söndag 10 juni 2012

dag11

upp 458 efter typ 8 timmar.

var upp 700 å tänker dra hem å spela plo100. kan vara bra att book a win å så. då slår sej en dunderfisk ner å jag känner mej tvingad att stanna kvar. han börjar köpa in för 200. torskar mot nån å köper in för 400. samma visa men 600 den här gången. då händer detta: han limpar utg å jag raisar till 30 från mittenpos med AsQs. 2st synar bakom å han synar också. floppen är Ks9s8s. han donkar 50 in i 120 å jag synar. han är aggro å bluffig, särskillt när han är på tilt, å sen så kan han verkligen inte släppa minsta lilla träff heller. de bakom foldar å turn är 9x å han betar 50 igen. jag synar å rivern är Tx. han betar ut 200 å har 200 bakom. jag ställer honom å han vinner med Ts9h. jag höjer inte ens på ögonbrynen.

detta var långt ifrån den enda fuling idag, men jag antar att den är fulast. lyckas att hålla sinnet i schack å herocallar mej tillbaka till +458 då fisken lämnar bordet.

lol, Tasos är så jävla rolig btw. går förbi honom när han sitter å käkar utanför pokerrummet. "erik, you want to play heads up?" tasos har sånt jävla sjukt ego å har frågat flera gånger om jag vill spela heads up. första gången sa jag ja, å han bytte samtalsämne. sen så fick han höra att jag tackade nej till en annan som ville spela heads up utanför casinot så nån dag efteråt så frågar han igen om jag vill spela heads up UTANFÖR casinot. jag säger ok då jag tänker att det skulle vara värt att betala nån att hänga med som sällskap. han skrattar lite konstigt å säger att han inte vill ta mina pengar. han väljer att fråga när vi har polare runt omkring, då jag antar att han skulle känna sej så ball om jag tackade nej. nu blir det dock bara pinsamt för honom. nån månad senare så får han höra att jag är på väg att gula så han föreslår återigen att vi ska spela heads up, denna gången 5/10euro ist för 2/5euro å självklart utanför casinot. jag tänker att det vore värt att skuldsätta mej samt sälja % för att få ha honom för mej själv så jag tackar ja. han skrattar å säger att han inte vill ta mina pengar heads up, bara i pokerrummet.

så, idag när jag gick förbi honom å han frågade igen så svara jag smått viskandes "ok, i will tell you now when we are alone. i dont want to play heads up with you" han skiner upp som en sol varpå jag flinar å tittar ner i backen "just kidding, i can play if you want". hahaha. stackarn :)

några intressanta händer från idag.

raisar QQ till 30 efter en limpat å får en syn bakom. en fiskgubbe som brukar köpa in för 200 men som nu sitter med 550 3betar till 200 å jag foldar. han gjorde samma 3bet nåt varv senare å hade AA å jag tror min fold var korrekt. han är ingen supernit dock är han passiv å det känndes som om han aldrig skulle ha jj eller ak där.

den mest intressanta är den här:

nån semifisk raisar till 20 från tidig position. 4 synar innan mej å jag synar med 5d3h från knappen då de flesta runt bordet har 1k. blindsen synar å vi är 6st som ser floppen: 4s6s7s. det checkas fram till preflopraisarn som cbetar 100. han varierade sin cbetsize efter handstyrka så han är absolut stark här. en fisk som har 200 synar å en reg som täcker mej synar också 100. jag har 825 å raisar till 225. den klassiska livepro-raise-to-see-where-ur-at grejen men jag kan ju också få värde av många händer. jag vill inte bara syna å se preflopraisarn beta starkt på en blank turn då jag inte alls vet vad jag ska göra med dom stackdjupen. tror handen spelar bra så här. det foldas fram till preflopraisarn som ser aningen orolig ut innan han synar. fisken synar också sitt all in men reggen lägger. turn är Qh å han checkar till mej. jag har 600 kvar. jag betar 150 för att folda för en raise, han synar. rivern är 9d å han checkar uppgivet till mej. jag har 450 kvar å betar 100 för att folda för ett ställ. han synar med 44 för floppat set å fisken har AxTs så jag tar hem hela potten. kan inte vara standard att spela som jag gjorde men det känndes rätt hela vägen.

nu ska jag plösa in en ny sudd på åttan å köra lite plo100.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar