ner 1003 på 12 timmar. orkade inte skriva igår då jag var så trött. vaknade 01:30 men började inte spela förrän 06:30. hade ett mål att spela 12 timmar så jag instasomna typ när jag kom hem.
insåg igår hur patetiskt vek jag är. kom på mej själv med att känna mej som en jävla hjälte när jag kämpat mej igenom 11 timmar vid bordet. direkt efter den insikten så kom jag att jämföra mej med en kostymgubbe jag spelat mot dagen innan. han hade spelat typ 30 timmar i streck (kanske bra mkt längre) men satt där, rak i ryggen å visade inte en skymt av trötthet nån gång. själv så hängde jag nu över bordet med ögonen i kors trots att jag vaknat för blott 16 timmar sedan å bara legat å latat mej innan jag släpat iväg mej till casinot. gårdagens prepoker var verkligen sjukt löjlig. i fem timmar låg jag på sängen å tänkte "jag VILL INTE spela poker idag, jag VILL INTE!", som en dum jävla unge. ingen diciplin alls.
nu har jag varit vaken i mindre än en timme å tänker försöka vara lite raskare med att ta mej ut. tror det är smart att gå ut hårt i början av året med att uppnå 2500 timmar så att jag har en liten buffert med timmar så att jag slipper ge upp om jag måste hålla mej pokerfri nån period.
gjorde några korrekta herocalls igår men den handen som jag kännde stack ut mest var denna:
ganska ny vid det här bordet. raisar AQs från tidig position å får typ 4 syn. Floppen är AJ8cc å jag betar 65 in i 100. en fisk synar. turn är 4h å jag betar 150 in i 235. borde ställt honom för han har bara 50 bakom sen, men aja.. rivern är 6x å jag betar 50. han ser ut som han sålt smöret osv men slänger ändå in sina 50 sista. jag visar AQ å han är på väg att mucka handen. innan han ska mucka den så visar han handen för en kvinna som sitter bredvid honom. jag skymtar två små klöver varav det ena ser ut som en 6a. jag plockar upp 1euro att dricksa dealern med men precis innan fiskens hand åker i mucken så ropar en annan gubbe vid bordet nåt på grekiska å fisken stannar upp å tittar på sin hand igen. sen tittar han på korten som ligger på bordet å lägger till slut upp sin hand faced up. 86cc för två par... min grekiska är inte jättevass men jag tror jag förstår att fisken säger nåt i stil med att han bara sett att han floppat ett färgdrag å inte ett par+färgdrag. dealern föser de 635eurosarna till fisken å jag spyr lite i munnen. sen börjar flera vid bordet skratta. sen börjar flera vid bordet gapskratta å de som inte skrattar ler så jävla gott å stämningen är på topp. hade inte fisken blivit kompis med kvinnan så hade handen åkt i mucken å hade den enda idioten vid bordet som skulle påpeka det där med två par suttit en eller två stolar längre bort, ur vinkel, så hade handen också åkt i mucken... en annan spelare som nog förstår min situation vill vara vänlig å säger "that was a very unfortunate river" till mej. jag rycker på axlarna å väser "nah, it was a coinflip from the flop". den andra spelaren tittar beklagande på mej å säger "yes but the river was very unfortunate", "nah, it was a coinflip from the flop" väser jag tillbaka å ser nog helt död ut i blicken samtidigt som jag återigen försöker rycka nonchalant på axlarna. lol. det här hände 10 timmar in i sessionen å hade jag vunnit den potten så hade jag varit plus för första gången på dagen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar