söndag 15 januari 2012

Dag15

ner 466 på 13 timmar. ner 500 på mixed1000, ner 166 på nl500 å upp 200 på online omaha. första dagen med onlinepoker för året. kännde mej odiciplinerad att gå ifrån livegrinden men jag hade jäkla tråkigt i pokerrummet och en kompis ville gärna se mej spela å snacka omahastrategi och det blev skittrevligt.

gjorde några bra folds idag på live-omahan vilket jag får känna mej nöjd över men sen så bluffa jag bort 500 i ett riktigt dåligt läge mot en fisk. totalt hjärnsläpp typ.

kom att tänka på en rolig sak. jag berätta för rousso att jag funderat på att utmana den kvinnliga världsmästaren i boxning å han sa att jag aldrig skulle kunna vinna. han sa att hon skulle vara för snabb å att jag inte skulle få in några träffar. han sa att om vi bara slogs utan regler så skulle jag kanske kunna vinna men inte i poängräkningsboxning. han sa att det är som att sätta albert einstein vs isildur i en heads up-poker-match, även om albert skulle vara smartare så skulle ändå isildur vinna då han skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag (lika som hon skulle ha ett allt för stort teckniskt övertag vs mej i boxning). "ja. ja! det låter faktiskt vettigt" utbrister jag å känner mej faktiskt övertalad att jag kanske skulle förlora boxningsmatchen. en stund senare så inser jag att jag fullt godtagit liknelsen mellan albert einsteins hjärna och min kropp. om nån skulle se mej i kalsonger och sen vara tvungen att säga nån person vars smarthet skulle ligga på samma nivå som min fysik så... sid vicious, kanske? (åter ner i skyttegravarna, humorpilar osv. är övertrött)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar