känndes spyig som fan men som jag är osäker på.
jag limpar QJo från utg+1. har tidigare alltid foldat QJo där men vill hitta lägen att vara mer lös då jag tror att jag kan höja min timlön genom att hamna i fler situationer mot dåliga spelare. dock så kanske den här handen visar på motsatsen:
det foldas fram till en kille i 35års åldern som är något av en semireg. har inga reads på honom men han ser ganska seriös ut. han raisar till 25 från CO å en reg i 55års åldern utan några superutstickande tendenser synar från knappen. det foldas till mej å jag synar. regen är ofta ganska passiv å överspelar inte händer, iaf inte med bets å raisar, vet inte hur stationig han är för dagen. han har nog aldrig sett mej göra nåt out of line.
floppen är Q94hh å jag checkar. preflopraisarn cbetar 50 in i 80 å knappen synar. knappen började handen med strax under 300 å CO har runt 650. jag checkraisar till 180 för att folda vs CO men få in det mot knappen. det kändes som ett ganska bra alternativ men jag vet inte.
Jag openlimpa nog inget, blir så drygt när de raisar 8x bakom el nåt, de kanske inte gör det så ofta nu längre. Blire inte alltid skönare att bara göra 20 själv? Som spelat så tkr jag leda floppen är bäst.
SvaraRaderapreflopspelet är helt annorlunda nu mot då. std är 20 å vissa regs raisar till 30 eller 35 med AA. håller med om att donka nog kan vara bäst.
SvaraRadera