fredag 1 juni 2012

dag 2

ner 2500 efter typ 3 timmar. kanonbra dag innan pokern. låg på stranden i solen å åt frukost. sen gym. sen favoritrestaurang. sen bara nattsvart helvetesrigg. seriöst. jag tror pokergudarna måste vara grekfiskar. grekfiskar som äntligen tänkt att jag ska få lite tillbaka. hade jag varit en grekfisk själv så hade jag varit upp runt 1000 ist för ner 2500. gjorde en massa bra men inte självklara folds i potter som jag hade sugit ut på rivern. raisar t.ex. AxKxTd3d efter att en nit limpat. 2-3st synar min raise å även niten (han är den mest kända niten i hela grekland, ärligt, men ändå lyckas han bluffa mej tom i en pott idag å visa självklart också). floppen är Kd9x6d å niten donkar pott för typ 130. Jag lägger mej å niten får in det med AdKx5d4x mot ett set i 6:or. Haha, där drog jag fanimej dött i alla fall hinner jag tänka innan jag ser turn å river komma Qx, Jx för min runner runnernöt. den folden gör jag efter att precis blivit visad en bluff. nån hand efter så synar jag med AsKsTxTx å floppen kommer 852ss 4ways. alla checkar till preflopraisarn som har runt 290. han pottar 100 å jag synar. fold till han innan cbetarn som raisar till 310. jag har 740 bakom men kunde inte folda. han steksynar med ett set som håller.

gör ett par bluffar som går hem. har raisat några marginella omahahänder i position och raisar nu KsTs86 från cut-off efter 2 limpare. vi blir 5 till floppen: K9s7s. Jag betar å får två syn å på rivern som är 2x så får vi in å jag förlorar mot k9**.

just ja. hade 3st bra holdem händer: JJ JJ samt QQ. båda JJs så raisar jag å lägger korrekt för 3bets. båda flopparna kommer naturligtvis J-hög. QQhanden så raisar Alexis från cut-off när jag sitter på BB. bara jag å en som limpat utg. det mest +EVspelet hade nog varit att syna då alexis foldar JJ vs mej och vi kommit överens om att checka ner om vi är heads up. dock så känns det som collution så jag 3betar å vinner 5bb.

jag blir så jävla matt................ INGEN har sprungit lika dåligt som mej i grekland. jag lovar.

1 kommentar:

  1. Faaan.. det är obegripligt, fattar inte. Alla händerna du skrev om låter skitbra btw, imponerande korrekt beslutsfrekvens, spec JJ händerna.

    SvaraRadera