. har 94bb/100 efter 1000 händer och min ev-adjust är 134bb/100 :) springer så klart bra men det känns positivt som fan.
ska till casinot igen. rousso är djupt i hålet men säger att borden är superbra.
spelade bra idag igen. känns som jag krossar nl50hu. har 94bb/100 efter 1000 händer och min ev-adjust är 134bb/100 :) springer så klart bra men det känns positivt som fan.
dag15
upp 368 efter 2 timmar.
booking a win. spelade bra å fick göra nästan allting rätt. hade nog kunnat 4beta 34o från smallblind då jag tyckte en regs knapp3bet i position var ovanligt liten å han var djup men jag behöver inte bluffa där. särskillt med tanke på att min rulle är så liten å jag borde focusera på att spela solid lågvarianspoker. gjorde 2st kommitande semibluffar å fick ta hem potterna. sen så fick jag göra en hjältesyn i en liten pott som var korrekt.
bordet blev sämre å jag tänkte följa flera duktiga spelares råd om att booka en liten vinstsession när det gått dåligt en längre period.
nu blire onlinepoker.
booking a win. spelade bra å fick göra nästan allting rätt. hade nog kunnat 4beta 34o från smallblind då jag tyckte en regs knapp3bet i position var ovanligt liten å han var djup men jag behöver inte bluffa där. särskillt med tanke på att min rulle är så liten å jag borde focusera på att spela solid lågvarianspoker. gjorde 2st kommitande semibluffar å fick ta hem potterna. sen så fick jag göra en hjältesyn i en liten pott som var korrekt.
bordet blev sämre å jag tänkte följa flera duktiga spelares råd om att booka en liten vinstsession när det gått dåligt en längre period.
nu blire onlinepoker.
dag14 del2
upp $50 efter 6 timmar på nl50hu å plo100.
spelade helt ok. tror mitt heads up holdem-spel är ganska vasst.
gjorde en fold i omaha som tilta mej. tror den kan vara bra men själva principen att folda absoluta toppen av sin range mot en aggro spelare som också verkar vara kompetent.
jag raisar nån 88**-hand heads up på plo100 å får syn. floppen är QJ4r, vi checkar båda. turn är Js så det ligger ett färgdrag ute, vi checkar båda igen. rivern är 8x å han betar typ 3/4pott. jag raisar å han pottar... tog lång tid på mej att tänka innan jag la mej. tänkte att han aldrig kan ha en naken Q-blocker då han donkar rivern. och han borde checka alla par till mej (typ 33**) då jag kan vara helt tom så han har showdownvalue med sina 2par. det finns ingen anledning att beta för värde med typ T9** eller J***å sen ställa. ändå så känns det så lortigt att raise/folda den absolut osannolikaste toppen av min range. aja.
spelade helt ok. tror mitt heads up holdem-spel är ganska vasst.
gjorde en fold i omaha som tilta mej. tror den kan vara bra men själva principen att folda absoluta toppen av sin range mot en aggro spelare som också verkar vara kompetent.
jag raisar nån 88**-hand heads up på plo100 å får syn. floppen är QJ4r, vi checkar båda. turn är Js så det ligger ett färgdrag ute, vi checkar båda igen. rivern är 8x å han betar typ 3/4pott. jag raisar å han pottar... tog lång tid på mej att tänka innan jag la mej. tänkte att han aldrig kan ha en naken Q-blocker då han donkar rivern. och han borde checka alla par till mej (typ 33**) då jag kan vara helt tom så han har showdownvalue med sina 2par. det finns ingen anledning att beta för värde med typ T9** eller J***å sen ställa. ändå så känns det så lortigt att raise/folda den absolut osannolikaste toppen av min range. aja.
onsdag 13 juni 2012
dag14
upp $553 efter 3 timmar på nl50hu å plo100.
spelade bra, sprang bra. funderar på att dra till casinot senare då min tvätt är tillbaka. ska gå å käka med russe å alexis å tänka över saken. har kännts bra att spela online de två senaste dagarna så det mest troliga är att det blir mer online. har börjat jobba på mitt heads up texas-spel å det har kännts bra å roligt.
spelade bra, sprang bra. funderar på att dra till casinot senare då min tvätt är tillbaka. ska gå å käka med russe å alexis å tänka över saken. har kännts bra att spela online de två senaste dagarna så det mest troliga är att det blir mer online. har börjat jobba på mitt heads up texas-spel å det har kännts bra å roligt.
två galenskaparnaklipp
http://www.youtube.com/watch?v=ZEXGh8_PqnI
http://www.youtube.com/watch?v=uZT244qquWg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=uZT244qquWg&feature=related
dag13 del3
upp $273 efter 1 timme på nl100 å nl50 hu.
gjorde två fula grejer i chatten idag. en ful å en lömsk kanske.
den fula var efter att jag fått in det med toptvå vs mellanset på turn å drar 2outarn i omaha varpå han skriver "fu". jag är lite på tilt och skriver nånting som jag ALDRIG trodde jag skulle skriva: "THANK YOU FOR THE MONEY FISH". skämdes inte så mkt då jag tycker att han behövde lära sej en läxa med att vara otrevlig i chatten. instaklicka "mute chat" pån efteråt.
den lömska var när internet börjar krångla å jag skriver in "F INTERNET CONNECTION, GG, SRY" men väntar med att klicka enter då jag precis blir 3betad på nl50 hu. jag har KJ å floppen kommer J75ss å han checkar. DÅ klickar jag enter i chatten. han är lite på tilt å ner tre inköp i hålet så jag tänkte att han inte skulle kunna lägga sej när han vet att jag tänker dra. hade han inte klonkat ett ess på rivern efter att fått in AKo på floppen så hade jag nog ångrat mej å kännt mej osportslig. nu är det bara roligt å bra för min ev-graf.
blir till 95% sannolikhet en till onlinedag imorn.
gjorde två fula grejer i chatten idag. en ful å en lömsk kanske.
den fula var efter att jag fått in det med toptvå vs mellanset på turn å drar 2outarn i omaha varpå han skriver "fu". jag är lite på tilt och skriver nånting som jag ALDRIG trodde jag skulle skriva: "THANK YOU FOR THE MONEY FISH". skämdes inte så mkt då jag tycker att han behövde lära sej en läxa med att vara otrevlig i chatten. instaklicka "mute chat" pån efteråt.
den lömska var när internet börjar krångla å jag skriver in "F INTERNET CONNECTION, GG, SRY" men väntar med att klicka enter då jag precis blir 3betad på nl50 hu. jag har KJ å floppen kommer J75ss å han checkar. DÅ klickar jag enter i chatten. han är lite på tilt å ner tre inköp i hålet så jag tänkte att han inte skulle kunna lägga sej när han vet att jag tänker dra. hade han inte klonkat ett ess på rivern efter att fått in AKo på floppen så hade jag nog ångrat mej å kännt mej osportslig. nu är det bara roligt å bra för min ev-graf.
blir till 95% sannolikhet en till onlinedag imorn.
tisdag 12 juni 2012
dag12 del2
upp $152 efter 3 timmar på plo100. spelade ok å sprang dåligt, sen började jag spela lite ofocuserat å hade tur ist.
dag13
ner $143 efter 3 timmar på plo100. tror jag tar casinopaus tills min smutstvätt kommit tillbaka från tvätteriet. har satt som mål i dag att spela två 3timmarssessioner å en session av valfri längd ikväll. endast plo100 å max 2 bord då jag saknar mus till laptopen.
första sessionen får jag vara nöjd med. sprang dåligt å gjorde en massa riverfolds i stora potter.
första sessionen får jag vara nöjd med. sprang dåligt å gjorde en massa riverfolds i stora potter.
måndag 11 juni 2012
dag12 del2
upp $67 efter en timme på plo100. sik hur jag kan sitta å spy med djupa stackar på 5/5euro omaha för att sen 1 timme senare spela 2 bord plo100 å tänka igenom varje beslut som en nit :)
dag12
ner 2500 efter 5 timmar. spelade rätt dåligt å gjorde iaf ett stort misstag.
dagen börjar bra med kaffe å sola på stranden. sen bra gympass. går hem, duschar. kollar om det är nå bra bord igång online. icke. går till casinot å spelar shorthanded 5/5mixed. börjar bra när jag floppar wrap+nötfärgdrag å stackar en shortstack. är upp 350 å allt känns bra.
jag spelar för löst. raisar särskillt för light i omahan, även från tidig position. blir 3betad av samma shortstack som jag vann av innan å nu får jag dubbla upp hans 250 med AQ vs AK. blöder bort en massa då jag aldrig får nån medgång postflop. är ner typ 600 när den här handen utspelas:
(jag ångrar typ alla beslut i handen, bara skitdåligt spelat rakt av. jag tror jag tiltade av att först få upp förhoppningarna om en vinstsession å sen bara åka på bajs efter bajs å känna att det inte är möjligt att vinna på det här casinot)
jag raisar T973dd från cut-off å tasos synar small blind. han la sej nästan ingen gång då jag raisa preflop i omaha å han var oftast ur position. vi blir heads up till floppen: Js6x4s. han checkar å jag cbetar 30 in i 45. han checkraisar till 90. jag förstår inte vad han ska ha egentligen när han raisar så smått. jag har tidigare sett honom checkraisa cbets å sen ge upp men det var i holdem å jag vill inte floata å låta honom plocka upp equity att barrela med. jag tror helt enkelt att han är tom å kommer folda om jag 3betar så jag 3betar till 270. vi börja handen med typ 1000. han synar å turn är 5s. jag träffar min gutshot men färgen kommer. han checkar å jag får känslan av att han inte gillar att färgen kom. jag vet inte exakt varför men jag betar 180 in i typ 600 å han synar relativt snabbt. rivern är 5x å han tänker i 5 sekunder å ställer mina sista 390. jag synar efter en lång tankestund. jag tänker att han alltid skulle få in pengarna på floppen med ett set, då det är mot mej å han är på tilt efter att ha förlorat en stor pott mot en annan spelare. tasos skulle aldrig göra om en färg eller en stege till bluff. vet inte om han nånsin skulle göra om J6/J4/J64 till bluff men det är verkligen inte omöjligt. med floppade 2par så tror jag att han kan känna att han missade sitt kåkdrag å nu inte har nå showdownvalue när hans 2par blev counterfited. han har J65X vilket måste vara den största å kanske enda delen av hans range som handen utspelas.
det som jag var för tiltad för att tänka på var hur liten sannolikheten är att han bestämmer sej för att bluffa mej på rivern i omaha, särskillt när jag har så lite kvar. jag spelade handen sämre än vad alla fiskar i världen skulle göra. 3beten på floppen för spyig, beten på turn dålig (tror bara jag ville tilta honom extra genom att ta värde på turn efter att träffat fulhålstegen) å sen så kan jag inte syna av rivern. kan inte klaga på badrun idag. hade iofs varit trevligt om han inte träffat kåken å det gått checkcheck på rivern. han hade nog exploderat, på riktigt.
torskade en stor pott där jag fick in det som marginell favorit men det känns dirty att klaga över otur när jag isoraisar 1 limpfisk med Kd9c4c3h i en straddlad pott å tasos 3betar till 170 från straddlen. jag synar å floppen kommer KcJc6h å han checkar till mej. jag betar 135 med 500 bakom å han ställer med AsAhJs6s. det är inte som att jag tycker jag äger honom eller nån annan (än mej själv) med mitt spel där. konstig checkraise av honom dock. hade jag haft sämre hade jag alltid checkat bakom.
har 2000 kvar på casinot å sen får jag börjar ta ut från online om jag ska spela vidare efter det. känns inte jättekul just nu. det är så svårt att hålla humöret upp å inte tilta.
jag tror planen frånåmed imorgon blir att köpa in för 500 på nl500 å hålla mej borta från mixedborden. det bara känns så segt... särskillt om det mest bara sitter shortstacks vid borden.
vet att jag har spelat bitvis dåligt här å gjort stora misstag och det är svårt att inte börja tvivla på sej själv. det är svårt att se hur jag kommer klara av att slutföra mitt årsmål och ha en rulle att spela highstakes med till 2013. vet inte ens om jag borde skriva så. kan iofs tänka att jag skriver av mej alla tvivel i bloggen så jag slipper ha dom i huvet.
det känns så jävla motigt allt just nu. vakna imorgon å sätta på mej rökiga kläder då jag inte fått iväg tvätten än å sen gå till casinot å se alla som man har förlorat pengar mot. tacka nej till att spela mixed å visa alla att det gått riktigt dåligt genom att köpa in för 500 ist för 1000. känner mej inge hatisk alls för tillfället. måste ha gått nån säkring i huvet på mej eller nåt.
tänker dock inte ge mej för idag. blir till att spela plo100 online nu.
låter som en dum ide kanske... slog mej precis att jag inte får gula online då jag skulle vara i en riktigt pissig sits då, så: jag lovar alla som jag vet läser den här bloggen att jag inte kommer förlora mer än dom $1414 jag har på onlinepokerkontot för tillfället. torskar jag dom så har jag fortfarande marginellt ok rulle att spela nl500 i loutraki men börjar jag plösa in mer så är det kris.
fridens
dagen börjar bra med kaffe å sola på stranden. sen bra gympass. går hem, duschar. kollar om det är nå bra bord igång online. icke. går till casinot å spelar shorthanded 5/5mixed. börjar bra när jag floppar wrap+nötfärgdrag å stackar en shortstack. är upp 350 å allt känns bra.
jag spelar för löst. raisar särskillt för light i omahan, även från tidig position. blir 3betad av samma shortstack som jag vann av innan å nu får jag dubbla upp hans 250 med AQ vs AK. blöder bort en massa då jag aldrig får nån medgång postflop. är ner typ 600 när den här handen utspelas:
(jag ångrar typ alla beslut i handen, bara skitdåligt spelat rakt av. jag tror jag tiltade av att först få upp förhoppningarna om en vinstsession å sen bara åka på bajs efter bajs å känna att det inte är möjligt att vinna på det här casinot)
jag raisar T973dd från cut-off å tasos synar small blind. han la sej nästan ingen gång då jag raisa preflop i omaha å han var oftast ur position. vi blir heads up till floppen: Js6x4s. han checkar å jag cbetar 30 in i 45. han checkraisar till 90. jag förstår inte vad han ska ha egentligen när han raisar så smått. jag har tidigare sett honom checkraisa cbets å sen ge upp men det var i holdem å jag vill inte floata å låta honom plocka upp equity att barrela med. jag tror helt enkelt att han är tom å kommer folda om jag 3betar så jag 3betar till 270. vi börja handen med typ 1000. han synar å turn är 5s. jag träffar min gutshot men färgen kommer. han checkar å jag får känslan av att han inte gillar att färgen kom. jag vet inte exakt varför men jag betar 180 in i typ 600 å han synar relativt snabbt. rivern är 5x å han tänker i 5 sekunder å ställer mina sista 390. jag synar efter en lång tankestund. jag tänker att han alltid skulle få in pengarna på floppen med ett set, då det är mot mej å han är på tilt efter att ha förlorat en stor pott mot en annan spelare. tasos skulle aldrig göra om en färg eller en stege till bluff. vet inte om han nånsin skulle göra om J6/J4/J64 till bluff men det är verkligen inte omöjligt. med floppade 2par så tror jag att han kan känna att han missade sitt kåkdrag å nu inte har nå showdownvalue när hans 2par blev counterfited. han har J65X vilket måste vara den största å kanske enda delen av hans range som handen utspelas.
det som jag var för tiltad för att tänka på var hur liten sannolikheten är att han bestämmer sej för att bluffa mej på rivern i omaha, särskillt när jag har så lite kvar. jag spelade handen sämre än vad alla fiskar i världen skulle göra. 3beten på floppen för spyig, beten på turn dålig (tror bara jag ville tilta honom extra genom att ta värde på turn efter att träffat fulhålstegen) å sen så kan jag inte syna av rivern. kan inte klaga på badrun idag. hade iofs varit trevligt om han inte träffat kåken å det gått checkcheck på rivern. han hade nog exploderat, på riktigt.
torskade en stor pott där jag fick in det som marginell favorit men det känns dirty att klaga över otur när jag isoraisar 1 limpfisk med Kd9c4c3h i en straddlad pott å tasos 3betar till 170 från straddlen. jag synar å floppen kommer KcJc6h å han checkar till mej. jag betar 135 med 500 bakom å han ställer med AsAhJs6s. det är inte som att jag tycker jag äger honom eller nån annan (än mej själv) med mitt spel där. konstig checkraise av honom dock. hade jag haft sämre hade jag alltid checkat bakom.
har 2000 kvar på casinot å sen får jag börjar ta ut från online om jag ska spela vidare efter det. känns inte jättekul just nu. det är så svårt att hålla humöret upp å inte tilta.
jag tror planen frånåmed imorgon blir att köpa in för 500 på nl500 å hålla mej borta från mixedborden. det bara känns så segt... särskillt om det mest bara sitter shortstacks vid borden.
vet att jag har spelat bitvis dåligt här å gjort stora misstag och det är svårt att inte börja tvivla på sej själv. det är svårt att se hur jag kommer klara av att slutföra mitt årsmål och ha en rulle att spela highstakes med till 2013. vet inte ens om jag borde skriva så. kan iofs tänka att jag skriver av mej alla tvivel i bloggen så jag slipper ha dom i huvet.
det känns så jävla motigt allt just nu. vakna imorgon å sätta på mej rökiga kläder då jag inte fått iväg tvätten än å sen gå till casinot å se alla som man har förlorat pengar mot. tacka nej till att spela mixed å visa alla att det gått riktigt dåligt genom att köpa in för 500 ist för 1000. känner mej inge hatisk alls för tillfället. måste ha gått nån säkring i huvet på mej eller nåt.
tänker dock inte ge mej för idag. blir till att spela plo100 online nu.
låter som en dum ide kanske... slog mej precis att jag inte får gula online då jag skulle vara i en riktigt pissig sits då, så: jag lovar alla som jag vet läser den här bloggen att jag inte kommer förlora mer än dom $1414 jag har på onlinepokerkontot för tillfället. torskar jag dom så har jag fortfarande marginellt ok rulle att spela nl500 i loutraki men börjar jag plösa in mer så är det kris.
fridens
söndag 10 juni 2012
dag11 del2
upp $414 efter 3 timmar på plo100. spelade inte superkoncentrerat men ganska bra ändå. gillar inte att jag börjat kolla på musikvideos på youtype medan jag spelar.
dag11
upp 458 efter typ 8 timmar.
var upp 700 å tänker dra hem å spela plo100. kan vara bra att book a win å så. då slår sej en dunderfisk ner å jag känner mej tvingad att stanna kvar. han börjar köpa in för 200. torskar mot nån å köper in för 400. samma visa men 600 den här gången. då händer detta: han limpar utg å jag raisar till 30 från mittenpos med AsQs. 2st synar bakom å han synar också. floppen är Ks9s8s. han donkar 50 in i 120 å jag synar. han är aggro å bluffig, särskillt när han är på tilt, å sen så kan han verkligen inte släppa minsta lilla träff heller. de bakom foldar å turn är 9x å han betar 50 igen. jag synar å rivern är Tx. han betar ut 200 å har 200 bakom. jag ställer honom å han vinner med Ts9h. jag höjer inte ens på ögonbrynen.
detta var långt ifrån den enda fuling idag, men jag antar att den är fulast. lyckas att hålla sinnet i schack å herocallar mej tillbaka till +458 då fisken lämnar bordet.
lol, Tasos är så jävla rolig btw. går förbi honom när han sitter å käkar utanför pokerrummet. "erik, you want to play heads up?" tasos har sånt jävla sjukt ego å har frågat flera gånger om jag vill spela heads up. första gången sa jag ja, å han bytte samtalsämne. sen så fick han höra att jag tackade nej till en annan som ville spela heads up utanför casinot så nån dag efteråt så frågar han igen om jag vill spela heads up UTANFÖR casinot. jag säger ok då jag tänker att det skulle vara värt att betala nån att hänga med som sällskap. han skrattar lite konstigt å säger att han inte vill ta mina pengar. han väljer att fråga när vi har polare runt omkring, då jag antar att han skulle känna sej så ball om jag tackade nej. nu blir det dock bara pinsamt för honom. nån månad senare så får han höra att jag är på väg att gula så han föreslår återigen att vi ska spela heads up, denna gången 5/10euro ist för 2/5euro å självklart utanför casinot. jag tänker att det vore värt att skuldsätta mej samt sälja % för att få ha honom för mej själv så jag tackar ja. han skrattar å säger att han inte vill ta mina pengar heads up, bara i pokerrummet.
så, idag när jag gick förbi honom å han frågade igen så svara jag smått viskandes "ok, i will tell you now when we are alone. i dont want to play heads up with you" han skiner upp som en sol varpå jag flinar å tittar ner i backen "just kidding, i can play if you want". hahaha. stackarn :)
några intressanta händer från idag.
raisar QQ till 30 efter en limpat å får en syn bakom. en fiskgubbe som brukar köpa in för 200 men som nu sitter med 550 3betar till 200 å jag foldar. han gjorde samma 3bet nåt varv senare å hade AA å jag tror min fold var korrekt. han är ingen supernit dock är han passiv å det känndes som om han aldrig skulle ha jj eller ak där.
den mest intressanta är den här:
nån semifisk raisar till 20 från tidig position. 4 synar innan mej å jag synar med 5d3h från knappen då de flesta runt bordet har 1k. blindsen synar å vi är 6st som ser floppen: 4s6s7s. det checkas fram till preflopraisarn som cbetar 100. han varierade sin cbetsize efter handstyrka så han är absolut stark här. en fisk som har 200 synar å en reg som täcker mej synar också 100. jag har 825 å raisar till 225. den klassiska livepro-raise-to-see-where-ur-at grejen men jag kan ju också få värde av många händer. jag vill inte bara syna å se preflopraisarn beta starkt på en blank turn då jag inte alls vet vad jag ska göra med dom stackdjupen. tror handen spelar bra så här. det foldas fram till preflopraisarn som ser aningen orolig ut innan han synar. fisken synar också sitt all in men reggen lägger. turn är Qh å han checkar till mej. jag har 600 kvar. jag betar 150 för att folda för en raise, han synar. rivern är 9d å han checkar uppgivet till mej. jag har 450 kvar å betar 100 för att folda för ett ställ. han synar med 44 för floppat set å fisken har AxTs så jag tar hem hela potten. kan inte vara standard att spela som jag gjorde men det känndes rätt hela vägen.
nu ska jag plösa in en ny sudd på åttan å köra lite plo100.
var upp 700 å tänker dra hem å spela plo100. kan vara bra att book a win å så. då slår sej en dunderfisk ner å jag känner mej tvingad att stanna kvar. han börjar köpa in för 200. torskar mot nån å köper in för 400. samma visa men 600 den här gången. då händer detta: han limpar utg å jag raisar till 30 från mittenpos med AsQs. 2st synar bakom å han synar också. floppen är Ks9s8s. han donkar 50 in i 120 å jag synar. han är aggro å bluffig, särskillt när han är på tilt, å sen så kan han verkligen inte släppa minsta lilla träff heller. de bakom foldar å turn är 9x å han betar 50 igen. jag synar å rivern är Tx. han betar ut 200 å har 200 bakom. jag ställer honom å han vinner med Ts9h. jag höjer inte ens på ögonbrynen.
detta var långt ifrån den enda fuling idag, men jag antar att den är fulast. lyckas att hålla sinnet i schack å herocallar mej tillbaka till +458 då fisken lämnar bordet.
lol, Tasos är så jävla rolig btw. går förbi honom när han sitter å käkar utanför pokerrummet. "erik, you want to play heads up?" tasos har sånt jävla sjukt ego å har frågat flera gånger om jag vill spela heads up. första gången sa jag ja, å han bytte samtalsämne. sen så fick han höra att jag tackade nej till en annan som ville spela heads up utanför casinot så nån dag efteråt så frågar han igen om jag vill spela heads up UTANFÖR casinot. jag säger ok då jag tänker att det skulle vara värt att betala nån att hänga med som sällskap. han skrattar lite konstigt å säger att han inte vill ta mina pengar. han väljer att fråga när vi har polare runt omkring, då jag antar att han skulle känna sej så ball om jag tackade nej. nu blir det dock bara pinsamt för honom. nån månad senare så får han höra att jag är på väg att gula så han föreslår återigen att vi ska spela heads up, denna gången 5/10euro ist för 2/5euro å självklart utanför casinot. jag tänker att det vore värt att skuldsätta mej samt sälja % för att få ha honom för mej själv så jag tackar ja. han skrattar å säger att han inte vill ta mina pengar heads up, bara i pokerrummet.
så, idag när jag gick förbi honom å han frågade igen så svara jag smått viskandes "ok, i will tell you now when we are alone. i dont want to play heads up with you" han skiner upp som en sol varpå jag flinar å tittar ner i backen "just kidding, i can play if you want". hahaha. stackarn :)
några intressanta händer från idag.
raisar QQ till 30 efter en limpat å får en syn bakom. en fiskgubbe som brukar köpa in för 200 men som nu sitter med 550 3betar till 200 å jag foldar. han gjorde samma 3bet nåt varv senare å hade AA å jag tror min fold var korrekt. han är ingen supernit dock är han passiv å det känndes som om han aldrig skulle ha jj eller ak där.
den mest intressanta är den här:
nån semifisk raisar till 20 från tidig position. 4 synar innan mej å jag synar med 5d3h från knappen då de flesta runt bordet har 1k. blindsen synar å vi är 6st som ser floppen: 4s6s7s. det checkas fram till preflopraisarn som cbetar 100. han varierade sin cbetsize efter handstyrka så han är absolut stark här. en fisk som har 200 synar å en reg som täcker mej synar också 100. jag har 825 å raisar till 225. den klassiska livepro-raise-to-see-where-ur-at grejen men jag kan ju också få värde av många händer. jag vill inte bara syna å se preflopraisarn beta starkt på en blank turn då jag inte alls vet vad jag ska göra med dom stackdjupen. tror handen spelar bra så här. det foldas fram till preflopraisarn som ser aningen orolig ut innan han synar. fisken synar också sitt all in men reggen lägger. turn är Qh å han checkar till mej. jag har 600 kvar. jag betar 150 för att folda för en raise, han synar. rivern är 9d å han checkar uppgivet till mej. jag har 450 kvar å betar 100 för att folda för ett ställ. han synar med 44 för floppat set å fisken har AxTs så jag tar hem hela potten. kan inte vara standard att spela som jag gjorde men det känndes rätt hela vägen.
nu ska jag plösa in en ny sudd på åttan å köra lite plo100.
lördag 9 juni 2012
dag10
ner $231 på plo200 efter en timme.
ner 144 efter 4 timmar.
att spela live är så jävla äckligt. jag blir så hatisk. jag vet att det inte är så men det känns som om universum inte vill att jag ska få vinna i loutraki. nits som aldrig bluffat i hela sina liv blir besatta av demoner som tvingar dom att bluffa å sen visa bluffen för mej. när jag tänker tillbaka på några sånna situationer så känns det ärligt som om dom sett smått chockade samt konfunderade ut efter att ha slängt upp bluffen på bordet. detta skulle tyda på det där med att dom blivit besatta å inte förstår alls vad som egentligen hänt.
om dom här händerna hade hänt online så hade det inte gjort nåt:
hand1 - online
jag limpar 22 från utg å det limpas runt till smallblind som raisar till 30. bigblind ställer för 75 å jag foldar. handen är över för min del så jag för focusen till nästa bord.
hand2 - online
en fisk limpar utg å en dålig reg raisar till 45 på nl5/10. 5 spelare synar å jag synar med JsTs från bigblind, fisken synar också. floppen är Qs9s2h. jag checkar å den dåliga reggen cbetar 220 in i typ 330. en fisk synar bakom å jag checkraisar dom båda all in för 720. reggen synar å fisken synar sina sista 200 typ. turn är Td å rivern 9c. reggen vinner med AQo. aja, en flipp, nästa bord å nästa beslut, tack.
hand1 - live
jag sitter omgiven av rökande jubelidioter som tjattrar på ett språk jag inte förstår. "äntligen ett par, 22! quackquack". jag limpar hellre än raisar då det i teorin är väldigt lönsamt att floppa set å jag måste lägga mot en 3bet preflop då de flesta på bordet inte är djupa. "alla limpar, fantastiskt!" en fiskig spelare börjar rota i markerstapeln. 30 raisar han. "det här ser bra ut". bigblind ställer för 75. "aja, försök tänka positivt, nu har du ett lätt beslut iaf å dessutom så är jag inte kännd för att floppa set heller så fiskäcklet spara mej säkert 25". fold. alla foldar till fisken som raisa 30. han ser så jävla nöjd ut å säger på ett låssandsbeklagande sätt att han måste syna för han har par i ess. flopp: Td6d2s. "fitta.... så sick att han som ställde för 75 precis skulle förlorat ett pott å sitta short, i vanliga fall så skulle han bara ha synat med sin AQo" "aja, fuck it, brädan kan ju springa ut dåligt för mitt set å han med AA kanske inte skulle betala av iaf." turn Qx, rivern 3x. "aja, han kanske inte är den typ av fisk som stackar av 200bb-djup med ett överpar." han med AA skoopar potten å vänder sej sedan mot mej å säger (?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) "first time i have aces for a week. finally!" vi har inte utbytt EN mening med varann innan den här handen men nu vill universum å demonerna att han ska göra det tydligt för mej att han ALDRIG skulle släppa sina ess. förbannade helvete.....
hand2 - live
...... rivern faller 9x å jag tittar lite sorgset på reggen å slänger upp min JTss på Q92ss Tx 9x. han ställer sej upp. han tittar nogrannt på bordet. tittar nogrant på sin hand som han håller i ett krampaktigt grepp. tittar på fiskens Q2o. tar en liten konstpaus å smäller sedan ner AQ i bordet. han vrålar, "yoohooo!" ställer sej rak i ryggen å viftar lugnt med båda händerna (som en trafikpolis som vinkar åt en bilist att köra förbi) å säger "ship it!". han sätter sej ner å börjar stapla upp markerna som ett glatt litet barn som fått lördagsgodis. sen vänder han sej till mej å säger (varför ska han säga nåt till mej??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!) "thats exactly what i put you on". jag tittar bort å säger "nice slowroll". visste inte vafan jag skulle svara honom annars.
den här månaden kommer jag springa som en gud............................. sug min röv
ner 144 efter 4 timmar.
att spela live är så jävla äckligt. jag blir så hatisk. jag vet att det inte är så men det känns som om universum inte vill att jag ska få vinna i loutraki. nits som aldrig bluffat i hela sina liv blir besatta av demoner som tvingar dom att bluffa å sen visa bluffen för mej. när jag tänker tillbaka på några sånna situationer så känns det ärligt som om dom sett smått chockade samt konfunderade ut efter att ha slängt upp bluffen på bordet. detta skulle tyda på det där med att dom blivit besatta å inte förstår alls vad som egentligen hänt.
om dom här händerna hade hänt online så hade det inte gjort nåt:
hand1 - online
jag limpar 22 från utg å det limpas runt till smallblind som raisar till 30. bigblind ställer för 75 å jag foldar. handen är över för min del så jag för focusen till nästa bord.
hand2 - online
en fisk limpar utg å en dålig reg raisar till 45 på nl5/10. 5 spelare synar å jag synar med JsTs från bigblind, fisken synar också. floppen är Qs9s2h. jag checkar å den dåliga reggen cbetar 220 in i typ 330. en fisk synar bakom å jag checkraisar dom båda all in för 720. reggen synar å fisken synar sina sista 200 typ. turn är Td å rivern 9c. reggen vinner med AQo. aja, en flipp, nästa bord å nästa beslut, tack.
hand1 - live
jag sitter omgiven av rökande jubelidioter som tjattrar på ett språk jag inte förstår. "äntligen ett par, 22! quackquack". jag limpar hellre än raisar då det i teorin är väldigt lönsamt att floppa set å jag måste lägga mot en 3bet preflop då de flesta på bordet inte är djupa. "alla limpar, fantastiskt!" en fiskig spelare börjar rota i markerstapeln. 30 raisar han. "det här ser bra ut". bigblind ställer för 75. "aja, försök tänka positivt, nu har du ett lätt beslut iaf å dessutom så är jag inte kännd för att floppa set heller så fiskäcklet spara mej säkert 25". fold. alla foldar till fisken som raisa 30. han ser så jävla nöjd ut å säger på ett låssandsbeklagande sätt att han måste syna för han har par i ess. flopp: Td6d2s. "fitta.... så sick att han som ställde för 75 precis skulle förlorat ett pott å sitta short, i vanliga fall så skulle han bara ha synat med sin AQo" "aja, fuck it, brädan kan ju springa ut dåligt för mitt set å han med AA kanske inte skulle betala av iaf." turn Qx, rivern 3x. "aja, han kanske inte är den typ av fisk som stackar av 200bb-djup med ett överpar." han med AA skoopar potten å vänder sej sedan mot mej å säger (?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?) "first time i have aces for a week. finally!" vi har inte utbytt EN mening med varann innan den här handen men nu vill universum å demonerna att han ska göra det tydligt för mej att han ALDRIG skulle släppa sina ess. förbannade helvete.....
hand2 - live
...... rivern faller 9x å jag tittar lite sorgset på reggen å slänger upp min JTss på Q92ss Tx 9x. han ställer sej upp. han tittar nogrannt på bordet. tittar nogrant på sin hand som han håller i ett krampaktigt grepp. tittar på fiskens Q2o. tar en liten konstpaus å smäller sedan ner AQ i bordet. han vrålar, "yoohooo!" ställer sej rak i ryggen å viftar lugnt med båda händerna (som en trafikpolis som vinkar åt en bilist att köra förbi) å säger "ship it!". han sätter sej ner å börjar stapla upp markerna som ett glatt litet barn som fått lördagsgodis. sen vänder han sej till mej å säger (varför ska han säga nåt till mej??!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!) "thats exactly what i put you on". jag tittar bort å säger "nice slowroll". visste inte vafan jag skulle svara honom annars.
den här månaden kommer jag springa som en gud............................. sug min röv
fredag 8 juni 2012
dag9 del2
ner $206 efter 3timmar på plo200/plo400. inge underhållningsvärde med onlineresultat men jag tänkte vänta med att logga alla resultat tills jag kommer hem så jag skriver här för att komma ihåg. sjukt bra bord. spelade helt ok men gjorde några större misstag mot slutet.
dag9
ner 323 efter 5 timmar. är tillbaka på rummet å efter roussos eviga klagande över cupid kidz-låten har jag nu "den röda analens arme" av å med binnike bengt å roy rövmun spelandes på högsta volym.
kanondag innan pokern. som vanligt. sola, bada, få massage nere vid stranden, gymma, äta gott på restaurang sen munknullad på casinot. inge konstigheter.
kanondag innan pokern. som vanligt. sola, bada, få massage nere vid stranden, gymma, äta gott på restaurang sen munknullad på casinot. inge konstigheter.
torsdag 7 juni 2012
dag8 del2
upp $1353 efter 3 timmar online. två comebackdagar på raken. det måste tyda på utmärkt tiltkontroll imo.
spela plo100-plo400 å gjorde aldrig fel typ. väldigt positiv redline samt många (antagligen) korrekta herocalls. har klickat repeat på cupid kidz "ganja poo poo" hela sessionen å kan inte vara en slump att min winrate är stjärnstopp när jag spelar sittandes från toaletten.
spela plo100-plo400 å gjorde aldrig fel typ. väldigt positiv redline samt många (antagligen) korrekta herocalls. har klickat repeat på cupid kidz "ganja poo poo" hela sessionen å kan inte vara en slump att min winrate är stjärnstopp när jag spelar sittandes från toaletten.
dag8
ner 840 efter 4 timmar. de första två timmarna var som en sammanfattning av varför jag hatar loutraki. börjar potta 100% av händerna å lyckas få in det med Q963ddd å vinna en 3way aipf. sen lugnar jag ner mej lite å får in det med par+nfd heads up mot en spyfisk å springer in i ett set. aja pottar alla händer igen men ger mej till slut å bestämmer mej för att dra till hotellet för att boka en enkelresa till thailand. drar till en strandbar för att iaf säga hej/hejdå till rousso som precis anlänt. han lugnar ner mej lite å satanstilten ger vika. så jag ger loutraki en ny chans imorrn.
nu ligger jag å 1tablar plo200 medan rousso ligger å fiser/sover i sängen bredvid.
nu ligger jag å 1tablar plo200 medan rousso ligger å fiser/sover i sängen bredvid.
onsdag 6 juni 2012
dag 7 del2
upp 1965 efter 6 timmar.
döpte förra inlägget inkorrekt till dag6 är dag7 tror jag.
hahaha, fufufufufu loutraki!! mr_suspekt slår tillbaka!!! går tillbaka efter typ en timmes depp å börjar med att torska 900 rakt av. aja. raisar A5ss från knappen efter att en tiltig aggro spelar limpat från hijick samt alexis från cut-off. floppen är AhQdTd. jag betar 55 in i 90 typ å han som är ganska aggro samt precis förlorat en stor pott raisar till 125. alexis lägger å jag tänker att han aldrig skulle limpa ens QTo då vi är 6handed. vilket betyder att jag har bäst hand. om jag inte har bäst hand så kan allt å alla dra åt helvete. jag synar hans checkraise å vi får in det på en blank turn. rivern är 5x å jag vinner mot hans AJdd. hade jag torskat den så hade jag varit ner 3,5k för dagen å eventuellt suttit på tåget till flygplatsen nu. han är grinig. han är så jävla korkad att han är CHOCKAD över hur jag får in det med A5 där. jävligt sexig checkraise samt turnbarrel om han bara räknar med att få in det mot +2par.
sen så får jag in det med AA** på A97hh å jag lägger lite skakigt upp handen efter att turn å river är 8h 3x. han muckar. 2,7k-pott, så ja.
lol vad jag måste ha sprungit pissigt här då jag får en otäck magkänsla när jag turnar fyrtal i 7:or på A73ccc 7x å checkraisar en aggro-regs 2nd barrel när vi är djupa. det bara känns som att jag inte kommer komma levande ur den potten, seriöst. han lägger sej å jag pustar ut.
döpte förra inlägget inkorrekt till dag6 är dag7 tror jag.
hahaha, fufufufufu loutraki!! mr_suspekt slår tillbaka!!! går tillbaka efter typ en timmes depp å börjar med att torska 900 rakt av. aja. raisar A5ss från knappen efter att en tiltig aggro spelar limpat från hijick samt alexis från cut-off. floppen är AhQdTd. jag betar 55 in i 90 typ å han som är ganska aggro samt precis förlorat en stor pott raisar till 125. alexis lägger å jag tänker att han aldrig skulle limpa ens QTo då vi är 6handed. vilket betyder att jag har bäst hand. om jag inte har bäst hand så kan allt å alla dra åt helvete. jag synar hans checkraise å vi får in det på en blank turn. rivern är 5x å jag vinner mot hans AJdd. hade jag torskat den så hade jag varit ner 3,5k för dagen å eventuellt suttit på tåget till flygplatsen nu. han är grinig. han är så jävla korkad att han är CHOCKAD över hur jag får in det med A5 där. jävligt sexig checkraise samt turnbarrel om han bara räknar med att få in det mot +2par.
sen så får jag in det med AA** på A97hh å jag lägger lite skakigt upp handen efter att turn å river är 8h 3x. han muckar. 2,7k-pott, så ja.
lol vad jag måste ha sprungit pissigt här då jag får en otäck magkänsla när jag turnar fyrtal i 7:or på A73ccc 7x å checkraisar en aggro-regs 2nd barrel när vi är djupa. det bara känns som att jag inte kommer komma levande ur den potten, seriöst. han lägger sej å jag pustar ut.
dag 6
ner 2077 efter 4 timmar.
en otursdag idag. men det spelar väl ingen roll när jag sprungit så jävla bra de senaste 2 åren. finner fanimej inga ord att beskriva detta sjuka skämt längre. det känns som att jag redan skrivit alla möjliga badrunblogginlägg som man kan skriva.
hur kan jag inte vinna mot dessa jävla skämt till pokerstatister? det är som om jag spelar nåt jävla arkadspel där de andra runt bordet är dåligt programerade pokerbottar men att korten som delas ut samt faller på bordet gör så att jag tvingas mata in nya pengar hela tiden.
Kommer eventuellt att hänga på en grek-kompis till italien å spela nästa vecka. kul att förlora mot lite nya ansikten kan jag tänka.
en otursdag idag. men det spelar väl ingen roll när jag sprungit så jävla bra de senaste 2 åren. finner fanimej inga ord att beskriva detta sjuka skämt längre. det känns som att jag redan skrivit alla möjliga badrunblogginlägg som man kan skriva.
hur kan jag inte vinna mot dessa jävla skämt till pokerstatister? det är som om jag spelar nåt jävla arkadspel där de andra runt bordet är dåligt programerade pokerbottar men att korten som delas ut samt faller på bordet gör så att jag tvingas mata in nya pengar hela tiden.
Kommer eventuellt att hänga på en grek-kompis till italien å spela nästa vecka. kul att förlora mot lite nya ansikten kan jag tänka.
tisdag 5 juni 2012
dag 6
ner $600 på plo200 efter 1 timme. ska till casinot snart.
upp 127 efter 5 timmar. det nya rungoodet är att springa in i mindre än 500stackar när man förlorar efter att ha floppat set eller turnat färg :)
upp 127 efter 5 timmar. det nya rungoodet är att springa in i mindre än 500stackar när man förlorar efter att ha floppat set eller turnat färg :)
måndag 4 juni 2012
dag 5
upp 1839 efter 5 timmar. spelade lösare idag än vad jag gjort tidigare. lyckades floppa bra å blev inte utdragen. kul me flyt när man spelar poker. slutade tidigt för att bordet inte var särskillt bra å för att jag måste lyckas somna tidigare idag än igår då jag ska till gymmet klockan fyra.
en del semi-intressanta händer från idag. en hand som jag kan ha butchrat är när jag kallsynar en 3bet från 20 till 55 med 87o från knappen. det var en fisk som hade synat 20 redan så jag tänkte att det blir ok att syna då det blir multiway å nästan alla är djupa. floppen är 965ss 4ways. första checkar sen ställer fisken för 250 å 3betarn synar. jag har typ 800 å synar bara. kan vara dåligt men jag tror att 3betarn kan få för sej att folda AA om jag raisar. han som är kvar att agera har runt 800. kanske är bäst att bara ställa men nu så kommer turn 4x å 3betarn betar 200. jag ställer och han ber dealern räkna mina marker innan han till slut synar. med tanke på att han knappt synade mitt ställ på turn så tror jag att jag spelade floppen bra ändå.
gör en större fold mot tasos med QQ på J42ss 4 när han raisar från 160 till 500 när jag skjuter turn. sen så hade jag gjort 2 bra hjältesyner mot honom i senare händer om det inte hade varit för att andra spelare hade synat hans raisar innan mej.
en del semi-intressanta händer från idag. en hand som jag kan ha butchrat är när jag kallsynar en 3bet från 20 till 55 med 87o från knappen. det var en fisk som hade synat 20 redan så jag tänkte att det blir ok att syna då det blir multiway å nästan alla är djupa. floppen är 965ss 4ways. första checkar sen ställer fisken för 250 å 3betarn synar. jag har typ 800 å synar bara. kan vara dåligt men jag tror att 3betarn kan få för sej att folda AA om jag raisar. han som är kvar att agera har runt 800. kanske är bäst att bara ställa men nu så kommer turn 4x å 3betarn betar 200. jag ställer och han ber dealern räkna mina marker innan han till slut synar. med tanke på att han knappt synade mitt ställ på turn så tror jag att jag spelade floppen bra ändå.
gör en större fold mot tasos med QQ på J42ss 4 när han raisar från 160 till 500 när jag skjuter turn. sen så hade jag gjort 2 bra hjältesyner mot honom i senare händer om det inte hade varit för att andra spelare hade synat hans raisar innan mej.
dag 3
upp 70 efter 8 timmar. 70 inklusive 30 som jag fick av en gubbe när jag efteråt berättade vad jag hade i handen där jag raisar preflop, synar hans 1/3pottbetsdonk på 234r, samma summa på turn 8x å samma summa på river 9x. helt sjukt att han var så nyfiken efter just den handen. han kan ha skojat iofs. han frågar vad jag hade å jag svarar att jag inte vill berätta. han hade T9 btw. han flinar å säger att jag ska få 30euro av honom om jag berättar. jag svarar "ok, i had ... (om nån som läser det här också är nyfiken så hör av er så kan vi säkert komma överens om nåt vettigt pris)" han börjar pladdra på lite nervöst å jag frågar "will you give me the 30 euros?" han skrattar till lite å frågar om jag vill ha dom. jag svarar "ja" å han kastar över markerna. när det hände så insåg jag inte att han kanske inte var seriös, men just då så tog jag det på fullaste allvar å hade blivit förbannad om han vägrat ge mej pengarna.
semibluffar mej själv all in i en 1500pott å torskar tidigt in i sessionen. ett bra läge dock, jag ångrar verkligen inte det spelet. sen så flyttas jag till ett 5/5mixed plo/nl-bord som är en guldgruva. jag vinner tillbaka så jag är upp typ 240. bordet bryts. så jag går iväg en sväng. när jag kommer tillbaka så är det 3handat på ett 2/5bord. jag kör över två regs å sen kommer en pott som jag verkligen inte vet hur dåligt jag spelade. jag känner på mej att det kan ha varit ett dundermisstag men känner mej inte så upprörd över det då jag gillade mitt tänk genom handen.
jag straddlar på knappen (!) å båda regsen limpar. jag raisar till 40 med A6dd, båda synar. floppen är KQ3r å jag betar 65 efter båda checkat till mej. smallblind checkraisar till 170 å bigblind lägger. den här spelaren kan aldrig ha limpat med KQ. jag bestämmer mej för att han kan ha 33, K3ss, Q3ss å kanske nån kombo av K3o/Q3o, men det är inte troligt alls. han har mkt mer bluff i sej än de flesta regsen också, så jag tänker att han kan ha en massa piss med eller utan gutshots. inte AT, AJ dock. jag får superbra pris på synen så jag synar. vi är runt 1k djupa btw. turn är Qx å han steker rätt länge innan han betar 250. med runt 380 bakom.den här spelaren skulle kunna checkraisa typ AK/KJ på floppen, OM han nu hade kunnat ha dom händerna efter att ha limpsynat, å det kan han inte ha. jag är inte inne i hans hjärna men jag tror att han checkraisar floppen med en naken dam mindre än 1% typ så turn känns som ett bra kort för mej då han nu bara borde ha Q3ss samt 33 för värde. jag synar. rivern är J å han beter sej lite konstigt å ställer till slut. jag lägger mej. hmmm.... ja jag vet inte. jag får ju superbra odds men han kan definitivt ha T9 samt att jag tror att han väldigt sällan bluffar rivern igen med det lilla han har bakom efter att jag synat turn i position. jag är rätt säker på att jag butchrade den handen på nåt sätt men det var bara så uppfriskande att få hamna i en knepig å komplex situation. aja. jag hade pushat rivern om han checkat förresten, det kan vara dåligt, ja vet inte.
har precis smällt i mä en souvlakitallrik å ligger i Diolkossängen å bara myser. har en bra känsla över att vara här igen.
fridens
semibluffar mej själv all in i en 1500pott å torskar tidigt in i sessionen. ett bra läge dock, jag ångrar verkligen inte det spelet. sen så flyttas jag till ett 5/5mixed plo/nl-bord som är en guldgruva. jag vinner tillbaka så jag är upp typ 240. bordet bryts. så jag går iväg en sväng. när jag kommer tillbaka så är det 3handat på ett 2/5bord. jag kör över två regs å sen kommer en pott som jag verkligen inte vet hur dåligt jag spelade. jag känner på mej att det kan ha varit ett dundermisstag men känner mej inte så upprörd över det då jag gillade mitt tänk genom handen.
jag straddlar på knappen (!) å båda regsen limpar. jag raisar till 40 med A6dd, båda synar. floppen är KQ3r å jag betar 65 efter båda checkat till mej. smallblind checkraisar till 170 å bigblind lägger. den här spelaren kan aldrig ha limpat med KQ. jag bestämmer mej för att han kan ha 33, K3ss, Q3ss å kanske nån kombo av K3o/Q3o, men det är inte troligt alls. han har mkt mer bluff i sej än de flesta regsen också, så jag tänker att han kan ha en massa piss med eller utan gutshots. inte AT, AJ dock. jag får superbra pris på synen så jag synar. vi är runt 1k djupa btw. turn är Qx å han steker rätt länge innan han betar 250. med runt 380 bakom.den här spelaren skulle kunna checkraisa typ AK/KJ på floppen, OM han nu hade kunnat ha dom händerna efter att ha limpsynat, å det kan han inte ha. jag är inte inne i hans hjärna men jag tror att han checkraisar floppen med en naken dam mindre än 1% typ så turn känns som ett bra kort för mej då han nu bara borde ha Q3ss samt 33 för värde. jag synar. rivern är J å han beter sej lite konstigt å ställer till slut. jag lägger mej. hmmm.... ja jag vet inte. jag får ju superbra odds men han kan definitivt ha T9 samt att jag tror att han väldigt sällan bluffar rivern igen med det lilla han har bakom efter att jag synat turn i position. jag är rätt säker på att jag butchrade den handen på nåt sätt men det var bara så uppfriskande att få hamna i en knepig å komplex situation. aja. jag hade pushat rivern om han checkat förresten, det kan vara dåligt, ja vet inte.
har precis smällt i mä en souvlakitallrik å ligger i Diolkossängen å bara myser. har en bra känsla över att vara här igen.
fridens
söndag 3 juni 2012
roliaste tilten på länge
blev bluffad av en fisk plus att jag blev lite, lite osams med alexis. 40min senare så sitter jag i taxin till tågstationen med en sverigeresa inbokad till klockan 15:00 idag. solen skiner å jag ser roussos stackars lilla ansikte framför mej när han med gråten i halsen frågar alexis "why erik not stay in greece". jag börjar skratta å säger åt taxichaffisen att vända. var upp 2,5k som mest idag. slutade som sagt på +1850 och efter -$255 för flygbiljett samt -25 för taxi så får jag ändå vara nöjd med dagens resultat.
har en massa intressanta händer från idag men jag vet inte vart jag ska börja.
trodde att jag korrekt folda en nötstege tills jag berätta handen för alexis för en minut sen. det är en limpad pott 5ways. jag har K765hh å donkar 20 in i 25 på 743ddh. alla är minst 1k djupa. 3st synar å han i sista position pottar. jag lägger mej. det bästa spelet måste ändå vara att syna, se att turn är blank å då donka ut typ 40%pott för att få folk att syna fram till siste man som kommer potta så jag får repotta igen. aja, tror inte att det är nåt större misstag att bara lägga nöten rätt av.
blir dunderbluffad å visad bluffen i sista handen. det sjuka är egentligen inte hur handen utspelas utan hur allt byggs upp inför den. det skulle ta 1 timme att beskriva alla sadistiska detaljer så jag bara skriver handen ist: jag limpsynar QQ** från knappen 5way å synar en cbet på QJ7r sen betar jag 270 på turn vilket är runt 3/4pot. han synar å donkar 390 på Tx. jag foldar å han visar KKQ3r. aja, en massa sjuka äckelgrejer hände iaf idag. psykningar å allt skit som jag verkligen är så tjejigt känsligt för. lyckades iaf coolra en fisk med A47* vs A2**, på A42A7 i en 3,2k-pott. jag trodde inte det var sant. jag kännde mej lortig efteråt, hade kännts bättre att vinna en stor pott utan att semicoolra nån så där. men men, antar att det bara är att tacka å ta emot.
nu har jag återigen flyttat in till alexis å ska till å sova snart. känns som jag gjorde rätt som inte sitter på tåget till aten nu. alexis har lovat mej att jag kommer springa superbra den här gången i grekland. å dessutom så tror jag att detta är nödvändigt för att klara av att få in alla timmar som ska fås in under 2012.
har en massa intressanta händer från idag men jag vet inte vart jag ska börja.
trodde att jag korrekt folda en nötstege tills jag berätta handen för alexis för en minut sen. det är en limpad pott 5ways. jag har K765hh å donkar 20 in i 25 på 743ddh. alla är minst 1k djupa. 3st synar å han i sista position pottar. jag lägger mej. det bästa spelet måste ändå vara att syna, se att turn är blank å då donka ut typ 40%pott för att få folk att syna fram till siste man som kommer potta så jag får repotta igen. aja, tror inte att det är nåt större misstag att bara lägga nöten rätt av.
blir dunderbluffad å visad bluffen i sista handen. det sjuka är egentligen inte hur handen utspelas utan hur allt byggs upp inför den. det skulle ta 1 timme att beskriva alla sadistiska detaljer så jag bara skriver handen ist: jag limpsynar QQ** från knappen 5way å synar en cbet på QJ7r sen betar jag 270 på turn vilket är runt 3/4pot. han synar å donkar 390 på Tx. jag foldar å han visar KKQ3r. aja, en massa sjuka äckelgrejer hände iaf idag. psykningar å allt skit som jag verkligen är så tjejigt känsligt för. lyckades iaf coolra en fisk med A47* vs A2**, på A42A7 i en 3,2k-pott. jag trodde inte det var sant. jag kännde mej lortig efteråt, hade kännts bättre att vinna en stor pott utan att semicoolra nån så där. men men, antar att det bara är att tacka å ta emot.
nu har jag återigen flyttat in till alexis å ska till å sova snart. känns som jag gjorde rätt som inte sitter på tåget till aten nu. alexis har lovat mej att jag kommer springa superbra den här gången i grekland. å dessutom så tror jag att detta är nödvändigt för att klara av att få in alla timmar som ska fås in under 2012.
lördag 2 juni 2012
fredag 1 juni 2012
dag 2
ner 2500 efter typ 3 timmar. kanonbra dag innan pokern. låg på stranden i solen å åt frukost. sen gym. sen favoritrestaurang. sen bara nattsvart helvetesrigg. seriöst. jag tror pokergudarna måste vara grekfiskar. grekfiskar som äntligen tänkt att jag ska få lite tillbaka. hade jag varit en grekfisk själv så hade jag varit upp runt 1000 ist för ner 2500. gjorde en massa bra men inte självklara folds i potter som jag hade sugit ut på rivern. raisar t.ex. AxKxTd3d efter att en nit limpat. 2-3st synar min raise å även niten (han är den mest kända niten i hela grekland, ärligt, men ändå lyckas han bluffa mej tom i en pott idag å visa självklart också). floppen är Kd9x6d å niten donkar pott för typ 130. Jag lägger mej å niten får in det med AdKx5d4x mot ett set i 6:or. Haha, där drog jag fanimej dött i alla fall hinner jag tänka innan jag ser turn å river komma Qx, Jx för min runner runnernöt. den folden gör jag efter att precis blivit visad en bluff. nån hand efter så synar jag med AsKsTxTx å floppen kommer 852ss 4ways. alla checkar till preflopraisarn som har runt 290. han pottar 100 å jag synar. fold till han innan cbetarn som raisar till 310. jag har 740 bakom men kunde inte folda. han steksynar med ett set som håller.
gör ett par bluffar som går hem. har raisat några marginella omahahänder i position och raisar nu KsTs86 från cut-off efter 2 limpare. vi blir 5 till floppen: K9s7s. Jag betar å får två syn å på rivern som är 2x så får vi in å jag förlorar mot k9**.
just ja. hade 3st bra holdem händer: JJ JJ samt QQ. båda JJs så raisar jag å lägger korrekt för 3bets. båda flopparna kommer naturligtvis J-hög. QQhanden så raisar Alexis från cut-off när jag sitter på BB. bara jag å en som limpat utg. det mest +EVspelet hade nog varit att syna då alexis foldar JJ vs mej och vi kommit överens om att checka ner om vi är heads up. dock så känns det som collution så jag 3betar å vinner 5bb.
jag blir så jävla matt................ INGEN har sprungit lika dåligt som mej i grekland. jag lovar.
gör ett par bluffar som går hem. har raisat några marginella omahahänder i position och raisar nu KsTs86 från cut-off efter 2 limpare. vi blir 5 till floppen: K9s7s. Jag betar å får två syn å på rivern som är 2x så får vi in å jag förlorar mot k9**.
just ja. hade 3st bra holdem händer: JJ JJ samt QQ. båda JJs så raisar jag å lägger korrekt för 3bets. båda flopparna kommer naturligtvis J-hög. QQhanden så raisar Alexis från cut-off när jag sitter på BB. bara jag å en som limpat utg. det mest +EVspelet hade nog varit att syna då alexis foldar JJ vs mej och vi kommit överens om att checka ner om vi är heads up. dock så känns det som collution så jag 3betar å vinner 5bb.
jag blir så jävla matt................ INGEN har sprungit lika dåligt som mej i grekland. jag lovar.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)