tisdag 28 februari 2012

Dag 46

blir mest troligt en pokerfri dag idag. om inte alexis som är på väg till casinot nu ringer å säger att det är ett väldigt bra bord.

rätt skön dag idag. vakna klockan 12.30 vilket inte är skamligt sent. ringde å beställde hemkörning (kyckling å ris, då alexis är en jobbig jävla personlig tränare/kostexpert som kallar mej malaka om jag äter fläsk lr pizza). har börjat gymma på tis, tors samt lördagar så var iväg idag å lät mej köras med. jag gjorde misstaget innan vi var iväg första gången då jag sa att jag inte ville köra nån jävla pussygympa utan att jag fanimej vill känna smärta i musklerna, å det får jag äta upp nu.

... bah fick precis sms om att det är tre bra bord igång. har redan varit uppe 11 timmar men jag behöver ju inte spela en 12timmarssession heller. borde vara i rätt bra form för poker nu, så inga undanflykter.

målet för dagen är att spela bra å ta bra beslut. om jag gör ett misstag så har jag kommit fram till att det är ok, det viktigaste är att inte låta det misstaget leda till andra misstag, vilket misstag "tidigare" har haft en tendens att göra för mej.

innan jag går iväg så tänkte jag beskriva en line som jag gärna vill höra synpunkter på:

säg att jag raisar KQ från mittenpos å får två syn bakom å att bb synar. floppen är J94r å alla checkar. turn är en 2a/3a/5a eller 6a, med eller utan färgdrag. om bb checkar så gillar jag att beta 130 in i 80. har 100% succé-rate över 10 händer typ, men är det en vettig line om det inte är nån fiskig callingstation kvar i potten? jag skulle aldrig/väldigt sällan överbeta där om jag inte har en hyfsat clean image heller. är det bättre att beta 60 å sen skjuta blank river om jag inte vill check-ge upp? tänker bara att om jag får 9X eller 66-88 på kroken så har dom ofta svårt att komma loss på rivern när dom väl börjat syna. bättre risk/reward för dubbelbarrel men det har varje gång jag provat överbeten där kännts så rätt. jag tror inte att jag kan cbeta floppen heller, eller?

poängen är att det är skapligt osannolikt att nån har toppar då dom i pos checkar bakom samt bb checkar 2 gånger. det är väldigt osannolikt att jag kommer vinna potten direkt med en normal bet multiway så även om min bet ser helt ologisk ut så tror jag ändå inte att nån kan göra nåt åt det. det känns som detta är ett väldigt återkommande läge och om det är så bra som jag misstänker så är det guld värt.

tror jag skiter i pokern idag iaf. börjar känna mej trött. har 4 polisskolanfilmer kvar att kolla på ändå så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar