tisdag 10 januari 2012

U MAD BRO?

vet inte varför jag klicka på "nytt inlägg". nu tiltade jag iaf mej själv med att skriva den rubriken... rigg.

varför synade jag inte hans fiskiga bluff? varför gav jag inte upp med Ahigh när en callingstation gjorde anspråk på potten. varför foldade jag inte 1par när en semireg tryckte in en massa pengar å var uppenbart stark? varför är jag dumihuvudet?

jo, för att..... jag inte är bättre än så här. plågsamt att inse men det är nånting jag kan jobba med. kanske är positivt att jag blir så här förbannad. att jag vägrar låta mej själv spela som en kratta.

den inkorrekta folden hände för att jag inte var tillräckligt focuserad på alla detaljer. så till nästa session så ska jag försöka vara mer focuserad. kanske spela en kortare session med högre focus.

handen med AK tror jag att jag lätt kan förhindra i fortsättningen med mottot att alltid ge passiva callingstations potten direkt om dom betar eller raisar och jag inte har en riktig hand eller mkt equity. fuck hand-reading mot sånna. bara straffa dom för deras obalanserade strategi.

sista handen så borde jag ha raisat lite mer pf med tanke på stackarna. vi började handen 800 djupa och nu så begick han inget större misstag när han syna (vet iofs inte hur han hade tänkt spela JJ på 238 typ men han hade nog ändå synat 155 pf så...).

2 kommentarer:

  1. Va AA handen mot reg? Tkr inte sizingen är dålig. Även om de synar 3bets för mkt så kommer de kanske att börja folda AT, KJo osv när 3b ser lite för stor ut.

    AK tkr inte jag heller om,
    "bara straffa dom för deras obalanserade strategi"
    1+

    SvaraRadera
  2. mm ok med AA kanske men då ska jag folda floppen också.

    AK lärde mej en läxa. även om jag från början inte gillade den så fick den mej verkligen att förstå att jag inte förstår å därför bara kan göra det enkelt för mej att folda när en såndär betar in i mej å jag inte har nåt bra

    SvaraRadera