tisdag 2 augusti 2011

om nån fortfarande är in här ibland så vill jag (2010 10 feb 02:41)

seriöst be om ursäkt för uteblivna uppdateringar. problemet är att jag inte har mkt att skriva om. som idag t.ex:

vaknade runt mitt på dan typ.

försökte installera ett pokerprogram till datorn. det gick inte.

höjdpunkten på dagen var iaf innebandyträningen som vi har här i byn varje tisdag.

det visade sej dock att innebandyn var inställd idag.

åkte hem å kollade på inglorious basterds vilket verkade vara en ok film. kunde tyvärr bara se 10 minuter in i den innan dvd-spelaren crasha.

tröstäta.

kolla jewtjub (vad som helst för att hålla sej borta från pokern då jag varit på smygtilt konstant de två senaste dagarna)

kom iofs på en lite intressant grej som hände igår. jag satt på msn å webcammade med tjejen. jag nämner nåt om inglorious basterdsfilmen och hon frågar vad den handlar om. jag svarar att det är nåt om nazism å grejer. hon frågar om jag gillar nazism... jag svarar att "javisst, lite nazism har väl ingen dött av..." hon säger "ok" och ser inte det minsta förvånad ut. det visar sej att hon knappt har en aning om vad som hände i tyskland på 40-talet. först tänkte jag att det var konstigt men sen slog det mej att jag aldrig ens hört talas om koreakriget förrän jag träffade henne och vad jag förstår så var det fler miljoner som gick åt då med.

har ni sett den här snubben förresten? om dom haffar någon pga fantombilden i videon så tycker jag att det vore ett straff i sej. förnedrande.
http://www.youtube.com/watch?v=4aAXdwXYpWs

gonatt.

p.s. för att göra själ för namnet "pokerblogg" så ska jag tillägga att jag funderar på att börja cold4beta med medium samt låga rundowns som standard i omaha när det är nån som 3betar light som 3betat innan mej. om man nån gång eventuellt har lite fold equity preflop i omaha så är det nog då + att om man springer in i de flesta AAxx så är det typ en coinflip ändå + att det är bra då regs kan börja 5betställa med typ KK72r när man sen har nån bra AAxx-hand i dom situationerna.
d.s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar