måndag 23 januari 2012

Dag22

ner 1332 efter 3 timmar. på tilt. gjorde en dålig bluff i en hand jag inte borde varit i från början. jag sov för lite i natt å väntade för länge med att gå till casinot så jag kännde mej verkligen inte i form. jag spelar normalt nitigt fram till den här handen:

jag synar 35 från en ganska fiskig gubbe med JTss från knappen. sb som är han som jag spelade heads up mot igår 3betar till 105 å gubben synar. jag börjar handen med 1200 typ, gubben har runt 1000 å sb täcker. jag tror en fold här är bäst men jag synar. floppen är T93dd å sb betar 170. gubben lägger å jag synar. turn är Qd å sb betar 340. jag funderar på om han kan betfolda här med AA, KK utan ruter. hinner inte tänka längre innan jag ser hur han kollar på mej som han gjorde igår när vi spela heads up å han var svag å jag hör mej själv säga 860 samtidigt som jag släpper ner 9st 100marker. han ser bekymrad ut men synar till slut å lägger upp QQ. vafan, han betfoldar inte där... så jävla pundig raise. om jag ska bluffa så är det bättre att syna turn å ställa river om han checkar tror jag. utifall han betar AAd/KKd på turn. jag vet inte.... jag är nog inte i mkt bättre form än jag var när jag satt vid bordet så...

känns så jävla korkat att behöva tiltlämna ett annars ganska bra bord efter en stor bluff mot en reg.

förlorar 430 när jag blir synad av AdA, KdK, AdKd, QQ. och ska jag låta bli att vara optimistisk för en gång skull så tror jag att den bluffen kostade mej ganska exakt 430. han har aldrig nån bluff där och jag kan se hur han nog alltid checkar AA och KK utan ruter. vet inte hur mkt min read på honom är värd, jag tror att han skulle se exakt så missnöjd ut med den rangen jag nyss gav honom men samtidigt syna av med sina jävla 72% equity. så jävla hjärndött spelat av mej. eller jag vet inte. kanske kan han betfolda AA KK utan ruter oftare än 0%? hur som helst så riskerar jag 430 för att vinna 1000 så han måste lägga sej var tredje gång för att jag ska tjäna på det. och från tveksamma 0% till 30% är det en bra bit. (av nån anledning så sa han bara syn å visade QQ så jag visade min hand å jag fick tillbaka 40euros från de 900 samt behålla drygt 80 som jag hade bakom).

det är händer som denna som jag hade i åtanke när jag envisades med att bara köpa in för 500 ist för 1000 i början. jag är inte så bra i djupa lägen i fullring. det är som om fiskregsen har lärt sej hur mkt deras händer är värda i pengar å aldrig stoppar in mer än så medan jag gladeligen bluffar/hjältesynar om jag är på det humöret. så jävla svårt att försöka fixa till misstaget från idag. jag måste kunna spela även fast jag inte är i form. antar att det bästa vore att försöka analysera sej själv och bestämma sej för att spela nitigt om jag tror mej vara tillräckligt mkt ur form. aldrig semibluffraisa utan bara folda om jag inte har odds att syna, spela ännu tightare mot preflop-raisar osv.

normalt sett så brukar jag alltid folda JTs för 3bets. jag tror att jag synade nu för att vi alla var djupa, jag hade position samt att det var en relativt liten 3b-size. det kanske inte är nåt jättemisstag men är jag inte i form att ta bra postflopbeslut så är nog en fold att föredra, särskillt med tanke på att bordet var ganska bra och jag borde värdesätta möjligheten att sitta kvar nån timme till.

kom på ett nytt koncept som jag tror kan vara ganska bra. livespelare betfoldar inte alls i samma utsträckning som onlinespelare. jag tror jag har lärt in att hitta bra risk/reward ratios från onlinepoker men att det inte går att applicera i ett casino. det finns nog många anledningar men den största är att man får så få händer live att när man väl har fått nåt tillräckligt starkt att beta så är man så exalterad att hjärnan inte kan skifta från positiv till negativ. sen så tror jag också att livefolk skulle skämmas att först slänga in mkt pengar i potten å sen bara lägga sej. det jag sa om att livespelare har en pengasumma dom sätter på sitt handvärde kan nog fortfarande gälla. om en spelare som idag betar 340 och han inte bluffar så betyder det att han har en hand som är värd minst 340 vilket indikerar bättre än toppar och det foldar man inte för 500 till.

ska tröstrambla lite till. tror jag är nära nån slags insikt nu iaf. det funkar att bluffa live men inte är inte i lägen som detta. i lägen som idag så äger man folk genom att alltid ha en färg när man slår om. bluffar ska vara mot folk som man vet har lite svaghet i kroppen och sen ska det vara en stor bet, mkt pengar efter att dom har checkat. typ 500 in i 600 när man vet att dom inte kan ha bättre än toppar. skit i vad du reppar. bara få dom att folda då deras hand inte är värd 500 till. överbeta mot nits som har en postflop-preriver-raise-range och som bara har checksynat flopp och turn. sätt press på folk som är plus och som är lite scared money. sen så raisar du bara deras bets i större potter om du har ett monster. MEN, dagar som den idag så ska jag inte bluffa alls då jag inte är kapabel att tänka klart å hitta rätt lägen. dagar som idag så ska jag bara få in timmar å få betalt med monster.

även phil ivey begår misstag, så varför blir jag så förvånad när jag själv gör nåt fel? jag borde förvänta mej att göra en massa misstag men sträva efter att hålla dom så få å små som möjligt.

antar att det blev ett långt inlägg idag då jag inte gillar att känna mej dum i huvet å därför försöker 1, förstå vad som hände, 2, rätta till problem jag har, 3, låta smart, 4 komma i form inför nästa session.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar