Nu känns allt bra igen. Har en sverigebiljett bokad till på måndag. imorn tror jag. Ingenting har förändrats angående mitt årsmål. Det är det viktiga. 2500 timmar 2012 och highstakes 2013.
Är glad att jag hann på han vars marker jag kasta in i potten igår å bad hjärterligt om ursäkt och han sa att det inte var nån fara alls.
Blev fan nästan tårögd över att få höra att rousso blir på tilt å börjar tjafsa med han som vann sista potten mot mej. Han är verkligen en riktigt bra kompis och även om jag kanske aldrig mer sätter min fot på casinot här så hoppas jag att vi alltid kommer hålla kontakten.
Har ett kul citat från rousso btw. Alexis berättar att det var några gamla gubbar vid pokerbordet som misstänkte att jag å rousso var homopartners då vi umgicks hela tiden. Jag skrattar å rycker på axlarna men rousso (som hatar bögar) blir riktigt upprörd å säger "oh no! and from the height and from the style they will think that i am the passive one" hahahahahhahaha. det fanns inte en gnutta skämt eller ironi i hans röst heller :D
Sammanfattningen på den här resan blir: jag hade iaf tur me vädret. Visst är jag fattigare samt lite trasigare på insidan än innan jag kom hit men jag har iaf fått en jäkla läcker solbränna.
En sak till. Dagen började som vanligt. Han niten som folda QQ mot mina KK på KQ6ss kommer fram till mej å säger "Erik. it was a very good fold by me when you hade topset. I had queens". Han säger det inte för att vara elak. Han säger det inte för att tilta mej. Han förstår bara inte bättre. "well.... good for you..." säger jag å himlar med ögonen. universums plan att tilta mej följer manus tänker jag. MEN. idag hände nåt alldeles magiskt. Ett fullständigt random event som gjorde mej avtiltad. En trafikolycka. Utan skador men med mycket humor, rätt framför ögonen på mej. Jag är på väg till ett ställe för lunch då jag hör en man vråla till. jag tittar upp å ser en man i 60års åldern på moped stå prejad av en bil mitt i vägen. alltså, han gör sej inte illa, dom har mest troligt bara stött i varann men gubben är fly förbannad. PUSTI!! (bög) vrålar han å börjar vifta med armarna. Bilen står still mitt i vägen å gubben tar några steg framåt å börjar slita tag i bilföraren. hela tiden skrikandes. bilföraren varvar upp motorn i panik men gubben har ett bra grepp om han arm. till slut så lyckas den stackars bilisten köra iväg å med gubben jagandes på moped efteråt. det såg förjävla festligt ut. det var som om universum bjöd igen lite efter att ha betett sej illa hela året.
frånåmed nu så är det dock slut på att kolla efter saker som tiltar mej. det är slut på att focusera på hur mkt/lite tur jag har på pokern. frånåmed nu så gör jag bara mitt bästa. det kommer gå uppåner men en vacker dag kommer jag återigen att sitta på highstakesborden med en välmående bankrulle. det är inte en fråga om, OM. utan en fråga om NÄR. det är inte heller ett påstående, det är ett löfte.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar