söndag 15 april 2012

Dag10

upp 207 efter 12 timmar. var upp 1200 3 timmar innan stängnig å gick å sa till om att få byta bord från 5/5mixed till 2/5 texas då jag satt med över 2,5k på bordet. när jag kommer tillbaka har rousso precis stackat flafflaff-markos som var 2k djup å nu så förstår jag att variansen gått ner rejält för mej om jag skulle sitta kvar så jag gör det. jag å tysk-jonas skämtar om att jag den här månaden vid två tillfällen förlorat stora potter mot jonas efter att jag nämt att jag borde lämna bordet. nån hand senare så raisar jonas till 25 från mittenposition å jag synar med 77. floppen är A73r. han cbetar 45 in i 3 spelare å jag synar. turn är Ts så det ligger två spader ute. han betar 115 å jag synar igen. rivern är 8s å han betar 670. av flera anledningar som jag inte orkar skriva om nu så synar jag å han visar K5ss. plötsligt ser jag framför mej han den benlöse militären i forest gump sitta i masten på forests räktrålare. hela pokerrummet börjar gunga som om det vore storm å jag tänker "come on god, is that all youve got?! do your fucking worst! (pratar bara engelska vid bordet å var för tiltad för att byta till svenska i huvet) i will beat this game how ever much you try to make me quit!"

om det är nån hand jag är särskillt stolt över så är det när jag betfoldar KK**dd på T74dd när markos pottraisar mej. det var en enkelraisad pott och vi var 1500djupa så det är kanske ingen hjältefold. men det är i ärlighetens namn en dålig fold mot hans range där men ur ett lite större perspektiv så är det nog +ev att folda.

berättade för rousso nyss att jag mår lite dåligt över resultaten av vår deal/ickedeal (han vann 3k idag med) och det känndes bra som fan att ha det sagt. nånting jag inte tänker berätta men som han kanske kan få reda på ändå om han googlar efter min blogg å använder googletranslate  är följande:

när jag å rousso lämnar pokerrummet igår så är jag alldeles exalterad å frågar honom vad han tycker om en ny kvinnlig dealer som satt vid vårt bord. mer hinner jag inte säga förrän jag ser henne komma gåendes mot oss. jag avbryter samtalet å låter henne passera. jag försöker få ögonkontakt men hon ignorera mej helt å bara stirrar roussos villigt i ögonen. när hon gått förbi så frågar han vad det var med henne egentligen? jag säger bara kort att jag tyckte hon var snygg. så sick, jag var precis på väg att förklara att jag blivit dödskär som en 14åring. hon är helt perfekt, har inte kännt 5% av det här nån gång sedan det tog slut med sook. (if sook is reading this and the googletranslator fucks up - "5% AFTER breaking up with sook") måste bara få det här sagt för det känns som det hör till min tillfälliga resultatssvacka. rousso å dealern kommer definitivt att få ihop det å när vi skulle dra en timme innan pokerrummet stängde idag så får han ett infall att han måste få se mer av henne så han vill gå tillbaka å spela den sista timmen också. jag är på illamåendestilt så jag sätter mej ist på en soffa å spelar worm på mobilen i en timme. worms avbryts då å då med uppdaterings-sms från roussos korta men effektiva +900session. alltså, seriöst. jag tror det ät naturligt som jag känner. jag vill bara roussos väl. 1000%. han är en av mina absolut bästa kompisar men ändå så kan jag inte låta bli att må dåligt när han får allt å jag bara blir av med saker. det blir så mkt tydligare hur dåligt det går för mej på nåt sätt.

cry like a bitch, som rousso hade sagt :) känns bättre nu. funderar på att inte publicera det här inlägget då det är så jävla patetiskt, själviskt å gay. men jag är nog helt enkelt en för svag person för att hålla inne med mina problem så skitsamma. kul sen också att gå tillbaka å läsa när jag sitter där i min herrgård med med nån ung, rysk fotomodell till hustru, om jag då känner mej nere för att börsen går segt lr nåt så kan jag få lite perspektiv på saker å ting.

gjorde ett medelstort misstag i en stor pott idag vilket känndes åt helvete. när det går dåligt så känns det som att det verkligen inte finns utrymme för misstag. dock så har jag spelat riktigt bra den här månaden tycker jag. mitt spel känns bättre än på otäckt länge å jag känner hur min hjärna börjar transformera om sej till en kall å kalkylerande pokerdator ist för en vanlig mänskohjärna. lika bra att det inte blir nåt med dealern. kvinnor är livets bordsavgift i vilket fall. det känns jävla befriande att inte behöva oroa sej ekonomiskt för nån annan än sej själv btw. nu när jag spelar på casinot så är det som den negativa pressen är borta och jag känner hur den här pressen bara får mej att prestera bättre.

aja, ska läsa å sova.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar