upp 16 efter 28 timmar. upp 1323 första dagen tillbaka i loutraki å sen ner 1307 dagen efter. var ner 3k så 1,3k känns som en vinst. spelade lite 10/20plo på casinot å fick iallifall in pengarna bra. det var inget tiltbeslut att spela där. skitdåligt 2/5bord å en stor fisk på omahan så jag tog mina 1000e från ena bordet till det andra bara. all in första handen 3ways med topset mot ett färgdrag som klonkeliklonka.
för en månad sen såg allt ljust ut. var uppe på 20k i rulle å nu efter dåliga deals, onlinepoker å badrun så blir jag nöjd om jag skulle få ihop 7,5k allt som allt.
har precis pissat bort $850 som jag hade på 888.com i ett desperat plo400skott. det var inga bord igång på casinot när jag gick dit så jag gick tillbaka till hotellet å satte mej med datorn i lobbyn.
NU ÄR DET SLUT PÅ CPIGA JÄVLA DEALS Å ÄCKLIG JÄVLA ONLINEPOKER. (skriver med stora bokstäver för att chansen ska öka att jag läser detta igen om jag skrollar ner i bloggen de närmsta veckorna)
för att tänka positivt så är jag glad att jag klagar över liten rulle tidigt in på 2012. detta året ska jag fan grinda mej tillbaka till highstakes och egentligen så skiter jag i hur jag mår nu så länge jag i slutet av året kan luta mej tillbaka med ett judiskt leende på läpparna å känna mej rik.
semestern på kreta blev en enda lång onlinegrind btw. var ut å spela fotbollsmatch en dag och följde med ut på partaj en annan dag men annars var det mest bara grind. började bra med att jag tura in över 40inköp på plo100. kommer ihåg en natt efter att rousso hade gått å lagt sej å jag satt kvar med typ 20inköp över 3 bord på 888.com å tankarna började komma på att tömma hela jävla lowstakesnivån på sidan. jag spelade som en gud. sprang typ 5inköp över ev å hade en positiv redline på typ 15inköp på 2 dagar. allt jag gjorde var rätt. när nån väl försökte sej på nåt så fick han munnen full i piss. sen så började jag springa under ev å tilten grumlade mitt omdömme vilket ledde till en rad dåliga beslut. sen så var det kört å jag förlorade tillbaka 20inköp där. hade en onlinedeal med roussos som jag inte direkt tjänade på å det var efter jag sa upp den som jag åkte på 20inköps downswingen. självklart skulle rousso få ett litet upswing exakt i samma veva, men skam den som är bitter :)
aja. nu är jag efter 450 timmars slit tillbaka på ruta1 (75% av ruta1 ska tilläggas). lite visare, lite slitnare och med en mkt högre grindtolernas, vilket jag antar är det som jag kommer ha mest nytta av under 2012.
en rolig grej jag lärt mej är att inte alltid vara så jävla trevlig. som igår t.ex. sitter bredvid nån regfisk som jag korrekt hjältesynar med K-hög på rivern. han säger "ah, nice one, i guess you didnt believe me" han säger det med lite förakt i rösten å jag säger inget tillbaka. vi sitter shorthanded å jag har en fruktasvärt spyig image och därför så checkraisar jag hans cbet på 20 in i 40 med K9 på k82r. han synar å jag skjuter 110 på 4x, han synar. rivern är 9 å jag betar 205. han raisar till 500 å jag synar. (jag vet att jag bara slår en bluff där å att han aldrig kan ha en bluff så han måste ha 88 varje gång, men i stridens hetta så var den hjältefolden inte aktuell). "i guess you didnt believe me" säger han. uppenbart att slynan suttit å planerat för den kommentaren sen jag ägde honom innan så jag frågar "what?". "i guess you didnt believe that i had a full house". "i had top two pair, it just a set up, a cooler. im glad you let me save these 500 behind" han ler lite osäkert å jag fortsätter "you were just lucky and you played that as bad as you possibly could". han spelade den ok, men det tänker jag inte ge honom. han har inget mer att säga och även fast jag är 670 fattigare så har jag inte gett ifrån mej nåt momentum. trevlig kan jag vara utanför pokerbordet, eller till trevligt folk vid pokerbordet, resten ska fan vara rädd för mej.
spelade helt ok igår, särskillt med tanke på att jag rätt tidigt var 2,5k ner i hålet men en hand måste jag fan inse är en gigantisk läcka. turnar nötstegen på turn AQ8ss 9x efter att ha checksynat en djup fisk. vi är tre som ser turn och den första spelaren checkar till mej å jag checkar till fisken. han betar 45 in i 200 å den första spelaren slår om till 240. han är en kompetent reg som jag vet kan göra stora folds. här så måste jag slowspela. finns inget värde i att raisa till 540 som jag gjorde. min hand kommer vara helt faced up till reggen å fisken som jag verkligen tror kan syna 240 med typ QJ kommer att bli bortskrämd. problemet var återigen att jag låtit mej själv bli exalterad att få checkraisa fisken med nötet med tanke på att vi satt runt 2k djupa. till mitt försvar så hade jag spelat 16 timmar i djuphålet men ändå. måste komma ihåg att aldrig bli glad/besviken/upprörd/känslosam under en pott. bara vara en lugn kalkylerande maskin som hela tiden är öppen för att ta in ny info.
nu ska jag ut å leta efter ett par nya hörlurar till mp3spelarn så jag får stereo igen. sen ska jag ta mej samman å få in en solid livesession.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar