onsdag 4 januari 2012

Dag6

(parental warning: skriver det här efter att redan ha skrivit det nedanför. självklart skulle jag inte önska livet ur nån som vunnit 2000kr av mej på poker, vill ha det sagt bara. låter ändå skiten stå kvar då det kan vara kul att gå tillbaka å se hur jag resonerar när jag är aningens upprörd)


ner 450 på 9 timmar. idag var den jävligaste dagen jag varit med om i grekland. jag beter mej helt lugnt å jag tror tilten har slagit för hårt för att kroppen ska förstå riktigt. jag känner ingen ilska men om jag fick en knapp att trycka på för att en spelare som ägde mej idag skulle falla ner död så skulle jag banka den stackars knappen i botten.

han gjorde en bra hjälte syn mot mej när jag betade 55 in i 90potten, jag muckar å han visar. sista handen så donkar jag 20 in i 30 i limpad pott från SB med Q4 på Q76r. får två syn varav han som ägde mej synar sist. turn är Kh så det ligger 2 hjärter ute. jag har precis börjat klarna till i huvudet efter några skittiltande potter innan å kommer på rätt beslut som är att checka. jag checkar å den andra checkar. han på slutet betar 45 eller 55 kommer inte ihåg nu. jag beslutar mej för att jag ska syna här å syna nästan alla rivrar om han i mitten foldar. han i mitten foldar å rivern är Tx. jag checkar och han betar 70. jag gillar inte hans sizing då den inte känns bluffig. tian var inget bra kort då hans värderange nu även innehåller 89 som jag tror han skulle kunna beta så med för att få syn av en dam. tilten som var på väg bort kommer tillbaka å jag bara bestämmer mej för att jag är slagen å borde lägga mej. jag lägger mej å han visar 45hh.

kan nån förklara för mej varför man inte ska slowrolla men att det är helt ok att visa osynade bluffar? jag har slutat visa både hjältesyner å bluffar om den andre muckar handen. för, tänk om, det en jävligt vacker dag uppfinns en dödsknapp som blir tillgänglig för pokerspelare....

han spelade perfekt. jag ger honom verkligen det. men jag kan inte låta bli att känna att han pissade ner mina drömmar om att tjäna storkovan här. jag som hade fått igång nånting bra med långa sessioner å det känndes som att alla mina mål var inom räckhåll. nu så är mitt självförtroende helt i botten och allt jag tänker på är den där förbannade knappen, knappen knappen, ge mej den.

jag trodde jag lyckats klara mej igenom de mest tiltande sessionerna å komma ur dem som en starkare människa men det här var fanimej pisset som fick gralen att brista.

har tjänat lite pengar idag pga roussos. men det är inte pengarna... jag hade gladeligen betalat 20000kr för att vinna dom där två 1500kr potterna. det är befängt men det är sanningen. btw så var inte roussos upp 300 ist för ner 1030 igår utan upp 300 från 1030 så jag blev slowrollad på 500 ungefär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar