tasos är en liten jävla hora. det finns ingen rättvisa i världen. jag har fått vinna 3 potter mot honom där han har betalat av som en fisk. bara för att jag ska få upp förhoppningarna om att jag tidigare bara sprungit dåligt och att jag nu ska få bli kompenserad. kanske få en 20k-månad. nej då. varför skulle jag få det. två dagar på raken så har jag fått börja med goodrun bara för att sedan åka på 2k samt 3k fall.
när första handen utspelas så är tasos på tilt efter att jag vunnit en pott mot honom och han har haft åtminstone 2 minusdagar på raken (helt sjukt i hans värld). han har checkraisebluffat min cbet varpå jag synar med toppar å vi checkar ner. han svär på grekiska å sen händer det här:
jag öppnar 99 utg till 20 å han synar från small blind. floppen är Td9s4d å han checkraisar min cbet från 60 till 160, jag 3betar till 400 och han synar. turn är Kc å han donkar 400 in i typ 900. jag synar. rivern är 2c å han betar 700 in i 1700. jag synar å han har QJdd, så klart.
nån hand senare så checkar jag AT** i big blind å donkfoldar 20 in i 30 på AT2ss när jonas (tysken) raisar å en fiskreg synar. turn är en T å jag hade fått sugit ut reggens 22 å vunnit en fin pott. aja, livstilt fuck you...
gör en lös limp från utg när vi är 7handed. AsTc2s2c. Jonas raisar från utg+1 å två synar bakom. jag synar. floppen är KhJs8s å det checkas till en fiskreg på knappen som pottar 135. jag synar, jonas pottar, en shortstack synar för typ 250 å fiskreggen foldar. jag har 1k kvar å jag ska varken ljuga för mej själv eller nån annan, dom satt rätt löst. jag tänker att jag ofta har 2 extra outs med 2orna och om jonas som är väldigt aggro inser att både min å fiskreggens rangar är foldbara så tror jag att jag kan ha bäst hand med par i tvåor och dominerande drag, så. mer tänker jag inte utan ställer in. han har så klart topset och hur ska jag kunna dra ut mot det?
tror riversynen mot tasos är +EV och att handen mot jonas är ett litet misstag. runt 100euro kanske. men vad ska jag skriva in i min resultatslogg? eller vad ska jag slänga in i bankrullen om inte riktiga pengar?
roussos springer bra hursomhelst. ingen deal med honom den här gången dock. (lol, fick en impuls att kasta datorn in i väggen. det gick över efter 3 sekunder)
spelen på casinot är inte ens så värst bra längre och eventuellt lägger dom ner pokerrummet efter påsk då det är en ny ägare osv.
"dont tilt" säger alexis. "dont let it affect you too much" säger han också. jag förstår varför men inte hur.
p.s.
två till roliga händer från igår. jag har A5** i bb. 5 limpar å floppen är J55r. jag donkar 15 in i 25 å en fiskreg synar. turn är 5 å jag funderar lite innan jag betar 45. han mer eller mindre insta foldar å slänger upp JJ**. han förklara för mej att det var en sån liten pott och att han hade betalat av i en större.
sen så öppnar jag AKh*h* och vi är 7st som ser floppen Ahkd7h. jag betar 140 in i 210 och alla foldar. en dunderfiskreg frågar sen om han gjorde en korrekt fold med QhJhT* han var runt 700euro djup. han är nybörjare på omaha och dagen innan så syna han en raise med QTTTss preflop. han tvingade dessutom en rätt mkt pengar i en enkelraisad pot med J322r på AT2hh. alla runt bordet skrattar å förklarar för honom att QJT*hh är nöten där.
ytterligare en hand: då jag å roussos inte delar variansen så kör vi med att vi spelar normalt fram tills vi blir heads up å då checkar vi ner. jag öppnar AhKdQh9d å jonas 3betar. då 4betar roussos från knappen med vad han berättar sen är AQ98ds. Small blind kallsynar å jag lägger mej till slut. jonas synar å floppen är AK6r. alla checkar till rousso som commitar sej själv å får ta hem potten.
oh happy days, oh happy days, oooh happy daaays, oh happy days.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar