måndag 14 november 2011

Dag42

upp 865 efter 7 timmar. jäkla skön dag. inser att jag hade jäkla många tuffa beslut igår och att jag gjorde några misstag, därför var det bra för självförtroendet att få göra nästan allt rätt idag.

kom på mej själv med att personifiera (rätt ord?) phil hellmuth under en hel hand. jag skämdes för mej själv. jag har spelat supertight i ett par timmar men öppnar 76o från CO. BTN synar å en "young internet guy" synar från SB. jag tänker att SB verkar duktig och aggro. jag har knappt spelat några händer men en hand när jag raisar från hijack å får två syn bakom så squeesar han från SB å jag instafoldar. hursomhelst så kommer nu floppen 664r å jag betar 40 in i 60. jag tänker redan här att SB kan tänka att jag ALDRIG har en 6a å med tanke på hur snabbt jag folda för hans squeese så kan han kanske försöka sej på ett litet move. BTN foldar å SB raisar till 110. jag hade redan planerat att blixtsyna å försöka teatra att jag var stark så jag gör så. turn är 3c så det ligger två klöver ute. han checkar å jag kastar in tio 10markers vilket är runt 25% av vad jag har kvar. försöker här att se lite aggressiv ut som att jag tänker bet/folda ett överpar vilket är en ganska vanlig line för puckon. han tänker lite å ställer, jag synar å han muckar handen när rivern är 4x. "HAHA jag trappa dej allt där! jag synade snabbt för att du skulle tro att jag var svag å du gick på det!!" osv. vet inte om jag skulle skratta eller gråta innombords när jag kom på att jag lagt till med hellmuths jargong å tankebanor.

spelade tight men fick ändå ta flera tuffa beslut som jag tror jag lyckades bra med. ännu mer tjenis med regsen här nu också, känns kul.

to Evan: will respond to your nice comments tomorrow, am about to pass out from tiredness.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar