ner 2500 efter 5 timmar. spelade rätt dåligt å gjorde iaf ett stort misstag.
dagen börjar bra med kaffe å sola på stranden. sen bra gympass. går hem, duschar. kollar om det är nå bra bord igång online. icke. går till casinot å spelar shorthanded 5/5mixed. börjar bra när jag floppar wrap+nötfärgdrag å stackar en shortstack. är upp 350 å allt känns bra.
jag spelar för löst. raisar särskillt för light i omahan, även från tidig position. blir 3betad av samma shortstack som jag vann av innan å nu får jag dubbla upp hans 250 med AQ vs AK. blöder bort en massa då jag aldrig får nån medgång postflop. är ner typ 600 när den här handen utspelas:
(jag ångrar typ alla beslut i handen, bara skitdåligt spelat rakt av. jag tror jag tiltade av att först få upp förhoppningarna om en vinstsession å sen bara åka på bajs efter bajs å känna att det inte är möjligt att vinna på det här casinot)
jag raisar T973dd från cut-off å tasos synar small blind. han la sej nästan ingen gång då jag raisa preflop i omaha å han var oftast ur position. vi blir heads up till floppen: Js6x4s. han checkar å jag cbetar 30 in i 45. han checkraisar till 90. jag förstår inte vad han ska ha egentligen när han raisar så smått. jag har tidigare sett honom checkraisa cbets å sen ge upp men det var i holdem å jag vill inte floata å låta honom plocka upp equity att barrela med. jag tror helt enkelt att han är tom å kommer folda om jag 3betar så jag 3betar till 270. vi börja handen med typ 1000. han synar å turn är 5s. jag träffar min gutshot men färgen kommer. han checkar å jag får känslan av att han inte gillar att färgen kom. jag vet inte exakt varför men jag betar 180 in i typ 600 å han synar relativt snabbt. rivern är 5x å han tänker i 5 sekunder å ställer mina sista 390. jag synar efter en lång tankestund. jag tänker att han alltid skulle få in pengarna på floppen med ett set, då det är mot mej å han är på tilt efter att ha förlorat en stor pott mot en annan spelare. tasos skulle aldrig göra om en färg eller en stege till bluff. vet inte om han nånsin skulle göra om J6/J4/J64 till bluff men det är verkligen inte omöjligt. med floppade 2par så tror jag att han kan känna att han missade sitt kåkdrag å nu inte har nå showdownvalue när hans 2par blev counterfited. han har J65X vilket måste vara den största å kanske enda delen av hans range som handen utspelas.
det som jag var för tiltad för att tänka på var hur liten sannolikheten är att han bestämmer sej för att bluffa mej på rivern i omaha, särskillt när jag har så lite kvar. jag spelade handen sämre än vad alla fiskar i världen skulle göra. 3beten på floppen för spyig, beten på turn dålig (tror bara jag ville tilta honom extra genom att ta värde på turn efter att träffat fulhålstegen) å sen så kan jag inte syna av rivern. kan inte klaga på badrun idag. hade iofs varit trevligt om han inte träffat kåken å det gått checkcheck på rivern. han hade nog exploderat, på riktigt.
torskade en stor pott där jag fick in det som marginell favorit men det känns dirty att klaga över otur när jag isoraisar 1 limpfisk med Kd9c4c3h i en straddlad pott å tasos 3betar till 170 från straddlen. jag synar å floppen kommer KcJc6h å han checkar till mej. jag betar 135 med 500 bakom å han ställer med AsAhJs6s. det är inte som att jag tycker jag äger honom eller nån annan (än mej själv) med mitt spel där. konstig checkraise av honom dock. hade jag haft sämre hade jag alltid checkat bakom.
har 2000 kvar på casinot å sen får jag börjar ta ut från online om jag ska spela vidare efter det. känns inte jättekul just nu. det är så svårt att hålla humöret upp å inte tilta.
jag tror planen frånåmed imorgon blir att köpa in för 500 på nl500 å hålla mej borta från mixedborden. det bara känns så segt... särskillt om det mest bara sitter shortstacks vid borden.
vet att jag har spelat bitvis dåligt här å gjort stora misstag och det är svårt att inte börja tvivla på sej själv. det är svårt att se hur jag kommer klara av att slutföra mitt årsmål och ha en rulle att spela highstakes med till 2013. vet inte ens om jag borde skriva så. kan iofs tänka att jag skriver av mej alla tvivel i bloggen så jag slipper ha dom i huvet.
det känns så jävla motigt allt just nu. vakna imorgon å sätta på mej rökiga kläder då jag inte fått iväg tvätten än å sen gå till casinot å se alla som man har förlorat pengar mot. tacka nej till att spela mixed å visa alla att det gått riktigt dåligt genom att köpa in för 500 ist för 1000. känner mej inge hatisk alls för tillfället. måste ha gått nån säkring i huvet på mej eller nåt.
tänker dock inte ge mej för idag. blir till att spela plo100 online nu.
låter som en dum ide kanske... slog mej precis att jag inte får gula online då jag skulle vara i en riktigt pissig sits då, så: jag lovar alla som jag vet läser den här bloggen att jag inte kommer förlora mer än dom $1414 jag har på onlinepokerkontot för tillfället. torskar jag dom så har jag fortfarande marginellt ok rulle att spela nl500 i loutraki men börjar jag plösa in mer så är det kris.
fridens
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar