är ner ett par inköp på nlhu100. 2tabla en ganska duktig spelare och jag känner att jag ibland har svårt för att hänga med. spelade några händer dåligt.
intressanta händer:
han 3betar KJhh när vi är 230bb djupa. han checksynar på 976hhd. sen checksyn igen på Ad. jag har betat halvpott båda gatorna. sen checksynar han en till halvpottbet på Jx. är antagligen väldigt standard men jag har glömt av en massa sånna standardgrejer.
han synar en 3bet när vi är 125bb djupa. jag cbetar 12 in i 20 på A74r å han synar. turn är 5c så det ligger två klöver ute. jag betar 25 in i 44 å han minraisar till 50. vet inte alls vad han har där. svårt för honom att ha air där när turn är en femma. kan tänka mej att han kan ha floatat med typ JTo eller nåt. potten blir på 94 om han synar och vi har då 86 kvar bakom. känns så bluffigt nu när jag tänker igenom handen ordentligt. jag folda KT men frågan är om jag inte borde ha spelat vidare där. måste ha varit nån total air-float på floppen tror jag.
jag öppnar 84cc och han defendar. floppen är J74ssh och han checksynar 4 in i 6. turn är Ah å han checksynar 9 in i 14. rivern är 8d och han checkraisar mej från 20 till 69. han spelade drag passivt men om han ska ha ett missat färgdrag på rivern så är det svårt att ha det utan minst ett par till. och då jag etablerat att jag ofta checkar bakom A-high på floppar så tänkte jag att han skulle herocalla mej med vad som helst då min line ser bluffig ut. tror jag spelade handen bra.
han defendar 86o när vi är 100bb djupa. tidigt i matchen så inga reads. han checkar åt mej på A86dd å jag checkar bakom. turn är 8x å han checksynar. rivern är Jx å han checkraisar från 8 till 19. jag som totalägt mej själv gråtsynar med JTo. Såg en liknanade line från en reg igår som checka bakom på turn med 4tal. vet inte on jag gillar att slowa så där. det är som om dom försöker försvara sina checkback samt checksyn-rangers men kommer dom inte oftast ha air å vilja kunna beta på en parad bräda efter jag checkat/betabluffraisa min delayed-cbet ist? värt att hålla ögonen öppna för bra lägen att slowa i okonventionella situationer iaf.
redlinen ser bättre ut idag än igår iaf.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar