tisdag 2 augusti 2011

vaknade med tilt i sinnet (2009 21 jun 12:18)

nu sitter jag och försöker motstå frestelsen att logga in på nån pokersajt. har precis återupptäckt nationalteatern på youtube. många gamla minnen som kommer upp.

"å varje sjuttifemma som en männska dricker ur - är en dröm om en bättre värld som han sedan pissar ut" (gåshud!!)

läste nyss http://blogg.expressen.se/missbruk/ och trots att jag är dålig på att läsa samt att hjärnan känns som ett enda stort tilt-töcken lästa jag varje ord.

enligt min mening är det dom finaste människorna som löper störst risk att fastna i missbruk. det är dom känsligaste människorna med störst empati som helt enkelt inte klarar av att följa samhällets rätt hårda normer. det är dom som inte på egen hand klarar av att blunda eller titta åt ett annat håll när andra människor runt omkring dem far illa som börjar knarka.

jag hade själv rätt grava alkoholproblem för några år sedan och idag kallar jag mej själv alkoholist. som tur är så var/är jag inte tillräckligt fin och känslig för att inte ta mej ur det missbruket men man ska inte slappna av allt för mkt antar jag.

förresten... när ska människor världen över ta alkoholen på allvar och förbjuda skiten. eller åtminstonne legalisera alla andra droger för att inte drunkna i sin egen dubbelmoral. visst är alkoholen hårt taxerad samt att det antagligen är många som fattar viktiga beslut som själva är alkisar och som inte riktigt känner för att införa förbud men come on! gå ut med att ni gör fel men att ni står för det. ynkryggar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar