jag känner mej dåsig av alla cigg. runt två paket och jag tror inte jag kan dra ner på det utan att gå på tilten heller.
idag har jag fan inte gjort nån nytta alls känns det som. Spelade bort en slant på roulette och sedan en slant till på onlinepoker. Sen vann jag tillbaka allt efter en annan nätsession.
En hand kommer jag ihåg som jag kännde mej nöjd med. Handen utspelar sej antagligen väldigt standard antar jag men med tanke på att det var en väldigt tight reg så känns det rätt bra.
Alla lägger fram till mej på lilla mörken. Jag höjer till 4bb med pocket 8:or och den tighta grindern synar på stora mörken.
Floppen kommer 24T utan färgdrag. Min standard mot aggressiva regs är att mer eller mindre göra min hand faced-up som ess-hög eller ett pocketpar under tior genom att check/syna floppen och sedan låta dem bluffa turn och river.
Men genom att jag har spelat så mkt med den här spelaren och jag vet att han har analyserat mitt spel så vet jag att han vet om just detta. Därför c-betar jag för att jag tror att han kommer floata med vadfansomhelst och försöka sno potten av mej senare.
Han synar och turn är en till 2:a. Jag har ingen jätterespekt för den här spelarens kreativitet så jag beslutar mej för att helt enkelt bara checka och låta honom göra bort sej. Han betar ut typ 4/5pott och jag synar.
Rivern är en 7:a och jag checkar varpå han stänker in ytterligare en 4/5pottbet typ. Hans värderange för att spela handen precis så här tror jag är: AT, KT, QT, och kanske JT samt T9 och 44 för floppat set. Högre pocketpar 3betar han pf och jag kan inte se så många tvåor i hans range heller. Tror han släpper K2s preflop så det är isf bara A2s.
Jag synar och han visar upp QJs för dam-hög.
Ingenting märkligt med handen egentligen det vara bara kul att se att min tankeprocess var korrekt mot just den här spelaren i just den här situationen. Jag tror inte att det är många som tagit just den här spelaren med handen så här djupt i kakburken tidigare.
Imorgon åker jag och två polare till fillippinerna, kan inte låta bli att få skuldkänslor för att åka på solsemester samtidigt som min älskade lilla flickvän har det kämpigt i skolan.
Jag har för första gången på länge bett om att få en tjänst tillbaka av en polare som jag gjort en tjänst tidigare men nu ska han iaf hjälpa mej att hjälpa flickvännen med hennes research imorgon. Sen så kommer jag även att ha tillgång till internet i fillippinerna också så när polarna går ut och krökar på kvällen så kan jag sitta inne på hotellrummet och läsa om "outsourcing innom hotel branschen" bl.a.
Fy fan vad jag saknar henne just nu förresten. Det är inte långt kvar nu dock! Om en ett par veckor kommer hon och hennes föräldrar hit och jag hänger sedan med dom tillbaka till korea. Där kommer vi att vara i typ 3 veckor innan vi flyger till sverige tillsammans. Hallefackinluja! Tänkte precis vad praktiskt det vore om det fanns nåt preparat man kunde ta för att försvinna mentalt i en månad och sedan vakna upp tillsammans med henne i sverige. Kom dock på att det finns ett sådant preparat: alkohol, och det vill jag inte gå igenom igen.
tjingeling hoj hoj hoj hoj
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar