lördag 16 juni 2012

gårdagens session

det börjar med att jag gör en logic-fail mot han som de flesta säger är den bästa grekiska pokerspelaren. jag visste inte alls vem han var utan min enda read pån var att han såg lite rolig  ut å raisade nästan varje hand preflop. jag tycker sånt är pinsamt, när jag spelar dåligt. jag 3betar honom ur position med KQs å checksynar på AJTr, sen check check på 7x å sen betar jag 60%pott å har typ 120euro bakom på 9x. han ställde å jag såg ett av hans kort innan dom flög i mucken, ett ess. tasos som satt bredvid (tasos sitter med 10inköp på bordet som vanligt btw) säger att han såg AA vilket är den enda vettiga förklaringen till att han ställde. tror inte ens han kan ställa AJ där med min line. måste checka rivern där.

sen var det dags för nästa logic fail. inte från min sida den här gången dock. jag "iso" (haha) raisar en fisk med QJ97hh och vi blir 6st som ser T82ddh. en gammal nitig fiskgubbe donkar 100 in i 150 från small blind. fisken som limpat synar å jag synar. en fiskreg som har 200 kvar ställer å vi andra tre synar. turn är Kh vilket ger mej det monstrigaste av monsterdrag. fiskgubben som har 180bakom checkar och NU bestämmer sej fisken som limpa först att det vore ett smart drag att gå all in med sina sista 360. han har AdJd9x3x... jag å fiskgubben synar å rivern är 6d.

nån hand senare så synar jag tasos 20raise från knappen med KKt9r. det var 2 som synat mellan oss. Lino, som är en nitig reg synar från small blind å en shortstackfisk synar från big blind. floppen kommer KQ6ss å lino donkar 110. shortstackfisken synar, tasos foldar å en regfisk som sitter på 500 synar. här gör jag det näst sämsta jag kan göra (efter att syna förstås) jag tänker i 10 sekunder å säger sen "pott" och ställer in en stapel med 100marker. varför gör jag så? i stackars linos nithjärna så kommer alarmklockorna ringa å jag förväntar mej att han kommer folda 66 alla dagar i veckan. jag å lino startar handen med 1200. innan den här handen så hade jag av nån konstig anledning berättat för lino att jag faktiskt hade haft en hand i en tidigare pott där jag betat å han foldat. när jag gjorde det så trodde jag att det var för att vara bussig men nu förstår jag att det var en del i universums plan att tilta mej. lino blir superförbannad å kastar QQ** i mucken. dom andra fiskarna får så klart in pengarna å han som har mest, 500, har ett naket färgdrag som sitter.

går till nästa bord och synar en 25eurosbet från en superduperfisk-kvinna som sitter i rullstol. en synar och potten är på 150 så jag synar med QJ på T82r. en shortstackfisk synar bakom. turn är 9 och fisk-kvinnan checkar. jag betar typ 3/4pott och shortstackfisken får in sina sista 120 typ. kvinnan i rullstol lägger sej å berättar efteråt att hon folda 88. jag tror henne. jag har spelat med henne tidigare å jag har sett henne syna med typ AK i den situationen men den här sessionen så betedde hon sej annorlunda och både jag å rousso som spelet en del med henne tror att hon faktiskt folda sitt set. hon satt med 750 på bordet btw.

nån hand senare så raisar jag KKQ9ss efter 2 limpat. vi blir typ 6st som ser floppen AK7r och jag får in det mot en fiskreg som starta handen med 700 och som började med att limpa en AA**ss från utg, sen syna min raise efter att typ 4 andra synat imellan.

jag isoraisar två limpfiskar med KJ95ss och vi blir 3 som ser floppen 982r. jag cbetar 70 och en random fisk som sitter på en monsterstack blir den enda som synar. turn är 7x å vi checkar båda två. rivern är 8x å han donkar 60... jag foldar å han visar KT73.... alla skrattar å stämningen är på topp.

jag isoraisar samma fisk med 97 från knappen i holdem. han synar å vi ser floppen T84dd. han checkar jag betar 40. han synar å turn är Kx. han checkar å jag betar 90 varpå han checkraisar till 240 å visar A5dd när jag foldat. skratteliskratt igen.

jag satt typ med ansiktet 3cm från bordskivan de sista 2 timmarna. jag mådde illa. höll vid ett par tillfällen faktiskt på att spy på riktigt. bara från tilt alltså.

förutom KQvsAAhanden så vann jag den här: jag cbetar KQ** på KQ6ss å får syn av en regfisks Q6. turn är Qx å jag betar 130 in i 170. sen pottar jag på 2x.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar