det bidde ingen nätpoker idag då internet vägrade fungera. jag satt i tre timmar och klickade reconnect tills jag var så förbannad att jag ville spy. lämnade motellet och tog en promenad till "centrum typ" där jag åt en äcklig mcsausageandegg, lite sorgeglass med melonsmak samt lite tröstchoklad som smakade jordnötter om jag inte minns fel. sen gick jag till som en slags minibiograf som har öppet dygnet runt (klockan var 05:00) och där man kan hyra ett litet dvdbås. Först såg jag devils and deamons vilket funkade som tidsmördare men sen så hyrde jag pelham 123 och det vettifan om inte klockan var mindre när jag klev ut än när jag klev in... helt hjärndöd film med mediokra skådespelarinsatse och den mest otrovärdigaste handlingen sen teskedsgumman.
handlingen i filmen:
tänk er som bingolotto med två enorma tombolas, en med små lappar med osannolika saker och osannolika motivationer som några avdankade hollywoodskådisar ska följa. i den andra tombolan så har ett researchteam kollat igenom de smörigaste filmerna de senaste 20 åren och skrivit ned random känslosamma scener som filmmakarna sedan kopierat till pelham 123 (är inte ens säker på att filmen hette exakt så men vem bryr sej?). hur som helst så har iaf manusförfattarna till filmen dragit varannan lapp ur de båda tombolasarna och sedan låtit typ britney spears regissera skiten. antar dock att filmmakeri är lite som poker - man försöker sej inte på nåt avancerat spel mot en nybörjare och man gör uppenbarligen inte bättre filmer än så här åt amerikanare.
god natt bloggeeeeeeeeeeeeeeen!
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar