ner 870 efter 11 timmar. sjuk otursdag idag, trot eller ej... börja sugit med att jag torskar AKs vs JJ i holdem. sen så donkar jag 15 in i 20 med floppad nötfärg på J54ddd å blir potraisad av en fisk. jag synar å checkraisar hans potbet på Tx, han gråtsynar av med 44J9 å vinner halva potten då vi kör rivern två ggr. sen checkraisar jag 3478ds på A65r å förlorar mot A6qj när vi kör turn å river två ggr. träffade stegen på första turnen å fick nån sinnesförvirrad inbillning om att jag kanske kommer vi båda delarna av potten. river 6 och den andra brädan är miss miss. aja. synar utgs raise med QJ87ds då potten kommer bli typ 6way. floppen kommer K96dd å jag har J-högt ruterdrag. utg cbetar starkt å får syn av en dunderfisk. jag synar å turn är Ad, jag har nästnöten. jag checkar, utg (som är reggen som checkade bakom 55 vs min KK på K54cc 6x 6c för några dagar sen) checkar till fisken. fisken ställer för 160 in i typ 280. jag minraisar till 320 å reggen ställer. jag foldar å spar mina sista 340 på bordet å han visar nötfärgen mot fiskens 99**.
lyckas vinna en 800pott på slutet med KQ på KT4dd vs K8dd vilket känns som en rejäl utdragning. sen så vann jag den roligaste potten nånsin. jag synar en raise från big blind med JJ72ss. rätt pissig syn där men bordet var bra å jag att floppa topset där känndes så lockande. floppen kommer T87r å jag får hjärnsläpp å donkar 70 in i 200. kanske inte hela världen om alla hade varit djupa men så var det inte. de två värsta fiskarna har 200 respektive 130.... båda synar..... hahaha. sweet tänker jag å känner mej som motsatsen till phil ivey. turn är 2d så jag plockar upp ett färgdrag till mina två bottenpar. jag checkar å de andra checkar bakom. rivern är Tx. jag checkar å hoppas nån betar så jag får lägga mej å slippa visa handen. den första som har 130 kvar checkar å den värstaste fisken ställer hennes 50 sista. grejen är att om jag inte tänker folda där så måste jag raisa så att fisken imellan kan lägga sej med en marginellt bättre hand än JJ. jag synar hursomhelst å vinner mot AQ99. lul, man ska tydligen inte spela bra för att vinna i det här casinot.
alexis spelade på samma bord som mej idag å berätta att en reg (som jag inte känner) förklarat för alexis hur dåligt jag har sprungit de senaste 10dagarna sen jag kom till aten. han sa att han ALDRIG hade sett nåt liknande å att han själv gått från att tro att han sprungit dåligt till att känna sej nöjd å tacksam efter att ha sett mej spela.... de e najs
ibland känns det orättvist. men vad att göra. bad runnet har nog börjat påverka mitt spel utan att jag märkt av det: en fisk postar small å big blind från mitten position. han checkar å alla foldar till mej i small blind som checkar 75o. big blind checkar också. floppen är den magiska å Q77r å jag checkfoldar då big blind (han med 55 vs KK) betar 30 in i 20... han visar en dam å när jag frågar om kickern senare så säger han att det var en 6:a. det är ett uppenbart misstag av mej att folda för en bet, inget väldigt kostsamt misstag dock, men ändå.
gjorde en massa jobbiga folds idag. jag limpar 43s efter att två fiskar har limpat. två stycken limpar bakom mej å vi ser floppen 544cc. jag betar 20 in i 25 å får två syn bakom mej. turn är Tx å jag betar 60 in i 85. en gubbe som jag vet spelat mkt i 10/20plo-spelet i loutraki raisar till 150 med 170 bakom å jag lägger mej.
sen så raisar jag AA97hhdd å floppen kommer Q83hh. en nitig nit, som antagligen är kompetent betar 100 in i 150. jag synar med 400 kvar bakom. alla andra foldar å jag foldar när han pottar på 7x. ångrar inte den folden då han var så äckligt jävla tight å jag hade spytt om jag hade betalat av honom där. sen så har jag inget större förtroende för min utsugningsförmåga för tillfället.
blir till att boka en hemresa lagomt till dopet tror jag.
btw. jag spelade, iaf bitvis, riktigt bra idag. 2st överbetsbluffar i bra lägen som gick hem å sen ägde jag som vanligt en massa folk i en massa småpotter i omaha. men jag tror ändå att det är bra timing att ta sverigesemester då jag inte vet hur långt det är kvar på mitt tålamod å självförtroende. det är så jäkla svårt att känna sej nöjd i poker om man inte får se några resultat. har tutat igenom så sjukt många timmar, på så sjukt softa bord det här året men när jag fortfarande känner kniven på strupen efter varje minussession så känns det bittert som fan.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar