måndag 27 februari 2012

Dag 45

ner runt 1500 efter 6 timmar. var på sån fruktansvärd tilt att jag beslutade mej för att jag var tvungen att gå hem. rökte en cigg men är verkligen inte mer självdestruktiv än så så oroa sej inte. känslan av att snart vara gul är hemsk. verkligen, verkligen hemsk. har spelat riktigt bra hela året känns det som. visst har jag tiltat en del men jag tror ändå att jag lyckats få ner tiltande relativt med tidigare i min pokerkarriär så det är inte det som är problemet. jag tror att mitt texasspel har blivit väldigt lidande av mitt omahaspelande men de senaste dagarna så känner jag hur jag börjat spela bättre å bättre. betsizes å cbetande är nog det som jag varit sämst på men jag har justerat en del på slutet å det känns mkt bättre nu. jag tror jag har betalat av lite för mkt i mediumpotter och jag har inte slowspelat i rätt lägen, men det är nåt som jag jobbar på nu.

jag har inte förstått misstagskonceptet i poker riktigt. jag har alltid blivit lika besviken när jag gjort ett misstag i en liten pott som i en stor pott. det är en läcka tror jag. jag borde vara mer försiktig med att begå stora misstag. planera i förväg så jag inte hamnar i tuffa lägen i större potter. offra lite ev för att inte riskera att begå stora misstag. eller?

en hand från dagens session spelade jag på det viset men intalade mej efteråt att jag begått ett misstag. jag raisar ak från mittenposition å får syn av en ung spelare som alla säger är en nit men som jag har en spyig history med (spyig från båda parter) synar från sb efter att knappen synat. floppen är KQ3ss å jag cbetar stort, 50 in i 65. jag hade en ganska aggro image så jag tror inte att nån tänker folda nåt för EN bet på floppen. knappen foldar å sb synar. turn är Tx å han checkar. jag checkar bakom vilket man kan säga är för potcontrol vilket är rätt med tanke på det jag sa om att offra ev för att inte begå större misstag. men seriöst, det måste vara helt hjärndött att checka där. min motivation nu var "hmm det var inte ett bra kort, det hjälper definitivt hans range". men att betfolda där måste vara mkt bättre. jag förlorar mot AJ, som mest troligt måste ha ett färgdrag också, J9ss samt QTs/KTs utan färgdrag. den turn måste vara perfekt att få in den sista av två bets med tptk å sen checka bakom alla rivrar då han alltid kommer syna med allt han kunde syna floppen med. när jag checkar å är slagen så kommer jag ganska ofta betala av en bet eller värdeäga mej själv på många rivrar. jag tror dessutom att han aldrig kommer checkraisa med nåt som jag slår. hursomhelst så sitter färgen på rivern å vi checkar båda två. han visar KTo å jag känner mej supernöjd med att ha checkat bakom turn. så jävla uselt av mej att vara så resultats fixerad.

jag "spydde" bort 300 tidigt in i sessionen. trodde jag, eftersom jag förlorade, men när jag berätta om den för alexis som är väldigt konservativ så säger han direkt att det aldrig kan vara dåligt som jag spelade handen.

gjorde ett hjältespel som inte funkade. tror inte det kan ha varit ett stort misstag, men när jag får se resultatet så känns det som jag gjort fel. jag öppnar AQ från sen position vid ett nytt bord å en spelare i 30års åldern som jag aldrig sett innan synar från sb. floppen är KK8r å vi checkar båda två. turn är Ts å han betar 25 in i 75. jag synar. rivern är 2x å han betar ganska snabbt ut 100 å ser oseriös ut. jag synar till slut å han visar K4o. ett par händer senare så öppnar jag 33 från tidig position (brukar oftast limpa där men ville odla en lite mer aktiv image). hur som helst så får jag två syn, en av en random fisk i position å en av en nit från bb. floppen kommer TT6r å jag betar 20 in i 60 efter att niten checkat. random fisken raisar till 60 å jag lägger. han slänger upp 45o...  byter bord.

sitter på samma bord som han som jag hade 3k-i-fickan-incidenten med å handen efter jag herofoldat tptk på t8h5h2 så raisar jag till 45 med AQ efter en limp i straddlad pott. en randomfisk synar från knappen å han från igår 3betar till 135 med 550 bakom. han är på supertilt å jag bestämmer mej för att pusha. sen börjar jag fundera på om jag kanske gör bäst i att bara syna å sen ställa över alla cbets, om jag inte träffar, annars syna ner. sen börjar jag levla mej själv "hmm skulle han verkligen 3betsbluffa mej när vi precis blivit bra kompisar å han sitter å lyssnar på min ipod som jag lånat ut till honom för att han är på tilt? jag foldar. fisken synar å han från igår får in en bet med QTs på Q42r å sen checkar dom ner å han tar potten. efter det så går jag å äter. tar upp en näve chips från tallriken å klämmer sönder dom så det regnar potatisflarn över maten. alexis frågar hur jag mår å jag bara gör tummen ner å lämnar efter att ha ätit upp halva mackan.

fitta.

om jag lyckas ta mej igenom den här jävla skiten som vinnare så ska jag fan vara stolt. alltså, det värsta som kan hända är att jag får flyga hem å spela lågt på internet, har ingenting i kroppen eller hjärnan som drar mej tillbaka till drickande. har som jag sagt tidigare ALDRIG varit det minsta sugen på sprit efter dåliga pokerperioder. det är bara så fruktansvärt jävla frustrerande. men nånstans inom mej så vet jag att jag kommer klara det. i slutet av 2012 så kommer jag ha runt 90k i rulle efter att ha fått in minst 2500 timmar. jag kommer vara mkt bättre på poker än vad jag är nu å jag kommer att spela med ett stort självförtroende. det kommer att hända.

2 kommentarer:

  1. Usch.. AQ grejen är def ett typexempel på när det går dåligt. Du har bra koll på situationen och tänker korrekt få in det lightish får man väl säga, men en extra tanke/level smyger sig på pga yttreomständigheter och får dig att folda. Därför är det nog extra bra som du planerat att hålla ner variansen, det är ju inte bara ur BR perspektiv utan också för att ens känselspröt är helt ihopknölade och trasiga efter en sån där period och stora högvariansbeslut antagligen har större felmarginal än när du är som hetast.

    Håller med om AK handen i allt du skrev. Den första AQ handen, det är verkligen ett läge där det rycker i hjältesynnerverna och det hade varit mkt lättare att folda om han bettat mindre så han inte är så polariserad. Trots det så tror jag mycket på att man ska ha sett NÅNTING av villains tendenser innan detta blir lönsamt. Skulle du bara ha sett honom göra nån liten grej som antydde spyighet, öppnat T7os i mittenpos el vafan som helst, så blire en syn. Foldar han alla händer i första varvet så blire en fold, osv.

    Svarar på hela din post i fel ordning tror jag, är nästan i toppen nu. Håller helt med det du skriver om misstag, 100bb misstag är värre än ett 20bb misstag, i ett vakum. Detta drillade sklansky in i huvet på mig från barnsben.

    Ang. slutordet, man vet ju bara hur sadistisk onlinepoker kan vara, livepoker har ju potential att vara 10-20ggr jävligare, plus att man måste uppleva det live också. Det är väl det du är i nu. Antingen fortsätter du grinda och klösbiter dig ur downswingen som en blodlurvig gnom, eller så tar du semester en stund och åker tillbaka med nya krafter. Det är ju oerhört utmattande att spela så mkt som du gjort, och i en dålig period så äre väl 10x värre. Som semestermål kan jag rekommendera en by mitt i sverige med begynnande vår, blå himmel, kvittrande fåglar och ett innebandylag i stort behov av folk.

    Oavsett vad du gör så håller jag med om att det inte finns nån chans att du misslyckas i längden.

    SvaraRadera
  2. tack :)

    kör på blodlurvi gnom-spåret en månad till. antagligast iaf. hoppas allt är bra med er där hemma!

    SvaraRadera