upp 1500 efter 7 timmar. IG för table selection, G- för bankroll management men +MVG för goodrun med QJT7ss all in preflop i 3,7k-potten (3way med två uppenbara AA**händer (en hade KK**ds dock hehe). spelade helt klart godkännt hela kvällen men jag borde ha bytt bord. vi spelade 5/5/10mixed shorthanded med djupa stackar. jag var ner 300 innan storpotten å efteråt så ville jag bara ta pengarna å springa men en jävla idot hade precis gjort just det så jag tänkte att jag inte skulle haft nån självrespekt imorrn om jag hade fegat ur.
aja nu känns det som om jag kommer tillbaka för ett nytt försök efter sverigesemestern.
söndag 22 april 2012
lördag 21 april 2012
hemresan bokad
imorrn typ. måndag iaf. såg att jag satte dag 13 som rubrik för förra inlägget, nog dags att komma bort från den här skiten å ladda batterierna lite. känns bättre nu, ljuset i tunneln.
Dag13
upp 305 efter 10 timmar. fail. spelade inge bra idag. gjorde en skitdålig fold i ett läge å tiltade. sprang generellt dåligt men hade tur i en pott när jag cbetar stort på AT6r med KQ å får syna av TJ. turn är J å jag vinner en 900pott typ. känns som mitt spel idag förstör som fan för mej. innan dagens session så kunde jag iaf tänka att jag spelade riktigt bra å bara hade sjuk otur.
aja. rousso å alexis har lämnat aten så nu är jag ensam kvar. ska kolla efter flygbiljett hem snarast möjligt. sista timmarna på bordet var som psykisk tortyr. känns som mått är ganska rågat nu.
aja. rousso å alexis har lämnat aten så nu är jag ensam kvar. ska kolla efter flygbiljett hem snarast möjligt. sista timmarna på bordet var som psykisk tortyr. känns som mått är ganska rågat nu.
fredag 20 april 2012
Dag15
ner 870 efter 11 timmar. sjuk otursdag idag, trot eller ej... börja sugit med att jag torskar AKs vs JJ i holdem. sen så donkar jag 15 in i 20 med floppad nötfärg på J54ddd å blir potraisad av en fisk. jag synar å checkraisar hans potbet på Tx, han gråtsynar av med 44J9 å vinner halva potten då vi kör rivern två ggr. sen checkraisar jag 3478ds på A65r å förlorar mot A6qj när vi kör turn å river två ggr. träffade stegen på första turnen å fick nån sinnesförvirrad inbillning om att jag kanske kommer vi båda delarna av potten. river 6 och den andra brädan är miss miss. aja. synar utgs raise med QJ87ds då potten kommer bli typ 6way. floppen kommer K96dd å jag har J-högt ruterdrag. utg cbetar starkt å får syn av en dunderfisk. jag synar å turn är Ad, jag har nästnöten. jag checkar, utg (som är reggen som checkade bakom 55 vs min KK på K54cc 6x 6c för några dagar sen) checkar till fisken. fisken ställer för 160 in i typ 280. jag minraisar till 320 å reggen ställer. jag foldar å spar mina sista 340 på bordet å han visar nötfärgen mot fiskens 99**.
lyckas vinna en 800pott på slutet med KQ på KT4dd vs K8dd vilket känns som en rejäl utdragning. sen så vann jag den roligaste potten nånsin. jag synar en raise från big blind med JJ72ss. rätt pissig syn där men bordet var bra å jag att floppa topset där känndes så lockande. floppen kommer T87r å jag får hjärnsläpp å donkar 70 in i 200. kanske inte hela världen om alla hade varit djupa men så var det inte. de två värsta fiskarna har 200 respektive 130.... båda synar..... hahaha. sweet tänker jag å känner mej som motsatsen till phil ivey. turn är 2d så jag plockar upp ett färgdrag till mina två bottenpar. jag checkar å de andra checkar bakom. rivern är Tx. jag checkar å hoppas nån betar så jag får lägga mej å slippa visa handen. den första som har 130 kvar checkar å den värstaste fisken ställer hennes 50 sista. grejen är att om jag inte tänker folda där så måste jag raisa så att fisken imellan kan lägga sej med en marginellt bättre hand än JJ. jag synar hursomhelst å vinner mot AQ99. lul, man ska tydligen inte spela bra för att vinna i det här casinot.
alexis spelade på samma bord som mej idag å berätta att en reg (som jag inte känner) förklarat för alexis hur dåligt jag har sprungit de senaste 10dagarna sen jag kom till aten. han sa att han ALDRIG hade sett nåt liknande å att han själv gått från att tro att han sprungit dåligt till att känna sej nöjd å tacksam efter att ha sett mej spela.... de e najs
ibland känns det orättvist. men vad att göra. bad runnet har nog börjat påverka mitt spel utan att jag märkt av det: en fisk postar small å big blind från mitten position. han checkar å alla foldar till mej i small blind som checkar 75o. big blind checkar också. floppen är den magiska å Q77r å jag checkfoldar då big blind (han med 55 vs KK) betar 30 in i 20... han visar en dam å när jag frågar om kickern senare så säger han att det var en 6:a. det är ett uppenbart misstag av mej att folda för en bet, inget väldigt kostsamt misstag dock, men ändå.
gjorde en massa jobbiga folds idag. jag limpar 43s efter att två fiskar har limpat. två stycken limpar bakom mej å vi ser floppen 544cc. jag betar 20 in i 25 å får två syn bakom mej. turn är Tx å jag betar 60 in i 85. en gubbe som jag vet spelat mkt i 10/20plo-spelet i loutraki raisar till 150 med 170 bakom å jag lägger mej.
sen så raisar jag AA97hhdd å floppen kommer Q83hh. en nitig nit, som antagligen är kompetent betar 100 in i 150. jag synar med 400 kvar bakom. alla andra foldar å jag foldar när han pottar på 7x. ångrar inte den folden då han var så äckligt jävla tight å jag hade spytt om jag hade betalat av honom där. sen så har jag inget större förtroende för min utsugningsförmåga för tillfället.
blir till att boka en hemresa lagomt till dopet tror jag.
btw. jag spelade, iaf bitvis, riktigt bra idag. 2st överbetsbluffar i bra lägen som gick hem å sen ägde jag som vanligt en massa folk i en massa småpotter i omaha. men jag tror ändå att det är bra timing att ta sverigesemester då jag inte vet hur långt det är kvar på mitt tålamod å självförtroende. det är så jäkla svårt att känna sej nöjd i poker om man inte får se några resultat. har tutat igenom så sjukt många timmar, på så sjukt softa bord det här året men när jag fortfarande känner kniven på strupen efter varje minussession så känns det bittert som fan.
lyckas vinna en 800pott på slutet med KQ på KT4dd vs K8dd vilket känns som en rejäl utdragning. sen så vann jag den roligaste potten nånsin. jag synar en raise från big blind med JJ72ss. rätt pissig syn där men bordet var bra å jag att floppa topset där känndes så lockande. floppen kommer T87r å jag får hjärnsläpp å donkar 70 in i 200. kanske inte hela världen om alla hade varit djupa men så var det inte. de två värsta fiskarna har 200 respektive 130.... båda synar..... hahaha. sweet tänker jag å känner mej som motsatsen till phil ivey. turn är 2d så jag plockar upp ett färgdrag till mina två bottenpar. jag checkar å de andra checkar bakom. rivern är Tx. jag checkar å hoppas nån betar så jag får lägga mej å slippa visa handen. den första som har 130 kvar checkar å den värstaste fisken ställer hennes 50 sista. grejen är att om jag inte tänker folda där så måste jag raisa så att fisken imellan kan lägga sej med en marginellt bättre hand än JJ. jag synar hursomhelst å vinner mot AQ99. lul, man ska tydligen inte spela bra för att vinna i det här casinot.
alexis spelade på samma bord som mej idag å berätta att en reg (som jag inte känner) förklarat för alexis hur dåligt jag har sprungit de senaste 10dagarna sen jag kom till aten. han sa att han ALDRIG hade sett nåt liknande å att han själv gått från att tro att han sprungit dåligt till att känna sej nöjd å tacksam efter att ha sett mej spela.... de e najs
ibland känns det orättvist. men vad att göra. bad runnet har nog börjat påverka mitt spel utan att jag märkt av det: en fisk postar small å big blind från mitten position. han checkar å alla foldar till mej i small blind som checkar 75o. big blind checkar också. floppen är den magiska å Q77r å jag checkfoldar då big blind (han med 55 vs KK) betar 30 in i 20... han visar en dam å när jag frågar om kickern senare så säger han att det var en 6:a. det är ett uppenbart misstag av mej att folda för en bet, inget väldigt kostsamt misstag dock, men ändå.
gjorde en massa jobbiga folds idag. jag limpar 43s efter att två fiskar har limpat. två stycken limpar bakom mej å vi ser floppen 544cc. jag betar 20 in i 25 å får två syn bakom mej. turn är Tx å jag betar 60 in i 85. en gubbe som jag vet spelat mkt i 10/20plo-spelet i loutraki raisar till 150 med 170 bakom å jag lägger mej.
sen så raisar jag AA97hhdd å floppen kommer Q83hh. en nitig nit, som antagligen är kompetent betar 100 in i 150. jag synar med 400 kvar bakom. alla andra foldar å jag foldar när han pottar på 7x. ångrar inte den folden då han var så äckligt jävla tight å jag hade spytt om jag hade betalat av honom där. sen så har jag inget större förtroende för min utsugningsförmåga för tillfället.
blir till att boka en hemresa lagomt till dopet tror jag.
btw. jag spelade, iaf bitvis, riktigt bra idag. 2st överbetsbluffar i bra lägen som gick hem å sen ägde jag som vanligt en massa folk i en massa småpotter i omaha. men jag tror ändå att det är bra timing att ta sverigesemester då jag inte vet hur långt det är kvar på mitt tålamod å självförtroende. det är så jäkla svårt att känna sej nöjd i poker om man inte får se några resultat. har tutat igenom så sjukt många timmar, på så sjukt softa bord det här året men när jag fortfarande känner kniven på strupen efter varje minussession så känns det bittert som fan.
torsdag 19 april 2012
Dag14
upp 1236 efter 5 timmar. ner $1200 på nätet nu. spelade bra konstant idag. bra table selection, särskillt på internet. satt en fisk som spela 95% av alla händer å som vann alla stora potter mot mej. sen några coolers samt förlorade flips uppå det. aja, ska sova nu.
rousso vann 6k idag. tror han är upp runt 25k under tiden som jag är ner 1k. hade jag gjort tvärt om med dealarna det här året så hade jag haft 20k mer nu. aja, bara fortsätta göra rätt så blir det också rätt till slut. hoppas det inte dröjer allt för länge bara.
heja brynäs btw!
rousso vann 6k idag. tror han är upp runt 25k under tiden som jag är ner 1k. hade jag gjort tvärt om med dealarna det här året så hade jag haft 20k mer nu. aja, bara fortsätta göra rätt så blir det också rätt till slut. hoppas det inte dröjer allt för länge bara.
heja brynäs btw!
onsdag 18 april 2012
Dag13
upp 500 efter 11 timmar tror jag. trodde jag var breakeven men hitta en bonusmarker i fickan. upp 200 från en deal med rousso som spela 10/20mixed. största potten var när jag limpar 55 från tidig position å knappen raisar till 40 på ett 5/5mixed-bord. small blind synar, å två limpare synar. vi är 5st som ser floppen A54ddc. alla checkar till mej å jag betar 145. knappen foldar, small blind som är en fisk synar å en reg synar också. turn är Tc å regen betar 600 efter att small blind checkat. jag synar med typ 100 bakom å fisken ställer för typ det jag har kvar. fisken har A6dd, reggen 45cc. vi kör turn å river två gånger å jag får vinna den andra iaf. så sick att jag hade förlorat mot 45:s springande färg om vi bara kört en gång.
spelade bra tror jag. inte så många situationer att vara kreativ i. rätt tidigt in i sessionen så ställer jag med KQs för 400euros efter att blivit 3betad från small blind. han foldar. i onödan. jag flyttar från ett dåligt 2/5nl-bord till ett skapligt 5/5mixed-bord. lyckas jag med en lyckad riverbluff å plockar upp 300 enkla. i onödan. för jag 3betar till 150 i en straddlad pott med AK ur position å kommitar mej på T66r 4ways.
funderar på att spela lite online nu men skippar det eventuellt då jag börjar känna mej mosig i huvet.
spelade bra tror jag. inte så många situationer att vara kreativ i. rätt tidigt in i sessionen så ställer jag med KQs för 400euros efter att blivit 3betad från small blind. han foldar. i onödan. jag flyttar från ett dåligt 2/5nl-bord till ett skapligt 5/5mixed-bord. lyckas jag med en lyckad riverbluff å plockar upp 300 enkla. i onödan. för jag 3betar till 150 i en straddlad pott med AK ur position å kommitar mej på T66r 4ways.
funderar på att spela lite online nu men skippar det eventuellt då jag börjar känna mej mosig i huvet.
Dag12
upp 1705 efter 13 timmar. taking myself on my fuckin back dou. hade inte tänkt att röka idag men efter att ha förklarat för rousso att det inte finns nån gud så gick jag å köpte ett paket. var ner 1200 å hade jag inte lånat 1000 av rousso hade jag haft 100 kvar i kontanter. får AA två händer på raken å vinner båda. 200 i den första å 50 i den andra. men jag var supernöjd, känndes sjukt att få vinna. dom 1200 jag var ner var bara badrun, fick in det bra å förlora. efter AAhänderna så släppte de å jag fick vinna flera mediumpotter med typ toppar å dyl. jag börjar få upp ångan å vinner tillbaka så jag är upp 200. då händer det här:
jag synar AKo från SB å vi är 6st som ser floppen KQ4dd. jag checksynar en passiv spelares 50bet in i 120 å en dålig, nitig spelare synar efter mej. turn är 8x å jag donkar 130 in i typ 270 å tänker betfolda vs niten å obv få in det mot den passiva spelarens 170euro. jag lyssnar på hög musik i hörlurarna å ser niten slänga in en 500marker å några röda 5eurosmarker. niten ställer å jag instafoldar. den passiva spelaren vinner potten med KJ å jag får en otäck känsla att jag har begått ett dundermisstag. jag frågar om niten bara synade min turnbet å visst var det så.... jag gav bort 700euros i den handen, pga av ett jävla misstag som inte hade med själva spelet att göra.
jag insta cashar ut mina chips å är i total chock. jag funderar på att springa tillbaka till casinot å boka en hemresa men efter 10minuters klagande över telefon med dr mengele så går jag tillbaka å lyckas träffa hand efter hand. det var sinnessjukt. jag spelade verkligen inte ett dugg bättre än nån annan dag här men skillnaden vara bara att när jag väl träffa en stege eller en färg så blev jag inte utdragen å jag fick tillåmed syn på rivern av toppar eller 2par. gjorde en hjältesyn med 22 på T53r 4 K när jag synade 3gator å för en gång skull hade han den uppenbara AQ å inte typ... hmm han hade inte kunnat ha så mkt annat.
aja ska kila iväg å spela nu. tror jag inte kommer lyssna på musik under dagens session.
jag synar AKo från SB å vi är 6st som ser floppen KQ4dd. jag checksynar en passiv spelares 50bet in i 120 å en dålig, nitig spelare synar efter mej. turn är 8x å jag donkar 130 in i typ 270 å tänker betfolda vs niten å obv få in det mot den passiva spelarens 170euro. jag lyssnar på hög musik i hörlurarna å ser niten slänga in en 500marker å några röda 5eurosmarker. niten ställer å jag instafoldar. den passiva spelaren vinner potten med KJ å jag får en otäck känsla att jag har begått ett dundermisstag. jag frågar om niten bara synade min turnbet å visst var det så.... jag gav bort 700euros i den handen, pga av ett jävla misstag som inte hade med själva spelet att göra.
jag insta cashar ut mina chips å är i total chock. jag funderar på att springa tillbaka till casinot å boka en hemresa men efter 10minuters klagande över telefon med dr mengele så går jag tillbaka å lyckas träffa hand efter hand. det var sinnessjukt. jag spelade verkligen inte ett dugg bättre än nån annan dag här men skillnaden vara bara att när jag väl träffa en stege eller en färg så blev jag inte utdragen å jag fick tillåmed syn på rivern av toppar eller 2par. gjorde en hjältesyn med 22 på T53r 4 K när jag synade 3gator å för en gång skull hade han den uppenbara AQ å inte typ... hmm han hade inte kunnat ha så mkt annat.
aja ska kila iväg å spela nu. tror jag inte kommer lyssna på musik under dagens session.
Dag11
ner 400 efter 12 timmar. hade jag torskat AAK5ds mot jonas KKQ2ds all in preflop så hade jag varit ner 1700. kan verkligen inte ha gjort många misstag idag. tiltade på slutet men spelade tight ändå. köpte ett paket cigg å satt å lyssna på shakin stevens "merry christmas everyone" på repeat med mina sista euros på bordet. det var nåt poetiskt över hela situationen. massa sjuka oturspotter idag också. skulle vara trevligt att se min ev-graf över livepokern i grekland. seriöst. jag måste vara den reg som sprungit absolut sämst här, utan tvekan. kom på ett mantra idag "kom igen då! försök få mej att ge upp pokergudsäckel" att tänka det innan jag tittar ner på en hand får mej att focusera på att spela handen så bra jag kan å inte göra något stort misstag.
söndag 15 april 2012
Dag10
upp 207 efter 12 timmar. var upp 1200 3 timmar innan stängnig å gick å sa till om att få byta bord från 5/5mixed till 2/5 texas då jag satt med över 2,5k på bordet. när jag kommer tillbaka har rousso precis stackat flafflaff-markos som var 2k djup å nu så förstår jag att variansen gått ner rejält för mej om jag skulle sitta kvar så jag gör det. jag å tysk-jonas skämtar om att jag den här månaden vid två tillfällen förlorat stora potter mot jonas efter att jag nämt att jag borde lämna bordet. nån hand senare så raisar jonas till 25 från mittenposition å jag synar med 77. floppen är A73r. han cbetar 45 in i 3 spelare å jag synar. turn är Ts så det ligger två spader ute. han betar 115 å jag synar igen. rivern är 8s å han betar 670. av flera anledningar som jag inte orkar skriva om nu så synar jag å han visar K5ss. plötsligt ser jag framför mej han den benlöse militären i forest gump sitta i masten på forests räktrålare. hela pokerrummet börjar gunga som om det vore storm å jag tänker "come on god, is that all youve got?! do your fucking worst! (pratar bara engelska vid bordet å var för tiltad för att byta till svenska i huvet) i will beat this game how ever much you try to make me quit!"
om det är nån hand jag är särskillt stolt över så är det när jag betfoldar KK**dd på T74dd när markos pottraisar mej. det var en enkelraisad pott och vi var 1500djupa så det är kanske ingen hjältefold. men det är i ärlighetens namn en dålig fold mot hans range där men ur ett lite större perspektiv så är det nog +ev att folda.
berättade för rousso nyss att jag mår lite dåligt över resultaten av vår deal/ickedeal (han vann 3k idag med) och det känndes bra som fan att ha det sagt. nånting jag inte tänker berätta men som han kanske kan få reda på ändå om han googlar efter min blogg å använder googletranslate är följande:
när jag å rousso lämnar pokerrummet igår så är jag alldeles exalterad å frågar honom vad han tycker om en ny kvinnlig dealer som satt vid vårt bord. mer hinner jag inte säga förrän jag ser henne komma gåendes mot oss. jag avbryter samtalet å låter henne passera. jag försöker få ögonkontakt men hon ignorera mej helt å bara stirrar roussos villigt i ögonen. när hon gått förbi så frågar han vad det var med henne egentligen? jag säger bara kort att jag tyckte hon var snygg. så sick, jag var precis på väg att förklara att jag blivit dödskär som en 14åring. hon är helt perfekt, har inte kännt 5% av det här nån gång sedan det tog slut med sook. (if sook is reading this and the googletranslator fucks up - "5% AFTER breaking up with sook") måste bara få det här sagt för det känns som det hör till min tillfälliga resultatssvacka. rousso å dealern kommer definitivt att få ihop det å när vi skulle dra en timme innan pokerrummet stängde idag så får han ett infall att han måste få se mer av henne så han vill gå tillbaka å spela den sista timmen också. jag är på illamåendestilt så jag sätter mej ist på en soffa å spelar worm på mobilen i en timme. worms avbryts då å då med uppdaterings-sms från roussos korta men effektiva +900session. alltså, seriöst. jag tror det ät naturligt som jag känner. jag vill bara roussos väl. 1000%. han är en av mina absolut bästa kompisar men ändå så kan jag inte låta bli att må dåligt när han får allt å jag bara blir av med saker. det blir så mkt tydligare hur dåligt det går för mej på nåt sätt.
cry like a bitch, som rousso hade sagt :) känns bättre nu. funderar på att inte publicera det här inlägget då det är så jävla patetiskt, själviskt å gay. men jag är nog helt enkelt en för svag person för att hålla inne med mina problem så skitsamma. kul sen också att gå tillbaka å läsa när jag sitter där i min herrgård med med nån ung, rysk fotomodell till hustru, om jag då känner mej nere för att börsen går segt lr nåt så kan jag få lite perspektiv på saker å ting.
gjorde ett medelstort misstag i en stor pott idag vilket känndes åt helvete. när det går dåligt så känns det som att det verkligen inte finns utrymme för misstag. dock så har jag spelat riktigt bra den här månaden tycker jag. mitt spel känns bättre än på otäckt länge å jag känner hur min hjärna börjar transformera om sej till en kall å kalkylerande pokerdator ist för en vanlig mänskohjärna. lika bra att det inte blir nåt med dealern. kvinnor är livets bordsavgift i vilket fall. det känns jävla befriande att inte behöva oroa sej ekonomiskt för nån annan än sej själv btw. nu när jag spelar på casinot så är det som den negativa pressen är borta och jag känner hur den här pressen bara får mej att prestera bättre.
aja, ska läsa å sova.
om det är nån hand jag är särskillt stolt över så är det när jag betfoldar KK**dd på T74dd när markos pottraisar mej. det var en enkelraisad pott och vi var 1500djupa så det är kanske ingen hjältefold. men det är i ärlighetens namn en dålig fold mot hans range där men ur ett lite större perspektiv så är det nog +ev att folda.
berättade för rousso nyss att jag mår lite dåligt över resultaten av vår deal/ickedeal (han vann 3k idag med) och det känndes bra som fan att ha det sagt. nånting jag inte tänker berätta men som han kanske kan få reda på ändå om han googlar efter min blogg å använder googletranslate är följande:
när jag å rousso lämnar pokerrummet igår så är jag alldeles exalterad å frågar honom vad han tycker om en ny kvinnlig dealer som satt vid vårt bord. mer hinner jag inte säga förrän jag ser henne komma gåendes mot oss. jag avbryter samtalet å låter henne passera. jag försöker få ögonkontakt men hon ignorera mej helt å bara stirrar roussos villigt i ögonen. när hon gått förbi så frågar han vad det var med henne egentligen? jag säger bara kort att jag tyckte hon var snygg. så sick, jag var precis på väg att förklara att jag blivit dödskär som en 14åring. hon är helt perfekt, har inte kännt 5% av det här nån gång sedan det tog slut med sook. (if sook is reading this and the googletranslator fucks up - "5% AFTER breaking up with sook") måste bara få det här sagt för det känns som det hör till min tillfälliga resultatssvacka. rousso å dealern kommer definitivt att få ihop det å när vi skulle dra en timme innan pokerrummet stängde idag så får han ett infall att han måste få se mer av henne så han vill gå tillbaka å spela den sista timmen också. jag är på illamåendestilt så jag sätter mej ist på en soffa å spelar worm på mobilen i en timme. worms avbryts då å då med uppdaterings-sms från roussos korta men effektiva +900session. alltså, seriöst. jag tror det ät naturligt som jag känner. jag vill bara roussos väl. 1000%. han är en av mina absolut bästa kompisar men ändå så kan jag inte låta bli att må dåligt när han får allt å jag bara blir av med saker. det blir så mkt tydligare hur dåligt det går för mej på nåt sätt.
cry like a bitch, som rousso hade sagt :) känns bättre nu. funderar på att inte publicera det här inlägget då det är så jävla patetiskt, själviskt å gay. men jag är nog helt enkelt en för svag person för att hålla inne med mina problem så skitsamma. kul sen också att gå tillbaka å läsa när jag sitter där i min herrgård med med nån ung, rysk fotomodell till hustru, om jag då känner mej nere för att börsen går segt lr nåt så kan jag få lite perspektiv på saker å ting.
gjorde ett medelstort misstag i en stor pott idag vilket känndes åt helvete. när det går dåligt så känns det som att det verkligen inte finns utrymme för misstag. dock så har jag spelat riktigt bra den här månaden tycker jag. mitt spel känns bättre än på otäckt länge å jag känner hur min hjärna börjar transformera om sej till en kall å kalkylerande pokerdator ist för en vanlig mänskohjärna. lika bra att det inte blir nåt med dealern. kvinnor är livets bordsavgift i vilket fall. det känns jävla befriande att inte behöva oroa sej ekonomiskt för nån annan än sej själv btw. nu när jag spelar på casinot så är det som den negativa pressen är borta och jag känner hur den här pressen bara får mej att prestera bättre.
aja, ska läsa å sova.
lördag 14 april 2012
Dag9
upp 130 efter 14 timmar. ännu en sjuk otursdag. vann en pott med en bra hand men resten av händerna var bara herocalls å bluffar. om jag fick ta bort en hand där jag gör en förlorande herocall så hade jag kännt mej som phil ivey nu.
fredag 13 april 2012
Dag6, 7, 8
ner 2181 efter 34 timmar. jag är förälskad. i det nya casinot i aten. bara tråkigt att jag sprang som en utvecklingsstörd. kan ha varit de två sjukaste livepoker-otursdagarna nånsin å sen att dom kommer efter varann när min rulle är liten är extra sadistiskt. men, det positiva är att jag lyckades med konststycket att inte tilta. 34 timmars spelande utan att göra ett enda större misstag, kan inte känna mej annat än nöjd. borden var de bästa jag spelat på och ibland känndes det nästan surrealistiskt att se vissa potter utspelas.
både jonas å rousso var djupt imponerade av mitt stålpsyke, lol. jäkla bra för självförtroendet men det faktum att jag nästan är gul efter att ha grindat mej igenom 800 timmar det här året känns så klart fruktansvärt pissigt. men men, klarar jag bara att hålla mej någorlunda sinnesfrisk så vet jag att jag kommer kunna göra mej en rejäl hacka här. fiskarna är rikare å fiskigare å regsen är mkt sämre än i loutraki, iaf av det jag sett hittills.
första dagen här var en ganska normal otursdag. dan efter så börjar jag med att vinna 700 bara för att sen vara back 2000 ett par timmar senare. igår så behövde jag iaf inte få några förhoppningar uppbygda. ner 1500 rätt snabbt. tillbaka till ner endast 300 å sen ner till -2000 efter nån timme igen. med mina sista 500 på bordet tightade jag till mej. lyckas floppa en stege med T9 (texas) på QJ8ss mot bordets största aggrobongfisk som aldrig la sej men lyckas checkfolda mot mej nu. sen floppar jag ett set i femmor i en 5vägs limpad pot. betar 20 in i 25 å alla foldar. sen floppar jag tvåpar mot den där fisken igen, som inte cbetar som han vanligtvis gör utan checkfoldar nu ist. sen 3betar jag honom med ATo i position å floppen är A53ss. han checkar å jag checkar. turn är 7s å han betar 400 in i 200 å jag lägger mej är ganska säker på att det var en bra fold. sen 3betar jag honom igen med AJo och checkar bakom på K55r. på turn som är en 9a betar han 200 in i 200 med A9, han använde ofta olika betsizes och varför han pottar där kommer varken jag, nån annan eller han nånsin få reda på. jag synar iaf å checkar ner på Q. floppar topset på KJ4ss i omaha å lyckas vinna mot ett öppet färgstegedrag och det känns overkligt bra. nästa varv öppnar jag KK i texas å får syn av en ganska duktig reg. floppen är K54ss å han synar min cbet. turn är 6x å han raisar min 85bet till 300. jag synar å checkar till honom på 6s. han funderar i typ 40 sekunder å checkar sen bakom med 55...... vi hade 1100 kvar bakom. rätt sjukt men jag är ändå på ganska bra humör då jag fått göra en liten comeback samt att jag inser att jag har uträttat ett mirakel genom att inte tilta bort EN enda euro under dom här omständigheterna.
idag är casinot stängt pga religion men imorrn så hoppas jag att jag kan klara mej igenom ytterligare en dag på 5/5 mixedborden.
både jonas å rousso var djupt imponerade av mitt stålpsyke, lol. jäkla bra för självförtroendet men det faktum att jag nästan är gul efter att ha grindat mej igenom 800 timmar det här året känns så klart fruktansvärt pissigt. men men, klarar jag bara att hålla mej någorlunda sinnesfrisk så vet jag att jag kommer kunna göra mej en rejäl hacka här. fiskarna är rikare å fiskigare å regsen är mkt sämre än i loutraki, iaf av det jag sett hittills.
första dagen här var en ganska normal otursdag. dan efter så börjar jag med att vinna 700 bara för att sen vara back 2000 ett par timmar senare. igår så behövde jag iaf inte få några förhoppningar uppbygda. ner 1500 rätt snabbt. tillbaka till ner endast 300 å sen ner till -2000 efter nån timme igen. med mina sista 500 på bordet tightade jag till mej. lyckas floppa en stege med T9 (texas) på QJ8ss mot bordets största aggrobongfisk som aldrig la sej men lyckas checkfolda mot mej nu. sen floppar jag ett set i femmor i en 5vägs limpad pot. betar 20 in i 25 å alla foldar. sen floppar jag tvåpar mot den där fisken igen, som inte cbetar som han vanligtvis gör utan checkfoldar nu ist. sen 3betar jag honom med ATo i position å floppen är A53ss. han checkar å jag checkar. turn är 7s å han betar 400 in i 200 å jag lägger mej är ganska säker på att det var en bra fold. sen 3betar jag honom igen med AJo och checkar bakom på K55r. på turn som är en 9a betar han 200 in i 200 med A9, han använde ofta olika betsizes och varför han pottar där kommer varken jag, nån annan eller han nånsin få reda på. jag synar iaf å checkar ner på Q. floppar topset på KJ4ss i omaha å lyckas vinna mot ett öppet färgstegedrag och det känns overkligt bra. nästa varv öppnar jag KK i texas å får syn av en ganska duktig reg. floppen är K54ss å han synar min cbet. turn är 6x å han raisar min 85bet till 300. jag synar å checkar till honom på 6s. han funderar i typ 40 sekunder å checkar sen bakom med 55...... vi hade 1100 kvar bakom. rätt sjukt men jag är ändå på ganska bra humör då jag fått göra en liten comeback samt att jag inser att jag har uträttat ett mirakel genom att inte tilta bort EN enda euro under dom här omständigheterna.
idag är casinot stängt pga religion men imorrn så hoppas jag att jag kan klara mej igenom ytterligare en dag på 5/5 mixedborden.
måndag 9 april 2012
Dag5
upp 89 efter 4 timmar. ska till aten å spela på casinot där imorrn. vet inte om jag kommer ha internettillgång.
preDag5
det stinker av rutten mayonäs på mitt rum. får säga till om städning. singel-livet är väl för fint ändå. jag får grisa ner å sen klaga på röran å säga åt nån annan att ta rätt påt.
vann runt $40 i går på nätet. spelade tre heads up matcher men idagens pokerklimat så blir matcherna sällan längre än till första 3beten då motståndarna oftast får kalla fötter å lämnar bordet.
nu ska jag iväg till gymmet igen. får se om nån ens känner igen mej när jag kommer hem nästa gång.
vann runt $40 i går på nätet. spelade tre heads up matcher men idagens pokerklimat så blir matcherna sällan längre än till första 3beten då motståndarna oftast får kalla fötter å lämnar bordet.
nu ska jag iväg till gymmet igen. får se om nån ens känner igen mej när jag kommer hem nästa gång.
söndag 8 april 2012
Dag4
upp 44 efter 4 timmar. tilta på slutet så jag sluta tidigt idag. ska spela lite online å kolla på pokervideos.
händerna från igår
tasos är en liten jävla hora. det finns ingen rättvisa i världen. jag har fått vinna 3 potter mot honom där han har betalat av som en fisk. bara för att jag ska få upp förhoppningarna om att jag tidigare bara sprungit dåligt och att jag nu ska få bli kompenserad. kanske få en 20k-månad. nej då. varför skulle jag få det. två dagar på raken så har jag fått börja med goodrun bara för att sedan åka på 2k samt 3k fall.
när första handen utspelas så är tasos på tilt efter att jag vunnit en pott mot honom och han har haft åtminstone 2 minusdagar på raken (helt sjukt i hans värld). han har checkraisebluffat min cbet varpå jag synar med toppar å vi checkar ner. han svär på grekiska å sen händer det här:
jag öppnar 99 utg till 20 å han synar från small blind. floppen är Td9s4d å han checkraisar min cbet från 60 till 160, jag 3betar till 400 och han synar. turn är Kc å han donkar 400 in i typ 900. jag synar. rivern är 2c å han betar 700 in i 1700. jag synar å han har QJdd, så klart.
nån hand senare så checkar jag AT** i big blind å donkfoldar 20 in i 30 på AT2ss när jonas (tysken) raisar å en fiskreg synar. turn är en T å jag hade fått sugit ut reggens 22 å vunnit en fin pott. aja, livstilt fuck you...
gör en lös limp från utg när vi är 7handed. AsTc2s2c. Jonas raisar från utg+1 å två synar bakom. jag synar. floppen är KhJs8s å det checkas till en fiskreg på knappen som pottar 135. jag synar, jonas pottar, en shortstack synar för typ 250 å fiskreggen foldar. jag har 1k kvar å jag ska varken ljuga för mej själv eller nån annan, dom satt rätt löst. jag tänker att jag ofta har 2 extra outs med 2orna och om jonas som är väldigt aggro inser att både min å fiskreggens rangar är foldbara så tror jag att jag kan ha bäst hand med par i tvåor och dominerande drag, så. mer tänker jag inte utan ställer in. han har så klart topset och hur ska jag kunna dra ut mot det?
tror riversynen mot tasos är +EV och att handen mot jonas är ett litet misstag. runt 100euro kanske. men vad ska jag skriva in i min resultatslogg? eller vad ska jag slänga in i bankrullen om inte riktiga pengar?
roussos springer bra hursomhelst. ingen deal med honom den här gången dock. (lol, fick en impuls att kasta datorn in i väggen. det gick över efter 3 sekunder)
spelen på casinot är inte ens så värst bra längre och eventuellt lägger dom ner pokerrummet efter påsk då det är en ny ägare osv.
"dont tilt" säger alexis. "dont let it affect you too much" säger han också. jag förstår varför men inte hur.
p.s.
två till roliga händer från igår. jag har A5** i bb. 5 limpar å floppen är J55r. jag donkar 15 in i 25 å en fiskreg synar. turn är 5 å jag funderar lite innan jag betar 45. han mer eller mindre insta foldar å slänger upp JJ**. han förklara för mej att det var en sån liten pott och att han hade betalat av i en större.
sen så öppnar jag AKh*h* och vi är 7st som ser floppen Ahkd7h. jag betar 140 in i 210 och alla foldar. en dunderfiskreg frågar sen om han gjorde en korrekt fold med QhJhT* han var runt 700euro djup. han är nybörjare på omaha och dagen innan så syna han en raise med QTTTss preflop. han tvingade dessutom en rätt mkt pengar i en enkelraisad pot med J322r på AT2hh. alla runt bordet skrattar å förklarar för honom att QJT*hh är nöten där.
ytterligare en hand: då jag å roussos inte delar variansen så kör vi med att vi spelar normalt fram tills vi blir heads up å då checkar vi ner. jag öppnar AhKdQh9d å jonas 3betar. då 4betar roussos från knappen med vad han berättar sen är AQ98ds. Small blind kallsynar å jag lägger mej till slut. jonas synar å floppen är AK6r. alla checkar till rousso som commitar sej själv å får ta hem potten.
oh happy days, oh happy days, oooh happy daaays, oh happy days.
när första handen utspelas så är tasos på tilt efter att jag vunnit en pott mot honom och han har haft åtminstone 2 minusdagar på raken (helt sjukt i hans värld). han har checkraisebluffat min cbet varpå jag synar med toppar å vi checkar ner. han svär på grekiska å sen händer det här:
jag öppnar 99 utg till 20 å han synar från small blind. floppen är Td9s4d å han checkraisar min cbet från 60 till 160, jag 3betar till 400 och han synar. turn är Kc å han donkar 400 in i typ 900. jag synar. rivern är 2c å han betar 700 in i 1700. jag synar å han har QJdd, så klart.
nån hand senare så checkar jag AT** i big blind å donkfoldar 20 in i 30 på AT2ss när jonas (tysken) raisar å en fiskreg synar. turn är en T å jag hade fått sugit ut reggens 22 å vunnit en fin pott. aja, livstilt fuck you...
gör en lös limp från utg när vi är 7handed. AsTc2s2c. Jonas raisar från utg+1 å två synar bakom. jag synar. floppen är KhJs8s å det checkas till en fiskreg på knappen som pottar 135. jag synar, jonas pottar, en shortstack synar för typ 250 å fiskreggen foldar. jag har 1k kvar å jag ska varken ljuga för mej själv eller nån annan, dom satt rätt löst. jag tänker att jag ofta har 2 extra outs med 2orna och om jonas som är väldigt aggro inser att både min å fiskreggens rangar är foldbara så tror jag att jag kan ha bäst hand med par i tvåor och dominerande drag, så. mer tänker jag inte utan ställer in. han har så klart topset och hur ska jag kunna dra ut mot det?
tror riversynen mot tasos är +EV och att handen mot jonas är ett litet misstag. runt 100euro kanske. men vad ska jag skriva in i min resultatslogg? eller vad ska jag slänga in i bankrullen om inte riktiga pengar?
roussos springer bra hursomhelst. ingen deal med honom den här gången dock. (lol, fick en impuls att kasta datorn in i väggen. det gick över efter 3 sekunder)
spelen på casinot är inte ens så värst bra längre och eventuellt lägger dom ner pokerrummet efter påsk då det är en ny ägare osv.
"dont tilt" säger alexis. "dont let it affect you too much" säger han också. jag förstår varför men inte hur.
p.s.
två till roliga händer från igår. jag har A5** i bb. 5 limpar å floppen är J55r. jag donkar 15 in i 25 å en fiskreg synar. turn är 5 å jag funderar lite innan jag betar 45. han mer eller mindre insta foldar å slänger upp JJ**. han förklara för mej att det var en sån liten pott och att han hade betalat av i en större.
sen så öppnar jag AKh*h* och vi är 7st som ser floppen Ahkd7h. jag betar 140 in i 210 och alla foldar. en dunderfiskreg frågar sen om han gjorde en korrekt fold med QhJhT* han var runt 700euro djup. han är nybörjare på omaha och dagen innan så syna han en raise med QTTTss preflop. han tvingade dessutom en rätt mkt pengar i en enkelraisad pot med J322r på AT2hh. alla runt bordet skrattar å förklarar för honom att QJT*hh är nöten där.
ytterligare en hand: då jag å roussos inte delar variansen så kör vi med att vi spelar normalt fram tills vi blir heads up å då checkar vi ner. jag öppnar AhKdQh9d å jonas 3betar. då 4betar roussos från knappen med vad han berättar sen är AQ98ds. Small blind kallsynar å jag lägger mej till slut. jonas synar å floppen är AK6r. alla checkar till rousso som commitar sej själv å får ta hem potten.
oh happy days, oh happy days, oooh happy daaays, oh happy days.
Dag3
ner 1750 efter 5timmar. var upp 1500, och sen ner 1400 tio minuter senare efter att ha torskat 2st 3k-potter på 2/5. "allt är piss", för att citera buddha.
aja idag är en ny dag. internet funka inte i går när jag kom hem så därför så skriver jag nyvaken nu. ska ner till stranden me rousso om en liten stund. verkar vara kanonväder ute.
aja idag är en ny dag. internet funka inte i går när jag kom hem så därför så skriver jag nyvaken nu. ska ner till stranden me rousso om en liten stund. verkar vara kanonväder ute.
fredag 6 april 2012
Dag2
upp 1163 efter 9 timmar. var upp strax över 3k fram till timme nr7 så det känns tråkigt nu iaf. spelade bra men kanske lite för löst när bordet blev 7handat. och i sista handen gjorde jag en jävla logic-fail å torska 850 i den.
är lite hungrig å men tror inte att jag kommer ta mej för att gå å handla mat, ändå så funderar jag på att spela lite onlinepoker. kanske är dumt... äsch, lär ju ska vara bra bord å så nu.
är lite hungrig å men tror inte att jag kommer ta mej för att gå å handla mat, ändå så funderar jag på att spela lite onlinepoker. kanske är dumt... äsch, lär ju ska vara bra bord å så nu.
torsdag 5 april 2012
Dag1
upp 72 efter 3 timmar. bra dag. gymmade å satt ute i solen å käka med alexis tills rousso kom förbi. vi kör ingen deal på nl500 bara om vi spelar nl1k så kommer vi dela 50/50.
onsdag 4 april 2012
Pre Dag1
anlände precis till loutraki. samma gamla hotell men ett helt nytt rum, känns spännande. resan var nog fan den mest behagliga nånsin. trevlig taxichaufför till arlanda, inge krångel med självincheckningsgalenskaper vid flygtruten. satt å kolla på "ingen bor i skogen" på laptopen å åt bra i en timme innan flyget lyfte. hade sovit ganska bra natten innan men lyckades ändå sova nästan hela vägen till kiev. i kiev så blev det som det alltid blir där; ett jävla helvete, av så många anledningar dom hinner med under de 10minuter man hinner lida på flygplatsen innan man sitter på nästa flygplan. men när det kievska flygbolaget aero-svit mot alla odds lyckats få mitt bagage på plats i aten så var allt förlåtet. var på lysande humör å firade en totallyckad resa med att sitta å vänta på ingenting i ett par timmar inne på flygplatsen i aten. satt på en bänk å läste en god bok å drack två 4eurosmilkshakes efter varann. kännde mej som en riktig livsnjutare! (4euros kanske inte är mkt alls för en milkshake kom jag på) (varför inte bara gå tillbaka å ta bort att dom kosta 4euros då btw?) (för att den här bloggen är så fruktansvärt hardcore kanske) (måste ha byggt upp nå slags sug efter att få skriva om vad som händer i mitt liv efter ett längre uppehåll tror jag, det går nog över snart).
känner mej sugen på att bara ta det lugnt idag å beställa hem mat å kolla på film. imorrn kommer rousso hit så då blir det andra bullar ivicketfall så. har funderat lite över hur jag ska göra med våran 50/50deal å ett tag var jag inne på att avsluta den men nu känns det roligt igen så vi kör på. jag tror verkligen inte att min edge i loutraki är mkt, om ens, större än roussos så varför inte få ner variansen lite?
fridens liljor! (saknar redan joppa)
känner mej sugen på att bara ta det lugnt idag å beställa hem mat å kolla på film. imorrn kommer rousso hit så då blir det andra bullar ivicketfall så. har funderat lite över hur jag ska göra med våran 50/50deal å ett tag var jag inne på att avsluta den men nu känns det roligt igen så vi kör på. jag tror verkligen inte att min edge i loutraki är mkt, om ens, större än roussos så varför inte få ner variansen lite?
fridens liljor! (saknar redan joppa)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)