2 händer mot en som jag skrev om för nån månad sen. då limpraisa han mej å visa T8s varpå jag borde ha sagt "take my 20 euros and buy yourself a nice bra buddy". igår limpade han å jag raisar 74dd från knappen. han synar å floppen är T42sss. han checkar å jag checkar bakom. turn är 6s å han betar 40 in i typ 70. jag synar å rivern är typ Js. han betar 110. hmm måste ha varit nån till spelare till floppen som folda för hans 40. har för mej att hans 40 var typ 1/3pott å hans riverbet var ganska liten. jag kommer fram till att han aldrig har nötfärgen och att jag inte tror att han sizar så med Khög färg heller. jag tror dessutom att han ofta kan få för sej att stabba turn å sen bara skjuta rivern smått i desperation så jag ställer för 400 varpå han lägger. min line ser väldigt trovärdig ut så jag tänkte att han skulle kunna folda en bra färg där. jag säger att eftersom han visade mej en bluff förut så tänker jag visa nu men att vi sedan är kvitt. han låssas verka oberörd.
nån hand senare så checkar jag ATo i bb å floppen kommer AJ8r. jag donkar ut 15 in i 20 4ways. han är den enda som synar efter att ha limpat från CO. turn är 9x å jag betar 35 in i 50 för att betfolda. han synar å rivern är T. kommer fram till att en betfold till 55 är bra så jag betar å han synar. 72s visar han....
han försöker tilta mej med att säga exakt samma sak som för 3 månader sen "its my favorite hand..." men jag ler bara innerligt åt honom. lol vilket skämt han är. om rivern är nästan vilket annat kort som helst så kommer jag checka å mest troligt syna om han betar. han limpar 72s, sen synar han min 3/4p donkbet in i 3spelare när han har 2 spelare bakom sej. sen plockar han upp ett hålstegedrag å synar min bet igen. sen träffar han å synar min lilla värdebet. om han inte träffar så kommer jag att checksyna honom. jag började ärligt fnissa vid bordet, skratta tyst - låter manligare. han ser inte nöjd ut å byter bord några händer efteråt. :)
torska en 2,8k pott igår btw. 75 vs 86 på 752r i en liten 3betad 4waypot. vi var 3 som fick in pengarna å jag skulle inte bli förvånad om den tredje som inte visa hade typ KQ..
det sjukaste som hände igår var att jag vakna på morgonen å kom på att jag "smitit" iväg från casinot med 3000euro som en som jag kännt i 3 dagar bett mej ha i min jackficka då han saknade fickor. han gav mej 3st 1k-marker som jag efter 9 timmars spelande helt glömde bort. jag blev alldeles kall innombords å skyndade mej att slänga iväg ett meddelande över facebook att det var ett ärligt misstag å att jag skulle skynda iväg till casinot å vänta på honom där. första dagen jag gått till casinot oduschad. det enda jag gjorde var att ladda ner kate bushs wuthering heights till ipoden medan jag borsta tänderna å sen skynda jag iväg.
när jag kommer till casinot så är det inte en käft i pokerrummet å jag börjar få lite panik då jag vet att grabben skulle resa ifrån loutraki dagen efter å att jag måste få tag på honom innan. jag berättar vad som hänt för han som jobbar där som är snäll å ger mej namnet på han jag söker. jag kutar iväg till casinohotellet å berättar återigen vad som hänt å ber dom ringa till hans rum å berätta att jag är i receptionen med pengarna. han har inget rum på det hotellet visar det sej. jag kommer fram till att det enda jag kan göra är att gå tillbaka till pokerrummet å stanna där tills jag ser honom igen. när jag kommer tillbaka så är det ett bord igång å jag bestämmer mej för att commita mej till en 24timmarssession om så behövs, detta trots att jag endast sovit några timmar å luktar lite unket. 2 timmar senare är jag som sagt 2k ner i hålet å efter att ha hämtat 2k till från mitt casinokonto så är mitt saldo där 2,5k...
stålpsyket pettersson tar några djupa andetag å går tillbaka för att grinda vidare. när jag kommer tillbaka till bordet så drar den sista deepstacken å jag räknar lite snabbt ut att även om jag tar alla pengarna som dom andra 9 spelarna har på bordet så är jag fortfarande lite back. i bland leker livet, ibland inte.
que handen mot kinesen när jag får göra en herofold med knekt-hög. que fler sadistiska småpotter och hade jag inte haft wuthering heights i hörlurarna så vettefan hur det hade gått. med den låten blir plötsligt allting till nån slags surrealistisk musikvideo som blir vacker på nåt sjukt vis. en söt dealer ser ut att lida med mej å jag återfår hoppet om mänskligheten igen å lyckas hålla mej lugn å metodisk å jag fylls av nån varm känsla av att jag kommer klara det här. 9 timmar senare så är jag endast ner 600 å ser 3k-grabben komma in i rummet. jag skyndar fram å ber så hemskt mkt om ursäkt å förklara att det var ett honest mistake. alltså, jag var aldrig orolig för nåt annat än hans psykiska lidande. jag skulle inte ta emot pengar från nån gangstertyp eller nån som jag inte gillade. å jag var inte precis orolig att jag skulle få för mej att smita på riktigt, skulle hellre dö än lura av nån pengar på det viset utanför pokerbordet.
aja nu ska jag duscha å sen grinda.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar