upp 70 efter 8 timmar. 70 inklusive 30 som jag fick av en gubbe när jag efteråt berättade vad jag hade i handen där jag raisar preflop, synar hans 1/3pottbetsdonk på 234r, samma summa på turn 8x å samma summa på river 9x. helt sjukt att han var så nyfiken efter just den handen. han kan ha skojat iofs. han frågar vad jag hade å jag svarar att jag inte vill berätta. han hade T9 btw. han flinar å säger att jag ska få 30euro av honom om jag berättar. jag svarar "ok, i had ... (om nån som läser det här också är nyfiken så hör av er så kan vi säkert komma överens om nåt vettigt pris)" han börjar pladdra på lite nervöst å jag frågar "will you give me the 30 euros?" han skrattar till lite å frågar om jag vill ha dom. jag svarar "ja" å han kastar över markerna. när det hände så insåg jag inte att han kanske inte var seriös, men just då så tog jag det på fullaste allvar å hade blivit förbannad om han vägrat ge mej pengarna.
semibluffar mej själv all in i en 1500pott å torskar tidigt in i sessionen. ett bra läge dock, jag ångrar verkligen inte det spelet. sen så flyttas jag till ett 5/5mixed plo/nl-bord som är en guldgruva. jag vinner tillbaka så jag är upp typ 240. bordet bryts. så jag går iväg en sväng. när jag kommer tillbaka så är det 3handat på ett 2/5bord. jag kör över två regs å sen kommer en pott som jag verkligen inte vet hur dåligt jag spelade. jag känner på mej att det kan ha varit ett dundermisstag men känner mej inte så upprörd över det då jag gillade mitt tänk genom handen.
jag straddlar på knappen (!) å båda regsen limpar. jag raisar till 40 med A6dd, båda synar. floppen är KQ3r å jag betar 65 efter båda checkat till mej. smallblind checkraisar till 170 å bigblind lägger. den här spelaren kan aldrig ha limpat med KQ. jag bestämmer mej för att han kan ha 33, K3ss, Q3ss å kanske nån kombo av K3o/Q3o, men det är inte troligt alls. han har mkt mer bluff i sej än de flesta regsen också, så jag tänker att han kan ha en massa piss med eller utan gutshots. inte AT, AJ dock. jag får superbra pris på synen så jag synar. vi är runt 1k djupa btw. turn är Qx å han steker rätt länge innan han betar 250. med runt 380 bakom.den här spelaren skulle kunna checkraisa typ AK/KJ på floppen, OM han nu hade kunnat ha dom händerna efter att ha limpsynat, å det kan han inte ha. jag är inte inne i hans hjärna men jag tror att han checkraisar floppen med en naken dam mindre än 1% typ så turn känns som ett bra kort för mej då han nu bara borde ha Q3ss samt 33 för värde. jag synar. rivern är J å han beter sej lite konstigt å ställer till slut. jag lägger mej. hmmm.... ja jag vet inte. jag får ju superbra odds men han kan definitivt ha T9 samt att jag tror att han väldigt sällan bluffar rivern igen med det lilla han har bakom efter att jag synat turn i position. jag är rätt säker på att jag butchrade den handen på nåt sätt men det var bara så uppfriskande att få hamna i en knepig å komplex situation. aja. jag hade pushat rivern om han checkat förresten, det kan vara dåligt, ja vet inte.
har precis smällt i mä en souvlakitallrik å ligger i Diolkossängen å bara myser. har en bra känsla över att vara här igen.
fridens
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar