söndag 24 februari 2013

pokerfri dag

har inte kännt mej spelsugen. jag skulle kunna stanna kvar å grinda online ett par veckor men jag tänker utnyttja vad hela L-resan lärde mej: (det finns undantag men) spela inte om du inte är i NÄRHETEN av "i form". att sätta sej å max kunna prestera sitt B-game bara för att det ser ut å kanske också är +ev behöver inte vara just +ev. jag vill ta många å stora risker det här året men under omständigheter där jag kan prestera på topp.

trivs man, sovit bra, ätit bra, motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i +A. vacklar man där så är man nere på A, -A, +B, B osv.

känner man att luften gått ur en, man har sovit dåligt, ätit dåligt, inte motionerat å anstränger sej till max så kommer man upp i B. vacklar man där så är man nere på -B, +C, C, -C å jag tror att det går fortare att ta sej från B till C än A till B :)

så, boka en hemresa till på tisdag eller onsdag känns rätt. ta det lugnt, spela lite dragspel, träna, innerbandi å dricka kaffe i trevlit sällskap en dag eller två så är jag på banan igen.

var upp över $20k för månaden men nu vet jag inte. när jag skrivit ner resultaten så har jag helt enkelt halverat mitt eget resultat å sett russes resultat som en utanförpokerninvestering. all heder till russe som jag tror spelat bättre än mej å vars ev-graf är mkt högre upp än min.

"i feel like a boxer before he gets up in the ring" säger russe energiskt när vi är på väg in i casinot. jag kännde mej redan nere för räkning men körde på ändå. riktigt sniket att inte ifrånsäga mej 50/50dealen då. :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar